Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: NUKUTKO selällään/kyljellään/vatsallaan?

Vierailija
13.08.2015 |

Minä aloitan nukkumisen melkein aina vatsallaan ja monesti herääkin vatsaltani, joskus kyllä olen yön aikana kiepsahtanut kyljelleni. Ainoastaan selällään en osaa nukkua, se on jossain tutkimuksissa paras asento ainakin kasvojen ryppyjen ehkäisemisen kannalta. Tässä julkaistussa jutussa sanotaan, että aivojen kannalta paras on kyljellään. Me vatsanukkujat nukutaan siis kaikkein kehnoimmassa asennossa. Tuossa jutussa lukee "joku nukkuu koko yön selällään, toiset nukkuvat kyljellään, jotkut jopa vatsallaan". Miten niin "jopa"? ⌒.⌒

http://www.iltalehti.fi/terveys/2015081220168068_tr.shtm

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa asennoissa. 

Vierailija
2/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikissa asennoissa. Vatsallani nukun mieluiten, mutta mistäs sitä unessa tietää missä asennossa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nukahtamista vaihtelen selällään ja kummankin kyljen välillä. Sitkun nukahdan niin pysyn aika paikallani siinä asennossa, johon nukahdin.

En ikinä nuku vatsallani, alaselkään sattuu

Vierailija
4/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntymästäni saakka nukkunut mieluiten vatsallani, en muissa asennoissa haluaisi edes nukkuakaan, mutta nyt olen jotenkin havahtunut siihen että joka aamu ne paksut patjanpainaumat rinnoissani viipyvät iholla vähän pitempään ja jonain kauniina päivänä huomaan että ne ovat tulleet jäädäkseen :D Joten yritän kovasti nukkua selälläni. Kyljelläkin olisi muuten ihan jees, mutta kun rinnat valahtavat toistensa päälle, joten joudun myttäämään peittoni niiden väliin tukipilariksi. Selällään on niin tylsää nukkua, ahdistavaa...

Vierailija
5/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun melkein aina kyljellään, enemmän vasemmalla kuin oikealla. Syksyllä ja talvella nukun kahdella täkillä, niin että myttään alemman täkin toisen reunan polvien väliin ja toisen kulman kyljen ja rinnan alle. Jos on hirveän kylmä, laitan lampaantaljan vielä alemman peiton alle. Ylempi peitto kattona päällä. 

Vierailija
6/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljellään, eniten oikealla. Joskus hetken mahallaan. Koskaan en nuku selällään sillä saan siinä asennossa herkästi unihalvauksen :(
N21

Vierailija
7/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut vatsallaan nukkuja. Yleensä nukahdan niin, että oikea jalka on koukussa, pää oikealle käännettynä, toinen käsi tyynyn ja toinen posken alla :) mutta en koskaan muista mistä asennosta herään, outoa!

Vierailija
8/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan aina vatsallaan tai puolivatsallaan, se on mukavin ja rentouttavin asento. Vasemmalla kyljellä en ikinä pysty kauaa olemaan, inhoan sitä että tunnen sydämen lyönnit. Selällään olokin on epämukavaa. Kuitenkin herään useimmiten selälläni. Hmm...

Vierailija
9/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 20:01"]Miettikää missä asennossa pää on mahallaan nukkuessa. Niskat ja pää ihan vinksallaan. No, siitä huolimatta nukun mahallaan. Toki muissakin asennoissa.
[/quote] Miten niin? Tai siis jos omaa valtavan mahan ja/tai nukkuu tyynyn kanssa niin sitten, mutta ei kai nyt kukaan mahallaan nukkuva käytä kuin sellaisia littanatyynyjä tai ei tyynyjä ollenkaan.

Vierailija
10/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritän nukahtaa selälläni, saan odotella unen tuloa koko yön.. Joskus kyllä herään siinä asennossa.

Vierailija
11/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla kyljellä nukun nykyään luettuani sen jutun missä sanottiin, että näin nukkuu paremmin kun sydän ei ole niin painuksissa. Hetken pystyn makamaan vasemmalla kyljellä, mutta sitten ajatus painuksissa olevasta sydämestä hiipii mieleen ja on pakko vaihtaa kylkeä :D

Vierailija
12/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun.

Vierailija
13/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää missä asennossa pää on mahallaan nukkuessa. Niskat ja pää ihan vinksallaan. No, siitä huolimatta nukun mahallaan. Toki muissakin asennoissa.

Vierailija
14/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten nukun vatsallani sellaisessa elokuvaruumisasennossa jalka koukussa sivulla. Nyt raskauden aikana on pitänyt opetella nukkumaan myös kyljellään.

Vierailija
15/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun puolittain mahallani ja puolittain kyljelläni.

Vierailija
16/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 19:55"]Oikealla kyljellä nukun nykyään luettuani sen jutun missä sanottiin, että näin nukkuu paremmin kun sydän ei ole niin painuksissa. Hetken pystyn makamaan vasemmalla kyljellä, mutta sitten ajatus painuksissa olevasta sydämestä hiipii mieleen ja on pakko vaihtaa kylkeä :D
[/quote]
Onko noin? Mutta raskaana olevia kehotetaan nukkumaan mieluummin vasemmalla kyljellään, ainakin muistaakseni. Siinä taisi kyllä olla eri perustelut.

Vierailija
17/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihtelen. Kyljellään nukun enimmäkseen, mutta sitäkin vaihtelen. Mä oon opetellut pitämään nukkuessa ryhdin suht hyvänä ja kädet rentoina. Mulla on semmoinen pehmolelu/tyyny päällimmäisen käden alla. Ennen nukuin myös selälläni, mutta vanhemmiten olen alkanut toisinaan kuorsata. Makaan joskus unta odotellessani sellaisessa puolittain vatsallani olevassa asennossa, siinä mulla on s pehmolelu rinnan alla.

Vierailija
18/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nukahtaa muuta kuin vatsallani. Aamuyöstä nukun usein kyljelläni.

Vierailija
19/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun kyljelläni, enimmäkseen oikealla. Jos on oikein kuuma, olen huomannut, että selällään nukkuminen viilentää oloa jostain syystä. Meillä on kuuma makuuhuone kesät talvet, ja yleensä vähintään toinen jalkani on peiton alta poissa, kesäisin molemmat.

Vierailija
20/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalla kyljellä nukun. Olen lukenut, että se ei tee hyvää sydämelle