Onko suomalainen erityispiirre hyvin roikkuvat ja isot posket?
Minulla vain pahenee vuosi vuodelta, mutta kun katson sukulaisia niin kaikilla sama vika.
Kuitenkaan läheskään kaikilla tutuillani ei ole tätä, vaan joillain on hyvin erottuvat poskipäät ja niiden sekä nenän välissä on vain sellaista siistiä litteää tilaa. Mikään ei paisu ulospäin.
Kommentit (18)
On. Ainakin Jyväskyläläisillä naisilla roikkuu kaikki. Naama on kuin norsun v/##u.
Vierailija kirjoitti:
Keliakiatestiin.
Itsellä ei keliakiaa, mutta kun tiputin muuten vaan viljat ja sokerit pois ruokavaliota, roikkuposkien koko tipahti joku 90%.
eri
Vierailija kirjoitti:
Ovat, samoin venäläisillä. En muista nimeä mutta niille on oma nimensä plastiikkakirurgiassa, vähän kuten ne hauiksissa roikkuvat pussit ovat "allit" tms.
marionettilinjat?
Vierailija kirjoitti:
Ovat, samoin venäläisillä. En muista nimeä mutta niille on oma nimensä plastiikkakirurgiassa, vähän kuten ne hauiksissa roikkuvat pussit ovat "allit" tms.
https://nordicmedspa.fi/ajankohtaista/ongelmat-hamsteripussit/
Sen nimi on epävirallisesti esteettisessä kirurgiassa hamsteripussit. Ainakin puolella suomalaisista on geneettisesti hamsteripussit eikä niitä saa pois tai häivytettyä kuin kirurgialla tai fillereillä.
Hymyillessä ja vakavana on vähän eri. Pidän siitä että suomalaisilla on poskipäät.
Näytän itse noiden pussien takia tosi rumalta ja elämänkoululaiselta ja vihaan niitä. Ei ole varaa korjata enkä toisaalta halua/uskalla.
Siis on joo. Johtuu siitä, kun on korkeat poskiluut, ja toisaalta yleensä siro leukalinja. Lapsena ja nuorena yleensä on suht paljon rasvaa siinä poskilla, ja se sitten alkaa keski-iässä valahtaa roikkumaan. Koska leukalinja on siro, ei iho ja rasvat pingotu kireästi poskipäiden ja leuan väliin, vaan roikkuu. Jos on vähän ylipainoa, niin voi olla että jopa poskipussit, leukaperäpussit ja kaula sulautuu yhdeksi pötköksi. Sitten jos on hoikkakin, niin jo korkeat poskiluut jo tekee yleensä sen, että marionettilinjat tulee, monella suomalaisella itse asiassa on ne jo kaksikymppisenäkin rakenteellisista syistä. Niin on mullakin aina ollut, kun tosiaan on niin jyrkkä se lasku hyvin korkeista poskiluista nenän ja suun välissä olevalle alueelle.
Itse kyllä oikeastaan tykkäänkin näistä piirteistäni, myös näin viisikymppisenä ja jo roikkuvana. Jotenkin näyttää ystävälliseltä ja kivalta tällainen roikkuposki :D
Vierailija kirjoitti:
On. Ainakin Jyväskyläläisillä naisilla roikkuu kaikki. Naama on kuin norsun v/##u.
Lienet varsinainen "connoisseur", mitä norsun takapäähän tulee.
Millaiset ovat hyvin roikkuvat posket vs. huonosti roikkuvat?
Se on sitä kun ei hymyillä koskaan, naama norsunelimellä aina. Suupielet korviin!
Vierailija kirjoitti:
Näytän itse noiden pussien takia tosi rumalta ja elämänkoululaiselta ja vihaan niitä. Ei ole varaa korjata enkä toisaalta halua/uskalla.
Näin kaupassa sellaisen about 3-kymppisen naisen, jolla oli ihan älyttömät hamsteriposket. Muuten oli timmi ja laiha. Näytti siltä, että jänniti suutaan koko ajan, jotteivat pussit roiku, mutta sai naaman näyttämään hamsterilta siltikin vähintäänkin yhtä pahasti.
Poskista en tiedä, mutta persjalkaisia ovat - niin miehet kuin naisetkin.
Suominainen on pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen - myös miehet. Jos tästä poikkeaa niin suvussa on esi-isiä, jotka näyttävät hyviltä (vaikkapa sodan ajan saksalaiset).
Vierailija kirjoitti:
Tämän kirjoitti varmaankin porilainen, joka ei ymmärtänyt, että jyväskyläläinen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kaupassa sellaisen about 3-kymppisen naisen, jolla oli ihan älyttömät hamsteriposket. Muuten oli timmi ja laiha. Näytti siltä, että jänniti suutaan koko ajan, jotteivat pussit roiku, mutta sai naaman näyttämään hamsterilta siltikin vähintäänkin yhtä pahasti.
Oletpa tarkkaan katsonut.