Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mainettaan paremmat kaupunginosat?

Vierailija
12.08.2015 |

Kertokaa esimerkkejä eri kaupunkien kaupunginosista, joilla on ehkä huono maine, mutta jotka ovat oikeasti mainettaan parempia.

Minun esimerkkini on Kuopion Petonen. Asuin siellä 20 vuotta, enkä koskaan törmännyt mihinkään kovin ihmeelliseen. Minun silmiini se on melko tavallinen kaupunginosa, jossa asuu paljon lapsiperheitä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Rajakylä. Rauhallista aluetta, paljon lapsiperheitä. Ei mitään häiriötä.

Vierailija
22/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:31"]

Oulu Tuira.

[/quote]

Tämä on ainakin boheemia mainettaan tylsempi. Paria kadunpätkää lukuunottamatta peruslähiö, wanna be Kallio - yrityksestään huolimatta.
[/quote]

Kyllä se siitä kehittyy :) kuten koko oulu.
Itse en lähtisi lähiöön kirveelläkään. Tuiraa kuitenkin voisin harkita. Lähinnä koskitietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:56"]Oulun Rajakylä. Rauhallista aluetta, paljon lapsiperheitä. Ei mitään häiriötä.
[/quote]

Niin, mitä nyt lapsia raiskataan silloin tällöin. Kuka vihaa lapsiaan niin että laittaa ne Rajakylän kouluun?

Vierailija
24/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:47"]

Oulu Kaukovainio. Ei olla enää 90-luvulla. 3v asuttu ostarin liepeillä, ei ongelmia.

[/quote]

Ootkos käyny itse ostarissa kertaakaan sinä aikana?!
[/quote]

Monesti. Juoppojengi istuu ja juttelee keskenään. Ei ne ainakaan minua häiritse vaikka olen nuori nainen.

Vierailija
25/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinlaakso, Vantaa. Vehreää, hyvät palvelut ja liikenneyhteydet. Paljon lapsiperheitä.

Vierailija
26/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän Kangaslampi. Oikeasti todella viihtyisä ja mukava paikka!

Vierailija
27/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskus ja Kontula on jopa huonoa mainettaan huonompia. Varmasti Suomen yksiä kurjimmista alueista. Asukkaat lähinnä narkomaaneja, yh-äitejä, päihdeongelmaisia, työttömiä ja ulkomaalaisia. Suomalaiset ei halua muuttaa alueelle.

Vierailija
28/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Tesoma. Täällä asuu tavallisia ihmisiä tavallisine iloineen ja suruineen. On luontoa, uimahallia, ostospaikkoja ja kouluja. Todella hyvät liikenneyhteydet ja paljon eri asumismuotoja. Iso osa porukasta on asunut täällä vuosikymmeniä, kolmessakin sukupolvessa. Itse kasvatan neljättä. 

Kotona on kiva asua :)

Vierailija
29/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaniemi ainakin minun kohdallani. Mielikuvani opiskelija-alueista yleisesti nimittäin oli lukion aikana (maaseudulla peräkylässä) se että kaikkien opiskelijoiden elämästä 80% on biletystä ja 20% opiskelua ja asuinalueet ovat yhtä isoa bilealuetta. Ostin esim. kuulosuojaimet bileiden varalta ennen kuin muutin yliopisto-opintojen takia. 

En tiedä mistä moinen mielikuva/harhaluulo oli ylipäänsä päässyt tulemaan. Ainakin isosiskoni villit kertomukset vaikuttivat. Ja se etten itseasiassa koskaan ennen 18 vuoden ikää ollut edes käynyt PK-seudulla. 

Vierailija
30/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Pasila:). Haukkukaa vaan, mä en lähtisi kulumallakaan. 

Vierailija
31/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:29"]Tampereen Hervanta. 
[/quote]

Komppi!

Vierailija
32/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:49"]Helsingin Malminkartano. Suurimmaksi osaksi ihan rauhallinen paikka, junalla pääsee vartissa stadiin ja ulkoilumaastot kotiovella.
[/quote]

Malminkartano on stadissa..

Vierailija
33/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:05"]Itäkeskus ja Kontula on jopa huonoa mainettaan huonompia. Varmasti Suomen yksiä kurjimmista alueista. Asukkaat lähinnä narkomaaneja, yh-äitejä, päihdeongelmaisia, työttömiä ja ulkomaalaisia. Suomalaiset ei halua muuttaa alueelle.
[/quote]

Muuttaisin ihan mielelläni Itäkeskukseen. Viimeksi tänään kävin, ihan tavallinen paikka. Tosin nyt mulla on hyvä kämppä keskustassa, mutta jos ei olis.

Vierailija
34/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:49"]Helsingin Malminkartano. Suurimmaksi osaksi ihan rauhallinen paikka, junalla pääsee vartissa stadiin ja ulkoilumaastot kotiovella.
[/quote]

Malminkartano on stadissa..
[/quote]

Tarkoitettiin varmaan virallista Stadia, joka on keskustan tuntumassa.

Vierailija
35/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Suna. Mukavaa, rauhallista ja hyvinhoidettua aluetta.

Vierailija
36/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaniemi on ihana.Espoon keskus on yllättävän rauhallinen,vaikka ei kovin kaunis.Suvela on kyllä karmiva.Ei täällä Suomessa ole ees mitään kovin kauheaa asuinaluetta.

Vierailija
37/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Nekalalla oli vielä aika hurja maine, kun muutin sinne 2000-luvun alussa. Minua varoiteltiin, ettei siellä voi nuori nainen yksin liikkua ja että kaikki naapurit olisivat alkoholisteja ja narkkareita. Ikinä ei mitään ongelmia ollut ja nykyäänän alue alkaa olla suosittu, eikä ihme sijainti on tosi hyvä ja alue kaunis ja persoonallinen. Joidenkin kantatamperelaisten mielikuvat ovat kuitenkin tiukassa ja alue on yhä levottoman paikan maineessa.

Vierailija
38/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Heinäpää on nykyisin oikein mukava ja suosittu alue. Ennenhän se oli hyvin levoton puutalomörskä-lähiö.

Vierailija
39/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:01"]

Martinlaakso, Vantaa. Vehreää, hyvät palvelut ja liikenneyhteydet. Paljon lapsiperheitä.

[/quote]

Myyrmäen läheisyys tekee sen maineen. Martsari on aina ollut kivaa vehreetä ja lapsiperhe aluetta, mutta..

Tiksistä.

Vierailija
40/44 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki. Ihan tavallinen lähiö. Lähiöissä asuu ihan julkijuoppoja yms, mutta harvemmin niistä on kenellekään haittaa ja keskittyvät usein ostareille, vielä en ole lähiö-ostaria ilman juoppoja nähnyt. Jakis on paljon rauhallisempi paikka kuin luullaan. Luonto mukavan lähellä ja lapsiperheille ihan riittävät palvelut ja tosi kiva puisto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme