Mainettaan paremmat kaupunginosat?
Kertokaa esimerkkejä eri kaupunkien kaupunginosista, joilla on ehkä huono maine, mutta jotka ovat oikeasti mainettaan parempia.
Minun esimerkkini on Kuopion Petonen. Asuin siellä 20 vuotta, enkä koskaan törmännyt mihinkään kovin ihmeelliseen. Minun silmiini se on melko tavallinen kaupunginosa, jossa asuu paljon lapsiperheitä.
Kommentit (44)
Opiskelijapojistani toinen asuu Hervannassa, ei mitään ongelmia vaikka ihmisiä on paljon ja nimenomaan siellä pohjoisen puolella. Toinen asui Kuopion Petosella ja rauhallista sielläkin oli. Petonen nyt yleensä on laaja alue ja siellä se levoton alue taitaa olla hyvin pienessä pisteessä.
Tampereen Tesoma. Ihan normaali kaupunginosa. Jokseenkin rauhallinen vieläpä.
No ei varsinaisesti kaupungin osa, mutta voisin sanoa Itä-Helsingin kokonaisuudessaan. Jokapuolella rauhallista pientaloaluetta. Löytyy toki myös rauhattomuutta, mutta tuntuu, että sitä paisutellaan vähän isommaksi kuin onkaan.
Hervanta täälläkin, yhdeksän vuotta sitten muutin sinne itku silmässä kun en mistään muualta saanut opiskelija-asuntoa ja nyt asutaan täällä omistusasunnossa ja odotetaan toista paljasjalkaista hervantalaista syntyväksi :)
OT:
Niin, mun äitikin asui Hyvinkään Paavolassa sen 28 vuotta ja osti mökin Monnista.
Kävi moikkaamassa usein kavereitaan ja pikku hiljaa väheni käynnit. "Onko se Paavola aina ollut niin kamala paikka?!" Hän kyseli. Silmät levähtänyt auki, että tadaa suurin osa hänen kavereista on väkivaltaisia alkoholisteja. Ja osa meidän koulukavereista on narkkareita ja/tai vankilassa jne. Lehdistähän niiden tempauksista sai liian usein lukea.
Sillä vaan, että moni ei näe oman asuinpaikkansa ongelmia. Äitikin aina puolusteli, ettei se Paavola ole oikeasti paha paikka. Hyvähän siellä on asua. Kivoja ihmisiä, jokainen pitää toisistaan huolta. Kyllä se oli totta, mä tiedän yhä olevani suojeluksessa kun siellä kerran vuoteen piipahdan.
Äitipä ei juuri Jussilankadulla viipyillyt tai Valtsussa asioinnut. Postissa satunnaisesti. Hinkalo/nauravahevonen/nykyäänkö Napsu? ei ollut hänen heiniään.
Me käytettiin Toiviaista ja isommat ostettiin cittarista.
Helsingissä Malminkartanon maine on peräisin jistain 80-luvulta. Rauhallista lapsiperhealuetta nykyisin. Tosi mukava paikka asua ja edullinen helsingin hintatasoon nähden :)
Oulu Kaukovainio. Ei olla enää 90-luvulla. 3v asuttu ostarin liepeillä, ei ongelmia.
13 jatkaa, että unohtu sanoa, että asun siis nykyään Hervannassa itse ja se on positiivisesti yllättänyt maineensa puolelta. Onhan siellä niitä ressukoitakin, mutta aika vähän...
Samoin Annala ja Kaukajärvi ovat mainettaan kivempia.
Ehdin myös Peltolammilla asua kaksi vuotta. :D
Helsingin Malminkartano. Suurimmaksi osaksi ihan rauhallinen paikka, junalla pääsee vartissa stadiin ja ulkoilumaastot kotiovella.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:31"]
Oulu Tuira.
[/quote]
Tämä on ainakin boheemia mainettaan tylsempi. Paria kadunpätkää lukuunottamatta peruslähiö, wanna be Kallio - yrityksestään huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:47"]
Oulu Kaukovainio. Ei olla enää 90-luvulla. 3v asuttu ostarin liepeillä, ei ongelmia.
[/quote]
Ootkos käyny itse ostarissa kertaakaan sinä aikana?!
Espoon keskus.