Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Israelin kansa on ”Jumalan valittu kansa”, niin olemmeko me

Vierailija
11.03.2022 |

Siis vääräuskoisia, vai miten tuo pitäisi tulkita?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitää ymmärtää niin, että Israelin kansa on Israelin jumalan valittu kansa.

Eikö Uudessa Testamentissa enää puhuta valitusta Israelin kansasta?

Vierailija
62/94 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen dokumentti asiaan liittyen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakanoita me ollaan

Vierailija
64/94 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan joku lahko esittää olevansa valittu .Se on ihmisen keksimää ja koettavat vain saada liittymään jotkut jotka uskoo vaikka mihin, porukkaansa.Sitä ei kukaan tiedä kenet hän valitsee mutta toivonut hän on että nämä noudattaisivat raamattua ja sen oppeja.

Vierailija
65/94 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä teologinen kysymys ketä Jumala rakastaa enemmän tai voiko Jumala rakastaa toista enemmän kuin toista? Ja jos voisi loukkaantuisinko siitä tai olisiko minulla oikeus loukkaantua? Terveellistä pohdintaa Jumalan ja rakkauden olemuksesta. Jos haluat kuulua valittuun kansaan, etkö haluaisi ennemmin kuulua Jumalan sisäpiiriin eli perheeseen? Jumala rakastaa perhettään enemmän kuin itseään, koska antoi itsensä kuolemaan ristillä lastensa puolesta.

Jos haluat päästä osalliseksi, tee parannus, kadu syntejäsi ja huuda Jeesusta avuksi. Saat uuden sydämen ja olet syntynyt uudesti. Hengen synnyttämänä sinulla on uusi Isä ja saat rukoilla Isä meidän. Jumala valitsi epäjumalan palvelioista yhden suvun ja koska Aabraham uskoi Jumalaan, kasvatti Jumala hänen suvustaan oman kansansa. Salaisuus on uskossa ja uskomalla Sanaan pääsemme mekin Aabrahamin lapsiksi. Sydämen ympärileikkauksella meistä tulee oikeita juutalaisia. Maranata!

Minä olen kyllä ottanut jo Jeesuksen sydämeeni. Mutta häiritsee tuo ”valittu” kansa kuvaus.

Ei mua häiritse. Suon valitun kansan olla valittu kansa, Jumalan ajatus ja päätös. Itse olen riemulla pakanakristitty, kuvaa mua niin hyvin. Pelastettu pakana, kristitty, Jeesuksen sovittama. Aika arvokas lahja, kiitos siitä.

Vierailija
66/94 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakanoita me ollaan

Armosta pelastettuja.

Vierailija
67/94 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huvittava ongelma teillä. 

Vierailija
68/94 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä teologinen kysymys ketä Jumala rakastaa enemmän tai voiko Jumala rakastaa toista enemmän kuin toista? Ja jos voisi loukkaantuisinko siitä tai olisiko minulla oikeus loukkaantua? Terveellistä pohdintaa Jumalan ja rakkauden olemuksesta. Jos haluat kuulua valittuun kansaan, etkö haluaisi ennemmin kuulua Jumalan sisäpiiriin eli perheeseen? Jumala rakastaa perhettään enemmän kuin itseään, koska antoi itsensä kuolemaan ristillä lastensa puolesta.

Jos haluat päästä osalliseksi, tee parannus, kadu syntejäsi ja huuda Jeesusta avuksi. Saat uuden sydämen ja olet syntynyt uudesti. Hengen synnyttämänä sinulla on uusi Isä ja saat rukoilla Isä meidän. Jumala valitsi epäjumalan palvelioista yhden suvun ja koska Aabraham uskoi Jumalaan, kasvatti Jumala hänen suvustaan oman kansansa. Salaisuus on uskossa ja uskomalla Sanaan pääsemme mekin Aabrahamin lapsiksi. Sydämen ympärileikkauksella meistä tulee oikeita juutalaisia. Maranata!

Minä olen kyllä ottanut jo Jeesuksen sydämeeni. Mutta häiritsee tuo ”valittu” kansa kuvaus.

Ei mua häiritse. Suon valitun kansan olla valittu kansa, Jumalan ajatus ja päätös. Itse olen riemulla pakanakristitty, kuvaa mua niin hyvin. Pelastettu pakana, kristitty, Jeesuksen sovittama. Aika arvokas lahja, kiitos siitä.

Kristitty ei voi olla pakana kun seuraa vanhan ja uuden testamentin Jumalaa.

Vierailija
69/94 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juutalaiset ovat maailman etuoikeutetuin, protektionistisin ja eniten varallisuutta sekä valtaa omaava etninen ryhmä. Siihen ei olla päästy mitenkään vahingossa.

Koska heidän jumalansa on todellisuudessa lusifer, joka tarjoaa maallista mammonaa ja valtaa palvojilleen.

Vierailija
70/94 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juutalaisia sanotaan Jumalan omaisuuskansaksi....  ja raamatun ja historian kirjat kertovat juutalaisten varhaisista vaiheista. Arkeologia ja historian kirjat vahvistavat tämän. Mutta uskonnollisessa mielessä moni asia on edelleen mysteeri.

Vierailija
71/94 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Israelin kansalla viitataan juutalaisiin ja Jeesus jo aikanaan teki selväksi etteivät tule olemaan hänen valittujaan. Sanoi jotenkin niin, että juutalaiset saavat monta mahdollisuutta muuttaa tapansa, mutta eivät opi koskaan (ja joutuvat kadotukseen)

Höpsis, nyt vetelet taas ihan omiasi. Jumala on selkokielellä ilmoittanut että juutalaisia hän ei tule hylkäämään koskaan. Koettelee toki.

Ikuinen kansa, ikuinen liitto, ikuinen Jumala

Vierailija
72/94 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä me? Kristityt Jeesukseen uskovatko? Joka uskoo Jeesukseen, pelastuu.

Juutalaiset ei usko Jeesusta Messiaaksi, ihmiseksi tulleeksi Jumalaksi. Juutalaisilla on Jumalan laittama peitevaate silmillä. He torjuivat Jeesuksen.

Raamatussa sanotaan joillekin jossain kohtaa että Israel on Jumalan silmäterä ja että kuka sitä siunaa, sitä Jumala siunaa, ja kuka sitä kiroaa, sen Jumala kiroaa.

Jumalalla on pelastussuunnitelma ja Israel on tuon pelastussuunnitelman näyttämö ja sinne Jeesus tulee fyysisesti sitten kun palaa.

Vierailija
73/94 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän opinkappaleidensa mukaan kaikki muut ovat "karjaa". Heillä on siis mielestään oikeus kohdella muita kuin hyötyeläimiä, jopa karsia laumaa pienemmäksi halutessaan.

Oy vey! Ei-kosher ihmiset tietävät

Vierailija
74/94 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa uskonnoissa se oma jumala on se ainoa jumala ja se kansa on se valittu kansa. Muut on pakanoita ja kelpaavat lähinnä orjiksi ja alistettavaksi. Muuthan ovat lähtökohtaisesti väärässä ja uskovat vääriin jumaliin.

Täällä meillä se oli ukko ylijumala mutta meidät käännytettiin. Osa meistä edelleen kieltäytyy uskomasta käännyttäjien jumalaan.

Ongelmahan on siinä että jos kaikki luulevat olevansa oikeassa, niin suurin osahan on väärässä kun vain yksi voi olla oikeasti oikeassa. Mutta jos yhtäkään jumalaa ei oikeasti ole ja ateistit ovat oikeassa, niin silloin ihan joka ainoa uskovainen on ollut väärässä ja tuhlannut elämänsä.

Vierailija
75/94 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis juutalaisia sanotaan Jumalan omaisuuskansaksi....  ja raamatun ja historian kirjat kertovat juutalaisten varhaisista vaiheista. Arkeologia ja historian kirjat vahvistavat tämän. Mutta uskonnollisessa mielessä moni asia on edelleen mysteeri.

Kun lukee raamattua ei voi muuta ajatella kuin että tämä jengi on jotenkin tärkeää Luojalle. No Jeesushan syntyi Aabrahamin jäljeläisenä Davidin heimosta, mutta hänestä tulikin koko maailman pelastaja. Tuo ihmeellinen kirja kertoo monista Jeesuksen elämän käännekohdista ja tehtävästä, ja kaikki on tapahtunut Rooman valtakunnan alueella. Kun lukee Rooman valtakunnan historiaa, asiat aukenevat toisesta näkövinkkelistä myös. 

Olen paljon tutkinut aihetta ja ollut vanhoilla kaivauksilla ja Roomassa paikoissa mistä raamattu kertoo, ja on kyllä loputtoman mielenkiintoinen sekä historiallisesta että kristinuskon näkökulmasta mitä kaikkea tuossa paikassa on tapahtunut.

Vierailija
76/94 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelemme, että Luoja on olemassa, olisiko hän puolueellinen? Rakastaisi joitakin lapsiaan enemmän kuin muita lapsiaan? Koska kaikkihan me olemme Hänen lapsiaan. Ei ihmis-isäkään ole puolueellinen lapsiaan kohtaan, jos haluaa olla hyvä isä.

Kysymyksessä on tahallinen historian vääristely. Jahve oli juutalaisten heimojumala, joka totta kai suosi omaa heimoaan. Ei Jahve ollut kaikkein korkein, se oli Melkisedek.

Ajan oloon juutalaiset omaksuivat käsityksen, että Jahve onkin kaikkien kansojen Luoja, ja pitivät samalla uskomuksen, että he ovat tämän ylimmänkin jumalan valittu kansa. Tästä on puhunut mm. historian professori Matti Klinge.

77/94 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suomalaiset ovat vain yksi maailman kansoista. Ne suomalaiset, jotka uskovat Jumalan lähettämään pelastukseen Jeesukseen, on Jeesuksen kautta tavallaan liitetty Jumalan omaan, valittuun kansaan.

Raamatun mukaan Israelin kansa eli juutalaiset on tosiaan Jumalan valittu kansa. Se tarkoittaa mm. sitä, että Jumala valmisti pelastuksen kaikille muille kansoille valitun kansansa kautta. Jeesushan on juutalainen.

Samoin esimerkiksi Jumalan kirjoitettu sana Raamattu, joka on pelastuksen kannalta olennainen ilmoitus Jeesuksesta, on peräisin juutalaisilta.

Vierailija
78/94 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme me ole vääräuskoisia, mutta voidaan sanoa että kaikki ei-juutalaist kristityt ovat "pakanakristittyjä".

Raamatussa Jumala on luvannut israelilaisille että he tulevat olemaan aina hänelle se ykkösporukka. Mutta Jumala on myös luvannut pitää kaikista kristityistä huolta ja pääsyn paratiisiin.

Raamatussa Jumalan poika itse jätti hyljätyksi lihallisen Israelin kansan heidän jumalattomuutensa takia. Valitut uskolliset yksilöt voivat silti ..

Vierailija
79/94 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelin kansa? Eihän koko Israelia ole ollut vasta kuin hetki.

Väärin. Israel mainitaan jo 1208 eKr Merenptahin steelassa.

Vierailija
80/94 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomalla Jeesukseen olet valittu kansa. Valittu kansa ei ole mikään geneettinen asia. Se kuka uskoo Jeesukseen Kristukseen on valittu. Jumalaa ei kiinnosta geenit tai ihonväri.

Mutta miksi israelilaiset uskovat olevansa kansakuntana valittu kansa?

Koska he olivat sitä aikanaan mutta heidät hylättiin kun ryhtyivät palvelemaan pakanajumalia ympliis lukekaa sitä R vähän asiallisemmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi