Onko kukaan käynyt Japanissa?
Pidittekö? Miten pärjäsitte kielen kanssa? Kuinka kauan viihdyitte? Lähtisittekö uudestaan?
Kommentit (10)
Olen käynyt Tokiossa, asuimme 2 viikkoa suomalaisten ystävien luona. Kieli on kyllä hankala, monetkaan japanilaiset eivät puhu englantia. Esim ruokakaupassa tuotti ongelmia se pakkaukset ovat ainoastaan japaniksi, hankala tietää mitä on ostamassa.
Olen käynyt kaksi kertaa Tokiossa. Molemmilla kerroilla kaksi viikkoa. Menisin uudestaan ehdottomasti, vaikka tältä istumalta! :D Mielenkiintoisin kaupunki, jossa olen ikinä käynyt. Englantia ei tosiaan japanilaiset kovin hyvin osaa.. Edes mäkissä myyjä ei ymmärtänyt sanaa cheeseburger :D Mutta kyllä siellä silti pärjää, eli en kielimuurin takia jättäisi menemättä missään nimessä!
No on siellä joku käynyt ja jopa jäänyt asumaankin, kun saaret on löydetty.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:46"]
Olen käynyt kaksi kertaa Tokiossa. Molemmilla kerroilla kaksi viikkoa. Menisin uudestaan ehdottomasti, vaikka tältä istumalta! :D Mielenkiintoisin kaupunki, jossa olen ikinä käynyt. Englantia ei tosiaan japanilaiset kovin hyvin osaa.. Edes mäkissä myyjä ei ymmärtänyt sanaa cheeseburger :D Mutta kyllä siellä silti pärjää, eli en kielimuurin takia jättäisi menemättä missään nimessä!
[/quote]Menitkö Tokioon syömään juustohampurilaista? :O :D
Ai, ihanko oikeesti meinaatte että sielä on käynyt joku? Ja sielä on nytkin joku :0
Mun vanhin tyttö on parhaillaan siellä, ollut kohta vuoden. Toinenkin on käynyt pariin otteeseen n. kuukauden reissun kerrallaan ja taas kuulemma tekisi mieli mennä. Kumpikin osaa japania niin hyvin, että pärjäävät sillä mainiosti.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:46"]
[/quote]Menitkö Tokioon syömään juustohampurilaista? :O :D
[/quote]
En mennyt? :) Kaksi viikkoa tosiaan oltiin reissussa ja kerran sinä aikana käytiin mäkistä ostamassa hampurilaiset evääksi junaan, joka oli juuri lähdössä. Mutta kiitos kysymästä, en mennyt sitä varten Tokioon asti, ihan oli muut syyt miksi matkalle lähdettiin :D
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:52"]
En mennyt? :) Kaksi viikkoa tosiaan oltiin reissussa ja kerran sinä aikana käytiin mäkistä ostamassa hampurilaiset evääksi junaan, joka oli juuri lähdössä. Mutta kiitos kysymästä, en mennyt sitä varten Tokioon asti, ihan oli muut syyt miksi matkalle lähdettiin :D
[/quote]Joo, vitsailin. :)
Totta maar! Lähtisin uudestaan milloin vain. Oli aivan ihana reissu. Japani on kaunis, eksoottinen ja mielenkiintoinen maa. Miinusta paikallisten kielitaidosta, englanti ei tahtonut luistaa sitten keltään. Itse selviydyin elekielellä ja opettelemalla joitakin perusfraaseja ja sanoja. Kannattaa käydä monissa kaupungeissa, luotijunilla pääsee liikkumaan tosi nopeasti. Itse kävin viikon reissulla noin viidessä eri kaupungissa, ja olisin kyllä jäänyt paljosta paitsi jos olisin tyytynyt vaan oleskelemaan jossain tokiossa. Ei siinä mitään, hieno paikka sekin, mutta oli myös mukava nähdä muutakin elämää esim. Pienten kaupunkien temppelialueilla.
Höpsö otsikko :D