Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En olisi kuvitellut, että fwb eroaminen ottaa niinkin lujille

Vierailija
11.03.2022 |

Oltiin tapailtu ensin puolisen vuotta, johon kuului kaupunkireissuja, patikointiretkiä kansallispuistoissa, kesäreissuja, leffassa käymistä, erilaisia aktiviteettiharrastuksia tai sitten vain yökyläilyjä. Kuitenkin huomasimme, että ollaan kuitenkin sen verran erilaisia, että päätetään tapailu ja nähdään harvemmin sitten fwb muodossa. Tämä oli molemmille hyvä ratkaisu. Itse olin ihastunut, mutten parisuhdetta kaipaillut kuitenkaan, kun ei siitä olisi tullut kuin kärhämää. Jatkoimme näkemistä n. 3-4 kk harvempaan tahtiin ja juteltiin päivittäin kuulumisia somessa.

Sen verran ihastusta ilmassa itselläni kuitenkin oli, ettei ollut muitakaan tarvetta tapailla, koska saan sekä läheisyyden, kaveruuden jo tältä tyypiltä. Tiesin kuitenkin, että molemmat saavat tietysti tapailla muita, jos mielii.

Pari päivää sitten kysyin, että nähdäänkö. Yleensä vuorotellen ollaan niin kyseltykin ja käy jos käy. Ihmettelin, kun toinen ei vastannutkaan, vaikka viestin oli lukenut.

Kerskailevan kuvan kanssa laittoikin, että "nyt on olo kuin jyrätty, ettei tänää kyl pysty" Sanoin, ettei haittaa, nähdään kun sopii, ja mitä on tehnyt, että olo on niin jyrätty.

"Olikin jo vähän toista seuraa😏" oli hänen vastauksensa ja sanoi, että haluaa nyt vähän keskittyä siihen hommaan. Pohdiskelin pitkään asiaa ja sanoin, että taisimpa olla vähän turhan ihastunut, koska hänen viesti tuntuikin yllättävän pahalta, vaikka ei seurustella tai muutakaan, eikä siihen ole aikeitakaan.

Hänen vastaus oli ainoastaan se, että "ymmärrän et ärsyttää ku pidit musta niin paljon". Kummallinen vastaus, tai antaa ymmärtää, että itse olin täysin merkityksetön, ja vain minä pidin hänestä.

Noh, toivotettiin hyvät jatkot, poistin hänet somesta ja tulevaisuudessa ei enää tällaisia suhteita, aina jotain sattuu.

En tiedä, miksi halusin avautua. Mielestäni silti hän toimi vähän tahdittomasti, kun kerskaili uudella panollaan. En itse olisi toiminut samoin. Olisin vaan sanonut, että en halua enää nähdä, enkä kerskaillut.

Tällainen tarina nyt tänne. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, minkä takia seksikumppaneiden kanssa alettaisiin tehdä parisuhdeasioita, kuten romanttisia retkiä. Ettekö voi mennä oikeiden kavereiden kanssa? FB vielä ehkä menettelee, jos suhde rajoitttuu pelkkään punkkaan. Fwb on käytännössä sitä, että seurustellaan, mutta pidetään kaikki muut mahdollisuudet avoinna samalla. En ymmärrä miksi joku tarjoaisi toiselle kaikki tyttöystäväedut ilman mitään sitoutumista tai uskollisuutta.

Vierailija
42/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset suhteet on ihan typeriä ja tekopyhiä. Miksei seurustella jos käyttäydytään niin että seurustellaan? Mitä se seurustelu sitten on jos ei tätä? On itsepetosta suostua tällaiseen järjestelyyn, vaikka tietää omat tunteet ja jos ei voida seurustella kun ei sovita yhteen niin miksi jatkaa mitään tapailua? Harrastuspiirit ja kaverit sitten erikseen, niissä piireissä ei nu -ssita. Typerää touhua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sen verran ihastusta ilmassa itselläni kuitenkin oli, ettei ollut muitakaan tarvetta tapailla, koska saan sekä läheisyyden, kaveruuden jo tältä tyypiltä."

Tässä on se virhe. Sitouduit monogamisesti johonkuhun, joka ei tehnyt samaa sinulle. Jos sait KAIKEN tältä tyypiltä niin onko ihme, että nyt on orpo olo?

Niin ap omassa mielessään seurusteli, mies ei. Sen siitä saa kun ei ole rehellinen itselleen. 

Vierailija
44/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta miehen näkökulmasta. Tapailin erästä naista fwb-pohjalta ja hän taisi seksin lisäksi myös vähän ihastua. Kun sitten tapasin toisen naisen, jonka kanssa halusin enemmän kuin seksiä, niin tottakai tämä fwb-suhde piti lopettaa. Sain parin kuukauden ajan vielä viestejä tyyliin nähtäisiinkö/vieläkö olet suhteessa.

Fwb-suhteisiin taitaa aika usein kuulua jollain tasolla tunteet, vaikka kuinka olisi sovittu vain seksistä.

Minusta koko ajatus siitä, että voisi olla "vain seksiä" eikä lainkaan tunteita on paradoksi. Seksiin liittyy aivan valtavasti vahvoja, positiivisia tunteita. Jotka totta kai liittyvät siihen kumppaniin jonka kanssa sitä ns. suorittaa. Miten toiseen voisi olla kiintymättä ja liittämättä häneen positiivisia tunteita? Ihmiset kiintyvät vahvasti jopa esineisiin joihin liittyy positiivisia asioita, esim. oma kahvimuki on joillekin tosi tärkeä :D Ei se tarkoita kuitenkaan romanttista rakkautta, että niiden positiivisten kokemusten menettäminen harmittaa ja surettaa.

Kyllä ainakin miehenä fwb-seksiä voi harrastaa ilman tunteita, ainakin ilman romanttisia tunteita. Kun itselläni oli fwb-suhde, niin en ajatellut, että siitä tulisi yhtään sen vakavampaa. Olimme ystäviä, jotka harrastivat seksiä, ei sen enempää.

Jos tunteilla tarkoitetaan kaverillisia tunteita, niin sitten tietenkin fwb-suhteissa on aina tunteita. Mutta ne ovat aivan erilaisia kuin oikeassa suhteessa.

Ööh... juuri noin sanoin. Erottelin romanttiset tunteet muista. Onko tämä joku mies-naisjuttu, kun korostat noin kovasti sukupuoltasi tässä etkä oikein tunnu ymmärtävän että en puhunut romantiikasta? Eivät miehet ja naiset ole kovinkaan erilaisia, yksilöt voivat olla.

Oman ja ystävieni kokemuksen perusteella näin väittäisin. Itselläni on ollut fwb-suhteita ja usealla mieskaverilla on ollut fwb-suhteita ja kaikissa näissä miesten osalta kyse on ollut seksistä ilman sen sen syvempiä tunteita kuin kaverillisia. Kun sitten fwb on loppunut, niin miehet eivät ole kuin seksin perään (jos ero on johtunut naisesta).

Tämä vain oma kokemukseni, en väitä että kaikilla on näin. Mutta fwb-kaveriin ei kannata ihastua, koska se toinen hyvin todennäköisesti ei ole ihastunut takaisin.

Vierailija
45/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiesus mikä urpo! Et kyllä menettänyt mitään.

Vierailija
46/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, minkä takia seksikumppaneiden kanssa alettaisiin tehdä parisuhdeasioita, kuten romanttisia retkiä. Ettekö voi mennä oikeiden kavereiden kanssa? FB vielä ehkä menettelee, jos suhde rajoitttuu pelkkään punkkaan. Fwb on käytännössä sitä, että seurustellaan, mutta pidetään kaikki muut mahdollisuudet avoinna samalla. En ymmärrä miksi joku tarjoaisi toiselle kaikki tyttöystäväedut ilman mitään sitoutumista tai uskollisuutta.

Hyvä diili miehelle, saa parisuhteen edut ilman että tarvitsee nähdä vaivaa tai sitoutua. Hyväksikäyttöä tällainen roikuttaminen. 

Vierailija
47/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fwb ei ole seurustelua, se on seksiä. Kavereita ollaan, mutta seksi siinä on idea.

Vierailija
48/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on se järkytyksen aihe? Se, ettei pano välittänyt ap:n tunteista vai ap:n lapsellinen ihastuminen panoonsa? Sitä saa, mitä tilaa, edelleen.

Vierailija
49/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä diili miehelle, saa parisuhteen edut ilman että tarvitsee nähdä vaivaa tai sitoutua. Hyväksikäyttöä tällainen roikuttaminen. 

On se hyvä diili naisellekin, saa ne parisuhteen edut ilman, että tarvii katsella jotakin miestä omissa nurkissaan. Ap:n ainoa virhe oli jättää kaikki yhden miehen varaan.

Vierailija
50/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset suhteet on ihan typeriä ja tekopyhiä. Miksei seurustella jos käyttäydytään niin että seurustellaan? Mitä se seurustelu sitten on jos ei tätä? On itsepetosta suostua tällaiseen järjestelyyn, vaikka tietää omat tunteet ja jos ei voida seurustella kun ei sovita yhteen niin miksi jatkaa mitään tapailua? Harrastuspiirit ja kaverit sitten erikseen, niissä piireissä ei nu -ssita. Typerää touhua. 

Ei seurustella koska ainakin toisella ei ole tunteita.

Vierailija
51/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

fwb on miehen kaverikortti naisille.

Vierailija
52/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsekkin olin vähän aikaa sitten ihastunu yhteen mieheen joka ei ollut ihastunu muhun. Puhuttiin fwb suhteesta, mutta koska huomasin, että meillä ei ollut mitään hauskaa yhdessä, halus kattoo netflixiä, ja poltti tupakkaa jonka olin lopettanut ei mitään keskusteltavaa etc. ja mulla on muitakin mies vaihtoehtoja niin se siitä. Kun ehotin näkemistä niin sille ei käynyt, kun ehotti itse mulle olis käyny mutku huomasin ton ni ei käyny enää.

Vierailija
53/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fwb on miehen kaverikortti naisille.

Tämä pitää itseasiassa hyvin paikkaansa.

Mies: mulla ei ole tunteita sua kohtaan, mutta voidaan me harrastaa seksiä

Nainen: ok (mutta toivottavasti joskus sinulle tulee tunteita)

Vierailija
54/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistin vastaukselta. Sut on nyt laitettu hyllylle. Hän ottaa sut sieltä takaisin kun hänestä siltä tuntuu.

Vierailija
55/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on nyt eufoorisessa tilassa, kun löytyi uusi kohde, mutta sekin tunne laantuu, eikä sillä tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa, olitko merkityksellinen vai ei. Ja ne, jotka huutelee täällä, että olet heikko yms eivät tajua mitään.

Vierailija
56/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tietysti olla FWB vain sellaisen kanssa, johon ei ihastu eikä haluaisikaan parisuhteeseen. Kyllä se meiltä naisiltakin onnistuu, vaikka muuta joskus väitetään.

Vierailija
57/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tietysti olla FWB vain sellaisen kanssa, johon ei ihastu eikä haluaisikaan parisuhteeseen. Kyllä se meiltä naisiltakin onnistuu, vaikka muuta joskus väitetään.

Miksi harrastaisi paskaa seksiä ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta?

Vierailija
58/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi voi olla hyvää (taitava kumppani joka takaa useat orgasmit), vaikka ei viehättyisikään tyypistä ulkoisesti, voisi kuvitella kävelevänsä tämän kanssa käsi kädessä kaupungilla tai esittelevänsä häntä vanhemmille. Seksi voi toimia, vaikka arvot eivät kohtaa, ei etsitä elämältä tai arjelta samoja asioita, ja muutamaa tuntia pidemmillä tapaamisilla huomaa toisella olevan paljon ärsyttäviä tapoja.

*Itse* henk.koht. en pysty harrastamaan seksiä ilman tunteita, mutta tiedän monia, jotka kuvailisivat (tai ovat kuvailleet) panokaveriaan ”seksi on hyvää, mutta muuten tyyppi on sietämätön”.

Eri

Vierailija
59/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi voi olla hyvää (taitava kumppani joka takaa useat orgasmit), vaikka ei viehättyisikään tyypistä ulkoisesti, voisi kuvitella kävelevänsä tämän kanssa käsi kädessä kaupungilla tai esittelevänsä häntä vanhemmille. Seksi voi toimia, vaikka arvot eivät kohtaa, ei etsitä elämältä tai arjelta samoja asioita, ja muutamaa tuntia pidemmillä tapaamisilla huomaa toisella olevan paljon ärsyttäviä tapoja.

*Itse* henk.koht. en pysty harrastamaan seksiä ilman tunteita, mutta tiedän monia, jotka kuvailisivat (tai ovat kuvailleet) panokaveriaan ”seksi on hyvää, mutta muuten tyyppi on sietämätön”.

Eri

Pelkkä suorittaminen limaisen reiän kanssa ei ole kovin kiihottavaa.

Vierailija
60/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Opit tästä nyt sen että jatkossa ei enää ikinä tuollaisia säätöjä. Sitoutumaton seksisuhde kannattaa muodostaa ainoastaan vibraattorin kanssa! Noissa fwb-suhteissa käy aina niin että jommalla kummalla tulee tunteet ja kiintymys mukaan liikaa. Sitten kun mies on tuollainen mulqvisti voi v ituttaa jälkeenpäin aika huolella.

Tsempit, kyllä se siitä, olet vaan jatkossa fiksumpi! Harmi kun nykyään lähes ihannoidaan mediassa tällaisia suhdekuvioita jotka vaan rikkovat ihmisiä.

Minä sanoisin ennemmin, että ap:n kannattaa vaan pitää huoli, että fwb-suhde katkaistaan jatkosss heti kun tunteenpoikasiakaan ilmenee. Sillä säästyy sydänsuruilta, eikä tarvitse tinkiä seksielämästään. Tuollaiset vibraattorien ehdottelut on naisen seksuaalisuuden kontrollointia.

Mitä ihmettä sä selität, pitäisi siis pystyä olemaan joku tunteeton robotti ja vibran käyttäminenkin säätämisen sijaan on naisen seksuaalisuuden kontrollointia :D Geez

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi