Mistä tiedän onko KARTIO KAADIN aito?
Minulla on ilmeisesti Iittalan kartio kaadin, mutta mistä tiedän, että onko se Iittalan vai onko se kopio?
Juu, ei ole punaista tarraa siinä, kun on vanha.
Kommentit (18)
No saman näköinen tietty, mutta niin on mariskoolejakin mulla monta ja vain osa on aitoja. Kopiot on paksumpia, mutta kuvasta en varmaan erottaisi.
Katso pohjasta löytyykö iittala tekstiä.
80e näkyy olevan tämä harvinaisempi väri.
Siksi kysynkin, kun lapsen kaveri rikkoi sen tahallaan. Ajattelin ilmoittaa vanhemmille ja korvausasia riippuu tietysti siitä, onko aito.
Onko jollain aito kartio, onko pohjassa aina teksti? tai leima?
Iittalahullu on perustanut langan.
Ainakin kartio laseissa on pohjassa teksti kaj frank iittala, vanhemmissa laseissa on pienemmällä ja vaikea erottaa, uudemmissa laseissa isommalla.
Voisko joku tarkistaa oman Kartionsa pohjan? En viitsi soittaa, ennenkuin tiedän varmaksi.
Ei Kartion kaatimissa ole mitään Iittala-stanssauksia, niinkuin Riedeleissä etc.
Aidossa on leima pohjassa ja lukee Iittala.
Jos sulla ei lue mitään, niin ei ole aito.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei lue mitään, niin ei ole aito.
Ei pidä paikkansa. Mulla on takuuvarmasti aito Iittalan Kartio, ykköslaatua ja pohjassa ei lue mitään. Iittala-tarra oli silloin aikoinaan, mutta aika nopeasti tiskikone on kyllä sen hävittänyt.
Vieras lapsi rikkoi tahallaan .. kiinnostaa kuulla, millainen taoaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei lue mitään, niin ei ole aito.Ei pidä paikkansa. Mulla on takuuvarmasti aito Iittalan Kartio, ykköslaatua ja pohjassa ei lue mitään. Iittala-tarra oli silloin aikoinaan, mutta aika nopeasti tiskikone on kyllä sen hävittänyt.
Okei, kiitos. Onko näistä tehty kopioita? Miten voin todistaa, että tämä on aito?
Kai niissä joku Iittalan merkki on, jos aitoja ovat. Katso pohjasta.
up. kiire.