Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suosittelen lemmikin ottamista kaikille yksinäisille ja masentuneille

Vierailija
12.08.2015 |

Itse otin kissan vaikeimpina vuosinani enkä hetkeäkään ole katunut. Aina oli joku kotona odottamassa ja nukkumassa vieressä. Suosittelen!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kiitos ei! Ainakaan itse en ota elikoita kun en erityisemmin niistä pidä vaikka joskus yksinäinen olenkin. Aina kuitenkin jotain juttuseuraa löydän. No ehkä sika-possu tai lehmä tai joku muu hyöty elikko menettelisi jos maaseudulla asuisin ja masennuneille en suosittele lainkaan. Mutta, jos jaksaa pitää hyvää huolta, ulkoiluttaa, ruokkia a kissanhiekat jne..., niin mikäs siinä.

Vierailija
22/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas näitä tietäjiä!! Idiootteja suoraan sanottuna!

Masennusta on erilaisia. Jotkut masentuneet hoitavat työnsä ja lemmikkinsä paremmin kuin moni terve, vaikka olisikin vakavasti masentunut.

Riippuu siis tilanteesta kannattaako ottaa lemmikkiä masentuneena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimillä on suuri vaikutus yksinäisille ja sairaille ihmisille.Tästä on tehty paljon tutkimuksia.Itse sairastan erittäin vaikeaa epilepsiaa,joka on osaksi eristänyt minut muista ihmisistä ja muusta maailmasta.Aina ei uskalla lähteä kaupungille,kun pelkää että kohtaus tulee.Olen saanut paljon iloa kissastani,jonka leikkejä ja touhuja on ollut mukava seurata.

Vierailija
24/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:06"]Täällä taas näitä tietäjiä!! Idiootteja suoraan sanottuna!

Masennusta on erilaisia. Jotkut masentuneet hoitavat työnsä ja lemmikkinsä paremmin kuin moni terve, vaikka olisikin vakavasti masentunut.

[/quote]

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... eiköhän kaikki tiedä, että masentuneita on monenlaisia. Täällä on vaan kerrottu, että ennen sitä lemmikin hankintaa on syytä miettiä, jaksaako sitä elikkoa sitten myös hoitaa. Se päivittäinen hoitaminen voi olla ajatuksissa helpompaa kuin käytännössä. Varmasti on monia masentuneita, jotka kaikesta huolimatta jaksavat hoitaa lemmikkinsä kunnolla. Mua vastaan on sattunut pari sellaista, jotka sitä eivät ole jaksaneet ja ovat kertoneet eläimen vaan lisänneen stressiä, ja jos ei ole joku päivä jaksanutkaan esim. Hiekkoja vaihtaa, on siitä tullut ylimääräistä ahdistusta yms.. jos et ennen eläimen ottoa pysty arvioimaan jaksamistasi, jätä ottamatta.

Vierailija
25/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:06"]Täällä taas näitä tietäjiä!! Idiootteja suoraan sanottuna!

[/quote]

Siellä joku masentunut huutelee. Ihme raivoamista asiallisista viesteistä. :D

Vierailija
26/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se eläin ei pidäkään sinusta?

Vierailija
27/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla on todettu keskivaikea masennus ja omistan kissan. Jaksan joka päivä ruokkia ja leikittää sitä, ja kissa tuo paljon iloa arkeen. Mutta pakko myöntää, että välillä, kun olo on apeampi, stressaan paljon kissan takia. "Taas pitäisi käydä kaupassa ostamassa ruokaa kissalle, vaikken nyt haluaisi, että kukaan näkee mun itkusta turvonneita silmiä", tai "taas pitäisi hiekat vaihtaa ja astia pestä, vaikka mielummin kävisin vaan nukkumaan, että tää paska päivä olis ohi". Kyllä olen kaikki aina väkisin hoitanut ja itkeneenä mennyt kauppaan, mutta ei se mitään kivaa ole ja välillä ihan ahdistaakin. Siksi musta on hyvä, että täällä muistutetaan, että se eläin pitää pystyä hoitamaan, vaikka olisikin vaikea masennus ja paska elämä sillä hetkellä. Se ei ole veruke jättää ruokkimatta/leikittämättä.

Vierailija
28/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lemmikin heti kun vuokrasopimus sallisi.

Vierailija
29/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:56"]

Entä jos se eläin ei pidäkään sinusta?

[/quote]

Kissat pitävät kyllä kaikista oikeista kissaihmisistä ja koirat luultavasti samalla tavoin oikeista koiraihmisistä.

Vierailija
30/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi