Mies väittää olevansa "huippuälykäs", mutta saan itse toisenlaisen vaikutelman
Voiko "huippuälykkääksi" testattu olla heikko matematiikassa ja olla sellainen, jolle joutuu vääntämään asioita rautalangasta sekä alisuoriutunut keskivertoihmiseen verrattuna muutenkin elämässään? Oma veikkaukseni on se, että pisteitä saattaa hänellä olla hieman keskivertoa enemmän, muttei kuitenkaan mitään Mensa-rajoja kolkuttele. Hän kehuskelee itseään muutenkin jotenkin tekaistuilla ja kaukaa haetuilla jutuilla.
Kommentit (54)
En ymmärrä miksi kukaan normaaleilla sosiaalisilla taidoilla varustettu kehuisi älykkyyttään. Älykkyyttä kehuvat muut, jos kehuvat. Ei tommoisen kanssa kannata alkaa millekään.
Täytyy muuten sanoa, että myös osa naisista korostaa älykkyyttään. Eivät kovin vaimomatskua hekään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan normaaleilla sosiaalisilla taidoilla varustettu kehuisi älykkyyttään. Älykkyyttä kehuvat muut, jos kehuvat. Ei tommoisen kanssa kannata alkaa millekään.
Täytyy muuten sanoa, että myös osa naisista korostaa älykkyyttään. Eivät kovin vaimomatskua hekään.
Voisin kuvitella, että he eivät haluakaan olla jotain sellaista, jonka määrittelet "vaimomatskuksi".
Vierailija kirjoitti:
Onko hän potentiaalinen seurustelukumppani? Miksi sinulle on niin tärkeää tietoa siitä, että hän on älykäs? Mikset ota häntä sellaisena kuin on, ihmisenä, ja totea sitten että viihdytkö hänen seurassaan vai et ja voitko luottaa häneen? Selvästi et viihdy etkä luota, jos epäilet hänen sanomisiaan? Vai ajatteletko todella, että jos saisit nyt tietää hänen olevan älykäs, tunteesi muuttuisivat?
Älykkyys on muutenkin minusta yliarvostettua. Kaikkein tärkeintä ihmisessä on minusta se miten hän kohtelee muita elollisia ja itseään. Normaaliäly yhdistettynä hyvyyteen on voittamaton kombo.
Olet viisas ihminen♡
Jos ihmisen täytyy itse kertoa olevansa jotain (huippuälykäs, huippurikas, huippu hyvä sängyssä, huippu alallaan) ei hän yleensä sitä ole.
Aidosti älykäs ihminen loistaa joka alueella, eikä ole autisti millään tavalla. Ja tuostahan tosiaan voi tulla semmoinen vähä-älykkyyden tunne, jos liikaa itteään kehuskelee ja varsinkin ilman meriittejä.
Jos joku on oikeasti älykäs niin se kyllä näkyy ilman että sitä tarvii erikseen kertoa.
Jos hänellä on matemaattisia hahmottamisongelmia ja hänelle täytyy vääntää asiat rautalangasta, niin ei hän kyllä ole älykäs. Sanoa toki voi jokainen mitä lystää.
Älykkäälle ihmiselle ei yleensä tarvitse vääntää mitään rautalangasta, vaan se on se älykäs joka sen joutuu muille tekemään. Minut on todettu keskimääräistä älykkäämmäksi tutkimuksissa, kävin erään muun asian takia tutkimuksissa ja tuo siis kuului osana siihen. Mensan nettitestissä ylitin rajan myös. Välillä käy niin, että se toinen osapuoli ei oikein ymmärrä asiaani ja joutuu miettimään miten sen sitten selittää yksinkertaisemmin. Joskus nuorena epäilin olevani itse tyhmä, kun muut ei aina ymmärtänyt. Mutta toisaalta ilmaisuni ei ole aina niin selkeää kuin muilla.
En pidä itseäni mitenkään muita parempana tai mainosta että olisin älykäs. En ole edes juuri koulutettu, koska ei vaan ole kiinnostanut. Teen mieluummin suorittavaa työtä. Joten en ole ns tietoviisas.
Apn kaveri vaikuttaa vähän itsekeskeiseltä tai ihan vaan mul kulta. Kenties myös huono itsetunto. Vähän kuin ex mieheni. Hän tosin on ihan suht älykäs ja siksi alettiin yhdessä olemaan. Hänellä vaan on huono itsetunto ja tarve korostaa itseään. Ja ilmeisesti hänen itsetunnolleen kävi se, että minä olinkin fiksumpi kuin kuvitteli. En antanut pompotella vaan näin läpi sen käytöksen. Ja vastasin vähintään samalla mitalla. Tästä syystä olen varmaan edelleen sinkku. :D Kaverina ei haittaa jos toinen ei aina ymmärrä tms, mutta kumppaniksi haluan ihmisen joka on samalla aaltopituudella.
Suomalaista saa horjutettua tasapainoltaan helposti kun kunnioittaa itseään ja toteaa ylpeän terveesti älykkääksi eli voimakkaaksi. Luterilaisella kansanluonteella menee heti oikosulkuun. Otetaan toisen terve itsetunto hyökkäyksenä, mutta ei uskalleta tapella väitteestä. Hiljaa nuristaan jälkikäteen toisen ulostulosta katkerana. Mitä järkeä jatkaa elämää jos olisi heikko älyltään tai keskinkertainen? Minä olen tämän keskustelun älykkäin ja menen vaparihäkkiin mieluusti asiaa selvittämään. Älykkäin poistuu häkistä elossa. Älykkyys on voimaa. Siksi miehet on aina olleet naisia älykkäämpiä. Tästä syystä älykkäät miehet kehittivät ydinaseet ja konekiväärin.
Voima on älykkyyttä kirjoitti:
Suomalaista saa horjutettua tasapainoltaan helposti kun kunnioittaa itseään ja toteaa ylpeän terveesti älykkääksi eli voimakkaaksi. Luterilaisella kansanluonteella menee heti oikosulkuun. Otetaan toisen terve itsetunto hyökkäyksenä, mutta ei uskalleta tapella väitteestä. Hiljaa nuristaan jälkikäteen toisen ulostulosta katkerana. Mitä järkeä jatkaa elämää jos olisi heikko älyltään tai keskinkertainen? Minä olen tämän keskustelun älykkäin ja menen vaparihäkkiin mieluusti asiaa selvittämään. Älykkäin poistuu häkistä elossa. Älykkyys on voimaa. Siksi miehet on aina olleet naisia älykkäämpiä. Tästä syystä älykkäät miehet kehittivät ydinaseet ja konekiväärin.
Putin on kanssasi 100% samaa mieltä. Idän filosofioissa asia on juuri noin kun esität sen. Antiikin filosofia tukee myös kantaasi. Siksi on sotia ja miesten maailman markkinat.
Sekopää.
Miksi sinä olet täällä naisten keskellä, eikä niiden älykkäiden miesten? Ei ne muut miehet taida viitsiä katsella moista typerehtimistä.
Työskentelin muutama vuosi takaperin yhden Mensaan kuuluvan henkilön kanssa ja hän ei kyllä millään tavalla tuonut sitä esiin vaan sain kanssa sen tietooni muilta työkavereilta. Mutta kun hän työskenteli monimutkaisissa suunnittelutehtävissä niin sen kyllä huomasi, että oli todella älykäs. Otti siis suunnittelussa huomioon asioita, joita normaalin ÄO:n omaava kokenutkaan työntekijä ei olisi tullut ajatelleeksi. Persoonaltaan kuitenkin todella nöyrä mutta firmassa häntä kunnioitettiin hänen työn jälkensä perusteella.
Itse kuvittelen olevani älyllisesti siinä ihan perustason tietämillä. Yleensä en pääse älylläni liiemmin loistamaan. Joskus jokin kommentti menee näillä hoksottimilla hyvin maaliin, mutta varsin harvinaisia nuo loiston hetket ovat.
Mutta sitten jouduinkin sattumalta aivan toisenlaiseen seuraan, missä keskustelu pyörii hyvin yksinkertaisella tasolla. Mitään nokkeluuksia ei lentele eikä asioita perustella eikä tarkastella eri näkökulmista. On ollut hämmentävä kokemus huomata olevansa seurueen ylivertainen älykkö.
Jos eläisi elämänsä tuollaisessa seurassa, niin siinä voisi hyvinkin alkaa kuvittelemaan itsessään kovinkin suuria älyllisiä lahjoja.