Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käyttänyt Ozempic-laihdutuslääkettä nyt puoli vuotta. Jatkokokemuksia?

Vierailija
11.03.2022 |

26 vko ja paino on tippunut 18 kg. Eli keskimäärin n. 700g per vko, mutta viimeviikkoina tahti on kyllä hidastunut. Nykyiseen painoon olen ihan tyytyväinen, mutta taitaa tarkoittaa sitä, että piikittelen Ozempicia lopun ikäni. Onko kenelläkään kokemuksia, mitä olette tehneet kun tavoitepaino on saavutettu? Oletteko lopettaneet Ozempicin käytön vai jatkaneet? Mitä painolle kävi?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi Ozempic ole aika kallis lääke? Diabetekseen käytetään myös.

Diabeteksen hoitoon siitä saa kelakorvauksen, mutta jos se on pelkästään lihavuuden hoitoon, ei kelakorvauksia saa. Ja toisin kuin palstalaiset luulevat, lähellekään kaikilla lihavilla ei ole oheissairauksia kuten diabetestä.

Minä olen ykköstyypin diabeetikko, enkä saa kelakorvauskia. Olen itse asiassa sekatyyppiä, minulla on sekä ykkönen että kakkonen, mutta pitäisi olla puhdas kakkonen että saisi korvaukset. Tyyristähän se on. Lääkäri juuri sanoi että ehkä muutaman vuoden päästä patentit vanhenevat ja hinta romahtaa. Sitä odotellessa.

Muuten, olen käyttänyt tähän asti Rybelsus-tabletteja, joissa on sama vaikuttava ainesosa. Sen kanssa olen onnistunut pudottamaan kymmenisen kiloa kahdessa vuodessa. Sain lääkärin vaihtamaan, ja nyt ensimmäinen Ozempic-ruisku odottaa jääkaapissa. Onko se tehokkaampaa?

Vierailija
62/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatteko tosiaan lääkkeen itse? Miten teillä riittää rahaa muuhun elämään, vai oletteko kaikki tosi rikkaita? 

Siis hä? Reilu satanen kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabeteksen hoitoon siitä saa kelakorvauksen, mutta jos se on pelkästään lihavuuden hoitoon, ei kelakorvauksia saa. Ja toisin kuin palstalaiset luulevat, lähellekään kaikilla lihavilla ei ole oheissairauksia kuten diabetestä.

Minä olen ykköstyypin diabeetikko, enkä saa kelakorvauskia. Olen itse asiassa sekatyyppiä, minulla on sekä ykkönen että kakkonen, mutta pitäisi olla puhdas kakkonen että saisi korvaukset. Tyyristähän se on. Lääkäri juuri sanoi että ehkä muutaman vuoden päästä patentit vanhenevat ja hinta romahtaa. Sitä odotellessa.

Muuten, olen käyttänyt tähän asti Rybelsus-tabletteja, joissa on sama vaikuttava ainesosa. Sen kanssa olen onnistunut pudottamaan kymmenisen kiloa kahdessa vuodessa. Sain lääkärin vaihtamaan, ja nyt ensimmäinen Ozempic-ruisku odottaa jääkaapissa. Onko se tehokkaampaa?

Itse vaihdoin ja kyllä se 1 mg oli vielä Rybelsusta tehokkaampaa, jota voisi verrata ilmeisesti 0.5 mg Ozempiciin. Kyllä laihduin Rybelsuksellakin, mutta sen tehon laantui.

Vierailija
64/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin ja kyllä se 1 mg oli vielä Rybelsusta tehokkaampaa, jota voisi verrata ilmeisesti 0.5 mg Ozempiciin. Kyllä laihduin Rybelsuksellakin, mutta sen tehon laantui.

Kiitos vastauksesta. Toivon tosiaan että laihtuminen nopeutuu kun siirryn Ozempiciin. Rybeslus on lääkkeenä vähän hankalampi koska tabletti pitää ottaa joka päivä, pitää olla kahdeksan tuntia syömättä ennen sitä ja puoli tuntia syömättä sen jälkeen jne. Oletan myös että se aiheuttaa enemmän pahoinvointia koska ne menee vatsan kautta. 

Vierailija
65/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 18 kiloa, vatsa koko ajan kipeä. Lopetin. Lihoin 16 kiloa takaisin puolessa vuodessa.

Hyvä, vaikka kallis lääke, huono laihduttaja.

Vierailija
66/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa laihduttaa oikein.

Vierailija
67/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on läskit säälittäviä kun ei pysty ees vähentään/muuttaamaan ruokiansa ja liikkumaan enemmän.

Vierailija
68/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, täällä on taas positiivisten kommentoijien kokoontusajot käynnissä. Mutta se on ihan luonnollista, että jossain vaiheessa se painonpudotuksen tahti hidastuu. Silloin joko lääkkeen teho alkaa hiipua (kroppa on tottunut lääkkeeseen), tai alat olla lähellä sitä oman kropan normipainoa. Ei sillä lääkkeellä ole tarkoitus laihtua luurangoksi. Tosiaan Ozempic on hyvä elämänmuutoksen tukena, ja sen avulla on opeteltava syömään terveellisemmin ja pienempiä annoksia. Jopa omasta mielestään terveelliset hoikat ihmiset syövät usein ihan jäätävää moskaa, mutta he voivat syödä niin koska aineenvaihdunta pelaa (ainakin tiettyyn pisteeseen asti, monillahan sitten esim. keski-iän jälkeen alkaa tulla keskivartalolihavuutta). Sitten kun lääkkeen käyttöä aletaan ajamaan alas, ei tule yllätyksenä ne pienet annoskoot, koska kroppa ja mieli ovat jo tottuneet niihin. 

Itse lopetin Ozempicin kaksi vuotta sitten ja paino on pysynyt suhtkoht samana koko ajan. Lääkkeen lopetuksen jälkeen ei tullut mitään "pakko alkaa syödä enemmän" fiilistä, koska olin pikkuhiljaa totuttanut mielen syömään vähemmän. Kesällä yleensä tulee se +3kg, joka sitten lähtee kun palaa lomilta takaisin. 

Vierailija
69/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl on läskit säälittäviä kun ei pysty ees vähentään/muuttaamaan ruokiansa ja liikkumaan enemmän.

Ja siis se lääke näyttää olevan ihan ensisijainen laihdutustapa näille,uskomatonta.

Ja olen muuten itse ollut joskus lihava joten ei tarvitse selitellä kehon automaattisesta palautumisesta entiseen painoon.

Vierailija
70/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis se lääke näyttää olevan ihan ensisijainen laihdutustapa näille,uskomatonta.

Ja olen muuten itse ollut joskus lihava joten ei tarvitse selitellä kehon automaattisesta palautumisesta entiseen painoon.

Ihailen sinua.

Vierailija
71/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla meillä on heikkoutemme, paitsi sinulla. Ai niin, veemäinen omahyväinen luonne on kyllä iso heikkous. 

Vierailija
72/72 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt toisessa yhteydessä ilmiöön: Ozempickakka!  Mitä tällä tarkoitetaan?