Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käytät siteitä?

Vierailija
12.08.2015 |

Niin. Miksi käytät siteitä etkä tamponia?

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mitä hyvää siteissä on. Tuntuu siltä kuin olisi kuset housussa ja vielä hajuhaitat kaupan päälle. YYYHHH

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:28"] Tiedoksi: tamponi on tarkoitus työntää emättimen tunnottomaan osaan asti. Paikoillaan se ei tunnu miltään. [/quote] Ei mun emätin ole tunnoton, vaikka sun onkin! (Ja oikeesti kirjoitin tän vain kirjoittamisen ilosta.) [/quote] Siellä on tunnoton osa, huomaat sitten kun joskus kokeilet jotain sinne työnnettävä.

[/quote]

Mulla se "tunnoton" osa ei ole tunnoton. Katsos, kaikki ovat erilaisia. Itsellä tuntuu tamponi AINA. Naiminenkin tuntuu ihan koko emättimen pituudelta.

Vierailija
42/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tamponeita. Ilmeisesti en siis osaa laittaa niitä oikein, koska se tuntuu koko ajan. Enkä pidä niiden käyttöä niin tärkeänä, että vaivautuisin oikein opettelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:31"]

Mitä se sulle kuuluu? Hoida vaan omat tamppoonis ja sormeile pilluas niin paljon ku tykkäät.

[/quote]

Kiinnostaa tietää miksi niitä joku tahtoo käyttää :D Niin hoidankin, en tiedä miten pilluni sormeilu tähän liittyy mutta senkin teen ja mieli ja mies kiittää. Kandee sunki kokeilla, se on aika kivaa ;)

ap

Vierailija
44/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi on niin helppo, en välitä nähdä pöntöllä ollessani verirättejä. Toki näkyy verinen tamponi kun sen vaihtaa mutta mielestäni siistimpää pitää tamponia.

Vierailija
45/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:31"]

Mitä se sulle kuuluu? Hoida vaan omat tamppoonis ja sormeile pilluas niin paljon ku tykkäät.

[/quote]

Kiinnostaa tietää miksi niitä joku tahtoo käyttää :D Niin hoidankin, en tiedä miten pilluni sormeilu tähän liittyy mutta senkin teen ja mieli ja mies kiittää. Kandee sunki kokeilla, se on aika kivaa ;)

ap

[/quote]

Sen takia että siteet on mukavampia ja eivät satu ja tunnu kuten tamponi ja kuukuppi. Äläkä ala jankkamaan, mulla tuntuu tamponi aina.

Vierailija
46/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:00"]En tykkää käyttää tamponia, se on niin epämiellyttävä ja outo ajatus, että tunkis jotain sisäänsä ja antais sen sit muhia siellä koko päivän.. Nurinkurista ehkä, kun kumminkin käytän siteitä, mut vuotoo on vaa pari pvää kiitos e-pillereiden, joten en jaksa ressailla aiheesta. Siteen kaa on vaa nii helppoo. Kuukupista en oikein tiiä mitään, eikä oo tarvinnukaan, kun siteiden kaa on ollu hyvä. "If it ain't broken..."

Ja siteenki voi vaihtaa useemmin, jos tulee hajuhaittaa niin paljon?
[/quote]
Öö. Kuka antaa tamponin muhia koko päivän pillussa? En minä ainakaan. Kyllä mä sen vaihdan väh.3h välein.

Vierailija
47/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:28"] Tiedoksi: tamponi on tarkoitus työntää emättimen tunnottomaan osaan asti. Paikoillaan se ei tunnu miltään. [/quote] Ei mun emätin ole tunnoton, vaikka sun onkin! (Ja oikeesti kirjoitin tän vain kirjoittamisen ilosta.) [/quote] Siellä on tunnoton osa, huomaat sitten kun joskus kokeilet jotain sinne työnnettävä.

[/quote]

Siis tää tunnottomuuskeskustelu on mun ainoa paheeni palstalla! En ilkeile, en provoile, olen mielelläni hauska jos pystyn ja autan aina, kun katson pystyväni siihen, mutta tunnottomuus! Se vain tökkää johonkin ilmeisen ei-tunnottomaan kohtaan. Siihen on pakko tarttua. Ja älä toki huolehdi työnnettävistäni, olen 40-vuotias, kahdesti naimisissa ollut ja niitä tamponejakin jokunen on tässä ehditty työntää ja vetää.

Vierailija
48/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:06"]Koska käyn monta kertaa päivässä pissalla ja joutuisin vaihtamaan tamponin joka kerta. Usein tamponi ei edes pysy kunnolla sisälläni + sen laittaminen sattuu. Ja ällöttää kävellä kun tuntuu että on jatkuvasti sormi pillussa.   Siksi. [/quote] Miksi?

[/quote]

En ole vastaaja, muttä mä joutuisin vaihtamaan tamponin joka kerta myös pissalla käydessä, sillä mulla on virtsaputken pää emättimen puolella, joten tamponi kastuisi kusesta joka kerta jos ei vaihtaisi. Tästä syystä en myöskään halua alkaa leikkimään kuukuppien kanssa.

Vierailija
49/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:06"]Koska käyn monta kertaa päivässä pissalla ja joutuisin vaihtamaan tamponin joka kerta. Usein tamponi ei edes pysy kunnolla sisälläni + sen laittaminen sattuu. Ja ällöttää kävellä kun tuntuu että on jatkuvasti sormi pillussa.

Siksi.
[/quote]
Ja sinä et siis osaa käyttää tamponeja! Oikein käytettynä se ei todellakaan tunnu lainkaan!

Vierailija
50/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:05"]

Koska se on ihanan helppo vaihtaa siinä samalla kun pissittelee. Ripsraps vaan pois ja uusi tilalle.

[/quote]

Tampoonin vaihtaminen onkin niin hankala operaatio että siihen tarvitseekin huomattavasti enemmän aikaa ja suunnittelua kuin siteen vaihtoon :D

ap
[/quote]
No, niin se vaan on.

Vierailija
51/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:06"]Koska käyn monta kertaa päivässä pissalla ja joutuisin vaihtamaan tamponin joka kerta. Usein tamponi ei edes pysy kunnolla sisälläni + sen laittaminen sattuu. Ja ällöttää kävellä kun tuntuu että on jatkuvasti sormi pillussa.   Siksi. [/quote] Ja sinä et siis osaa käyttää tamponeja! Oikein käytettynä se ei todellakaan tunnu lainkaan!

[/quote]

Luultavasti en osaakkaan, entä sitten? Loistavasti olen toimeen tullut yli 10 vuoden ajan ihan vaan siteillä :)

Vierailija
52/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:05"]

Koska se on ihanan helppo vaihtaa siinä samalla kun pissittelee. Ripsraps vaan pois ja uusi tilalle.

[/quote]

Tampoonin vaihtaminen onkin niin hankala operaatio että siihen tarvitseekin huomattavasti enemmän aikaa ja suunnittelua kuin siteen vaihtoon :D

ap

[/quote]

No kyllä, yleensä joudun äheltämään tamponia paikoilleen 10-20 minuuttia, siteen vaihtaminen käy paljon nopeammin. Mieluiten käyttäisin kuukuppia, mutta sitä en ole vielä koskaan onnistunut saamaan sisälleni.
[/quote]

Siis kuinka hlvt monta tamponia sinne värkkiis tunget ku noin kauan menee? 15s iha max. Voi jeesus.

Vierailija
53/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yleensä siteitä, koska ne on helpompia! Itsellä ei oo kovin runsas vuoto niin tampoonin käyttö ei oo niin mukavaa; laittaminen ja pois ottaminen monesti sattuu. Lisäksi mietin, että sisälläni on silloin kiva alusta kaikille bakteereille..

Vierailija
54/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:06"]Koska käyn monta kertaa päivässä pissalla ja joutuisin vaihtamaan tamponin joka kerta. Usein tamponi ei edes pysy kunnolla sisälläni + sen laittaminen sattuu. Ja ällöttää kävellä kun tuntuu että on jatkuvasti sormi pillussa.   Siksi. [/quote] Miksi?

[/quote]

En ole vastaaja, muttä mä joutuisin vaihtamaan tamponin joka kerta myös pissalla käydessä, sillä mulla on virtsaputken pää emättimen puolella, joten tamponi kastuisi kusesta joka kerta jos ei vaihtaisi. Tästä syystä en myöskään halua alkaa leikkimään kuukuppien kanssa.
[/quote]
Siis kuset pilluus vai millä ihmeellä sen kastelet?

Vierailija
55/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipujen takia. Vuodon pitää päästä vapaasti ulos, muutoin olen niin saatanan kipeä ensimmäisinä päivinä. Vasta loppuvaiheessa voin käyttää tamponia. Siteet ovat myös turvallisempia, sillä tamponit voivat joskus aiheuttaa hengenvaarallisen myrkytystilan. Eräskin malli menetti jalkansa jokunen vuosi sitten tuon takia.

Vierailija
56/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:06"]Koska käyn monta kertaa päivässä pissalla ja joutuisin vaihtamaan tamponin joka kerta. Usein tamponi ei edes pysy kunnolla sisälläni + sen laittaminen sattuu. Ja ällöttää kävellä kun tuntuu että on jatkuvasti sormi pillussa.   Siksi. [/quote] Miksi? [/quote] En ole vastaaja, muttä mä joutuisin vaihtamaan tamponin joka kerta myös pissalla käydessä, sillä mulla on virtsaputken pää emättimen puolella, joten tamponi kastuisi kusesta joka kerta jos ei vaihtaisi. Tästä syystä en myöskään halua alkaa leikkimään kuukuppien kanssa. [/quote] Siis kuset pilluus vai millä ihmeellä sen kastelet?

[/quote]

Onko sulla heikko luentunymmärtäminen. Kyllä, mulla on anatominen poikkeama, jonka johdosta virtsaputken pää päättyy emättimen sisäpuolelle. Testannut olen miten käy tamponin kanssa. Kusta toki tulee läpikin, mutta tamponi kastuu myös samalla täysin pissasta eikä semmoista tee mieli säilyttää sisällä.

Vierailija
57/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:05"]

[/quote]

ap

[/quote]

No kyllä, yleensä joudun äheltämään tamponia paikoilleen 10-20 minuuttia, siteen vaihtaminen käy paljon nopeammin. Mieluiten käyttäisin kuukuppia, mutta sitä en ole vielä koskaan onnistunut saamaan sisälleni.
[/quote]
Miten niin yksinkertaiseen asiaan saa käytettyä 10-20min?? Se on 5sekuntia ja ready to go

Vierailija
58/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:18"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:05"] Koska se on ihanan helppo vaihtaa siinä samalla kun pissittelee. Ripsraps vaan pois ja uusi tilalle. [/quote] Tampoonin vaihtaminen onkin niin hankala operaatio että siihen tarvitseekin huomattavasti enemmän aikaa ja suunnittelua kuin siteen vaihtoon :D ap [/quote] No kyllä, yleensä joudun äheltämään tamponia paikoilleen 10-20 minuuttia, siteen vaihtaminen käy paljon nopeammin. Mieluiten käyttäisin kuukuppia, mutta sitä en ole vielä koskaan onnistunut saamaan sisälleni. [/quote] Miten niin yksinkertaiseen asiaan saa käytettyä 10-20min?? Se on 5sekuntia ja ready to go

[/quote]

Ehkä joillain on todella kuiva ja ahdas/helposti ärtyvä/kipuileva alapää. Voi toki olla harjoituksen puutettakin. Itselläkin se oli tosi hankalaa ähellystä alkuun. Myös kuukautisten loppupuolella, kun vuoto on vähäistä, on tamponin asettaminen kivuliasta kun alapää menee mulla niihin aikoihin ihan kuivaksi.

Vierailija
59/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:06"]Koska käyn monta kertaa päivässä pissalla ja joutuisin vaihtamaan tamponin joka kerta. Usein tamponi ei edes pysy kunnolla sisälläni + sen laittaminen sattuu. Ja ällöttää kävellä kun tuntuu että on jatkuvasti sormi pillussa.   Siksi. [/quote] Ja sinä et siis osaa käyttää tamponeja! Oikein käytettynä se ei todellakaan tunnu lainkaan!

[/quote]

Mulla tuntuu. Mulla ei ole mitään tunnotonta osaa emättimessä. Naiminenkin tuntuu koko emättimessä, ihan pohjaa myöten. Itseasissa syvällä on juuri sellainen kohta, joku tuntuu erityisen hyvältä. Niin me vaan ollaan erilaisia.

Vierailija
60/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaimpina vuotopäivinä joudun käyttämään sekä tamponia että sidettä, koska kumpikaan ei yksinään riitä.

Viikonloppuisin tai loma-aikaan, jolloin olen kotona, saatan kuukautisten loppupuolella käyttää pelkkää tamponia, mutta töissä niiden kanssa joutuu venkslaamaan siihen malliin, että käytän silloin melkein pelkästään siteitä. En saa tamponia laitettua paikalleen muuten kuin seisten niin, että toinen jalkani on koukussa wc-pytyn reunalla, joten työpaikan ahtaassa vessakopissa täytyy ottaa housut pois tai pitää hametta ylhäällä, ottaa pikkuhousut pois, tunkea tamponi paikoilleen jolloin sormet ovat rystysiä myöten veressä, yrittää pyyhkiä veri sormista vessapaperiin, pukea uudelleen pikkuhousut ja housut ja tulla sitten vihdoin kopista ulos pesemään kädet. Käsisuihkua tai käsienpesuallasta vessakopeissa ei ole, sillä asun maassa, jossa edes kodeissa ei ole vessoissa lavuaaria vaan kädet pestään erillisessä kylpyhuoneessa tai keittiössä.   

Lisäksi minulla ainakin tamponi alkaa jossain vaiheessa tuntua ja/tai painaa ikävästi, vaikka se ei heti laittamisen jälkeen tunnukaan. Side taas ei aiheuta mitään ongelmia eikä epämukavuuden tunnetta, ja etenkin sen vaihtaminen käy 30 sekunnissa ilman vaatteiden riisumista ja pukemista ja käsien sotkemista.