Miten voi sanoa kohteliaasti, että toinen haisee pahalta? Esim. työpaikalla.
Minulla on ollut kohta 1,5 vuotta kyseinen tilanne. Milloin haisee jalkahiki ja milloin on valkovuodon tuoksua. Se tuolikin on alkanut haista, jossa kyseinen henkilö istuu. Hän hikoilee myös melko helposti ja sitten tietää, että jestas, nyt pyyhkii otsaa ja kohta alkaa lemuta kainalohikikin. Ei tietysti nyt keskitalvella tuota hikoilua.
Ärsyttää olla haisevan ihmisen lähellä. Henkilökohtaisen hygienian hoidossa täytyy olla puutteita.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkovuoto?? Hien hajun vielä ymmärtää, mutta että valkovuoto...
Tuota noin, tuohan on myös ominaisuus. Mulla itselläni on aina ollut semmoinen voimakkaan tuoksuinen, mutta se pysyy kurissa, kun pesaisee vedellä aamuin illoin. Mä olin jo 28 v. kun menin gynekologille kierukkaa ottamaan ekan lapsen saannin jälkeen. Siellä tuli puheeksi, että runsasta usein on ja tuoksuvaa. Mistä mä olisin osannut ajatella, ettei kaikilla ole samanlaista. En voi käyttää pikkuhousunsuojia, koska ne hautoo ja tulee helposti karvatupentulehduksia. Kyllä mulla joskus menee valkovuotoa housujen läpi. Mut haloo, todella noloa olisi joutua kuulemaan hajusta. Toisaalta tietääkseni mä en haise hieltä enkä muutenkaan pistävältä, koska osaan käydä pesulla ja käytän dödöä, mut olen itse tietoinen alapuolen hajuista.
Onko sinulla jokin aineenvaihduntasairaus? Erityisruokavalio? Krooninen tulehdus?
Sinuna vaihtaisin suojan 2 tunnin välein. Kuinkas muuten?
Ja selvittäisin syyn.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen vain ihminen ja haisen joskus enkä aina edes itse sitä huomaa ja kun tiedän sen niin pyrin tekemään asialle jotakin mahdollisimman pian, varsinkin jos olen ihmisten ilmoilla… - jos joku tulisi huomauttamaan minua asiasta ja nolaisi minut, antaisin samalla mitalla takaisin, korkojen kera.
Vielä pahempi kuin haisuli: kostonhimoinen haisuli.
Meillä työterveydenhuolto hoiti fiksusti ongelman määräaikaistarkastuksen yhteydessä. Kyseessä olevalla naisella oli jokin hormonaalinen häiriö (hirvittävä hienhaju), johon sai jonkin lääkityksen.
Muistan kun nuorena tyttönä kävin kauppaoppilaitosta, olin silloin 16v. Meillä oli keski-ikäinen naisope joka haisi valtavasti hielle. Hän käytti puhtaita ns kaftaanimallisia vaatteita ja takuulla kävi suihkussa varmaan 2 kertaa päivässä. Me naureskeltiin, että miten se haisee yms. Nyt on sama tilanne itsellä 30v myöhemmin. Hikoilee vaikka kuinka kävisi suihkussa. Eipä siihen mikään auta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä voi sanoa. Se on vain kärsittävä, tai vaihdettava työpaikkaa. Tiedän kyllä miten ällöä toi on, olen kokenut saman. Meillä oli aikoinaan yhdessä firmassa nuori mies, joka haisi kuvottavalle. Se ei peseytynyt varmaan koskaan, eikä vaihtanut vaatteitaan. Haju oli tömäkän eltaantunut ja jalkahikinen 🤢
Ne p*skaiset, eltaantuneet molekyylit kiusaavat uhrin hermosoluja pommittamalla rumia hajuelämyksiä. Lisäksi ne joutuvat uhrin keuhkoihin - siis hänen kehonsa sisälle, osaksi häntä. Pienimmät "kakkiaismolekyylit" saattavat verenkierron mukana päätyä sikiöön, mikäli uhri on raskaana. Näin saasta tunkeutuu häneen väkisin. Se on loukkaavaa.
0/5
Valkovuoto ei haise, jos se tulee terveestä naisesta.
Tunnista trollisi.
Ei ole sinun tehtävä sanoa. Sano asiasta esimiehelle niin hän voi keskustella haisulin kanssa. Näin meillä tehtiin. Tosin haisulin oti nokkiinsa ja jäi saman tien "sairaslomalle"
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun nuorena tyttönä kävin kauppaoppilaitosta, olin silloin 16v. Meillä oli keski-ikäinen naisope joka haisi valtavasti hielle. Hän käytti puhtaita ns kaftaanimallisia vaatteita ja takuulla kävi suihkussa varmaan 2 kertaa päivässä. Me naureskeltiin, että miten se haisee yms. Nyt on sama tilanne itsellä 30v myöhemmin. Hikoilee vaikka kuinka kävisi suihkussa. Eipä siihen mikään auta.
Meillä oli käsityönopettaja. Naispuolinen, oli ehkä vielä vaihdevuosissaan.
Miehet ei haise samalla tavalla hielle, "sairaalla" tavalla. Heillä ei ole hormonaalista reistailua. Jos mies haisee pahalle, se on yleensä merkki mielenterveysongelmista.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Valkovuoto ei haise, jos se tulee terveestä naisesta.
Tunnista trollisi.
No ei todellakaan haise hyvinvoivassa kehossa!! Myös se ovulaation aikana tuleva lima on normaalina TÄYSIN hajuton, kirkas, lasimainen.
Muu kuin ylläoleva on viesti korjata jotain tavoissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten kyvyttömyys/haluttomuus puhua on hämmentävä. Ja on myös niin, että moni suomalainen terveyssyistä haisee (eivät kaikki rodut tai suvut helposti haise). Minun mielestäni ystävällisintä on vilpitön avoimuus.
Sanotaan, että itämaiset ihmiset eivät haise hieltä. En tiedä, kuka sitten haisee.
Suomalainen äitini ei ole koskaan haissut hielle, eikä millekkään pahalle. Sama pätenyt täysin isääni. Ja pohjanmaalaiseen ex-miesystävääni. Nämä ihmiset eivät koskaan haisseet!
Minusta tuntuu, että joudun miettimään ruokavalioni, sillä jos syön vähänkin jotain liikaa, se erittyy huokosistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain naisilla on voimakkaasti tuoksahtava alapää. Tiedän sen, koska olen siivooja, ja tyhjennän naisten vessojen roskiksia. Pelkästään joku sinne heitetty pikkuhousunsuoja voi haista niin pahalle, että joudun hengittämään suun kautta, kun tyhjennän roskiksen. Välillä joudun suhauttamaan vähän ilmaraikastintakin sinne, kun haju on tarttunut koko roskikseen.
Eivät vaihda suojaa riittävän usein, eivätkä kääräise tiukasti paperiin pois heittäessään niin haiseehan se.
On hirmu tärkeää opettaa lapsille jo pienenä, että alapää pitää pestä, ettei ala haista, kutista, kirvellä.
Vieraille aikuisille on ihan mahdoton enää opettaa, ellei ole hoitoalan ihminen, joka sanoo asioita, koska se kuuluu hänen työhönsä, eikä siitä silloin loukkaannuta.
Ehkä työpaikalla tuossa tilanteessa voisi wc:n seinälle laittaa jonkin neutraalin "hygieniamainoksen". Saman kaltaisen kuin vessoissa näkee niitä värikkäitä julisteita siitä, mitä kaikkea pönttöön ei saa laittaa. Luulisi, että työterveydestä voisi kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, tuohan on myös ominaisuus. Mulla itselläni on aina ollut semmoinen voimakkaan tuoksuinen, mutta se pysyy kurissa, kun pesaisee vedellä aamuin illoin. Mä olin jo 28 v. kun menin gynekologille kierukkaa ottamaan ekan lapsen saannin jälkeen. Siellä tuli puheeksi, että runsasta usein on ja tuoksuvaa. Mistä mä olisin osannut ajatella, ettei kaikilla ole samanlaista. En voi käyttää pikkuhousunsuojia, koska ne hautoo ja tulee helposti karvatupentulehduksia. Kyllä mulla joskus menee valkovuotoa housujen läpi. Mut haloo, todella noloa olisi joutua kuulemaan hajusta. Toisaalta tietääkseni mä en haise hieltä enkä muutenkaan pistävältä, koska osaan käydä pesulla ja käytän dödöä, mut olen itse tietoinen alapuolen hajuista.
Onko sinulla jokin aineenvaihduntasairaus? Erityisruokavalio? Krooninen tulehdus?
Ja selvittäisin syyn.
Ei ole mitään sairautta on kuulemma täysin normaalia, että eri ihmisillä tulee eri määriä ja tuoksu myös vaihtelee. Nivustaipeet hikoilevat helposti. Uskoisin, että gynekologi on aihealueen asiantuntija, jolta ohjeet saatu. En voi käyttää pikkuhousunsuojia, koska hautuminen aiheuttaa karvatupentulehdusta helposti.
Puhu esimiehelle ja hän ottaa asian puheeksi liikaa haisevan työkaverin kanssa.
Näin meillä toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja selvittäisin syyn.
Älkää hyvät naiset käyttäkö niitä suojia, ne on yksi suuri syy alapään haisemiseen. Viisas vanha gynekologini aina muistuttaa minua, että ei suojia, ne hautoo, niissä on muovia, joten limakalvo ei hengitä. Ja pesu vain vedellä.
En ole koskaan käyttänyt, eikä minulla ole ollut koskaan hiivaa eikä valkovuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja selvittäisin syyn.
Ei ole mitään sairautta on kuulemma täysin normaalia, että eri ihmisillä tulee eri määriä ja tuoksu myös vaihtelee. Nivustaipeet hikoilevat helposti. Uskoisin, että gynekologi on aihealueen asiantuntija, jolta ohjeet saatu. En voi käyttää pikkuhousunsuojia, koska hautuminen aiheuttaa karvatupentulehdusta helposti.
Kuka hullu muutoinkaan käyttää pikkuhousunsuojia? Muovia herkille limakalvoille. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi mahdollisuutta, joko sulla on tulehdus tai sitten kuvittelet alapääsi haisevan. Valkovuoto ei haise juuri millekään, mutta olet voinut ajautua bakteerivaginoosi tulehduskierteeseen. Ota kuuri lääkäriltä, minkä jälkeen käytä maitohappobakteereita (apteekista ilman reseptiä) tukemaan tasapainoa.
Itselläni oli kolme tulehdusta peräjälkeen ja lääkäri ei sitten mielellään määrää ab-kuureja, koska myös ne tuhoavat normaalin bakteerikannan, vaan heti kuurin jälkeen tukemaan omaa tuotantoa maitohappokapseleita. Olin aivan ihmeissäni, koska aiemmin mulla ei ole tulehduksia ollut ainakaan 20 vuoteen, joten tiesin, ettei todellakaan ole normaalia, jos valkovuoto haisee.
Myös miehen bakteerit voivat sotkea oman kannan, joten kondomia kannattaa käyttää.
Kun valkovuodot menee läpi housuista ja imeytyy työtuoleihin, on kyllä valitettavasti aika käyttää jotain suojaa. Kankaisia suojia voi kokeilla, eivät ole muovisia ja voi pestä käytön jälkeen.
Minä pelkään että haisen töissä. Käyn suihkussa kerran tai kaksi päivässä ja töissä joudun vielä pesemään kainaloita vessakäynnin yhteydessä. Kuljetan kosteuspyyhkeitä aina kassissa. Deodorantit ja antiperspirantit on yhtä tyhjän kanssa, kainalot kastuu niistä huolimatta.
Haju tarttuu paitaan tiukasti ja ensimmäisen käyttökerran jälkeen uusi paita saattaa jo haista. Eikä haju lähde kaikista materiaaleista pesussakaan.
Pientä helpotusta toi Absolut torr, se on ollut ainoa mikä on hillinnyt hikoilua, mutta kainalot ei oikein kestä sen käyttöä. Kalliisiin hoitoihin ei ole varaa, mutta jos lopputulos olisi varma, ottaisin vaikka lainaa että pääsisin ongelmasta eroon.
Kamala ongelma, enkä tiedä haluaisinko että minulle huomautetaan siitä. Jäisin varmaan töistä pois ja yrittäisin löytää työn jota saa tehdä yksin kaukana muista ihmisistä.
Minäkin olen vain ihminen ja haisen joskus enkä aina edes itse sitä huomaa ja kun tiedän sen niin pyrin tekemään asialle jotakin mahdollisimman pian, varsinkin jos olen ihmisten ilmoilla… - jos joku tulisi huomauttamaan minua asiasta ja nolaisi minut, antaisin samalla mitalla takaisin, korkojen kera.