Nina Mikkonen televisiossa puhumassa perhesurman suunnittelusta
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/c2e56318-b96f-40c5-a61c-39a46ad…
Tärkeä aihe ja rohkeaa puhua julkisesti näin kipeästä aiheesta kuin perhesurman suunnittelu. Vähän itseä tosin häiritsee se, että on ollut niin paljon julkisuudessa ja sama tuntuu jatkuvan... En aikoinani edes tiennyt kuka Timo TA Mikkonen oli, mutta nyt lukiessani ei värity kovin miellyttävä kuva, vaikka kuolleesta ikävä sanoa näin. Lapsilla tuntuu menevän onneksi hyvin :)
Kommentit (151)
Eikö miehiä ärsytä muoviset tekokynnet yhtään. Ällöt.Tai tekoripset.Mutta pahinta tietysti jos ei yhtään ole naisellinen toki.Hellarivapareissa annetaan sähkö shokkeja lamautus aseilla ja huumeita ei kai ne sellaisessa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Timo TA teki pitkän ja uraauurtaneen elämäntyön tv-tuotannon ammattilaisena ensimmäisen vaimonsa kanssa, ja heillä on myös kaksi aikuista lasta. Tuntuu vähän oudolta, että heidän elämäntyöstään jäi jäljellle outoja kähisevä ja tekevä toinen vaimo kahden erityislapsen kanssa.
Ei kai molemmat lapset ole erityislapsia.
Eikö tuollaisesta joudu tekemisiin poliisin kanssa? Tuollaisen suunnittelusta? Murhan suunnittelu on kai rangaistava teko?
Joka paikassa kehutaan, kuinka hienoa on, että Nina uskaltaa puhua näin tanko israelilaiset aiheista. Ajatteleeko kukaan niitä lapsia? Mitä ne miettii, kun äiti puhuu julkisesti, että on miettinyt heidän t**pamistaan? Minusta näin rankat asiat ovat sellaisia, että niitä ei kerrota lapsille. Mulle olisi erittäin järkyttävää ja traumaattista, jos kuulisin, että oma vanhempani olisi suunnitellut vastaavaa.
Ymmärrän kaikenlaista ahdinkoa ja epätoivoisiakin ajatuksia. Epätoivoisen ihmisen näkökenttä kaventuu, eikä hän ajattele selkeästi. Silti minusta näitä asioita ei tulisi puida näin.
*uskaltaa puhua näin raskaista aiheista.
Aurocorrect hemmetti.
- 125
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timo TA teki pitkän ja uraauurtaneen elämäntyön tv-tuotannon ammattilaisena ensimmäisen vaimonsa kanssa, ja heillä on myös kaksi aikuista lasta. Tuntuu vähän oudolta, että heidän elämäntyöstään jäi jäljellle outoja kähisevä ja tekevä toinen vaimo kahden erityislapsen kanssa.
Kyllä ne on, liuta diagnooseja molemmilla. Tai nykyään ovat jo erityisaikuisia.
Nina Mikkonen voisi mennä vaikka kampaajaksi, hän oli aikanaan mestari siinä. Hän joku kokemusasiantuntija nykyään, kertookoo hän näitä tappoaatoksista nyt elämäntyönään havooituville ihmisille.
Toki meillekin puuhataan eutanasialakia, mutta jotain rajaa sentään.
Vierailija kirjoitti:
Ninan isä teki itsemurhan, kun Nina oli lapsi. Varmaan tuo omin käsin lähtö ideana on nuoruudenaikaista traumaa. Vaikea elämä hänellä on ollut. Julkisuudessa ei saisi olla liian avoin, koska haaskat käyvät kimppuun. Pahat ajatukset ja fantasiat eivät ole yhtä kuin teko, mutta omat ajatuksensa pitäisi suojata. Avoimuus julkisuudessa on virhe.
Saman ratkaisun teki Timotiitaan isä aikoinaan. Ja Timotiitaankin elämää saattoi välillisesti lyhentää se, että rouva ei soittanut häkeen. Joku suvun sairas kulttuuriperintö? 🙄
Mennyt on tietysti mennyttä, mutta TTA puhui hyvin halventavasti esimerkiksi lihavista ihmisistä. Hyvin helppo on kuvitella, että jos eläisi niin halventaisi ja häpeäisi isokokoisia perheenjäseniään.
Vaikka on yleensä hyvä puhua mielenterveysongelmista ja poistaa niihin liitettyä häpeää, tässä mielestäni ylittyy raja. Puhuttaessa perhesurman suunnittelusta on se vaara, että perhesurman miettimistä normalisoidaan ja se voi rohkaista jonkun toteuttamaan perhesurman. "Kun tuo julkkis on kerran miettinyt perhesurman toteuttamista, voin ihan hyvin tehdä perhesurman ja minua ymmärretään".
Yleensäkin kenenkään itse tehtyjä diagnooseja on typerää tuoda julkisuuteen. Perhesurma on vakava rikos, eikä sitä tarvitse viihteellistää.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut asiat kannattaisi pitää omana tietonaan tai purkaa vain terapeutille. Lapsista varmaan kiva saada tietää että äippä suunnitteli heidän murhaamistaan. Saattavat välit hieman viilentyä.
Nina itse tietää että asia on ok. Pojat ovat kyllä traumatisoituneet, mutta se johtuu ihan muista asioista: kevätjuhlissa muiden lasten äideillä oli naimatakut tukassa, yläkoululaisina pojat joutuivat näkemään koulutaksikuskin tupakoivan ja joutuivat sietämään päiväkodin käyneitä luokkatovereita. NÄMÄ ovat ne poikia rasittaneet tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut asiat kannattaisi pitää omana tietonaan tai purkaa vain terapeutille. Lapsista varmaan kiva saada tietää että äippä suunnitteli heidän murhaamistaan. Saattavat välit hieman viilentyä.
Nina itse tietää että asia on ok. Pojat ovat kyllä traumatisoituneet, mutta se johtuu ihan muista asioista: kevätjuhlissa muiden lasten äideillä oli naimatakut tukassa, yläkoululaisina pojat joutuivat näkemään koulutaksikuskin tupakoivan ja joutuivat sietämään päiväkodin käyneitä luokkatovereita. NÄMÄ ovat ne poikia rasittaneet tekijät.
Naimatakut tukassa? Mitä??
Aivoihin sähköä kirjoitti:
Eikö miehiä ärsytä muoviset tekokynnet yhtään. Ällöt.Tai tekoripset.Mutta pahinta tietysti jos ei yhtään ole naisellinen toki.Hellarivapareissa annetaan sähkö shokkeja lamautus aseilla ja huumeita ei kai ne sellaisessa käynyt.
Siis mitä mä luin just? Ketkä antaa sähkösokkeja lamautusaseilla? Ja miksi niin tekevät? Onko toi ihan laillista puuhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naimatakut tukassa? Mitä??
Mikä on naimatakku?
Vierailija kirjoitti:
Nina Mikkonen voisi mennä vaikka kampaajaksi, hän oli aikanaan mestari siinä. Hän joku kokemusasiantuntija nykyään, kertookoo hän näitä tappoaatoksista nyt elämäntyönään havooituville ihmisille.
Toki meillekin puuhataan eutanasialakia, mutta jotain rajaa sentään.
Olen samaa mieltä: miksei hän enää tee minkäänlaisia kampaajan töitä? Tämä on ihmetyttänyt minua jo kauan.
Hänhän on koulutukseltaan parturi-kampaaja ja oli vielä hyväkin siinä aikoinaan. Hän on myös suorittanut kampaajamestarin tutkinnon, jonka voi suorittaa parturi-kampaajan perustutkinnon jälkeen.
Miksi hän heitti koulutuksensa ja taitonsa nurkkaan, kun tapasi poikiensa isän? Vai isäntäkö se määräsi, että hänen oli valittava kodin ja uran välillä? Mitenpäin vaan, mutta kuviona tuo on jotenkin outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nina Mikkonen, lopeta. Tiedät itsekin kirjoittelevasi puutaheinää. Ei kukaan lapsi rasitu tai traumatisoidu toisten ihmisten hiustakuista, tupakoinnista tai samanikäisistä päiväkodin käyneistä lapsista.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä lasten sairauksien kertomista julkisuuteen.
Jos tulkitsen oikein tätä tekstiä, niin Mikkosten pojat voisivat lain mukaan haastaa äitinsä käräjille tuosta syystä.
https://www.minilex.fi/q/yksityisel%C3%A4m%C3%A4%C3%A4-loukkaava-tiedon…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on, liuta diagnooseja molemmilla. Tai nykyään ovat jo erityisaikuisia.
Herää epäilys mikä osuus Mikkosen mielenterveydellä tai sen puutteella on asiaan...ei olisi ensimmäinen äiti joka hankkii lapsilleen diagnooseja huomionkipeyttään.
Olen aika varma, että Nina Mikkonen on narsisti. Naisten luonnehäiriöitä ei vain tunnisteta yhtä hyvin.
Mua säälittää nuo Mikkosen pojat. Aika epäterveet lapsuudenolosuhteet olleet. Jos he olisivat menneet PÄIVÄHOITOON, avuntarve olisi nähty ajoissa!
perhesuunnittelu on päivän sana