Onko tässä ruokavaliossa jotain vikaa?
Yritän suunnitella sokeritonta, viljatonta ja maidotonta ruokavaliota iho- ja suolisto-ongelmien takia. Ei haittaa vaikka samalla laihtuisinkin. Olen 170cm nainen, 68kg ja liikun raskaammin 3krt viikossa ja lenkkeilen päivittäin.
Söisin suunnilleen näin joka päivä:
Aamu
mango
hampun- ja kurpitsansiemeniä, soijajugurttia, manteleita
kahvia
sitruuna-soodajuoma
lounas
1-2 munaa
salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa
vuohenjuustoa tai äyriäisiä tai sieniä
välipala
kourallinen pähkinöitä, suomalaisia marjoja ja mantelimaitoa smoothiena
päivällinen
lihaa/kanaa/kalaa 100grammaa
riisiä, kukka- tai parsakaalia, pinaattia
iltapala (jos on nälkä)
kauraleipää +voita, vihreää teetä
hieman kookosöljyä
Jääkö joku tarve tässä olennaisesti tyydyttämättä? Kokemuksia, kommentteja, ehdotuksia?
Kommentit (7)
Iltapalalla ei ole proteiinia käytännössä laisinkaan ja aamullakin vain soijajogurtin protsku. Laskennallisesti voisit yrittää saada vaikka sellaisen 80–100 grammaa proteiinia per päivä. Muutenhan tuo on pienehkölle naisihmiselle ihan terveelliseltä näyttävä ruokavalio.
Riisi ja kaura ovat viljoja ja vuohenjuusto tehdään maidosta.
Miksi teit toisenkin aloituksen? http://www.vauva.fi/keskustelu/4553601/ketju/mina_joka_olen_aloittanut_vuosikausia_dallaspullalla_paivani
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:03"]
Ei toi viljaton ole.
[/quote]
Eikä maidoton jos käyttää vuohenjuustoa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:30"]Iltapalalla ei ole proteiinia käytännössä laisinkaan ja aamullakin vain soijajogurtin protsku. Laskennallisesti voisit yrittää saada vaikka sellaisen 80–100 grammaa proteiinia per päivä. Muutenhan tuo on pienehkölle naisihmiselle ihan terveelliseltä näyttävä ruokavalio.
[/quote]
Itse asiassa ei iltapalallla tarvitsekkaan olla paljoa proteinia jos haluaa laihtua:)
tylsä aihe, tiedän, mut nostan silti