Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupungin asuntoja tarjouttu, kumman ottaisin

Vierailija
12.08.2015 |

No niin, nyt on niinkin hyvä tilanne, että valittavana on kaksi kaupungin asuntoa! On siis käynyt ns. mäihä, vaikka nyt ei olekaan kyse stadin asunnoista (ei sentäs nyt niiiin hyvä tuuri ole ollut).

Asumme nytkin kaupungin asunnossa, yksiö, Espoossa ja ahdasta on. Meitä on kaksi aikuista. Ollaan tietysti haaveiltu isommasta asunnosta, minä olen opiskelija ja puoliso töissä. Budjetti on estänyt hakemasta vastaavaa yksityiseltä puolelta. Nyt olisi siis mahdollisuus joko vaihtaa sisäisesti tai ottaa vastaan uusi asuntotarjous, joka tuli kaupungilta.

Nyt tulee niin tarkka selostus, että moni varmaan tunnistaa, vaan eipä se mitään. 

Vaihtoehto A on seinän takana oleva tyhjä kolmio (helppo muutto siis), 70 neliötä. Teen paljon opiskelujuttuja kotona koneella (ja vähän töitäkin) joten saisimme työhuoneen / vierashuoneen. Sitten tietysti on makkari, olkkari ja keittiö. Iso parveke.Tämä alue on vähän, hmm, ärsyttävä lähiö, mutta matka juna-asemalle on lyhyt. Puoliso käy töissä aikaisesta aamusta Helsingissä, eli hänellä työmatka tapahtuu junalla ja ratikalla (autolla ei voi mennä). Itsellä opinnot myös Helsingissä, ei ytimessä joten kulkemiseen menee aikaa.

Vaihtoehto B on lähellä, mutta kauempana juna-asemasta (vajaa kaksi kilometriä). Puolisolla työmatkaan tulisi mukaan lisänä myös bussi. Tämä asunto on kaksio, noin kymmenen neliötä pienempi, mutta siinä on iso parveke ja oma piha. Lisäksi löytyy sauna. Minä siis en liiku päivittäibn Helsingissä joten nämä kulkemiset eivät kohdallani ole niin ajankohtaisia.  

Molemmissa asunnoissa on siis sama vuokra (toisessa on eri neliöhinta), mutta toinen on saunallinen ja pihallinen rivari vähän etäämmällä, mutta kivalla alueella ja toinen kolmio lähempänä juna-asemaa, mutta muuten ei sijainniltaan kovin kiva.

Kumman sinä valitsisit? 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarin ehdottomasti.

Vierailija
2/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin sijainnin puolesta sen paremman alueen ja rivari myös parempi kuin krs-talo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ekan vaihtoehdon sijainnin vuoksi. Itse olen juuri muuttamassa lähemmäs työpaikkaani siksi että päivittäinen kävely-bussi-juna ramppaaminen on käynyt todella rasittavaksi.

Vierailija
4/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
5/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna +++++
Piha +++++
Ehdottomasti kaksio. Asutaan miehen kanssa Vallilassa kaksiossa, hyvin mahtuu kun rakkautta riittää! Mutta saunan ja pihan takia voisin muuttaa kauemmaksikin.

Vierailija
6/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetilanteet on niin erilaisia että ei voi toisen puolesta päättää. Mä valitsisin rivarin sen oman pihan takia, olen viherpeukalo. Saunalle en anna mitään arvoa.

Teetkö opiskelujuttuja silloin kun olet yksin kotona vai myös silloin kun mieskin on jaloissa? Työhuone on silloin plussaa ja muutenkin jos teillä on lapsisuunnitelmia lähitulevaisuudessa niin se kolmas huone on entistä arvokkaampi.

Miehelle vinkiksi, fillarimatka junalle on myös hyvää hyötyliikuntaa.

Onnea uudesta kodista!

Vierailija
7/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ensimmäisen, isompi asunto ja paremmat kulkuyhteydet. Itse en ainakaan jaksaisi kahden vaihdon työmatkaa. Jo yksi vaihto on ärsyttävä, jos toinen yhteys on myöhässä tms.

Vierailija
8/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmio ehdottomasti. Helppo mennä töihin ja on tilaa. Pihalle pääsee sieltäkin ja varmasti myös saunaan.(jota ei kyllä tule käytettyä)

Vierailija
9/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin pihallisen asunnon valitsisin. Ylimääräisellä tilalla ei oikein tee mitään, kerääntyy vain turhaa tavaraa. Toisaalta hyvä kulkuyhteydet on todella tärkeät. Jos työmatka pitenee oleellisesti, niin se rassaa joka päivä.

Vaikeaa on, mutta itse arvostan pihaa, joten valitsisin sen. Saunalla ei ole minulle niin väliä.

Vierailija
10/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuossa vaiheessa mies päättää jos jaksaa sitä linj-autoa kaksi kertaa päivässä extraa. Tietenkin sauna ja piha ovat kivoja mutta jos miehen työmatka venyy vaikka 30-40min päivässä niin onko se sitten mukavaa? Vaikka sinua ei ehkä haittaa tuo lisä matkaan niin voi olla että miestä alkaa rasittamaan jossain vaiheessa.

Itse valitsisin varmaan lisätilan ja sijainnin kuin sen että olisi sauna ja piha. Perveke jos iso korvaa hyvin pienen pihan.

Vierailija
11/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa kaksi kilometriä juna-asemalle ei ole matka eikä mikään. Rivarin ottaisin sijainnin, pihan ja saunan takia.

Vierailija
12/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti.

Vierailija
13/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa elämntilanteessa vaikuttaisi paremmalta A. 

Mutta paha nyt sanoa näkemättä ja tietämättä ympäristöä tarkemmin. Kuitenkin nyt sujuvat yhteydet ovat tärkeitä Ja tilaa on sitten jälkikasvullekin, jos sellaista siunaantuu. 

Vierailija
14/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt realismia kehiin! Nuo kaupungin vuokrarivarien pihat ovat kokoa "postimerkki". Jos sinne laittaa lapsille trampan, ei pihalle enää muuta mahdukaan. Jos mahtuu sitäkään.

Vierailija
15/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:30"]

Ottaisin ensimmäisen, isompi asunto ja paremmat kulkuyhteydet. Itse en ainakaan jaksaisi kahden vaihdon työmatkaa. Jo yksi vaihto on ärsyttävä, jos toinen yhteys on myöhässä tms.

[/quote]

Juuri näin. Ei ole mitään hyötyä pihasta eikä saunasta, jos kaikki vapaa-aika kuluu bussissa istumiseen tai sellaisen odotteluun. Kannattaa huomioida myös vaihtoihin kuluva aika, matka-aika helposti vähintäänkin tuplaantuu, jos joutuu odottelemaan vaihtoyhteyttä.

Vierailija
16/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asunnon paremmilla kulkuyhteyiksillä. Jos se on naapuriasunto, niin tiedätte kuinka rauhaton/rauhallinen paikka on. Neliöitä tärkeämpi on toimivuus.

Mitäs jos listaat hyvät ja huonot puolet ihan omien prioriteettiesi mukaan?

Vierailija
17/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:33"]

Kyllä minäkin pihallisen asunnon valitsisin. Ylimääräisellä tilalla ei oikein tee mitään, kerääntyy vain turhaa tavaraa. Toisaalta hyvä kulkuyhteydet on todella tärkeät. Jos työmatka pitenee oleellisesti, niin se rassaa joka päivä.

Vaikeaa on, mutta itse arvostan pihaa, joten valitsisin sen. Saunalla ei ole minulle niin väliä.

[/quote]

Mitä sillä pihalla tekee Suomen ilmastossa? Siellä sitten toppatakissa kylmistelee syyskuusta kesäkuuhun, vai?

Arjen sujuvuus tässä tlainteessa tärkeintä eli vaihtoehto A. 

Vierailija
18/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ekan vaihtoehdon, jos vain talo on suht ok. Etenkin talvella räntäsateessa pidentynyt työmatka aikaisin aamulla ei hirveästi naurattaisi.

Vierailija
19/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin miehen päättää, hänen jokapäiväiset liikkumisensa kuitenkin kyseessä.

Vierailija
20/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sen ekan vaihtoehdon. Kulkuyhteydet ovat tärkeä puoli, ja ylimääräinen työhuone on ihana. Teillä ei ole lapsia, joten alueen luonne ei nyt ihan hirveästi haitanne lapsettomia aikuisia, joiden ei ole mikään pakko luumuilla ulkosalla häiriintymässä alueen huonoudesta. Eri juttu sitten, jos on itsekseen kulkevia kouluikäisiä lapsia.

ps. Miksi ajattelet, että sinut tunnistetaan tuosta? Ovatko kaikki kaverisi äitejä jo, meinaan ei täällä nyt NIIN paljon lapsettomat notku. Eikä aloituksessasi ole mitään noloa. Ihan järkevää vähän hakea mielipiteitä noinkin isosta asiasta. Menestystä, mitä sitten päädyttekin valitsemaan. Hienoa, että ON valinnanvaraa.