Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häiritsiskö sua naapurin puuttuminen sinun asioihin?

Vierailija
11.03.2022 |

Esim.että miksi kuljet niin vähissä vaatteissa ulkona. Juu, tiedän että kuljet autolla, mutta entä jos autosi hajoaa matkanvarrelle. Sinulla sellaiset kevyet kengät vaan jalassa. (toinen asia) (minulla kummilapsi hoidossa välillä) miksi et jätä rattaihin ulos nukkumaan vaan tuot rattaineen sisälle. Minä vastaan siihen, että pelkään lumen tippuvan katolta. Hän vastaa. Jätä rattaat kauemmas tai ihan ikkunan alle. Minä vastaan, että kun on lunta paljon maassa niin hankalaa siihenkään päästä rattailla. Naapuri huomaa ja kysyy heti missä autoni on (No huollossa) jne...

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soitin kyttääjä mummosta taloyhtiöön esim. työttömyys on yksityisasia eikä kuulu naapureille. Vain taloyhtiön sääntöjen noudattamiseen voi puuttua.

Jos työttömyyttäni arvostellaan niin arvostelen naapurin koiranhoitoa jatkossa tai ulkonäköä. Jos esim. sanoo naapurin lapselle, että mitä äiti sulle syöttää kun olet niin lihava.

Suomessa ihmiset haluavat rappukäytävä arvostelua.

Toki voi arvostella myös samassa talossa asuvien miesten lyhyyttä.

Ei tarvitse edes olla työtön. Aikanaan Tampereelle muutin tyäperässä. Olin ilta 23:een asti töissä enkä siis osallistunut pihatalkoisiin. Siitäkö eräs naapuri lauloi jotain laiskasta työttömästä.

Vierailija
42/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella tilannetta, että joku uskaltaisi puuttua yksityisasioihin. Eipä ole koskaan sellasta sattunut. Edes nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, anoppini oli kans tuollainen ulkonanukutuksen kyttääjä. Syy miksen nukuttanut vaunuissa ulkona lapsia oli, että olovat vaunuiässä talvella ja pelkäsin vähän liikaa jättää pakkaseen paleltumaan. Saavutetaanko jotain erityistä hyötyä sillä, että äiti ressaa sisällä vauvan jäätymistä pihalla? Vauvoina kuitenkin saivat sitä raitista ilmaa vaunuissa kun kähtiin kävelyllä. Kerran anoppi jopa oli purskahtianut itkuun ja itkenyt apelle kuinka heidän lapsenlapsensa ei saa raitista ilmaa... voi pylly!

Vierailija
44/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Vierailija kirjoitti:

Minä soitin kyttääjä mummosta taloyhtiöön esim. työttömyys on yksityisasia eikä kuulu naapureille. Vain taloyhtiön sääntöjen noudattamiseen voi puuttua."

Ilmeisesti työttömyytesi hävettää sinua :D

Vierailija
45/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää. Ärsyttää yhden naapurin jatkuva tiedustelu mun ruokailuista, kun tietää mun sairastavan syömishäiriötä. Tai se, että jotkut tuntuu kyttäävän, milloin käyn kaupassa/ ulkona. Tulee välillä sellainen olo, että olen vahdittavana.

Eivät varmaan tarkoita pahaa, mutta tuollainen käytös on ahdistavaa.

Vierailija
46/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk, anoppini oli kans tuollainen ulkonanukutuksen kyttääjä. Syy miksen nukuttanut vaunuissa ulkona lapsia oli, että olovat vaunuiässä talvella ja pelkäsin vähän liikaa jättää pakkaseen paleltumaan. Saavutetaanko jotain erityistä hyötyä sillä, että äiti ressaa sisällä vauvan jäätymistä pihalla? Vauvoina kuitenkin saivat sitä raitista ilmaa vaunuissa kun kähtiin kävelyllä. Kerran anoppi jopa oli purskahtianut itkuun ja itkenyt apelle kuinka heidän lapsenlapsensa ei saa raitista ilmaa... voi pylly!

Voi hyvänen aika sinun tyhmyyttäsi. Vauvoja on nukutettu ulkona vuosikymmenet, eikä kukaan ole jäätynyt. Meillä on untuvapussi lapsen unia varten ja nykyajan vaunut ovat todella suojaavat. Meillä lapset nukkuvat hyvin ulkona, päivällä paremmin kuin sisällä.

Toki kovimmilla pakkasilla ulkoilu kestää vain hetken, mutta alle 15 asteen pakkasilla nukkuvat hyvin jopa kolme tuntia. Lämmin tyytyväinen vauva herää uniltaan. Meillä on vaunuihin aina ollut myös eläinsuoja, toki valvonta on koko ajan myös. Talossamme on valtavat ikkunat keittiössä ja olohuoneessa katetulle terassille. Voin puuhailla omia juttujani lasten nukkuessa, valmistella aterioita, lukea, selata nettiä tai leikkiä ja lukea sisaruksille.

Vierailija
47/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika sinun tyhmyyttäsi. Vauvoja on nukutettu ulkona vuosikymmenet, eikä kukaan ole jäätynyt. Meillä on untuvapussi lapsen unia varten ja nykyajan vaunut ovat todella suojaavat. Meillä lapset nukkuvat hyvin ulkona, päivällä paremmin kuin sisällä.

Toki kovimmilla pakkasilla ulkoilu kestää vain hetken, mutta alle 15 asteen pakkasilla nukkuvat hyvin jopa kolme tuntia. Lämmin tyytyväinen vauva herää uniltaan. Meillä on vaunuihin aina ollut myös eläinsuoja, toki valvonta on koko ajan myös. Talossamme on valtavat ikkunat keittiössä ja olohuoneessa katetulle terassille. Voin puuhailla omia juttujani lasten nukkuessa, valmistella aterioita, lukea, selata nettiä tai leikkiä ja lukea sisaruksille.

"Voi hyvänen aika sinun tyhmyyttäsi" huokailee vuoden palstamamma, joka kertoo nyt kuinka asiat tehdään oikein

Kuule, meidän lapset nukkuivat oikein hyvin sisälläkin. Nukkumisessa ei ollut minkäänlaisia ongelmia ja pystyin hyvin puuhailemaan omia juttujani vauvojen nukkuessa sisällä. Tottuivat hyvin kaikkiin ääniin. Ulkoilin itse paljon vaunujen kanssa, vähintään kaksi kävelylenkkiä päivässä jo oman terveyteni vuoksi. Lapset saivat ulkoilmaa aivan tarpeeksi.

Anopin ulina ja kyttäys ei katsonut säätä vaan itki asiasta jopa -30°C pakkasilla, emme asu etelässä ja täälä talvi on oikeasti talvi. Joten miksi vauva ei saisi nukkua sisällä jos nukkumisongelmia ei ole? Vauvat nukahtivat hyvin ja sai siirrettyä omaan pinnasänkyyn sisälläkin tai siirrettyä vaunuista sisään. Ei ollut sellaista ongelmaa, jonka vuoksi olisi ollut paras nukuttaa ulos vaunuihin ja jättää pakkaseen nukkumaan.

Oletko tosiaan sitä mieltä, että minun olisi ollut parempi antaa dramaattisen ja painostavan anopin kyykyttää? Ja kuinka vanhoiksi antaisin anopin määritellä miten ja missä meillä nukutaan? Sitä seuraavat 18 v?

Vierailija
48/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mua häiritsee (asun kerrostalossa) kun naapuri kerää roskapusseja sisällä, sit se vie viikon roskat kerralla, ja aina siinä päivänä kun roskakuski on käyny tyhjäämässä, sit onki ulkoroskis taas täynnä koko viikon

Teillä on liian pienet roska-astiat, kun yhden perheen viikon roskat täyttää ne.

Vierailija
49/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voi hyvänen aika sinun tyhmyyttäsi" huokailee vuoden palstamamma, joka kertoo nyt kuinka asiat tehdään oikein <3

Kuule, meidän lapset nukkuivat oikein hyvin sisälläkin. Nukkumisessa ei ollut minkäänlaisia ongelmia ja pystyin hyvin puuhailemaan omia juttujani vauvojen nukkuessa sisällä. Tottuivat hyvin kaikkiin ääniin. Ulkoilin itse paljon vaunujen kanssa, vähintään kaksi kävelylenkkiä päivässä jo oman terveyteni vuoksi. Lapset saivat ulkoilmaa aivan tarpeeksi.

Anopin ulina ja kyttäys ei katsonut säätä vaan itki asiasta jopa -30°C pakkasilla, emme asu etelässä ja täälä talvi on oikeasti talvi. Joten miksi vauva ei saisi nukkua sisällä jos nukkumisongelmia ei ole? Vauvat nukahtivat hyvin ja sai siirrettyä omaan pinnasänkyyn sisälläkin tai siirrettyä vaunuista sisään. Ei ollut sellaista ongelmaa, jonka vuoksi olisi ollut paras nukuttaa ulos vaunuihin ja jättää pakkaseen nukkumaan.

Oletko tosiaan sitä mieltä, että minun olisi ollut parempi antaa dramaattisen ja painostavan anopin kyykyttää? Ja kuinka vanhoiksi antaisin anopin määritellä miten ja missä meillä nukutaan? Sitä seuraavat 18 v?

Höpsis! Anoppi määrää asioistanne vielä kun esikoisenne on täyttänyt kolmekymmentä!

Ainakin meillä on näin. Ikävä kyllä, emme aina tottele.

Vierailija
50/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa naapurit kyselee tyhmiä kysymyksiä. Sellaisista asioista utelevat jotka ei heille kuulu. Tähän paras neuvo on: älä vastaa mitään.