Hei hei parveketupakoitsijat!
"Parveketupakan tumppaus
Uusi tupakkalaki antaisi taloyhtiöille nykyistä laajemmat oikeudet kieltää tai rajoittaa parveketupakointia. Toimenpiteen edellytys olisi silti terveysviranomaisen lausunto siitä, että tupakoinnista aiheutuu savuhaittaa." -Iltalehti, Uusi tupakkalaki lausuntokierrokselle: maut pois, pelotekuvat tilalle -
Alkaa hihna kiristyä teidänkin ympärillä. ONNEKSI! Vihdoi aletaan ajatella sitä, ketä oikeasti kuuluukin ajatella, eli savusta kärsivää naapuria. Jippii! :D
Kommentit (241)
En ole ikinä tupakoinut ja inhoan tupakansavua. MUTTA en käsitä, mikä laki voisi kieltää ihmistä polttamasta omalla parvekkeellaan (olkoonkin vaikka vuokra-asunto).
Missä ne sitten polttavat jos ei Partsilta? Sisätilat on vielä huonompi vaihtoehto enkä oikein tykkäisi jos rapunpielet ja pihat täyttyisi tupakoitsijoista.
Savuttomia taloja on, miksette valittajat muuta niihin? Minä kaipaisin taloa, jossa olisi koirat kielletty, mutta ymmärrän hyvin ettei se ole realistista.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:31"]Mä menen sit kyllä rappukäytävään tuprettelemaan, jos kerran parvekkeella ei saa. Ja ihan alimpaan kerrokseen, että varmasti kaikki pääsee haistelemaan. Haiseehan ne teidän pula-ajan kaalipaskatkin joka vitun kerrokseen.
[/quote]
Mmm,pikkasen eri asia!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:21"] voi vittu nyt. kyllä mä aion polttaa parvekkeella jatkossakin, sisälläkö pitäs sitten? [/quote] Joo, parvekkeen ovi auki, seisot oviaukossa jalat sisäpuolella ja puhaltelet savut ulos. Olet asunnossasi sisällä, toimit sääntöjen mukaan ja kaikki ovat tyytyväisiä. Nämä onnettomat palikat olettavat voittavansa jotain, kun haluavat lopettaa parveketupakoinnin. [/quote] Mitä helvettiä, miksei voi ihan vaan pihalle mennä? Tupakoin itsekin enkä ymmärrä tuota että pakko saada vetää röökiä siinä parvekkeella tai jopa sisällä, eikö sen vertaa jaksa liikkua että ulos ihan ulko-ovesta pääsis?
[/quote] eli vartein välein pitäs ulkona hypätä? ja sehä ei tee häiriöö kun öisin rappukäytävässä kolistellaan kun mennään röökille?
[/quote]
Jos poltat vartin välein, teet käytännössä parvekkeen käyttämisen naapureillesi mahdottomaksi. Luulen että moni valitsisi mieluummin sen melun (josta kukaan ei edes ikinä oikeasti valita) jos voisi käyttää parvekettaan.
[/quote] miten mä sen teen mahottomaksi? ei mun parveke tupakoinnista ole kukaa valittanut ja sillloin kun en itsejkää polttanut en veänyt siitä herneitä nenään.lamaannuttaako tupakan savu jotenkinihmisen eikä pysty parvekettaan käyttämään?mites eenne vanhaa ihmiset pysty oleen esim ravintolassa tai vaikka busseissa,junissa missä sai polttaa? eivät käyneet vai?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:21"]voi vittu nyt. kyllä mä aion polttaa parvekkeella jatkossakin, sisälläkö pitäs sitten? [/quote] Meillä ainakin taloyhtiössä on tupakoinnille merkitty paikka roskakatoksen vieressä. Ei ole pitkä matka kävellä sinne. Talvella meille tulee se tupakan haju sisälle vaikka ikkunat ja ovet ovat kiinni, kun jotkut naapurit edelleen polttavat parvekkeillaan. Huoh.
[/quote]niin että ihan omalla parvekkeella polttaa,kuinka julkeaa toimintaa.herran jumala mikä rikos
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:42"]Eikös oikeuslaitos ole kertaalleen tehnyt jo päätöksen, ettei parveketupakointia voi lailla kieltää. Kyse on siitä, että se parveke kuuluu sen asunnon haltialle ja tällä on oikeus tehdä siellä mitä tykkää. Kyllä toi on naurettavaksi mennyt. Paljon enemmän häiritsee liikenne ja ulkoa muuten tuleva melu, kun tupakointi. Lisäksi autojen pakokaasut ja katupöly yhdessä on huomattavasti haitallisempi yhdistelmä.
Jos on valmis muuttamaan kerrostaloon, niin ymmärrettävä se riski, että naapuri saattaa polttaa parvekkeellaan tai jopa sisällä. Sitten jos tupakoivat joutuu alkaa ramppaamaan ulkona, niin aletaan valittamaan siitä aiheutuvasta melusta, kun 24h ihmiset käy alhaalla polttamassa.
Jos minä tupakoivana kestän naapurin kakaroiden itkua ja huutoa, naapureiden riitoja ja koirien haukkumista tästä valittamatta, niin naapureiden on suvaittava tupakointia ilman, että on nostettava haloo noinkin vähäpätöisestä seikasta.
[/quote]
Se nyt vaan ei ole vähäpätöinen seikka!Haluan tuulettaa kämppääni ilman pelkoa,että kaltaistesi ääliöiden röökin hajut tulee MUN asuntoon lasten hengitettäväks!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:12"]En ole ikinä tupakoinut ja inhoan tupakansavua. MUTTA en käsitä, mikä laki voisi kieltää ihmistä polttamasta omalla parvekkeellaan (olkoonkin vaikka vuokra-asunto).
Missä ne sitten polttavat jos ei Partsilta? Sisätilat on vielä huonompi vaihtoehto enkä oikein tykkäisi jos rapunpielet ja pihat täyttyisi tupakoitsijoista.
Savuttomia taloja on, miksette valittajat muuta niihin? Minä kaipaisin taloa, jossa olisi koirat kielletty, mutta ymmärrän hyvin ettei se ole realistista.
[/quote] No kun Suomessa ei voi tehdä omalla alueellaankaan mitään, mikä vaarantaa toisen ihmisen terveyden. Esimerkiksi minulta on parvekkeella oleilu ja ikkunan auki pito käynyt mahdottomaksi naapurin tupakoinnin vuoksi, koska saan astmakohtauksen. Ja kuulostaa varmaan aivan mitättömältä vaivalta, mutta kun kunnon astmakohtaus tulee, se tuntuu siltä, että oikeasti, aidosti kuolee siihen paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:21"]voi vittu nyt. kyllä mä aion polttaa parvekkeella jatkossakin, sisälläkö pitäs sitten? [/quote] Meillä ainakin taloyhtiössä on tupakoinnille merkitty paikka roskakatoksen vieressä. Ei ole pitkä matka kävellä sinne. Talvella meille tulee se tupakan haju sisälle vaikka ikkunat ja ovet ovat kiinni, kun jotkut naapurit edelleen polttavat parvekkeillaan. Huoh.
[/quote]niin että ihan omalla parvekkeella polttaa,kuinka julkeaa toimintaa.herran jumala mikä rikos
[/quote] No, kohta on ;)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:46"]Jos tollainen kielto toteutuisi täällä, niin alan vittuillakseni pitämään grilliä parvekkeella ihan päivittäin. Sehän sitten käryttää niin maan vitusti, että aivan varmasti häiritsee muita. Suosittelen muillekin. [/quote] Minä voin mielelläni haistella ruuan tuoksua röökin sijaan, eli eimuuta kuin makkarat tulille!
[/quote]
Siitä on kuule makkarat kaukana, kun ulkoota haen säkkikaupalla koiranpaskaa, jota nakkaan grillille säännöllisin väliajoin.
[/quote]
Ei jumalauta mikä luuseri! Ala-asteellako oot:D!?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:42"]Eikös oikeuslaitos ole kertaalleen tehnyt jo päätöksen, ettei parveketupakointia voi lailla kieltää. Kyse on siitä, että se parveke kuuluu sen asunnon haltialle ja tällä on oikeus tehdä siellä mitä tykkää. Kyllä toi on naurettavaksi mennyt. Paljon enemmän häiritsee liikenne ja ulkoa muuten tuleva melu, kun tupakointi. Lisäksi autojen pakokaasut ja katupöly yhdessä on huomattavasti haitallisempi yhdistelmä. Jos on valmis muuttamaan kerrostaloon, niin ymmärrettävä se riski, että naapuri saattaa polttaa parvekkeellaan tai jopa sisällä. Sitten jos tupakoivat joutuu alkaa ramppaamaan ulkona, niin aletaan valittamaan siitä aiheutuvasta melusta, kun 24h ihmiset käy alhaalla polttamassa. Jos minä tupakoivana kestän naapurin kakaroiden itkua ja huutoa, naapureiden riitoja ja koirien haukkumista tästä valittamatta, niin naapureiden on suvaittava tupakointia ilman, että on nostettava haloo noinkin vähäpätöisestä seikasta. [/quote] Se nyt vaan ei ole vähäpätöinen seikka!Haluan tuulettaa kämppääni ilman pelkoa,että kaltaistesi ääliöiden röökin hajut tulee MUN asuntoon lasten hengitettäväks!
[/quote] ja minulla on oikeus polttaa omassa kodissani ihan sulta lupaa kysymättä.ajatko esim autoa tai poltatko takkaa? jos vastasit kumpaakaan kylllä saastutat minun ilmaani .
Nyt hetken aikaa tätä keskustelua seuranneena,on IHANA todeta,että teitä parveketupakoinnin vastustajia on näin(kun) paljon!Hienoa ja iso käsi teille!
Toisen huomiona tein sen,että tupakoitsijat ovat melkoisen lapsellista ja aggressiivista porukkaa!
Toivon todella,että tämä menee läpi ja tupakointi tullaan parvekkeella ja sisällä asunnossa kieltämään!Jokaisella on oikeus hengittää puhdasta ja raitista ilmaa omassa kodissa!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:42"]Eikös oikeuslaitos ole kertaalleen tehnyt jo päätöksen, ettei parveketupakointia voi lailla kieltää. Kyse on siitä, että se parveke kuuluu sen asunnon haltialle ja tällä on oikeus tehdä siellä mitä tykkää. Kyllä toi on naurettavaksi mennyt. Paljon enemmän häiritsee liikenne ja ulkoa muuten tuleva melu, kun tupakointi. Lisäksi autojen pakokaasut ja katupöly yhdessä on huomattavasti haitallisempi yhdistelmä. Jos on valmis muuttamaan kerrostaloon, niin ymmärrettävä se riski, että naapuri saattaa polttaa parvekkeellaan tai jopa sisällä. Sitten jos tupakoivat joutuu alkaa ramppaamaan ulkona, niin aletaan valittamaan siitä aiheutuvasta melusta, kun 24h ihmiset käy alhaalla polttamassa. Jos minä tupakoivana kestän naapurin kakaroiden itkua ja huutoa, naapureiden riitoja ja koirien haukkumista tästä valittamatta, niin naapureiden on suvaittava tupakointia ilman, että on nostettava haloo noinkin vähäpätöisestä seikasta. [/quote] Se nyt vaan ei ole vähäpätöinen seikka!Haluan tuulettaa kämppääni ilman pelkoa,että kaltaistesi ääliöiden röökin hajut tulee MUN asuntoon lasten hengitettäväks!
[/quote] ja miten ne muut hajut ei sua haittaa? ja minä haluan polttaa omalla partsilla ilman sun kaltaisten fasistien valituksia.hajoo siihen että toi laki ei mene koskaa läpi.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:12"]En ole ikinä tupakoinut ja inhoan tupakansavua. MUTTA en käsitä, mikä laki voisi kieltää ihmistä polttamasta omalla parvekkeellaan (olkoonkin vaikka vuokra-asunto). Missä ne sitten polttavat jos ei Partsilta? Sisätilat on vielä huonompi vaihtoehto enkä oikein tykkäisi jos rapunpielet ja pihat täyttyisi tupakoitsijoista. Savuttomia taloja on, miksette valittajat muuta niihin? Minä kaipaisin taloa, jossa olisi koirat kielletty, mutta ymmärrän hyvin ettei se ole realistista. [/quote] No kun Suomessa ei voi tehdä omalla alueellaankaan mitään, mikä vaarantaa toisen ihmisen terveyden. Esimerkiksi minulta on parvekkeella oleilu ja ikkunan auki pito käynyt mahdottomaksi naapurin tupakoinnin vuoksi, koska saan astmakohtauksen. Ja kuulostaa varmaan aivan mitättömältä vaivalta, mutta kun kunnon astmakohtaus tulee, se tuntuu siltä, että oikeasti, aidosti kuolee siihen paikkaan.
[/quote]
Ikävä homma, mutta sinun astmasi ei ole muun maailman ongelma. Vai pitääkö kala kieltää, koska on vakavasti kalalle allergisia, jotka voivat saada pahankin reaktion, jos rappukäytävässä haisee kala?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:21"]voi vittu nyt. kyllä mä aion polttaa parvekkeella jatkossakin, sisälläkö pitäs sitten? [/quote] Meillä ainakin taloyhtiössä on tupakoinnille merkitty paikka roskakatoksen vieressä. Ei ole pitkä matka kävellä sinne. Talvella meille tulee se tupakan haju sisälle vaikka ikkunat ja ovet ovat kiinni, kun jotkut naapurit edelleen polttavat parvekkeillaan. Huoh. [/quote]niin että ihan omalla parvekkeella polttaa,kuinka julkeaa toimintaa.herran jumala mikä rikos [/quote] No, kohta on ;) toivottavasti valittamisesta tulis rikos kohta.olet varmasti parempi ihminen kuin röökaajat ;)
[/quote]
Jee! Josko nyt pantaisiin vihdoin ja viimein tervekeuhkoterroristeille luu kurkkuun :)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:28"]
Toisen huomiona tein sen,että tupakoitsijat ovat melkoisen lapsellista ja aggressiivista porukkaa! Toivon todella,että tämä menee läpi ja tupakointi tullaan parvekkeella ja sisällä asunnossa kieltämään!Jokaisella on oikeus hengittää puhdasta ja raitista ilmaa omassa kodissa!
[/quote]
Eipä täällä ne polttajat oo yksin riehunu, vaan jopa huonommin tässä keskustelussa on toimineet parveke tupakointia vastustavat ihmiset. Ei ihan hirvittävän aikuismaista ole lällättää tälläistä. Jokaisella on myös oikeus tehdä kotonaan mitä haluaa, kokata mitä haluaa ja polttaa jos siltä tuntuu. Jotkut eivät voi sietää sitä että lapsista lähtee hirvittävä meteli tai sitä että ihanaakin ihanempi naapuri aloittaa remontin heti aamusta viikonloppuisin. Yhtä hyvin nukkumisen häiritseminen vaarantaa terveyttä, kuin se että joudutte haistelemaan tupakan savua. Unettomuuden myötä tulee monia tauteja.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:28"]
Nyt hetken aikaa tätä keskustelua seuranneena,on IHANA todeta,että teitä parveketupakoinnin vastustajia on näin(kun) paljon!Hienoa ja iso käsi teille! Toisen huomiona tein sen,että tupakoitsijat ovat melkoisen lapsellista ja aggressiivista porukkaa! Toivon todella,että tämä menee läpi ja tupakointi tullaan parvekkeella ja sisällä asunnossa kieltämään!Jokaisella on oikeus hengittää puhdasta ja raitista ilmaa omassa kodissa!
[/quote] jokaisella on oikeus polttaa tupakki omassa kodissaan.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:38"]
No hei hei tupakoitsijat ylipäätään. Mä en käsitä, miten joku voi polttaa röökiä? Karmeen näköistä, karmeen hajuista, kallista, vie terveyden. Hyi hitto.
[/quote]
Tyhmyys yhdistää tupakoijia..
[/quote]
KYLLÄ.En ois paremmin ite osannu sanoa!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:32"]
Jee! Josko nyt pantaisiin vihdoin ja viimein tervekeuhkoterroristeille luu kurkkuun :)
[/quote] laitetaa terveysfasisteille luu kurkkuun,muuta maalle niin ei häiritse toisten "terrorisointi"
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:23"]
Pihalla saa polttaa, jos ei yksityialue, niinkuin ei meidänkäänän piha. Sinne vaan aina kaveriporulla tupakalle tai meidän grillipaikalle, lähellä taloa. Tai kaikki tupakoitsijat meidän talosta, siinähän kärsitte savusta tupakoimattomat. Hankkikaa onakotitalo, jos haittaa. Vaikea laki, ei tuu onnistumaa.....hehhehhhehhh nössöt
[/quote]
Nössöt? NÖSSÖT!
Onkos jollekin jäänyt yläasteiän uho nyt päälle. Ei vittu mikä naurettava pelle -KÖH KÖH- olet...
Tuo laki tulee ennemmin tai myöhemmin ja siihen teidän tupakkaterrorinne loppuu -kiukuttelu ei auta.
Itse asun omakotitalossa katselen sivusta naurettavaa uhoamistanne.
Sitten kun joskus istutte terveyskeskuksen huoneen tuolissa ja lääkäri sanoo vakavalla äänensävyllä että teillä on kuulkaa nyt keuhkoahtaumatauti ja se johtuu tupakasta ja tunnette kun veri pakenee kasvoiltanne niin kuulkaa tämä nauruni: BUHAHHAHAHAHAAAAAA!!!!!
[/quote]
Kuka toivoo kenellekkään tuollaista? Ja vielä nauraa päälle? Kyse on nyt tupakoitsijoista ei kidutusmurhaajapedareista. Melkoinen psykopaatti olet.
[/quote] Eihän tupakoirsijaakaan haittaa, että minä meinaan hänen takiaan tukehtua astmaan.
[/quote]
Minua kyllä tupakoitsijana haittaa. En ikinä polta muiden ihmisten lähellä jollen ole varma, että se on ok. En yleensäkkään muualla kuin kotona. (Parvekkeella) tuskin sielläkään jos naapuri siitä saisi kohtauksen. Älä siis yleistä kaikkia tupakoitsijoita tuolla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:23"]Sitten varmaan täytyy lopettaa autoilu, ja teollisuus sillä ne aiheuttavat enemmän vaaraa ihmisille kuin tupakointi. Kielletäänkö autoilukin 2km säteeltä sinun parvekkeestasi.
[/quote]
Ai saatana kun olet sitten nokkela!