Poikani olisi juuri nyt armeijassa, ellei olisi saanut vapautusta
Aikamoinen ajatus.
Ei tällainen käynyt kutsuntojen alla mielessäkään.
Ensimmäistä kertaa olen kiitollinen siitä, että lapsellani on krooninen sairaus.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettäis jos oma poika ois liian tyhmä, huonokuntonen tai sairas armeijaan ja selviäis hengissä sdn johdosta sodasta.
Niin mutta sä oletkin tyhmä. Ihan niinkuin sairaus olisi valittavissa ja oma tahto.
Näistä teidän urhoollisista armeijaan menijöistä ei ole suurimmasta osastakaan menemään tositoimiin.
Kivahan se on käydä intissä leikkimässä sotaa puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettäis jos oma poika ois liian tyhmä, huonokuntonen tai sairas armeijaan ja selviäis hengissä sdn johdosta sodasta.
Niin mutta sä oletkin tyhmä. Ihan niinkuin sairaus olisi valittavissa ja oma tahto.
Taitaa olla lorvikatarri diagnoosina.
Kumma juttu ettei meidän suvun miehissä oo sairaita vaan kaikki on tullu alikersanttina tai vänrikkinä armeijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei itse valitse esimerkiksi ykköstyypin diabetesta, sydänvaivoja tai epilepsiaa.
Höpö höpö. Ykköstyypin diabeteksen voi yrittää aiheuttaa esim. hankkimalla haimatulehduksen.
Onko elinikäinen sairaus parempi, kuin lyhimmillään 6 kuukauden asepalvelus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla lorvikatarri diagnoosina.
Kumma juttu ettei meidän suvun miehissä oo sairaita vaan kaikki on tullu alikersanttina tai vänrikkinä armeijasta.
Mitä tekemistä sotilasarvoilla on sairauksien kanssa? Onko korpraali tai jääkäri jotenkin sairas?
Vierailija kirjoitti:
Miten helposti armeijaan saa lykkäystä? Milloin ne kutsuntakutsut oikein tulevat? Googlasin juuri, että asevelvollisuus olisi jo samana vuonna, kun täyttää 18 v. Silloin poikani on vasta lukion tokalla luokalla. En ole ikinä tiennyt, että jo lukiolaisen pitäisi mennä armeijaan, voiko se olla oikeasti niin???
Tottakai lukio käydään ensin loppuun, sitten vasta armeijaan. Kutsunnat on sinä vuonna, kun nuori täyttää 18 vuotta, mutta ei sinne heti mennä. Tilanteen mukaan voi hakea lykkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helposti armeijaan saa lykkäystä? Milloin ne kutsuntakutsut oikein tulevat? Googlasin juuri, että asevelvollisuus olisi jo samana vuonna, kun täyttää 18 v. Silloin poikani on vasta lukion tokalla luokalla. En ole ikinä tiennyt, että jo lukiolaisen pitäisi mennä armeijaan, voiko se olla oikeasti niin???
Tottakai lukio käydään ensin loppuun, sitten vasta armeijaan. Kutsunnat on sinä vuonna, kun nuori täyttää 18 vuotta, mutta ei sinne heti mennä. Tilanteen mukaan voi hakea lykkäystä.
Eli pitääkö luokiolaisen mennä paikalle kutsuntoihin ja siellä pyydettävä lykkäystä ja sitten jännitettävä, että saako vai ei? Vai pyydetäänkö sitä lykkäystä jotenkin muuten ja saa ihan automaattisesti, eikä tarvitse mennä edes paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Mun kuokan pojat meni lukion jälkeen, kun olivat 20v.
Edellinen se sota ei ole meillä, vaan Ukrainassa. Enkä ymmärrä miksi siitä tehdään moinen numero. Ei venäjä oo ainoa joka toimii väärin. Usa lla, ei lla ja natolla on ainakin näppinsä aika monessa asiassa, eikä niistä tehdä samanlaista media mylläkkää...
Vierailija kirjoitti:
Edellinen se sota ei ole meillä, vaan Ukrainassa. Enkä ymmärrä miksi siitä tehdään moinen numero. Ei venäjä oo ainoa joka toimii väärin. Usa lla, ei lla ja natolla on ainakin näppinsä aika monessa asiassa, eikä niistä tehdä samanlaista media mylläkkää...
Eu.lla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei itse valitse esimerkiksi ykköstyypin diabetesta, sydänvaivoja tai epilepsiaa.
Höpö höpö. Ykköstyypin diabeteksen voi yrittää aiheuttaa esim. hankkimalla haimatulehduksen.
Mitenhän yleisenä pidät tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän yleisenä pidät tätä?
Miten tämä liittyy asiaan? Korjasin vain viestissä esitetyn virheellisen väitteen "kukaan ei itse valitse esimerkiksi ykköstyypin diabetesta".
On siinäkin jollakin ylpeydenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin yleisin syy täydelliseen vapautukseen on se, että nuoren miehen pää ei ole kunnossa. Ei ehkä ole kymmenen vuoden kuluttua enää mikään ilon aihe.
Myös sairaalloinen ylipaino on merkittävä syy.
Hyi hittolainen näitä VELLIHOUSUJA 🤬.
Jos esi isämme olisivat olleet SIVAREITA, niin me KAIKKI OLTAISIIN NYT venäläisiä ❗❗.
Hävetkää nuoret vetelykset.
Siinä aatteita tarvita , kun venäläiset painaa singolla kohti 💥💥💥.
Kelvottomien sukupolvi !
Juoskaa korpeen.
Minä ihmettelen sitä, että miten itse olin palveluskelpoisuusluokkaa A, vaikka olen käytännössä sokea ilman rillejä (-7 ja paha hajataitto). Jos lasit rintamalla katoaisivat, niin siinä olisi se sota ollut omalta osaltani. Noh, muutama vuosi vielä niin pääsen varareserviin, että ei nyt ihan ensimmäisenä varmaan olla sinne työntämässä.
Turhaa te heitä dissaatte. Kyllä kotitintamalla on heillekkin oma osuutensa Suomen puolesta.