Millaisen ruoan kokkaisit ensitreffeillä oli kumppani mies tai nainen (toki ruoka-aineallergiat huomioiden)?
Kommentit (20)
En yhtään mitään. Ensitreffejä ei KOSKAAN pidetä kummankaan kotona.
Vihersalaatti kotijuustolla
Höyrytettyjä kasviksia ja tummaa riisiä
Aurajuustokanaa uunissa
Jälkkäriksi uunijäätelökakku
Nämä siksi että salaatin voi tehtä jääkaappiin, kanat tehdä melkein kypsiksi ja antaa vetäytyä uunissa, höyrytys ja riisin keitto vie vain vähän aikaa uunijäätelön saa koottua pakkaseen valmiiksi vaikka edellisenä päivänä, sieltä 15min "sulamaan" huoneen lämpöön ja sitten vaan uuniin.
Eli jää aikaa laittautumiselle ja muulle säädölle!
Vierailija kirjoitti:
Höyrytettyjä kasviksia ja tummaa riisiäAurajuustokanaa uunissa
Nämä siksi että salaatin voi tehtä jääkaappiin, kanat tehdä melkein kypsiksi ja antaa vetäytyä uunissa, höyrytys ja riisin keitto vie vain vähän aikaa uunijäätelön saa koottua pakkaseen valmiiksi vaikka edellisenä päivänä, sieltä 15min "sulamaan" huoneen lämpöön ja sitten vaan uuniin.
Eli jää aikaa laittautumiselle ja muulle säädölle!
Jatkan vielä, eli nämä ensimmäisillä kotitreffeillä, en ketään kutsu kotiini ensimmäisinä tapailukertoina!
Vierailija kirjoitti:
En yhtään mitään. Ensitreffejä ei KOSKAAN pidetä kummankaan kotona.
Jaa, minä menin ensitreffeille yöksi. Oli kyllä tavallaan tutun tuttava, ja sometuttu. En kenen tahansa luokse menisi, mutta kyllä katsoin tämän tilanteen erilaiseksi. Vein mukanani pakastepizzat ja olutta. Kyllähän se miehelle kelpasi kai.
En nyt ehkä ensitreffeillä kokkaisi. Jos olisi tapailtu jo muutama kerta niin sitten. Ja silloin tekisin jotain sellaista ruokaa, mistä olisimme jo aiemmin puhuneet, enkä alkaisi mielivaltaisesti yksinäni päättää ruokaa.
Ei mitään liian raskasta tai ilmavaivoja aiheuttavaa.
Tein kasvistäytteisiä tortilloja naiselle, jonka tiesin kasvissyöjäksi. Tie sydämeen (ja vähän muuallekin) kävi vatsan kautta! Se vielä oli aikaa, jolloin kauppojen kasvisruokatarjonta ei ollut ollenkaan nykyisellä tasolla.
(Itsehän olen sekasyöjä, mutta kyllä minulle hyvä kasvisruokakin kelpaa, ja olen todennut parhaaksi opetella sitäkin kokkaamaan.)
En ikinä pyytäisi ensitreffeille ketään kotiini tai menisi kenenkään kotiin. Enkä rupea kokkailemaan miehille, saavat väärän kuvan jostain kotipiiasta.
Ensitreffit aina julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Tein kasvistäytteisiä tortilloja naiselle, jonka tiesin kasvissyöjäksi. Tie sydämeen (ja vähän muuallekin) kävi vatsan kautta! Se vielä oli aikaa, jolloin kauppojen kasvisruokatarjonta ei ollut ollenkaan nykyisellä tasolla.
(Itsehän olen sekasyöjä, mutta kyllä minulle hyvä kasvisruokakin kelpaa, ja olen todennut parhaaksi opetella sitäkin kokkaamaan.)
Miksi pitää erikseen korostaa, että kasviruokaKIN maistuu. Sekasyöjähän tarkoittaa sitä, että syö niin liha- kuin kasvisruokia.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on monen aterian ruokalista.
Vinkiksi: On tyylitöntä tarjota maitorasvaa niin alkuruokana, pääruoassa kuin jälkkärinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkiksi: On tyylitöntä tarjota maitorasvaa niin alkuruokana, pääruoassa kuin jälkkärinä.
Reps!
Ensimmäisille kokkaustreffeille tekisin omalla reseptilläni lohi-kesäkurpitsapastaa. Sitä haluaa lisää ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää erikseen korostaa, että kasviruokaKIN maistuu. Sekasyöjähän tarkoittaa sitä, että syö niin liha- kuin kasvisruokia.
Koska esim. lapsuudenkodisani sitä ei juuri ollut, saati että olisin oppinut sitä siellä tekemään.
Moni sekasyöjä syö kasviksia kyllä lisäkkeenä, mutta marisee, jollei ole muuta kuin niitä kasviksia. Ei sekasyöjyys tarkoita, että kasvisruoan kelpuuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa tuossa sanottiin, että jäätelö on maitojäätelöä? Voihan se olla kasvirasvaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska esim. lapsuudenkodisani sitä ei juuri ollut, saati että olisin oppinut sitä siellä tekemään.
Moni sekasyöjä syö kasviksia kyllä lisäkkeenä, mutta marisee, jollei ole muuta kuin niitä kasviksia. Ei sekasyöjyys tarkoita, että kasvisruoan kelpuuttaisi.
Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka syövät jokaikisellä aterialla lihaa??
Ensitreffejä en kotoani pitäisi, mutta sitten myöhemmin kysyisin tietysti siltä kumppanilta, mistä hän pitää ja kokkaisin sen mukaisesti. Ei ole järkevää tarjota aurajuustokanaa, jos kumppani inhoaa aurajuustoa.
Tekisin sellaista ruokaa, mikä onnistuisi varmasti ja maistuisi itselle. Ja tyyli tietysti treffien aktiviteetit huomioiden. Leffailtaan pitsaa ja kynttiläillalliselle jotain muuta.
Sesongin mukaan mentäisiin raaka-aineiden osalta. Alkuun jokin keitto esimerkiksi creme ninon. Pääruuaksi risottoa syksyllä sieniä ja kurpitsaa keväällä parsaa. Jälkiruokana pannacotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka syövät jokaikisellä aterialla lihaa??
On.
Meilä kyllä syötiin paljon myös kalaa, kun kalastettiin itse. Ei se silti mikään kasvisruoka ole.
Ranskalaiset ja nakkeja. Jos vinkuu niin menköön.