Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ulosottovelalliset maksa velkojaan?

Vierailija
12.08.2015 |

Eikö ne ymmärrä että mitä nopeammin maksaa pois, sitä halvemmalla pääsee koska korot juoksee?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaantuneita on kahta tyyppiä: niitä, jotka eivät pysty maksamaan velkojaan ja niitä, jotka eivät halua. Ensimmäisessä ryhmässä sentään osa saa joskus mahdollisuuden hoitaa velkansa pois.

Vierailija
2/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs maksat jos ei ole tuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, on meitäkin, jotka sekä pystyy että haluaa maksaa velkansa.

Vierailija
4/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vitussa ap on niin utelias muiden maksuista.

Vierailija
5/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain hoidettua työttömänä ne. Pyysin erästä läheistä hakemaan pankista lainaa ja hän suostui :) Nyt lyhentelen niitä pois joka kuukausi, ensivuonna kaikki maksettu :) kekseliäisyyttä niin kyllä ne hoituu!

Vierailija
6/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kyllä maksaa ulosottovelkaansa säännöllisesti joka kuukausi, 1/3 palkasta...

Vierailija
7/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottona menee maksimi määrä koko ajan velan lyhennykseen, enempää ei pysty. Siksi.

Vierailija
8/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:10"]

[/quote]

miksi te sitten olette ulosotossa?

Vierailija
9/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:11"]

Itse sain hoidettua työttömänä ne. Pyysin erästä läheistä hakemaan pankista lainaa ja hän suostui :) Nyt lyhentelen niitä pois joka kuukausi, ensivuonna kaikki maksettu :) kekseliäisyyttä niin kyllä ne hoituu!

[/quote]

No eipä sitä kovin helposti halua ottaa toisen nimissä kymmeniä tuhansia lainaa eikä pankit sellaisia annakaan. Velkäjärjestely on vaihtoehto.

Vierailija
10/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa sitä nimenomaan maksaa velkansa, se menee väkisin eikä sitä itse päätetä

Vierailija
11/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutut jotka eivät velkojaan maksa: Juoppo/narkki joka ei ole koskaan mene töihin, hommaa mahdollisuuksien mukaan lisää velkaa minkä ehtii.

Toinen tapaus: velkaa on niin paljon ettei koskaan tule niitä saamaan maksetuksi (miljoona ja vähän päälle).

Vierailija
12/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:15"]

Ulosotossa sitä nimenomaan maksaa velkansa, se menee väkisin eikä sitä itse päätetä

[/quote]

Halutessasi voit vapaaehtoisesti maksaa lisää...

Vierailija
13/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:15"]

[/quote]

Halutessasi voit vapaaehtoisesti maksaa lisää...

[/quote]

Mistä? kun suurin osa menee jo ulosottoon ja irtaimisto ulosmitattu

Vierailija
14/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 07:24"]

Velkaantuneita on kahta tyyppiä: niitä, jotka eivät pysty maksamaan velkojaan ja niitä, jotka eivät halua. Ensimmäisessä ryhmässä sentään osa saa joskus mahdollisuuden hoitaa velkansa pois.

[/quote]

Juuri näin. Osalle on oikein kunnia-asia olla maksamatta velkojaan. Pelkuri velat maksaa - oli ex-mieheni suosituin lause aikanaan. Tuota on sitten toteuttanut viimeiset 10 vuotta. Siinähän sitten. Voin sanoa, että itku tulee, kun on eläkkeelle jäämisen aika, kun tarkoituksella tekee kaiken työnsä pimeenä vain siksi, ettei tarvitsisi maksaa mm. veroja, velkoja ja elatusmaksuja. En pidä tuollaisia ihmisiä minään.

Vierailija
15/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:10"]

[/quote]

miksi te sitten olette ulosotossa?
[/quote]
syitähän nyt on vaikka kuinka paljon;äkillinen työttömyys,konkurssi,sairastuminen,työtapaturmat jne..

Vierailija
16/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:10"]Kakkonen, on meitäkin, jotka sekä pystyy että haluaa maksaa velkansa.
[/quote]No sitähän minä tarkoitin.. Ulosottoon olet kuitenkin jommasta kummasta syystä joutunut, eikö niin? Et pystynyt maksamaan velkojasi ja nyt pystyt, eikö niin?

Vierailija
17/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen yhden elämäntapatyöttömän. Haukkuu ympäri nettiä maahanmuuttajia ja "suvakeita" kuinka vastikkeetonta rahaa annetaan pummeille. Itse ei ole yli kahteenkymmeneen vuoteen tehnyt töitä, koska -90 luvun alussa pankki ilmeisesti aseella uhaten pakotti ottamaan lainaa. Menetti sitten työnsä koska on aina arvostellut kaikkia jotka eivät ajattele samalla tavalla. Katkeroitui vihaamaan maailmaa. Nyt sitten soittelee kitaraa pimeästi räkälöissä ja valittaa maailman epäoikeudenmukaisuutta. Ei kuulemma aio maksaa punaista puupenniä veloistaan. Elänyt tulonsiirroilla ja valittanut sossupummeista kohta neljännesvuosisadan. Ja vain hänen totuutensa on se oikea. Luulisi olevan raskasta elää jatkuvassa vihassa. Menisi töihin ja maksaisi velkansa. Samanlainen pummi kuin muutkin, vaikka leikkiikin yhteiskunta-aktiivia kaltaistensa nettifoorumeilla.

Vierailija
19/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, en ole enää ulosotossa.
Ihan olin hyvinvoiva työssäkäyvä, velkaa oli mutta myös maksukykyä. Sairastuin psyykkisesti, yllättäen, kun on psykoosissa suljetulla osastolla, niin on minusta 100% kyvytön hoitamaan raha-asioitaan.
Sairaalan sossut taitavat hoidella vain avustuksia saavien asioita, en tiedä. Minua eivät auttaneet edes pyydettäessä.

Muutaman euron lasku on muuten yllättävän nopeasti satanen, ja ennen oli vielä isommat perintäkulut.

Nyt on kaikki hyvin ja velat maksettu. Mutta kyllä sapettaa, kun velkaisia moititaan.

Vierailija
20/23 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:56"]

17, en ole enää ulosotossa. Ihan olin hyvinvoiva työssäkäyvä, velkaa oli mutta myös maksukykyä. Sairastuin psyykkisesti, yllättäen, kun on psykoosissa suljetulla osastolla, niin on minusta 100% kyvytön hoitamaan raha-asioitaan. Sairaalan sossut taitavat hoidella vain avustuksia saavien asioita, en tiedä. Minua eivät auttaneet edes pyydettäessä. Muutaman euron lasku on muuten yllättävän nopeasti satanen, ja ennen oli vielä isommat perintäkulut. Nyt on kaikki hyvin ja velat maksettu. Mutta kyllä sapettaa, kun velkaisia moititaan.

[/quote]

no kyllä minusta on törkeintä juuuri se, että olisi rahaa niin kuin sulla, ja silti ei maksa velkojaan. Sinä olet siis se kaikkein ällöttävin ja limaisin tapaus. Ja kun ulosottoon päätyminen kestää kuukausia, niin kuinka helvetin kauan sinä olit diinä psykoosissa? Miksi et maksanut heti toipumisen alettua, kun rahaa kerta oli? Vai haluakp sitten puutui kuitenkin?