Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian OFFICIAL 2022

Vierailija
10.03.2022 |

Eiku menoks!
Hyvin nuori varsinkin tuo eka poju.

Kommentit (4633)

Vierailija
2861/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mä olen ollut kiinnostunut, miten juuri sijoituksesta itsenäistyneellä on varaa ylläpitää hevosta ja ajaa autoa? Elinkustannukset on nousseet ihan älyttömästi, eikä hevosen (hevosten? kerta niitä oltiin Joonakselle siirtämässä) ylläpito ole halpaa.

Kateellisten kitinoitä 😂

Vierailija
2862/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti täällä aina tuomitaan reality-osallistujien mauttomuudesta, vaikka itse koetaan käytöstapojen sallivan toisten ulkonäön täydellinen mollaus netissä. Tässä kohtaa huomioisin erityisesti Joonaksen morsianten iän.

Kahdenkymmenen kynnyksellä rakennetaan omaa identiteettiä ja kasvatetaan itsetuntoa. Osa täällä kuulluista kommenteista olisivat tuossa iässä tuhonneet ainakin oman itsetuntoni perusteellisesti.

Mielestäni on aiheellista kritisoida Sussia ja Sofiaa siitä, miten asian toivat esiin ja miten tilanteessa käyttäytyivät. Mutta tällaiseen, asialliseen keskusteluun ei kuulu törkykommentit.

Minun mielestäni Sussi ja Sofia toimivat ihan fiksusti sen perusteella mitä itse ole näiden lyhyiden pätkien aikana siitä farmista nähnyt. Hienosti otti Sussi mieltä vaivaanneen asian esille "treffeillä", ja hyvin ja aikuismaisesti siihen Joonaksen ilmoitukseen suhtautuivat. Joonas ei tainnut osata ottaa kaikkia tarpeeksi huomioon ja ajatella asioita toistenkin kannalta. Se olisi ollut isäntänä hänen tehtävänsä ja velvollisuutensa kutsumiaan vieraitaan kohtaan. Ei ole helppo tilanne tulla vieraan ihmisen kotiin vieraitten ihmisten kanssa, ja sitten vielä tuntea olevansa ylimääräinen talossa. Eikä tuo Lindakaan mikään puhtoinen pulmunen tuossa jäätävän tunnelman aikaan saamisessa ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2863/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mä olen ollut kiinnostunut, miten juuri sijoituksesta itsenäistyneellä on varaa ylläpitää hevosta ja ajaa autoa? Elinkustannukset on nousseet ihan älyttömästi, eikä hevosen (hevosten? kerta niitä oltiin Joonakselle siirtämässä) ylläpito ole halpaa.

Onhan niillä itsenäistymisvarojakin käytössään enemmän kuin monella "tavisperheen" lapsella.

Vierailija
2864/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo nuori flikka ole läheskään yhtä ihastunut kuin Joonas. Tytölle oli tärkeintä voittaa nuo toiset. Homma kestää alle vuoden.

"Nuori flikka" ei ehkä sanallisesti ilmaissut ihastumista yhtä suoraan, koska vaikutti hieman hiljaiselta, mutta ilmeet ja eleet kyllä vakuuttivat.

En yhtään ymmärrä sitäkään, että häntä arvostellaan sijoitusperheessä asumisesta. Tietääkseni se ei ole lapsen oma valinta, vaan johtuu vanhempien ominaisuuksista/ elämäntilanteesta.

Arkipäivän realismia lienee sekin, että Linda on kaikin puolin nätin näköinen nuori nainen ja miehethän tuntevat tunnetusti enemmän vetoa hyvännäköisiin naisiin. Ikävä kyllä, kanssakilpailijattaret eivät aivan tällä saralla pärjäilleet.

Paljon on kuule lapsia ja nuoria sijoituksessa ihan oman käytöksen ja valintojen takia. Vaikka vanhemmat olisivat ns kunnon vanhempia ja kaikkensa yrittäneet. Toisinaan se vika vaan on siinä sijoitettavassa itsessään, eikä tuon Lindankaan sijoituksen syytä voi mistään mitenkään päätellä tämän sarjan perusteella.

Juuri näin. Ja henkilöillä on myös yksityisyyden suoja. Jokainen näkee sarjassa, että Lindalla ei näytä ole päihdetaustaa, tai muuatkaan vastaavaa. On niin heppatyttö, ja jopa ujo hyväkäytöksinen nuori nainen.

Ehkäon niin, että jompikumpi vanhempi, ei ole ole ollut täydellinen vanhempi. Niin tai näin, en tiedä.

Minusta on äärimmäisen vastenmielistä, että ihmiset miettivät Lindan taustaa tältä kantilta. Hyvin iso osa sijoitetusta lapsista, on äärimmäisen hyviä ihmisiä ja kansalaisia. Minusta on äärimmäisen kuvottavaa ja syrjivää, miettiä, että olisivat "jotenkin arveluttavia tai toisen luokan kansalaisia, kun ovat olleet sijoittetuna". Äärimmäisen oksettavaa ajattelua minusta.

Linda on 19 v tyttö. Hävettkää.

Vierailija
2865/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sinusta, mutta yleensä ihmiset käy töissä, että voi ylläpitää autoa, tai hevosia. Linda käy töissä.

Vierailija
2866/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkahomnat menee lapsen edelle ja sit lapsi sijoitukseen sen takia? Älyhoi

Tästä kyseessä olevasta tapauksesta en tiedä mitään, mutta kyllä on paljon "hyvän perheen" vanhempia, joilla työ menee lasten edelle. Rakkaus ja poissaolo sitten korvataan rahalla, lapsi voi liehua vapaasti ties missä ja ajautuukin sitten ehkä seuraan ja tilanteeseen, jota vanhemmat eivät enää pysty saamaan hallintaan. Ainoa ratkaisu sitten on siirtää lapsi/nuori muuhun ympäristöön. Ajan myötä voi silti käydä niin, että tilanne rauhoittuu ja välitkin taas korjaantuvat.

Vierailija
2867/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo nuori flikka ole läheskään yhtä ihastunut kuin Joonas. Tytölle oli tärkeintä voittaa nuo toiset. Homma kestää alle vuoden.

"Nuori flikka" ei ehkä sanallisesti ilmaissut ihastumista yhtä suoraan, koska vaikutti hieman hiljaiselta, mutta ilmeet ja eleet kyllä vakuuttivat.

En yhtään ymmärrä sitäkään, että häntä arvostellaan sijoitusperheessä asumisesta. Tietääkseni se ei ole lapsen oma valinta, vaan johtuu vanhempien ominaisuuksista/ elämäntilanteesta.

Arkipäivän realismia lienee sekin, että Linda on kaikin puolin nätin näköinen nuori nainen ja miehethän tuntevat tunnetusti enemmän vetoa hyvännäköisiin naisiin. Ikävä kyllä, kanssakilpailijattaret eivät aivan tällä saralla pärjäilleet.

Paljon on kuule lapsia ja nuoria sijoituksessa ihan oman käytöksen ja valintojen takia. Vaikka vanhemmat olisivat ns kunnon vanhempia ja kaikkensa yrittäneet. Toisinaan se vika vaan on siinä sijoitettavassa itsessään, eikä tuon Lindankaan sijoituksen syytä voi mistään mitenkään päätellä tämän sarjan perusteella.

Juuri näin. Ja henkilöillä on myös yksityisyyden suoja. Jokainen näkee sarjassa, että Lindalla ei näytä ole päihdetaustaa, tai muuatkaan vastaavaa. On niin heppatyttö, ja jopa ujo hyväkäytöksinen nuori nainen.

Ehkäon niin, että jompikumpi vanhempi, ei ole ole ollut täydellinen vanhempi. Niin tai näin, en tiedä.

Minusta on äärimmäisen vastenmielistä, että ihmiset miettivät Lindan taustaa tältä kantilta. Hyvin iso osa sijoitetusta lapsista, on äärimmäisen hyviä ihmisiä ja kansalaisia. Minusta on äärimmäisen kuvottavaa ja syrjivää, miettiä, että olisivat "jotenkin arveluttavia tai toisen luokan kansalaisia, kun ovat olleet sijoittetuna". Äärimmäisen oksettavaa ajattelua minusta.

Linda on 19 v tyttö. Hävettkää.

Nuorella voi hyvinkin olla päihdetaustaa vaikka se ei ulospäin tällä hetkellä näkyisikään. Sitä juuri tarkoitin tuolla edellisellä kommentilla. Ei pidä ajatella Lindaakaan ihan viattomana tyttösenä. Aika monessa sijoitusperheessä on muuten tavalla tai toisella heppoja käytössä nuorten kuntoutuksessa. Ehkä Lindan heppainnostus on tullutkin vasta sieltä.

Vierailija
2868/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sinusta, mutta yleensä ihmiset käy töissä, että voi ylläpitää autoa, tai hevosia. Linda käy töissä.

Täytynee kyllä tähän kommentoida, että tekee tiukkaa hyväpalkkaisellakin alalla ylläpitää useampaa hevosta. Toki tallipaikkoja on eri hintaisia ja valinnoilla väliä, mutta hevosista tulee paljon yllätyskuluja perusjuttujen päälle. Lisättynä vielä omakotitalo ja auto, joka ei näillä ylläpitokustannuksilla ole enää mikään automaattinen asia.

Realistisesti tuossa iässä olisi korkeintaan valmistunut ammattikoulusta/lukiosta.

Vierailija
2869/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se Linda tekikään työkseen? Veikkaan, että tuon ikäisen palkalla ei heppoja ylläpidetä kaikkien muiden menojen ohella.

Vierailija
2870/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän töitä 19-vuotias voisi tehdä saadakseen ylläpidettyä hevosia :D

Vierailija
2871/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olipas sussi ja kaverinsa ilkeitä lindalle :( ei voi tulla yllätyksenä että joonas voi ihastua johonkin muuhun? Ois pitäny osta käyttäytyä loppuun asti ku joonas j lindaki oli ystävällisiä

Eivät he kyllä olleet mitenkään ilkeitä. Yhtälailla sitten voi sanoa Joonaksen ja Lindan käyttäytyneen huonosti Sofiaa ja Sussia kohtaan.

Vierailija
2872/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sinua niin paljon kiinnostaa? Kai sijoitusnuortakin esim. varakkaat sukulaiset voivat sponssata. Tai sitten tämä on vaikka saanut täysi-ikäistyttyään käyttöönsä perinnön, jos taustalla on vanhemman kuolema. Sultako se jotenkin on pois?

Vierailija
2873/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sinua niin paljon kiinnostaa? Kai sijoitusnuortakin esim. varakkaat sukulaiset voivat sponssata. Tai sitten tämä on vaikka saanut täysi-ikäistyttyään käyttöönsä perinnön, jos taustalla on vanhemman kuolema. Sultako se jotenkin on pois?

Oma tulkintasi, että olisin katkera tai kokisin sen olevan minulta pois. Musta ihan aiheellinen spekulaatio. Ei ole kovin yleistä tuossa iässä omistaa vastaavaa omaisuutta ja pystyä sitä ylläpitämään.

Vierailija
2874/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Vierailija
2875/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tulkintasi, että olisin katkera tai kokisin sen olevan minulta pois. Musta ihan aiheellinen spekulaatio. Ei ole kovin yleistä tuossa iässä omistaa vastaavaa omaisuutta ja pystyä sitä ylläpitämään.

Olen 19v omistan maatilan, jossa 98 hehtaaria peltoa, ja 225 hehtaaria metsää. Perin isäni.

Onko se outoa? Ehkä sinsuta? Mutta ei tarkoita, että meitä monia olisi.

Vierailija
2876/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö johonkin sijoitukseen voi päätyä vaikka siksi, että vanhempi (ainut huoltaja) sairastuu vakavasti? Tai kuolee. Ei kai me tiedetä onko hänen vanhemmat elossakaan. Selittäisi senkin miten on varaa hevosiin yms, jos on vaikkapa perinnön saanut. Tää nyt on ihan arvailua, mutta niin kaikki muukin täällä on.

Täysorpoja onkin maassamme paljon

Vierailija
2877/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olipas sussi ja kaverinsa ilkeitä lindalle :( ei voi tulla yllätyksenä että joonas voi ihastua johonkin muuhun? Ois pitäny osta käyttäytyä loppuun asti ku joonas j lindaki oli ystävällisiä

Eivät he kyllä olleet mitenkään ilkeitä. Yhtälailla sitten voi sanoa Joonaksen ja Lindan käyttäytyneen huonosti Sofiaa ja Sussia kohtaan.

Ja taatusti tässä on paljon nyt myös tuotannon kärjistystä ja materiaalin leikkausta niin, että asiat saadaan näyttämään dramaattisilta. Pyydetään tytöt terassille kameran eteen istumaan ja usutetaan, että kertokaa nyt tilanteesta kaikki. Pöytäkohtauskin varmaan yhtä paljon lavastettu kuin ne muutkin, jossa jussi tulee työvaatteissaan Maaseudun tulevaisuus kainalossa jututtamaan tyttöjä, jotka ovat syövinään aamiaista.

Vierailija
2878/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tiedä koko totuutta, näemme vain TV-jaksoon koostetun "draaman".

Sen vaan sanon, että melkoista itsepetosta Sofialta, jos kuvitteli ikinä, että Joonas hänet valitsisi. Peiliin katsomisen paikka. Konkreettisesti.

Olipas taas idioottimainen kommentti....

Vierailija
2879/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sussi kyllä nöyryytti itsensä nyt! Iso tyttökin otti paremmin tuon tilanteen.

Ai olisko pitänyt hiljaa nieleskellen ja (teko)hymyillen vaan feikata kulissit loppuuna asti? Hyvä, että otti asian esille ja ymmärrän sekä Sussin (ja Sofian) että myös "rakkausparin" kannan. Ei tunteille mitään voi, rakkaus syttyy kun syttyy ja teeskentelyllä ei voita mitään. Jos Joonas olisi vedättänyt loppuun asti punapääleidejä, niin jo olisi siitäkin kriisi saatu aikaiseksi. Parempi näin.

Vierailija
2880/4633 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sussi, niin kiusallista.

Elämässä sattuu tämän tästä kiusallisia tilanteita eteen. Kannattaa opetella sietämään vaikka tositeeveen avulla.

Ketju on lukittu.