Mitä tähän kuuluu vastata??
Siis mitä ihmettä kuuluu vastata, kun miehet tulee avaa tinderissä keskustelun lauseella ”Mitäs - oma nimi - tietää”? Vastaanko vaan että ”no paljonkin asioita” vai mitä tolla kysymyksellä yritetään hakea?
Kommentit (22)
Sanot vaan niinkun täälläkin. En ota piikkiä bäääääää bääääääää.
Small talk on kuulemma suomalaisille vaikeaa. Sääli, se antaa hyvän mahdollisuuden tutustua vaikkapa toisen arvoihin ja tempperamenttiin. Toki se tutustuminen vaatii vähän ajattelua, mikä taas ei kaikilta onnistu.
Onko naiset näin uusavuttomia nykyään, jos ei osaa vastata "mitä kuuluu?"-tasoiseen kysymykseen. Ilmankos siellä Tinderissä onkin niin hiljaista aina, kun esitän ilmeisesti liian vaikeita kysymyksiä.
Vastaa nyt vaikka jotakin: "No, tänään olen iloinnut valoisasta päivästä. Mitäs itse?"
Vähän on kyllä vanhahtavan kuuloinen kysymys ”mitäs Fanni tietää” (nimi mikä tahansa)
Itsekin saan tällaisia viestejä miehiltä enkä ikinä tiedä mitä vastaisin (olen -98 syntynyt)
Junttimainen kysymys, vähän alentava minusta.
Onko oltava niin nipo ja tosikko? Vastaatte jotakin ja olette iloisia uuden tuttavuuden mahdollisuudesta, ettekä ala alusta asti miettiä, mitä kaikkea vikaa toisessa on.
Se on vähän kömpelöä small talkia. Maalla tuota kuulee, tai kuuli ainakin ennen. Yritetään henkilökohtaistaa viesti toistamalla kuulijan nimi.
Se tarkoittaa samaa kuin mitä kuuluu tai miten menee.
Vierailija kirjoitti:
Junttimainen kysymys, vähän alentava minusta.
Parempi tuo on kuin se naisten viljelemä, että ei kysy mitään.
Itse miehenä jos noin kysyttäisiin niin pitäisin kysymystä samana kuin mitä kuuluu eli vaikka että "kävin juuri ryhmäliikunnassa ja sen jälkeen lämmitin saunan ja nyt laitan ruokaa. Mitäs itse?
Vain betamiehet avaavat keskustelun noin. Alfat sanovat vaan moi tai sitten ehdottavat heti ensimmäisessä viestissä tapaamista.
Enää en ihmettele nykynuorten yksinäisyyttä. Miten kaikesta tehdään noin vaikeata?
Ruotsista tullut tapa. Ruotsalaiset käyttävät valtavasti kuulijan etunimeä kun puhuttelevat tuntematonta.
Tuo on ihan normaali kysymys, jolla annetaan vastaajalle mahdollisuus vastata mitä vain. Joko siitä vastauksesta saa jatkettua juttelemista tai se tyssähtää siihen. Tuohan on ihana kysymys!
Terveisin, N31 vuotta.
Lapsia puhutellaan noin sukupuoleen katsomatta. Ihmettelisin, pitääkö toinen minua jotenkin yksinkertaisena. Todennäköisesti vastaisin samaan tyyliin, ja tsekkaisin, kohtaako huumori.
Mikä tuossa kysymyksessä nyt on niin hirveän väärin? Mikä siinä on alentavaa tai ronskia tai jotenkin hävytöntä? Ja mitä täällä tuo kirjoittaja 18 tarkoittaa sanomalla että lapsia puhutellaan noin? Missä kulttuurissa tuollainen ero muka on lasten ja aikuisten välillä? Minä itse vastaisin varmaan ihan tavallisesti että mitäpä tässä, olen menossa… (koiran kanssa lenkille tai uimaan tai mitä nyt ikinä…)
Valivalivalitetaan miehistä (ja miehet naisista) jatkuvasti, mutta sitten törmätään joku heti kättelyssä, vaikka ei muuta rikosta ole takana, kuin nimeltä puhuttelu! Te olette sairaita!
Voiko Tinder sovellus aiheuttaa sen, että ihmiset pyrkivät yleisillä paikoilla lähelle, nähdäkseen onko viereisellä henkilöllä Tinder?
No mitä vaan.
"Kävin aamulla ripulipaskalla"
"Maa ei ole litteä"
"1+1 on 2"