Maanpuolustusvelvollisuus pitäisi laittaa Suomessa sekä miehille että naisille
Tai sitten joku siviilipalvelus-vaihtoehto (joka kuitenkin palvelee jotenkin mahdollista kriisitilannetta).
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Joo miesten armeija ja eläkemenetys on ITIKAN PASKA sen rinnalla mitä naisille tulee lasten teosta.
Mulla poissaoloa töistä 5 v lasten takia ja eläkkeessä 950 e kolo. Sitä ei paikkaa millään.
Toki tää on oma valinta ja en siis ole katkera, mutta tämä vain vastineena siihen että mies joutuu olemaan 6 kk intissä ja menettää eläkkeestään ehkä 5e/kk.
Tässä todistit sen että miehen euro on pienempi. 90% miehistä ei voi edes uneksia noin isosta eläkkeestä. Silti vain ruikutat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää näitä mies-valittajia. Kukaan teistä ei kestäisi naisena hetkeäkään. Mulla on niin paljon vastuita että en enää ala asevelvolliseksi. Olen viiden lapsen äiti, kärsinyt synnytysvauriot ja vaikeat raskaudet, ottanut liki 800e tappiota tulevasta eläkkeestä lasten tekemisen takia (noin paljon puuttuu eläkkeestäni sitten koko eläkeiän ajan). Olen yrittäjä, toimitusjohtaja, ja kannan vastuuta ja huolta että työllistän ja työläiseno pystyy elättämään oman perheensä. Teen töitä kellon ympäri ja hoidan lapseni itse, koko elämäni olen aina ollut itse ”viimeinen” eli mun tarpeet ja toiveet on aina viimeisenä. Maksan veroja, työllistän, tuotan uusia kansalaisia, koulutan lapseni korkealle, kaikin tavoin palvelen yhteiskuntaa.
Jos sota tulee niin sitten sanon että haistakaa paska. Ensimmäistä kertaa elämässäni aion asettaa itseni ensimmäiseksi, kerään lapset kainaloon ja lähden.
Nii ruikuttavat pelikonsoleitaan hakkaavat työttömät nuoret miehet ei ole tehneet murto-osaakaan siitä mitä minä olen. Ja ovat vielä sitten huutamassa että naisena pitää lähteä rintamalle. Voi helvetti nyt taas!Ok supersankari.
Kuinka moni suomalainen nainen on kaltaisesi BO$$BITCH? Mee sinne Linkediniin ruikuttaan.
Hehhee, kateus iskee aina niihin jotka ei ole saanut mitään elämässä aikaiseksi.
T. Myös naisyrittäjäHelppo se on sanoa kun ei tule nuorena vuoden pakollista katkosta työelämään ja saa halvempaa lainaakin yrittäjyyttä varten. Kohta halvemmat sähköautotkin kuten hallitus suunnittelee.
Älä sitten sinäkään hanki lapsia, sillä vaimollasi niitä katkoksia tulee niin monta kuin lastakin.
Synnytyksistä on pakko toipua, vaikka vanhenpainvapaata jaettaisiinkin puolisoiden välillä. Naisella katkos on siis aina väistämätön. Jos nainen on käynyt armeijan, niin katkoksia on hänellä vielä yksi lisää näiden muiden katkoksien ohella.
Mutta miehille merkkaa vain se yksi ainoa katkos, se jonka he itse kokevat. Vaikka naisille niitä olisi tulossa useita, se on miesten silmissä nolla kappaletta. Jännää logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo miesten armeija ja eläkemenetys on ITIKAN PASKA sen rinnalla mitä naisille tulee lasten teosta.
Mulla poissaoloa töistä 5 v lasten takia ja eläkkeessä 950 e kolo. Sitä ei paikkaa millään.
Toki tää on oma valinta ja en siis ole katkera, mutta tämä vain vastineena siihen että mies joutuu olemaan 6 kk intissä ja menettää eläkkeestään ehkä 5e/kk.Miehille KERTYY INTISSÄ 0 EUROA. Kodinhoidontuestakin sentään kertyy eläke. Selvästi et tiedä asioista mitään. Selvästi miehillä on pienemmät palkat jos naiset saa noin isoa eläkettä.
Kotihoidontuki 249e kk.
Mun normaali palkka 6200e kk
Laskeps huviksesi miten paljon eläkettä olen menettänyt olemalla 5v pois työelämästä lasten takia.
Sun inttimenetys on ITIKAN PASKA mun menetyksiin verrattuna. Olet kyllä heikkolahjainen.
Selvästi sinulla on noussut pissa päähän. Elät pienipalkkaisten miesten selkänahasta ja vaadit vielä näitä käymään intin. Tuollaisen tyhjäntoimittajan palkasta pitäisi leikata puolet pois. Naise euro myytti ainakin on todistettu vääräksi sillä miehet ei noin hyvää palkkaa saa.
Miehet, oikeasti! Ettekö häpeä? Miten teistä on tullut ruikuttavia nössöjä? Vaaditte että naiset hoitaa kaiken. Itse haluatte vaan pelata pleikkaa ilman mitään vastuuta mistään.
Ei mikään ihme että naiset ei enää halua miesten kanssa parisuhteeseen.
TÄSSÄ on se syy miksi ei enää kukaan mene naimisiin. NAiset tekee mieluiten lapsetkin yksin ja itse ilman miestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tää on oma valinta ja en siis ole katkera, mutta tämä vain vastineena siihen että mies joutuu olemaan 6 kk intissä ja menettää eläkkeestään ehkä 5e/kk.Tässä todistit sen että miehen euro on pienempi. 90% miehistä ei voi edes uneksia noin isosta eläkkeestä. Silti vain ruikutat.
Tuollaisista eläkkeistä saa uneksia suurin osa ihmisistä. Ei vain miehet.
Kateellisuutesi on aika noloa. Ihan kuin naiseus toisi isot tulot, no ei tuo.
Vierailija kirjoitti:
Naisjohtaja tässä, olen saikulla ja luin tätä palstaa. Sanon vaan sen että nykyään naiset on vahvempia, resilientimpiä, koulutetumpia ja analyyttisesti ajattelevampia kuin nykymiehet.
Yritykset palkkaa nykyään mielellään naisia.
Johtajista koko ajan isompi osa on naisi. Ja kun asiaa tarkastellaan ikäluokittain niin trendi on vielä selvempi.Miesten aika meni jo.
No nuohan ominaisuudet ovat oikein mainioita sodassa tarvittavia kykyjä. Hoitakaa hommanne siis niin mä juon kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tää on oma valinta ja en siis ole katkera, mutta tämä vain vastineena siihen että mies joutuu olemaan 6 kk intissä ja menettää eläkkeestään ehkä 5e/kk.Miehille KERTYY INTISSÄ 0 EUROA. Kodinhoidontuestakin sentään kertyy eläke. Selvästi et tiedä asioista mitään. Selvästi miehillä on pienemmät palkat jos naiset saa noin isoa eläkettä.
Kotihoidontuki 249e kk.
Laskeps huviksesi miten paljon eläkettä olen menettänyt olemalla 5v pois työelämästä lasten takia.
Sun inttimenetys on ITIKAN PASKA mun menetyksiin verrattuna. Olet kyllä heikkolahjainen.Selvästi sinulla on noussut pissa päähän. Elät pienipalkkaisten miesten selkänahasta ja vaadit vielä näitä käymään intin. Tuollaisen tyhjäntoimittajan palkasta pitäisi leikata puolet pois. Naise euro myytti ainakin on todistettu vääräksi sillä miehet ei noin hyvää palkkaa saa.
Etköhän sinä elä minun selkänahasta. Maksan niin paljon veroja että sinä et edes varmaan tienaa samaa.
Jos meillä ei olisi Venäjä naapurina, ketään ei tarvitsisi ”pakottaa”. Pärjättäisiin pienemmälläkin palkka-armeijalla.
Montako tällaista pitää tehdä? Te miehet itse kannatatte eniten vain miehille pakollista palvelusta joten katse peiliin.
Vaihtakaa itse ensin ne sukunimenne. Jos perheiden tasa-arvo ja sen puute saa olla, aion naisena nauttia niistä vähistä oikeuksista joita minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, oikeasti! Ettekö häpeä? Miten teistä on tullut ruikuttavia nössöjä? Vaaditte että naiset hoitaa kaiken. Itse haluatte vaan pelata pleikkaa ilman mitään vastuuta mistään.
Ei mikään ihme että naiset ei enää halua miesten kanssa parisuhteeseen.TÄSSÄ on se syy miksi ei enää kukaan mene naimisiin. NAiset tekee mieluiten lapsetkin yksin ja itse ilman miestä
Miehet eivät ainakaan ole ruikuttaneet pienemmästä palkasta toisin kuin palstan naiset vaikka palstanaiset saavat 6000e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuuden valinneet naiset saisi passittaa asevelvollisiksi! Mars heti.
Kyllä!
Vähintään se 6kk armeija. Näin kriisiaikaan ei yhtään sivarimahdollisuuksia, vaan kaikki pakolla armeijaan sukupuolesta riippumatta. Toki jos on raskaana ja lapsia niin ei tarvitse mennä palvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää näitä mies-valittajia. Kukaan teistä ei kestäisi naisena hetkeäkään. Mulla on niin paljon vastuita että en enää ala asevelvolliseksi. Olen viiden lapsen äiti, kärsinyt synnytysvauriot ja vaikeat raskaudet, ottanut liki 800e tappiota tulevasta eläkkeestä lasten tekemisen takia (noin paljon puuttuu eläkkeestäni sitten koko eläkeiän ajan). Olen yrittäjä, toimitusjohtaja, ja kannan vastuuta ja huolta että työllistän ja työläiseno pystyy elättämään oman perheensä. Teen töitä kellon ympäri ja hoidan lapseni itse, koko elämäni olen aina ollut itse ”viimeinen” eli mun tarpeet ja toiveet on aina viimeisenä. Maksan veroja, työllistän, tuotan uusia kansalaisia, koulutan lapseni korkealle, kaikin tavoin palvelen yhteiskuntaa.
Jos sota tulee niin sitten sanon että haistakaa paska. Ensimmäistä kertaa elämässäni aion asettaa itseni ensimmäiseksi, kerään lapset kainaloon ja lähden.
Nii ruikuttavat pelikonsoleitaan hakkaavat työttömät nuoret miehet ei ole tehneet murto-osaakaan siitä mitä minä olen. Ja ovat vielä sitten huutamassa että naisena pitää lähteä rintamalle. Voi helvetti nyt taas!
Miten ne 5 lasta mahtuu sun kainaloihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidontuki 249e kk.
Sun inttimenetys on ITIKAN PASKA mun menetyksiin verrattuna. Olet kyllä heikkolahjainen.Selvästi sinulla on noussut pissa päähän. Elät pienipalkkaisten miesten selkänahasta ja vaadit vielä näitä käymään intin. Tuollaisen tyhjäntoimittajan palkasta pitäisi leikata puolet pois. Naise euro myytti ainakin on todistettu vääräksi sillä miehet ei noin hyvää palkkaa saa.
Katkeran beta-miehen oksennus
Siis miksi joku uraa tekevä on 5 vuotta lasten kanssa ja urhaa 6k kuukausipalkan? En ymmärrä. Se on oma valinta, joten turha urputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidontuki 249e kk.
Kenenkähän ”selkänahasta” ne lapset oikein revitään? Ei ainakaan sun, jos olet mies.
Ne lapset on jonkun tehtävä, jos et sitä tajua. Ja kyllä, siinä menettää rahaa. Nainen menettää siinä rahaa, ja paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidontuki 249e kk.
Etköhän sinä elä minun selkänahasta. Maksan niin paljon veroja että sinä et edes varmaan tienaa samaa.
Oletko niitä jotka jauhaa sitä samaa naisen euro on 80 senttiä propagandaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidontuki 249e kk.
Kenenkähän ”selkänahasta” ne lapset oikein revitään? Ei ainakaan sun, jos olet mies.
Ne lapset on jonkun tehtävä, jos et sitä tajua. Ja kyllä, siinä menettää rahaa. Nainen menettää siinä rahaa, ja paljon!
Jos palkka on 6000e/kk niin joutaa menettääkkin. Moni mies saa alle 2000e/kk palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii ruikuttavat pelikonsoleitaan hakkaavat työttömät nuoret miehet ei ole tehneet murto-osaakaan siitä mitä minä olen. Ja ovat vielä sitten huutamassa että naisena pitää lähteä rintamalle. Voi helvetti nyt taas!Miten ne 5 lasta mahtuu sun kainaloihin?
Relevantti kysymys. 1 rintareppuun, 1 selkäsntlreppuun, loput osaa kävellä mutta ehkä pitää niitäkin välillä kantaa. Olen tottunut raatamaan ja olemaan työjuhta ;)
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta lähäriks, 3,5 vuotta sairaanhoitajaksi. 10 vuotta hoitoalalla.
+ 3 vuotta hoitovapailla omaan pussiin kun olen synnyttänyt ja kasvattanut tähän maahan 2 uutta suomalaista.
Että eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi näyttöä siitä että maanpuolustus huoltojoukoissa onnistuu jos tilanne eteen tulee ja isänmaallisia velvollisuuksiakin on jo täytetty. Ei tartte kyllä yhdenkään pallillisen tulla mussuttaa mistään sivareista tms. Naiset tekee osansa, omalla tavallaan.
Minä en ole kenenkään isänmaallisen velvollisuuden täyttämistä. Huolehtikoon itse omista velvollisuuksistaan.
Eihän velvollisuudet naisille kelpaa kun nykyaikana haetaan ainoastaan etuja ja oikeuksia joita miehille ei sallita