Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanpuolustusvelvollisuus pitäisi laittaa Suomessa sekä miehille että naisille

Vierailija
10.03.2022 |

Tai sitten joku siviilipalvelus-vaihtoehto (joka kuitenkin palvelee jotenkin mahdollista kriisitilannetta).

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo miesten armeija ja eläkemenetys on ITIKAN PASKA sen rinnalla mitä naisille tulee lasten teosta.

Mulla poissaoloa töistä 5 v lasten takia ja eläkkeessä 950 e kolo. Sitä ei paikkaa millään.

Toki tää on oma valinta ja en siis ole katkera, mutta tämä vain vastineena siihen että mies joutuu olemaan 6 kk intissä ja menettää eläkkeestään ehkä 5e/kk.

Miehille KERTYY INTISSÄ 0 EUROA. Kodinhoidontuestakin sentään kertyy eläke. Selvästi et tiedä asioista mitään. Selvästi miehillä on pienemmät palkat jos naiset saa noin isoa eläkettä.

Kotihoidontuki 249e kk.

Mun normaali palkka 6200e kk

Laskeps huviksesi miten paljon eläkettä olen menettänyt olemalla 5v pois työelämästä lasten takia.

Sun inttimenetys on ITIKAN PASKA mun menetyksiin verrattuna. Olet kyllä heikkolahjainen.

Selvästi sinulla on noussut pissa päähän. Elät pienipalkkaisten miesten selkänahasta ja vaadit vielä näitä käymään intin. Tuollaisen tyhjäntoimittajan palkasta pitäisi leikata puolet pois. Naise euro myytti ainakin on todistettu vääräksi sillä miehet ei noin hyvää palkkaa saa.

Kenenkähän ”selkänahasta” ne lapset oikein revitään? Ei ainakaan sun, jos olet mies.

Ne lapset on jonkun tehtävä, jos et sitä tajua. Ja kyllä, siinä menettää rahaa. Nainen menettää siinä rahaa, ja paljon!

Jos palkka on 6000e/kk niin joutaa menettääkkin. Moni mies saa alle 2000e/kk palkkaa.

Oletko harhainen vai aineissa? Moni mies saa myös yli 6000e palkkaa. Ja moni nainen alle 2000e. Oletko kuullut että palkka määräytyy vastuun ja osaamisen mukaan? Ei sukupuolen.

Vierailija
162/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen velvollisuus on kommunismia ja antaa viitteitä siitä että kansalainen tai mies ei omista itse itseään tässä yhteiskunnassa.

Toinen merkki on sitten vaikkapa se että jos huumesätkästä saa sakkoja ja putkaa, niin sekin kertoo että henkilö ei elä vapaassa kapitalismissa ja omista omaa vartaloaan, vaan annetaan merkki sakoin, että kansalainen on valtion omistuksessa.

Nämä merkit kertoo että emme ole käytännössä Neuvostoliiton naapurina yhtään erilaisemmassa "vapaammassa" asemassa suhteessa naapurimaan kansaan.

Pieniä merkkejä, josta käy selväksi vapauden olemattomuus.

Jokainen nainenkin on velkaa ihan synnytyslaitokselta asti, koska tämän elämä on kustannettu jo sieltä asti.

Siksi naisille myös pakollinen velvollisuus puolustaa maataan aseellisesti. Toki lapset tähän poikkeuksena, jos lapsia saa, niin vapautus armeijasta ja aseista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAISET ARMEIJAAN NAISET ARMEIJAAN kirjoitti:

Pakollinen velvollisuus on kommunismia ja antaa viitteitä siitä että kansalainen tai mies ei omista itse itseään tässä yhteiskunnassa.

Toinen merkki on sitten vaikkapa se että jos huumesätkästä saa sakkoja ja putkaa, niin sekin kertoo että henkilö ei elä vapaassa kapitalismissa ja omista omaa vartaloaan, vaan annetaan merkki sakoin, että kansalainen on valtion omistuksessa.

Nämä merkit kertoo että emme ole käytännössä Neuvostoliiton naapurina yhtään erilaisemmassa "vapaammassa" asemassa suhteessa naapurimaan kansaan.

Jokainen nainenkin on velkaa ihan synnytyslaitokselta asti, koska tämän elämä on kustannettu jo sieltä asti.

Siksi naisille myös pakollinen velvollisuus puolustaa maataan aseellisesti. Toki lapset tähän poikkeuksena, jos lapsia saa, niin vapautus armeijasta ja aseista.

Tämä on hyvä ehdotus. Jos on lapsia, saa vaputuksen, ja se on siis LASTEN TAKIA, ei mikään naisen etuoikeus. Lapsi tarvitsee äitiään, ei ole yhteiskunnan etu traumatisoida lapsia työlyvyttömäksi.

Nousee syntyvyys tämän myötä myös.

Vierailija
164/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli voi olla totta. Miehet on sitä mieltä että naisille ei saa maksaa 6000 e palkkaa siitä syystä että osa miehistä tienaa alle sen.

Mikä kompetenssi tai ansio se mieheys on? Meinaatte siis että ihan vaan se että on mies oikeuttaa esim lääkärin, johtajan, lakimiehen tms paikkaan ja palkkaan? Mieheys pätevöittää kaikkeen?

Vierailija
165/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo miesten armeija ja eläkemenetys on ITIKAN PASKA sen rinnalla mitä naisille tulee lasten teosta.

Mulla poissaoloa töistä 5 v lasten takia ja eläkkeessä 950 e kolo. Sitä ei paikkaa millään.

Toki tää on oma valinta ja en siis ole katkera, mutta tämä vain vastineena siihen että mies joutuu olemaan 6 kk intissä ja menettää eläkkeestään ehkä 5e/kk.

Miehille KERTYY INTISSÄ 0 EUROA. Kodinhoidontuestakin sentään kertyy eläke. Selvästi et tiedä asioista mitään. Selvästi miehillä on pienemmät palkat jos naiset saa noin isoa eläkettä.

Kotihoidontuki 249e kk.

Laskeps huviksesi miten paljon eläkettä olen menettänyt olemalla 5v pois työelämästä lasten takia.

Sun inttimenetys on ITIKAN PASKA mun menetyksiin verrattuna. Olet kyllä heikkolahjainen.

Selvästi sinulla on noussut pissa päähän. Elät pienipalkkaisten miesten selkänahasta ja vaadit vielä näitä käymään intin. Tuollaisen tyhjäntoimittajan palkasta pitäisi leikata puolet pois. Naise euro myytti ainakin on todistettu vääräksi sillä miehet ei noin hyvää palkkaa saa.

Jotkut nyt saa noin paljon palkkaa, miehet ja naiset. Eikä toi edes ole kovin kova ellei ole nettopalkka.

Turha alkaa ton perusteella urputtamaan, ettei naisen euro olisi pienempi.

Vastaavassa tilanteessa mies saisi vielä enemmän liksaa.

Vierailija
166/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontuki 249e kk.

Etköhän sinä elä minun selkänahasta. Maksan niin paljon veroja että sinä et edes varmaan tienaa samaa.

Saatat maksaa enemmän veroa, mutta ei se tee susta parempaa. Paljon palkkaa saavat yleensä vaan pyörittelevät vähän papereita toimistossaan puku päällä ja pelaavat pasianssia.

Alempaa palkkaa saavat tekevät oikeastikin jotain töitä.

Vierailija
167/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontuki 249e kk.

Etköhän sinä elä minun selkänahasta. Maksan niin paljon veroja että sinä et edes varmaan tienaa samaa.

Saatat maksaa enemmän veroa, mutta ei se tee susta parempaa. Paljon palkkaa saavat yleensä vaan pyörittelevät vähän papereita toimistossaan puku päällä ja pelaavat pasianssia.

Tyypillinen duunarin manifesti

Vierailija
168/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi joku uraa tekevä on 5 vuotta lasten kanssa ja urhaa 6k kuukausipalkan? En ymmärrä. Se on oma valinta, joten turha urputtaa.

5 lasta, vuosi per lapsi. Toi on ihan perus aika per lapsi.

Toki lapsia oisi voinut tehdä vähemmän, ihmisiä on jo liikaa.

Vierailija
169/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontuki 249e kk.

Ne pukumiehet ja pukunaiset mahdollistaa sulle kaiken. Pankki, palkat, vakuutukset, ohjelmistot, johtaminen… huomaisit kyllä jos ne äkkiä katoaisikin

Vierailija
170/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli voi olla totta. Miehet on sitä mieltä että naisille ei saa maksaa 6000 e palkkaa siitä syystä että osa miehistä tienaa alle sen.

Mikä kompetenssi tai ansio se mieheys on? Meinaatte siis että ihan vaan se että on mies oikeuttaa esim lääkärin, johtajan, lakimiehen tms paikkaan ja palkkaan? Mieheys pätevöittää kaikkeen?

Ihan täsmälleen samalla asialla perustellaan että miehelle ei saa maksaa kovaa palkkaa kun naisetkaan ei saa niin miten se olisi yhtään eriasia kun sukupuolet kääntyy näin päin?

Vierailija
171/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi joku uraa tekevä on 5 vuotta lasten kanssa ja urhaa 6k kuukausipalkan? En ymmärrä. Se on oma valinta, joten turha urputtaa.

5 lasta, vuosi per lapsi. Toi on ihan perus aika per lapsi.

Toki lapsia oisi voinut tehdä vähemmän, ihmisiä on jo liikaa.

Moni voi olla myös 2v per lapsi kotona kuten minä

Vierailija
172/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän velvollisuudet naisille kelpaa kun nykyaikana haetaan ainoastaan etuja ja oikeuksia joita miehille ei sallita

Kun sota tulee, niin asiat palaa takaisin ennalleen. Silloin nainen olkoon hiljaa ja kiitollinen että mies on armollinen häntä kohtaan.

Sama pätee lapsiin.

Putinin ansiosta sota-aikana maailma palautuu taas konservatiivisille nojilleen takaisin alkupisteeseen. Tasapaino palautuu takaisin ja kristillinen maailma vakautuu.

Tällöin miehen kiltteys ei ole halveksittava tai säälittävä ominaisuus vaan kristillistä armoa heikompia kohtaan.

Jotain hyvääkin sodasta tulee ilmiskuntaan. Se vain ottaa paljon veriuhreja Jumalalle.

Vierailija
173/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NAISET ARMEIJAAN NAISET ARMEIJAAN kirjoitti:

Tämä on hyvä ehdotus. Jos on lapsia, saa vaputuksen, ja se on siis LASTEN TAKIA, ei mikään naisen etuoikeus. Lapsi tarvitsee äitiään, ei ole yhteiskunnan etu traumatisoida lapsia työlyvyttömäksi.

Nousee syntyvyys tämän myötä myös.

Yksinhuoltaja saisi vapautuksen lapsestaan.

Jos on molemmat vanhemmat mukana, he saavat itse päättää, kumpi jää lasten kanssa. Kyvykkäämpi siis muihin töihin.

Vierailija
174/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontuki 249e kk.

Tyypillinen duunarin manifesti

.. joka on totta.

Vierailija
175/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu täällä jo niin se on jo kaikilla. Sota jos joskus tulisi niin taistelee menee 280 000 reserviläistä ja täydennyksiå tarvittaessa otetaan lopuista 600 000 reservuläisestä.

Jos julistetaan osittainen liikekannallepano niin sitten menee kaikki 900 000 reserviläistä. Yleinen liikekannallepano niin silloinkin tietenkin menee kaikkki reserviläiset ja lisäksi silloin sivareita kutsutaan palvelukseen siviiliviranomaisten alaisuuteen mutta armeijan alaisuuteen eivät joudu missään tilanteessa.

Se on sitten vaan odottelua että tuleeko kutsua vai ei. Siviilipalveluskeskus koordinoi ne asiat ja hoitaa.

Sitten ne jotka eivät ole sivareitakaan eli ovat vapautettu siviilipalveluksestakin niin heille on mahdollista tarvittaessa tehdä siten että arvioidaan uudestaan palveluskelpoisuus siviilihommiin.

Äkkiä sitä toki ajattelee sanasta asevelvollisuus että annetaan ase käteen ja rintamalle mutta sekään asia ei mene niinkuin luulisi. Onhan se sana vähän hämäävä kuten yleensäkkin laissa jotkut asiat mitkä eivät menekkäån käytännössä siten miten luulisi

Sitten on se että sodan aikana työvelvollisuus voidaan asettaa voimaan 18-64v ikäisille eli jos työskentelee yhteiskunnan kannalta kriittisellä alalla niin voi tulla määrys jatkaa sitä työtä

Mutta se siitä. Nyt vetäydyn ja pysyn pois kaikesta mediasta ym. Kun kaikkialla lietsotaan sotaa eikä meitä nyt mikään uhkaa niin en jaksa asiaa enempää ajatella yhtään. :)

Vierailija
176/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontuki 249e kk.

Ne pukumiehet ja pukunaiset mahdollistaa sulle kaiken. Pankki, palkat, vakuutukset, ohjelmistot, johtaminen… huomaisit kyllä jos ne äkkiä katoaisikin

duunareittenko katoamista ei huomattaisi?

Vierailija
177/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää näitä mies-valittajia. Kukaan teistä ei kestäisi naisena hetkeäkään. Mulla on niin paljon vastuita että en enää ala asevelvolliseksi. Olen viiden lapsen äiti, kärsinyt synnytysvauriot ja vaikeat raskaudet, ottanut liki 800e tappiota tulevasta eläkkeestä lasten tekemisen takia (noin paljon puuttuu eläkkeestäni sitten koko eläkeiän ajan). Olen yrittäjä, toimitusjohtaja, ja kannan vastuuta ja huolta että työllistän ja työläiseno pystyy elättämään oman perheensä. Teen töitä kellon ympäri ja hoidan lapseni itse, koko elämäni olen aina ollut itse ”viimeinen” eli mun tarpeet ja toiveet on aina viimeisenä. Maksan veroja, työllistän, tuotan uusia kansalaisia, koulutan lapseni korkealle, kaikin tavoin palvelen yhteiskuntaa.

Jos sota tulee niin sitten sanon että haistakaa paska. Ensimmäistä kertaa elämässäni aion asettaa itseni ensimmäiseksi, kerään lapset kainaloon ja lähden.

Nii ruikuttavat pelikonsoleitaan hakkaavat työttömät nuoret miehet ei ole tehneet murto-osaakaan siitä mitä minä olen. Ja ovat vielä sitten huutamassa että naisena pitää lähteä rintamalle. Voi helvetti nyt taas!

Miten ne 5 lasta mahtuu sun kainaloihin?

Relevantti kysymys. 1 rintareppuun, 1 selkäsntlreppuun, loput osaa kävellä mutta ehkä pitää niitäkin välillä kantaa. Olen tottunut raatamaan ja olemaan työjuhta ;)

Parin vuoden päästä ne painaa ihan liikaa. Eikä mahdu kainaloon. Kävelemisestä et sanonut mitään.

Vierailija
178/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisjohtaja tässä, olen saikulla ja luin tätä palstaa. Sanon vaan sen että nykyään naiset on vahvempia, resilientimpiä, koulutetumpia ja analyyttisesti ajattelevampia kuin nykymiehet.

Yritykset palkkaa nykyään mielellään naisia.

Johtajista koko ajan isompi osa on naisi. Ja kun asiaa tarkastellaan ikäluokittain niin trendi on vielä selvempi.

Miesten aika meni jo.

Ihan samanlainen pa... pää olet kuin sovinistimiehetkin.

Vastenmielinen ihminen! En haluais olla missään tekemisissä tällaisen seksistin kanssa. Ei voi ku toivoa, ettei sulla ole lapsia.

Vierailija
179/181 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisjohtaja tässä, olen saikulla ja luin tätä palstaa. Sanon vaan sen että nykyään naiset on vahvempia, resilientimpiä, koulutetumpia ja analyyttisesti ajattelevampia kuin nykymiehet.

Yritykset palkkaa nykyään mielellään naisia.

Johtajista koko ajan isompi osa on naisi. Ja kun asiaa tarkastellaan ikäluokittain niin trendi on vielä selvempi.

Miesten aika meni jo.

Ihan samanlainen pa... pää olet kuin sovinistimiehetkin.

Vastenmielinen ihminen! En haluais olla missään tekemisissä tällaisen seksistin kanssa. Ei voi ku toivoa, ettei sulla ole lapsia.

Kyseessä tuskin on mitään muuta kuin trolli, mutta saikuttelevalla naisjohtajalla tuskin on mitään muuta elämässään kuin viini, matkustelu, sometykkäykset ja kissa. Johtaja-tittelikin viittaa enemmän johonkin kusiseen HR-hommaan.

Vierailija
180/181 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahan tuhlausta noi kaikki

vuosikymmenet pidetty yllä armeijaa vaikkei sitä ole tarvittu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän