Miten päästä sairaalan unikouluun?
Kuinkahan pitkät jonot nuihin on? Kuinka paha tilanne pitää olla kotona nukkumisen kanssa? Kenelläkään kokemuksia?
---------------
Antakaa alapeukkujen sataa!
Kommentit (26)
Niin ja 18 kirjoittaja jatkaa vielä... että tyttö alkoi siis nukkumaan vuoden iässä, kun, lopetin imettämisen. Mut siihen saakka meillä molemmat söi monta kertaa öisin vuoden ikään saakka. Rintalapset on vähän sellasia, että haluaa sitä rintaa yökläja siihen ob turvallinen nukahtaa. Toimiiko teillä se, että annattutin suuhun?
Tai sitten imetät öisin kiltisti siihen saakka, kun lopetat kokonaan. Tai sitten lopetat imettämisen kokonaan nyt.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:05"]Oulussa ainakin juurikin ensi- ja turvakoti auttaa näissä uniasioissa ja järjestää unikoulua. Ja en voi muuta kuin suositella! Me ei loppupeleissä edes tarvittu sitä unikoulua siellä kun sain puhelimessa, sähköpostilla ja uni illoissa niin paljon tietoa ja neuvoja.
[/quote]
Oi että, nyt kuulostaa hyvältä! Oulussa kun juuriki asutaan. Pitääpä selvittää asiaa lisää :) Ap
[/quote]
Siellä on semmonen ihana ihminen kuin tarja, on oikea uniexpertti jos näin vois sanoa :D ensi- ja turvakodin sivuilta löytyy yhteystiedot. Varaudu sitten pitkään puhelin keskusteluun, minä juttelin hänen kanssaan puolitoista tuntia :D neuvolasta sain itse hänen numeron ja siellä kerrottiin tästä unikoulu hommasta siellä. Sielä myös tosiaan järjestetään uni iltoja, missä saa neuvoja ja vertaistukea. Niitä ei mainosteta missään vaan neuvolat kertoo näistä millon niitä on jne. Sinne kun siis pitää ilmoittautua. Mutta tsemppiä, soittele heti huomenna sinne niin pääset alkuun :)
Ei sinne sairaalaan kannata lähteä, ellei ole kotona jo kokeillut. Jos otat lapsen yöllä viereen ja annat tissin leikkikaluksi, niin varmasti seuraavanakin yönä tahtoo samaa. Lopeta yöpalvelut, laitat lapsen nukkumaan, hyssytät ja annat käden olla lapsen päällä kunnes rauhoittuu (mutta ota käsi pois ennen kuin nukahtaa).
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:14"]Niin ja 18 kirjoittaja jatkaa vielä... että tyttö alkoi siis nukkumaan vuoden iässä, kun, lopetin imettämisen. Mut siihen saakka meillä molemmat söi monta kertaa öisin vuoden ikään saakka. Rintalapset on vähän sellasia, että haluaa sitä rintaa yökläja siihen ob turvallinen nukahtaa. Toimiiko teillä se, että annattutin suuhun?
Tai sitten imetät öisin kiltisti siihen saakka, kun lopetat kokonaan. Tai sitten lopetat imettämisen kokonaan nyt.
[/quote]
Tutti suussa nukkuu välillä, mutta se ei ole elintärkeä juttu - eli siis sen avulla ei yöllä rauhotuta. Ja öisin ei tarvi kiltisti imettää kun ei se lapsi sitä tissiä öisin ime, leikkii vaan. Ja kokonaan imetyksen lopetus olis järkytys mun tisseille :D Ap
Iso kiitos neuvoista! Huomenna alan soittelemaan, nyt kumminkin itsekin nukkumaan niin jaksaa valvoa yön :D Ap
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:08"]Meillä heräsi neiti vuoden ikään saakka monta kertaa yössä. Pahin vaihe oli n.8-12kk. Heräsi silloin 6x yössä ja halusi rinnalle. Otin vaivan viereen nukkumaan, missä sitten imetin sen 6x yössä. Imetätkö vielä? Syökö vauva tukevan iltapalan? Jos annat tukevan iltapalan ja kun ensimmäisen kerran herää niin maitoa? Nukkuukoparemmin jos nukkuu sun vieressä. Esikoinen heräili melkein 5-vuotiaaksi saakka. Oli koliikit yms. Raivokohtaukset yöllä..Mutta mulla on aina auttanut se, että otan lapsen omaan sänkyyn nukkumaan, joten olen ollut aika pehmeä tässä asiassa. Kyllä ne lapset sitten joskus nukkuu, kun ovat kypsiä siihen.
[/quote]
Imetän illalla ennen nukkumaanmenoa ja yleensä myös ennen päikkäreitä (nukahtaa tissille paremmin, pääsen helpommalla) Yöllä kyllä haluais tissille, mutta jos siihen pääsee, ei ala imemään kunnolla, leikkii vaan. Eli ei ole nälkäinen. Ei ole kovasti ollu väliä nukkuuko minun vieressä vai omassa sängyssä - silti heräilee samalla tavalla. Ap