Nettotulomme on 4600€
Perhe 2 aikuista 2 lasta.
Olemme 26 ja 29-vuotiaita.
Okt, josta 180000€ lainaa.
Mitä mieltä? Miten te muut lapsiperheet tienaatte? Vähän verrokkia kaipailisin...
Kommentit (123)
Ainiin, ja ikämme ovat 32 ja 33.
T. Nro 2
Ihan ok, olette vielä kovin nuoria.
2+2 nettotulot 2300e/kk (minä kotona lasten kanssa) asuntolainaa 15000€. Ihan hyvin pärjätään :)
Nettotulot 4500. 4- ja 6- vuotiaat lapset. 2006 rakennettu okt. Lainaa jäljellä alle 30 000.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:25"]2+2 nettotulot 2300e/kk (minä kotona lasten kanssa) asuntolainaa 15000€. Ihan hyvin pärjätään :)
[/quote]
Oletteko kuinka kauan jo maksaneet asuntoa? Ts mikä oli asunnon hinta, kun on noin vähän lainaa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:26"]Nettotulot 4500. 4- ja 6- vuotiaat lapset. 2006 rakennettu okt. Lainaa jäljellä alle 30 000.
[/quote]
Sama kysymys teille?
Ap
Kaksi aikuista ja kaksi esiteiniä. Nettotulot n. 5000-6000 kuusta riippuen. Tosin n. 500-1000€ miehellä menee omiin harrastuksiinsa kuussa, etenkin kesäaikaan.
Lainaa 130ke. Alunperin lainaa oli n. 180ke.
Ihan hyvin ollaan pärjätty, vaikka mies ollut pitkiä jaksoja lomautettuna / sairaslomalla.
Itsellä jää säästöön 500-900€/kk. Mutta vasta nyt kun karsin rankalla kädellä turhia menoja. Esim. auton laitoin pois ja työmatkat pyörällä tai kävellen (9 km ilmaista kuntoilua päivässä)
Nettotulot 2600e/kk, taloudessa kaksi lasta (5v ja 9v.) ja kaksi aikuista. Tammikussa pitäisi syntyä kolmas lapsi. Asuntolainaa jäljellä 23tuhatta.
Oikein hyvin pärjätään.
Nettotulot 5200€
2 aikuista (19v ja 25v) ja 1 lapsi
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:30"]Nettotulot 2600e/kk, taloudessa kaksi lasta (5v ja 9v.) ja kaksi aikuista. Tammikussa pitäisi syntyä kolmas lapsi. Asuntolainaa jäljellä 23tuhatta.
Oikein hyvin pärjätään.
[/quote]
Kysyisin teiltäki, että miten asuntolainaa on noin vähän?
Ap
Nettotulot 4200. Perhekoko 2+2. Lainaa alle 100 000 euroa. Täällä pohjoisessa näillä tuloilla elää melko mukavasti. Asuminen on niin paljon halvempaa. Niin ja kohta nelikymppisiä ollaan.
Olette ilmeisesti julkisella puolella töissä - siellähän viime vuodet on ollut Kokoomuksen sponsoroima muuta yhteiskuntaa huomattavasti parempi tulokehitys. Ehkä peräti kunnan palveluksessa; paljon työkykyä edistäviä tyky-päiviä, sellaisia mistä yksityisellä puolella ei paljoa kuulu. Ja tietysti käyttämättömät sairaslomat, kun on niin kovat työtahti....mitä se nyt on - omasssa kotikunnassani keskimäärin 20 vrk sairaslomaa per työntekijä/vuosi.
Joo, olen katkera ja vittuuntunut yksityisen puolen veronmaksaja. Ja katkera syystäkin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:34"]Olette ilmeisesti julkisella puolella töissä - siellähän viime vuodet on ollut Kokoomuksen sponsoroima muuta yhteiskuntaa huomattavasti parempi tulokehitys. Ehkä peräti kunnan palveluksessa; paljon työkykyä edistäviä tyky-päiviä, sellaisia mistä yksityisellä puolella ei paljoa kuulu. Ja tietysti käyttämättömät sairaslomat, kun on niin kovat työtahti....mitä se nyt on - omasssa kotikunnassani keskimäärin 20 vrk sairaslomaa per työntekijä/vuosi.
Joo, olen katkera ja vittuuntunut yksityisen puolen veronmaksaja. Ja katkera syystäkin.
[/quote]
Emme ole julkisella. Ei nyt kuitenkaan ollut muutenkaan kyse siitä, missä olemme töissä.
Ap
Nettotuloa alle 1 000 €/kk. Vuokraan 600.
Elän ilman tukia, syvästi katkerana.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:34"]
Olette ilmeisesti julkisella puolella töissä - siellähän viime vuodet on ollut Kokoomuksen sponsoroima muuta yhteiskuntaa huomattavasti parempi tulokehitys. Ehkä peräti kunnan palveluksessa; paljon työkykyä edistäviä tyky-päiviä, sellaisia mistä yksityisellä puolella ei paljoa kuulu. Ja tietysti käyttämättömät sairaslomat, kun on niin kovat työtahti....mitä se nyt on - omasssa kotikunnassani keskimäärin 20 vrk sairaslomaa per työntekijä/vuosi.
[/quote]
Aina voi siirtyä julkiselle puolelle jos siellä kerran on noin helppoa ja ihanaa...
terv. julkisella työskentelevä laitoshuoltaja
Nettotulot n. 6000e/kk ja itse olen kotihoidontuella. Lainaa jäljellä 80t. Kolme alle kouluikäistä lasta, ollaan 34v ja 36v.
Netto 8000/kk. 40 ja 41 v, yksi alle kouluikäinen lapsi. Velaton rivitaloasunto ja loma-asunnosta asuntolainaa 140 000.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:37"]Nettotuloa alle 1 000 €/kk. Vuokraan 600.
Elän ilman tukia, syvästi katkerana.
[/quote]
Vitsit sikseen. Ap
Mun nettotulot on 5400€, miehen "vain" 4300€. Asuntolainaa ei ole ollut ikinä. Minusta me ollaan hyvätuloisia, muttei rikkaita.
Nettotulot 5700-6000€/kk, yksi lapsi ja asuntolainaa 247000€ (hiljattain otettu).