Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unikoulun 4. yö - pahenee :(

Vierailija
11.08.2015 |

1v2kk lapsi itkee ja heräilee nyt paljon enemmän kuin edellisinä öinä. Kävikö muille näin unikoulun aikana? Helpottaako tämän jälkeen? Kaikkialla sanotaan aina vaan että kolmen yö jälkeen lapsi alkoi nukkua...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:31"]Kyllä jotkut valitettavasti sitä huudatusunikouluakin käyttää... Vaikka lapsi itkisi useasti yöllä niin antaa itkeä eri huoneessa, ei käydä edes katsomassa :(
[/quote]

Tätä juuri tarkoitin! Serkkuni vei lapsen sairaalaan unikouluun ja siellä hoitaja seisoi ovella ja kuunteli huutoa. Esti serkkuani menemästä sisään.

Tämän takia en rupea minkäänlaiseen unikouluun. En tassutukseenkaan. Meillä kun lapsi herää otan syliin tai jopa kainaloon. Minua eikä miestäni tämä haittaa. Vuorottelemme valvotut yöt. Meitä jotenkin ihmetyttää miten paha tilanne pitää olla että unikoulu otetaan käyttöön. Kertoisitteko?
[/quote]
no meillä ainakin oli ihan lapsellekin hyväksi toi unikoulu. Ei siis huudatettu sekuntiakaan, vaan siirryttiin aina hitaasti joka ilta lähemmäs ovea. Jos tuli joku hätä, mentiin rauhallisesti sanomaan, että kaikki hyvin, nuku vaan... joskus meinas mennä hermot, mutta kun vaaan kylmän rauhallisesti jaksoi viikon, niin nykyään nukkumaanmeno on erittäin helppoa kaikille :) kunhan vain muistaa iltarutiinit, mihin olisi hyvä kuulua esim iltasatu. Itsekään en hyväksy mitään huudatusta
[/quote]

Meillä luetaan satu(satukasetti kun/jos ääni menee) ja kuunnellaan musiikkia. Sylitellään ja halaillaan ja sittdn sänkyyn. Nukahtaa sinne. Elää ko asti unissa. Joudutaan usein herättämään painajaisesta että rauhottuu. Unikoulu ei ole meitä varten

Vierailija
22/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo että 3 yötä menee? Kannattaa vähintään viikko varata, parikin ennen kuin alkaa tulla rutiini niin lapselle kuin aikuisille. Kolmessa yössä voi nähdä jotain muutosta, mutta siitähän ei tiedä että mihin suuntaan ja mitä sitten tapahtuu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:31"]Kyllä jotkut valitettavasti sitä huudatusunikouluakin käyttää... Vaikka lapsi itkisi useasti yöllä niin antaa itkeä eri huoneessa, ei käydä edes katsomassa :( [/quote] Tätä juuri tarkoitin! Serkkuni vei lapsen sairaalaan unikouluun ja siellä hoitaja seisoi ovella ja kuunteli huutoa. Esti serkkuani menemästä sisään. Tämän takia en rupea minkäänlaiseen unikouluun. En tassutukseenkaan. Meillä kun lapsi herää otan syliin tai jopa kainaloon. Minua eikä miestäni tämä haittaa. Vuorottelemme valvotut yöt. Meitä jotenkin ihmetyttää miten paha tilanne pitää olla että unikoulu otetaan käyttöön. Kertoisitteko?

[/quote]

Minulla oli mies, joka lupauksistaan huolimatta ei ikinä yhtään kertaa herännyt lapsen kanssa yöllä eikä myöskään aamulla. Lapsi heräsi keskimäärin 8 krt yössä, pahimmillaan puolen tunnin välein. Että mielestäni oli paha tilanne. Sain itse nukuttua öisin vain muutaman tunnin.

Vuoden jälkeen olin niin loppu, että unikoulu hoitui ihan vaan sillä, että laitoin lapsen pinnasänkyyn, itselleni patjan viereen ja käteni laitoin lapsen selän päälle. Kahtena yönä lapsi itki vain lyhyen aikaa, mutta sen jälkeen ei enää. Olisi pitänyt aiemmin tajuta pitää tuo unikoulu.
[/quote]

Ikävä kuulla että mies toimi noin! :(

Onnrksi keksit avun siihen :))

Vierailija
24/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä sairaalan unikoulu sovittiin kolmeksi yöksi. Eka yön jälkeen sanottiin että kolme on minimi. Ja että jotkut lapset vpivat tarvita 10 yötä. Kolme oli yleisin ja jotkut viisi yötä. Meillä riitti kolme, olisi kaksikin riittäny

Vierailija
25/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitänyt unikoulun kahdelle lapselle kolmesta. Esikoiselle ja kuopukselle.
Tiedän kuinka kamalaa on kun ei saa nukkua yöllä!
Esikoiselle pidin vasta melkein kaksivuotiaana. Joi tuttipullosta maitoa ja vettä, viisikin isoa pullollista yön aikana!
Heitin sitten kaikki pullot roskiin ja annoin huutaa. Tosin nukuttiin samassa huoneessa ja hänen sänky minun sängyn vieressä. Välillä kävin peittelemässä ja kerroin että pullot vietiin vauvoille ja nyt nukutaan.
Eka yö oli hirveä, toinen ei enää ollenkaan paha ja kolmannesta yöstä lähtien minulla oli yönsä nukkuva, täysin vaipoista päässyt poika :)
Kuopus on sitkeämpi, vielä 5 vuotiaanakaan ei nuku öitään kokonaan ellei ole vieressä. Enkä minä saa silloinkaan kunnolla nukuttua :/
Unikoulu on pidetty monta kertaa, alkaen vuoden ikäisestä. Aina pari viikkoa mennyt sen jälkeen hyvin mutta sitten taas palattu vanhaan.
Tämän kohdalla totesin ettei tassuttelu toimi, heräsi vaan sen takia että olisin silitellyt! Nukkui siis sänky minun sängyssä kiinni myös.
Jossain kohtaa roudasin lapsen sängyn eri huoneeseen, muutama yö meni hyvin ja sitten taas helvetti alkoi!
Parhaiten tyttö olisi nukkunut minun sylissä tai päällä koko yön! Vieläkin joskus yrittää tulla päälle nukkumaan :/
Parina yönä olen häipynyt parisängystä patjalle nukkumaan mutta tunnin parin jälkeen tyttö seuraa perässä. Mies ihmettelee miten viitsin tiuskia lapselle kun toinen vaan haluaa viereen.. Kun haluaisin vaan nukkua!
Myös päivisin on minussa tosi kiinni ja juuri äsken nukahti niin että pidin häntä tiukasti kainalossa ja tyttö sanoi että pitää kiinni etten kuole! :(
Muuten on kyllä tosi reipas, jää kerhoihin hyvällä mielellä eikä koskaan itke perään. Kavereilla käy ja yökylässäkin ollut parhaalla kaverillaan eikä mitään ongelmaa!
Hui tulipas avautuminen!! :-o
No, toivotaan että APn lapsi alkaisi nukkumaan yönsä kunnolla! Kärsivällisyyttä vaan peliin yön pitkinä tunteina!

Vierailija
26/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi heräsi siis 10-20 kertaa yössä syömään tissiä. Samalla repi ja nypläsi kivuliaasti tissejäni koko yön, alkoi itkemään jos yritin hivuttautua kauemmas. Siksi aloitettii "unikoulu" eli yötissistä vieroitus. Ekat 3 yötä meni tosi hyvin, poika itki vieressäni sängyssä mutta nukahti aina alle minuutissa pidellen kädestä kiinni. Aamuyöstä olen sitten imettänyt klo 04 ja klo 06 koska silloin on ollut jo nälkä.

Nyt neljäntenä yönä on herännyt useammin kuin 2. Ja 3. Yönä ja itkenyt pidempään ja vihaisemmin... Miksiköhän?

Ap

Vierailija
27/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:31"]Kyllä jotkut valitettavasti sitä huudatusunikouluakin käyttää... Vaikka lapsi itkisi useasti yöllä niin antaa itkeä eri huoneessa, ei käydä edes katsomassa :( [/quote] Tätä juuri tarkoitin! Serkkuni vei lapsen sairaalaan unikouluun ja siellä hoitaja seisoi ovella ja kuunteli huutoa. Esti serkkuani menemästä sisään. Tämän takia en rupea minkäänlaiseen unikouluun. En tassutukseenkaan. Meillä kun lapsi herää otan syliin tai jopa kainaloon. Minua eikä miestäni tämä haittaa. Vuorottelemme valvotut yöt. Meitä jotenkin ihmetyttää miten paha tilanne pitää olla että unikoulu otetaan käyttöön. Kertoisitteko?

[/quote]

En oo kyllä koskaan kuullutkaan että,joku oikeasti antaa lapsen itkeä koko yön.Mutta itse olen vuoden ajan herännyt 10 kertaa yössä,lohduttamaan ja syöttämään itkevää lasta.Mies reissussa viikot ja päivät jaksettava myös vanhemman sisaruksen kanssa (3v.)On jaksettava hoitaa myös omakotitalon puulämmitys,ruohonleikkuut/lumityöt,kotityöt,laskut ja kauppa-asiat itkevän lapsen kanssa.Vuoden valvomisen jälkeen harkitsin jo itsemurhaa,että saisin levon.Jos äiti menettää järkensä valvomisen vuoksi,on se unikoulun pitäminen varmaan melko pieni paha.

Vierailija
28/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:10"]Meidän lapsi heräsi siis 10-20 kertaa yössä syömään tissiä. Samalla repi ja nypläsi kivuliaasti tissejäni koko yön, alkoi itkemään jos yritin hivuttautua kauemmas. Siksi aloitettii "unikoulu" eli yötissistä vieroitus. Ekat 3 yötä meni tosi hyvin, poika itki vieressäni sängyssä mutta nukahti aina alle minuutissa pidellen kädestä kiinni. Aamuyöstä olen sitten imettänyt klo 04 ja klo 06 koska silloin on ollut jo nälkä.

Nyt neljäntenä yönä on herännyt useammin kuin 2. Ja 3. Yönä ja itkenyt pidempään ja vihaisemmin... Miksiköhän?

Ap
[/quote]
Siksi, että imetät ennen kuin heräätte!!!! Sinähän pilaat koko homman ja lapsi menee ihan sekaisin, ei he erota kelloa. Jos pidät unikoulun niin lopetat yöimetyksen ihan kokonaan, myös ne aamuyön tissittelyt. Tuo sun toiminta on ihan lapsen kiusaamista :(

Vierailija
29/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:23"]Unikoulun idea on hanurista. Huudata lasta pakolla keskellä yötä. Ei saa ottaa syliin ei saa koskea. "Anna huutaa kyllä se nukahtaa"

Mun lapsi on nyt 1v1kk ja herää 3-5krt yössä. Enkä ole edes harkinnut unikoulua. Kauheaa rääkätä lasta joka huutaa itku kurkusaa ja peloissaan sängyssä.

Ei ihme että puhutaan suomen tulevaisuudesta kaoottisena....
[/quote]

Näin on. Tulevaisuuden mt-potilaita tehdään näin.
Sarjassa aivottomat "äidit".

Vierailija
30/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:10"]Meidän lapsi heräsi siis 10-20 kertaa yössä syömään tissiä. Samalla repi ja nypläsi kivuliaasti tissejäni koko yön, alkoi itkemään jos yritin hivuttautua kauemmas. Siksi aloitettii "unikoulu" eli yötissistä vieroitus. Ekat 3 yötä meni tosi hyvin, poika itki vieressäni sängyssä mutta nukahti aina alle minuutissa pidellen kädestä kiinni. Aamuyöstä olen sitten imettänyt klo 04 ja klo 06 koska silloin on ollut jo nälkä.

Ap
[/quote]
Siksi, että imetät ennen kuin heräätte!!!! Sinähän pilaat koko homman ja lapsi menee ihan sekaisin, ei he erota kelloa. Jos pidät unikoulun niin lopetat yöimetyksen ihan kokonaan, myös ne aamuyön tissittelyt. Tuo sun toiminta on ihan lapsen kiusaamista :(
[/quote]
Lisään vielä, että aamu aloitetaan sitten aamupalalla muutenkin, eikä millään tissillä.

Vierailija
31/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:10"]Meidän lapsi heräsi siis 10-20 kertaa yössä syömään tissiä. Samalla repi ja nypläsi kivuliaasti tissejäni koko yön, alkoi itkemään jos yritin hivuttautua kauemmas. Siksi aloitettii "unikoulu" eli yötissistä vieroitus. Ekat 3 yötä meni tosi hyvin, poika itki vieressäni sängyssä mutta nukahti aina alle minuutissa pidellen kädestä kiinni. Aamuyöstä olen sitten imettänyt klo 04 ja klo 06 koska silloin on ollut jo nälkä.

Ap
[/quote]

Ai miksiköhän?
Mutta et tiedä vastausta.

Vierailija
32/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:40"]

[/quote]

En oo kyllä koskaan kuullutkaan että,joku oikeasti antaa lapsen itkeä koko yön.Mutta itse olen vuoden ajan herännyt 10 kertaa yössä,lohduttamaan ja syöttämään itkevää lasta.Mies reissussa viikot ja päivät jaksettava myös vanhemman sisaruksen kanssa (3v.)On jaksettava hoitaa myös omakotitalon puulämmitys,ruohonleikkuut/lumityöt,kotityöt,laskut ja kauppa-asiat itkevän lapsen kanssa.Vuoden valvomisen jälkeen harkitsin jo itsemurhaa,että saisin levon.Jos äiti menettää järkensä valvomisen vuoksi,on se unikoulun pitäminen varmaan melko pieni paha.
[/quote]

Mun ei tarvinnu valvoa koska osasin toimia oikein.

Vierailija
33/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen kanssa jaksoi vaikka päällään seisten. Nukuin päiväunia yhdessä vauvan kanssa ja taas jaksoi. Jos olin ollut koko yön vauvan kanssa hereillä, mies välillä heijaili vauvaa aamulla olohuoneessa ennen töihin lähtöä pari tuntia, jotta saisin nukuttua edes sen verran.
-
Tokan kanssa kokeilimme kerran unikoulua 10 kk iässä (olin koko ajan pinnasängyn vieressä, taputin, silitin, otin välillä syliini), mutta pikkuinen yöpöllö oli ihan paniikissa ja niin hän pääsi takaisin meidän viereen ja omaan sänkyyn siirtyi lähes 2-vuotiaana.
-
Kolmannen kanssa oli sitten pakko pitää unikoulu, koska lähes vuoden olin nukkunut vain muutaman tunnin yöunia ja lopulta sairastuin vakavaan keuhkokuumeeseen. Sairaalassa olin pari viikkoa ja toipumiseen meni 2 kk. Lääkäri arveli, että keuhkokuume iski niin ärhäkällä tavalla, koska kaiken valvomisen jälkeen immuunisysteemi oli heikentynyt. Kun pääsin sairaalasta kotiin, siirsin vauvan pinnasänkyyn ja tunnin verran itkettyään nukahti sinne. Taaperon ollessa 18 kk ikäinen, mieheni sai sairauskohtauksen ja jotta hän saisi levättyä yöt paremmin, siirsimme kuopuksen lastenhuoneeseen sisarustensa kanssa. Edelleen yöt olleet levottomia ja välillä nukumme muutamia tunteja, mutta aina välillä kuopus nukkuu useamman tunnin omassa sängyssään ja se on helpotus.
-
Eli lyhyesti vastaus kysymykseesi: unikoulu otettu käyttöön, kun vanhemmilla terveys mennyt. Nautin valtavasti äitiydestä ja naivisti kuvittelin, että hyvä asenne riittää. Kyllähän asenne auttaa ja rakkaus lapsia kohtaan, mutta keho elää omaa elämäänsä ja vaatii unta -jos et nuku, keho jossakin vaiheessa prakaa. Tämä on fysiologinen fakta. Learned it in a hard way.

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:31"]Kyllä jotkut valitettavasti sitä huudatusunikouluakin käyttää... Vaikka lapsi itkisi useasti yöllä niin antaa itkeä eri huoneessa, ei käydä edes katsomassa :(
[/quote]

Tätä juuri tarkoitin! Serkkuni vei lapsen sairaalaan unikouluun ja siellä hoitaja seisoi ovella ja kuunteli huutoa. Esti serkkuani menemästä sisään.

Tämän takia en rupea minkäänlaiseen unikouluun. En tassutukseenkaan. Meillä kun lapsi herää otan syliin tai jopa kainaloon. Minua eikä miestäni tämä haittaa. Vuorottelemme valvotut yöt. Meitä jotenkin ihmetyttää miten paha tilanne pitää olla että unikoulu otetaan käyttöön. Kertoisitteko?
[/quote]

Vierailija
34/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:10"]Meidän lapsi heräsi siis 10-20 kertaa yössä syömään tissiä. Samalla repi ja nypläsi kivuliaasti tissejäni koko yön, alkoi itkemään jos yritin hivuttautua kauemmas. Siksi aloitettii "unikoulu" eli yötissistä vieroitus. Ekat 3 yötä meni tosi hyvin, poika itki vieressäni sängyssä mutta nukahti aina alle minuutissa pidellen kädestä kiinni. Aamuyöstä olen sitten imettänyt klo 04 ja klo 06 koska silloin on ollut jo nälkä.

Ap
[/quote]
[/quote]

Lempeän unikoulun menetelmän mukaan ei luovuta koko yön imetyksestä, vaan seitsemästä tunnista per yö. Loppuajan saa imettää ihan normaalisti ja vauva oppii siihen. Meidän lapsi nukkuu klo 19:30-09:30 joten kyllä siinä ajassa tulee jo nälkä pienellä ihmisellä, miksi ei saisi imettää klo 04 Jos puuro on syöty viimeksi klo 19.Googlaa Jay Gordon metodit ennen kuin alat vpätemään

Vierailija
35/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:10"]Meidän lapsi heräsi siis 10-20 kertaa yössä syömään tissiä. Samalla repi ja nypläsi kivuliaasti tissejäni koko yön, alkoi itkemään jos yritin hivuttautua kauemmas. Siksi aloitettii "unikoulu" eli yötissistä vieroitus. Ekat 3 yötä meni tosi hyvin, poika itki vieressäni sängyssä mutta nukahti aina alle minuutissa pidellen kädestä kiinni. Aamuyöstä olen sitten imettänyt klo 04 ja klo 06 koska silloin on ollut jo nälkä.

Ap
[/quote]
[/quote]

Lempeän unikoulun menetelmän mukaan ei luovuta koko yön imetyksestä, vaan seitsemästä tunnista per yö. Loppuajan saa imettää ihan normaalisti ja vauva oppii siihen. Meidän lapsi nukkuu klo 19:30-09:30 joten kyllä siinä ajassa tulee jo nälkä pienellä ihmisellä, miksi ei saisi imettää klo 04 Jos puuro on syöty viimeksi klo 19.Googlaa Jay Gordon metodit ennen kuin alat vpätemään
[/quote]
1v2kk ei tarvitse yöunien aikaan maitoa, ihan fysiologinen fakta. Googlaa ihmisen fysiologia ennen kuin alat pätemään... Teidän lapsi nukkuu liian pitkiä unia, jos pitää välillä syöttää.

Vierailija
36/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap
[/quote]

Vauva vaan menee ihan sekasin jos se välillä saa maitoa ja välillä ei. Lopeta nyt kokonaan se yömaito. Tarjoa vettä yöllä tai jos on ihan pakko niin syötä sille vaikka banaani keskellä yötä mutta älä anna tissiä.

Vierailija
37/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä "unikoulu" tehtiin niin, etten antanut lapsen huutaa yksin, mutten ottanut syliinkään. Makasin vieressä ja pidin vaikka kättä sieltä pinnojen välistä. Antaa huutaa vaikka tunnin jos huutaa, mutta jos on siinä lähellä ei pitäisi tulla mitään turvattomuuden tunnetta. On nyt 2 ja edelleenkään en huudata. Nukkuu siskonsa kanssa yleensä mielellään samassa huoneessa ja siksi on helppoa. Joskus päiväunille huutaa ja menen sitten seuraksi.

Vierailija
38/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:28"]

[/quote]

Hui, onpa pitkät yöunet!

Vierailija
39/42 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 23:41"]Meillä "unikoulu" tehtiin niin, etten antanut lapsen huutaa yksin, mutten ottanut syliinkään. Makasin vieressä ja pidin vaikka kättä sieltä pinnojen välistä. Antaa huutaa vaikka tunnin jos huutaa, mutta jos on siinä lähellä ei pitäisi tulla mitään turvattomuuden tunnetta. On nyt 2 ja edelleenkään en huudata. Nukkuu siskonsa kanssa yleensä mielellään samassa huoneessa ja siksi on helppoa. Joskus päiväunille huutaa ja menen sitten seuraksi.
[/quote]

Huudattamista se on silti.

Vierailija
40/42 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 23:41"]Meillä "unikoulu" tehtiin niin, etten antanut lapsen huutaa yksin, mutten ottanut syliinkään. Makasin vieressä ja pidin vaikka kättä sieltä pinnojen välistä. Antaa huutaa vaikka tunnin jos huutaa, mutta jos on siinä lähellä ei pitäisi tulla mitään turvattomuuden tunnetta. On nyt 2 ja edelleenkään en huudata. Nukkuu siskonsa kanssa yleensä mielellään samassa huoneessa ja siksi on helppoa. Joskus päiväunille huutaa ja menen sitten seuraksi.
[/quote]

Annat huutaa tunnin mutta silti et huudata. ?!

Luitko mitä kirjotit?