Rinnat ja naisellinen identiteetti
Kysyisin teiltä muilta naisilta, millainen on suhtautumisenne omiin rintoihinne? Kun tässä jokin aika sitten kävin mammografiassa ja mietin siinä, että jos olisi syöpä, niin pyytäisin leikkaamaan saman tien molemmat kokonaan pois eikä tulisi yhtään ikävä. Päin vastoin olisin onnellinen päästessäni niistä eroon - ja en siis laittaisi mitään proteeseja tilalle vaan nauttisin sileästä etumuksestani, jota olen kaivannut oikeastaan siitä lähtien kun rinnat alkoivat kasvaa. Minusta ne ovat aina olleet ihan turhaa painolastia, ja kun lapsenikaan ei oppinut imemään niistä (jouduin lypsyhommiin/vastikeille), niin annoin niille mielessäni lopullisen tuomioni: turhakkeet! Inhoan myös niiden koskettelua, vaikka mies kauhean mielellään niitä käsittelisi.
Onko teille muille naisille rinnat jotenkin olennainen osa naiseutta tai minäkuvaa, pidättekö rinnoistanne tai rakastatteko peräti niitä? Olenko minä mielestänne kummallinen, epänaisellinen, piilevä transseksuaali tms.?
Kommentit (17)
Nyt täytyy sanoa, etten mieti (olemattomia) rintojani sen kummallisemmin. Siinä ne kulkevat mukana missä käsi tai jalkakin.
[quote author="shatteredK" time="11.08.2015 klo 20:18"]
Mielipiteeni miehenä: rinnat eivät tee naista. Et ole kummallinen. Naiseutta ei voi määritellä ulkoisen olemuksen perusteella. Tunnen monta feminiinistä naista, jotka haluaisivat erittäin pienet rinnat tai kokonaan tasaisen rintakehän.
Minun silmissäni olet täysin normaali nainen.
[/quote]
Mä oon jo nähny monta sun kirjotusta palstalla ja sä vaan olet jotenkin ihana ;_; mä oon aina hävenny pieniä rintoja! Mun poikaystävä jätti mut kuulemma just rintojen takia. Siitä tuntui kuulemma ihan "hintiltä" olla mun kannssa. Kiitos sun, mä jaksan vielä uskoa poikiin! :) Kyllä mä kelpaan omana itsenäni. Mä haluan kelvata omana itsenäni! :) n17
Uskallankohan edes vastata tätän naisena...Kyllä, minulle olisi suuri järkytys ja suuri menetys, jos joutuisin luopumaan rinnoistani. Tietenkin terveys on tärkeämpää, mutta minulle rinnat ovat olennainen osa naiseuttani ja olen niistä ylpeä. Valehtelisin, jos väittäisin jotain muuta.
Pidän rinnoistani. Ne ovat kauniit. Ne ovat myös pienet, joten niistä ei ole vaivaa liikkuessa tai pukeutumisen suhteen.
Rintani eivät kuitenkaan tee minusta naista, ja pärjäisin ihan hyvin ilmankin. Mutta mieluummin näin. :)
N21
Ymmärrän oikein hyvin. Itsekin kaipaan aikoja kun rinnat oli pienet eikä tarvinnut liivejä käyttää. Inhottaa nämä roikkuvat läskit
Kiitos hyvistä vastauksista. Toivon, että vielä joku rinnoistaan tykkäävä kirjoittaisi, sillä haluaisin tietää, mikä se asenne on, siis että ovatko ne jollekin ylpeyden aihe, erottamaton osa omaa identiteettiä, seksuaalisen nautinnon lähde, naiseuden kaunein tunnusmerkki, jotain muuta....? Tuo näyttää vähän pöhköltä kirjoitettuna, mutta siis jotenkin haluaisin oivaltaa sen tunteen, joka minulta täysin puuttuu. Ehkä saisin tehtyä sovinnon näiden turhakkeideni kanssa jos tajuaisin sen "jutun"....
En tiedä onko naisissakin sitä, että ollaan perse- tai tissinaisia, vaikka täysin heteroita ollaankin. Itselleni oma takamukseni on aina ollut tärkeämpi naiseuden merkki kuin rinnat. Mnusta on hienoa, ettei naiseutesi ole sidottu rintoihin ja asenteesi rintojen poistoa kohtaan on tuo.
Ehkä surisin sitä että en voisi imettää mahd. tulevia lapsiani.
Ja kyllä saattaisi olla orpo olo ilman niitä, mutta ehdottomasti haluaisin poistattaa ne jos löytyisi syöpä.
Minulle rinnat ovat kyllä identiteetin kannalta tärkeät. Ei sillä tavalla, että ne olisivat vartalossani oleellisinta, mutta kuitenkin. En ajattele niin, että naisella pitäisi olla isot rinnat, pienehköt ja kiinteät ovat kauniimmat.
9: Ihan varmasti jotkut eivät ole kumpaakaan tyyppiä, eivätkä yleensäkään mieti tuollaisia.
Rintani ovat ehdottomasti paras osa vartalossani: suuret, kiinteät, seksikkäät, tekevät minusta naisen. Takapuoleni on tavallinen, vyötäröni vaatimaton, eli minulla on pitkät hiukset ja tissit selvinä naisellisuuden merkkeinä, jotka signaloivat vastakkaiselle sukupuolelle että minun kanssani voisi jatkaa sukua :).
Kyllä olisi suuri järkytys jos nämä jouduttaisiin poistamaan. Olen todellakin "tissinainen" eli toivon miehenkin huomioivan niitä ja koskevan niihin paljon, kun taas takapuolen hiplaaminen ei juurikaan tunnu missään.
Lapsia ei ole enkä siis ole imettänyt, eli toistaiseksi rintani ovat olleet ihan itsekkään ilon lähde.
Tykkään rinnoistani, vaikkeivat ne olekaan ollenkaan kauneusihanteiden mukaiset (ovat pienet, suipot ja roikkuvat) ja minusta oikeastaan aika kamalan näköiset. En silti tuosta vaan antaisi niitä pois! Olen niihin tottunut ja tuntuisi orvolta ilman. Minäkin muuten jouduin lypsyhommiin, mutta mitkäs turhakkeet nuo rinnat silti muka on - tuottivathan ne runsaasti maitoa, vaikka sitten vauva ei osannutkaan niistä suoraan sitä juoda.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:25"]Rintani ovat ehdottomasti paras osa vartalossani: suuret, kiinteät, seksikkäät, tekevät minusta naisen. Takapuoleni on tavallinen, vyötäröni vaatimaton, eli minulla on pitkät hiukset ja tissit selvinä naisellisuuden merkkeinä, jotka signaloivat vastakkaiselle sukupuolelle että minun kanssani voisi jatkaa sukua :).
Kyllä olisi suuri järkytys jos nämä jouduttaisiin poistamaan. Olen todellakin "tissinainen" eli toivon miehenkin huomioivan niitä ja koskevan niihin paljon, kun taas takapuolen hiplaaminen ei juurikaan tunnu missään.
Lapsia ei ole enkä siis ole imettänyt, eli toistaiseksi rintani ovat olleet ihan itsekkään ilon lähde.
[/quote]
Niinpä, "voisi" Tiedän muuten monta isotissistä naista joilla ongelmia raskautua. 2 käy hedelmöityshoidossa tällä hetkellä ja pari muuta kärsii sekundäärisestä lapsettomuudesta. 1 teki lasta 8-vuotta ennenkuin onnistui. Samoin isorintainen siskoni melkein 5-vuotta. En tiedä onko sattumaa mutta pistää miettimään.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:25"]Rintani ovat ehdottomasti paras osa vartalossani: suuret, kiinteät, seksikkäät, tekevät minusta naisen. Takapuoleni on tavallinen, vyötäröni vaatimaton, eli minulla on pitkät hiukset ja tissit selvinä naisellisuuden merkkeinä, jotka signaloivat vastakkaiselle sukupuolelle että minun kanssani voisi jatkaa sukua :). Kyllä olisi suuri järkytys jos nämä jouduttaisiin poistamaan. Olen todellakin "tissinainen" eli toivon miehenkin huomioivan niitä ja koskevan niihin paljon, kun taas takapuolen hiplaaminen ei juurikaan tunnu missään. Lapsia ei ole enkä siis ole imettänyt, eli toistaiseksi rintani ovat olleet ihan itsekkään ilon lähde. [/quote] Niinpä, "voisi" Tiedän muuten monta isotissistä naista joilla ongelmia raskautua. 2 käy hedelmöityshoidossa tällä hetkellä ja pari muuta kärsii sekundäärisestä lapsettomuudesta. 1 teki lasta 8-vuotta ennenkuin onnistui. Samoin isorintainen siskoni melkein 5-vuotta. En tiedä onko sattumaa mutta pistää miettimään.
[/quote]
Lienee sattumaa - omassa tuttavapiirissä vain erittäin laihalla ja erittäin ylipainoisella on ollut ongelmia raskaaksitulon kanssa.
Oli miten oli, itselleni lasten saanti ei ole elämän tärkein kysmys - jos sellainen joku päivä minulle suodaan, hänestä tulee varmasti elämäni keskipiste. Mutta jos ei, minulla on erittäin tasapainoinen ja täysi elämä näinkin. Tisseillä on onneksi muutakin virkaa kuin vain imetys :).
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:25"]Rintani ovat ehdottomasti paras osa vartalossani: suuret, kiinteät, seksikkäät, tekevät minusta naisen. Takapuoleni on tavallinen, vyötäröni vaatimaton, eli minulla on pitkät hiukset ja tissit selvinä naisellisuuden merkkeinä, jotka signaloivat vastakkaiselle sukupuolelle että minun kanssani voisi jatkaa sukua :). Kyllä olisi suuri järkytys jos nämä jouduttaisiin poistamaan. Olen todellakin "tissinainen" eli toivon miehenkin huomioivan niitä ja koskevan niihin paljon, kun taas takapuolen hiplaaminen ei juurikaan tunnu missään. Lapsia ei ole enkä siis ole imettänyt, eli toistaiseksi rintani ovat olleet ihan itsekkään ilon lähde. [/quote] Niinpä, "voisi" Tiedän muuten monta isotissistä naista joilla ongelmia raskautua. 2 käy hedelmöityshoidossa tällä hetkellä ja pari muuta kärsii sekundäärisestä lapsettomuudesta. 1 teki lasta 8-vuotta ennenkuin onnistui. Samoin isorintainen siskoni melkein 5-vuotta. En tiedä onko sattumaa mutta pistää miettimään.
[/quote]
Sattumaa varmaan. Minä sain lapset koeputkihoidoilla, olen normaalipainoinen lähes tissitön nainen, mutta takapuoli on iso. Lapsettomuusklinikan sohvilla istuskelevia ihmisiä tuli tuijoteltua vuosien varrella tunti jos toinenkin, enkä kyllä huomannut, että heillä olisi ollut mitään yhteisiä ulkonäköpiirteitä.
En tunne itseäni lainkaan kauniiksi, rinnat nyt ei varsinaisesti haittaa mutta en rakenna identiteettiäni ulkonäön varaan. Olen lyhyt ja laiha ja rinnatkin ovat pienet, ja takapuoli aika olematon. Kasvoni eivät ole rumat, mutta ei niilläkään oikein pysty paikkaamaan kropan puutteita.
Olen kuitenkin hyväksynyt että tuskin tulen pariutumaan, koska en ole viehättävä, enkä haluaisikaan oikeastaan. Voinpahan omistaa elämäni sille että opiskelen mielenkiintoisia asioita. Pidemmän päälle se varmaan ajaa saman asian kuin parisuhde. Ainakin toivon niin. Ehkä voin oppia asioita joita voin käyttää muidenkin hyväksi ja auttaa jotakuta.
-N16
Mielipiteeni miehenä: rinnat eivät tee naista. Et ole kummallinen. Naiseutta ei voi määritellä ulkoisen olemuksen perusteella. Tunnen monta feminiinistä naista, jotka haluaisivat erittäin pienet rinnat tai kokonaan tasaisen rintakehän.
Minun silmissäni olet täysin normaali nainen.