Miehen kasvojen iho (kuvassa)
Lähikuvassa otsa. Mitä mieltä olette ihosta? Mitä voisi tehdä ihon parantamiseksi? Viikon verran ollut käytössä kerran päivässä Loreal men expertin pure&matt kuorintatöhnä. kai sitä voisi jotain muutakin käyttää tai ottaa lisäksi? en tosiaan tiedä näistä mitään, joten neuvot ovat tervetulleita.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:16"]
Mielelläni laskisin lämpöisen luonnontuote-lastini kasvoillesi ja esim. pyllyn päälle. Onhan sinulla pyöreä ja treenattu peppu?
Terv. Rane 156c,/140kg
Ja miehellä?!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:47"]Ainoa vika tuossa otsassa on sen mahdollinen korkeus = hiusraja paennut. Sitä ei kuva kerro ja siihen ei Nivea autakaan. Mitään vikaa ihossa ei ole. Ne jotka toisin väittää, voisivat kokeilla lähäriä omasta otsasta ja sen tarkastelua tietsikan näytöltä -katsotaan sitten kenen otsa on huokosvapaa!
[/quote]
Tässä oli vaan tarkoitus kertoa mitä tolle voi tehdä. Eri asia tarviiko.
Vähän hikinäppyä vaan. Makoileeko käsivarsi otsan päällä tai käyttääkö lippistä joka hautoo otsaa?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:54"]
Muutama tukkeutunut ihohuokonen mun silmiin. Älä koske kasvoihin koskaan ilman että ensin peset kädet. Vaihda tyynyliina ja kasvopyyhe useammin. Huolehdi, ettei iho ole liian rasvainen tai liian kuiva. Eli iltaisin ja aamuisin pesu ihan vedellä riittää (ei kuumaa). Joku hellävarainen kasvovesi ja päälle vaikka jotain hellävaraista kasvorasvaa. Ihosi näyttää herkältä ja herkät tuotteet sopii kaikille. Välillä kuorit ihon. Suolakuorinta eli mineraalisuolaa, hienoa luontaistuotekaupasta ja sitä sekoitat veteen ja levität hellästi ja peset pois. Jos on karhea iho voit vähän hieroa. Sekoita oliiviöljyyn jos iho on kuiva.
[/quote]
Ja näiden jälkeen on niin ihanan miehekäs olo<3
Mielestäni on kyllä tosi hyvä iho. Ei tuollaisia näppyjä varmaan edes huomaa, ellei tuijota lähietäisyydeltä. Mutta tosiaan kuorivaa puhdistusta ei kannata käyttää noin usein, vaan kuorinta kerran viikossa riittää. Muuten saattaa iho alkaa vastareaktiona kuivua ja paksuuntua. Mies voisi kokeilla ihan vain puhdistusmaitoa ja kosteusvoidetta. Kosteuttaminen on tosi tärkeää, koska kuivan ihon läpi ei pääse tali purkautumaan kunnolla, ja tällöin tulee pidemmän päälle enemmän finnejä.
T: kosmetologi
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:13"]
Höyrytys: kattilassa vettä ja pyyhe päähän, sen jälkeen puhdistusaine. Ei näytä kovin pahalta.
[/quote] millaisia puhdistusaineita? tuskin ihan saippuaa? -AP
[/quote]
Tässä hyvä esimerkki, jonka saa peruskaupoista:
http://www.nivea.fi/products/Mens-Care/originals/Refreshing-Face-Wash-Gel
[/quote]
Mä olin just tulossa sanomaan että älä osta ainakaan geelimäisiä aineita, ovat melkein aina liian kuivattavia iholle kuin iholle. Kokeile ensin puhdistusmaitoa, on hellävaraisempi.
[/quote]
Katottiinko me samaa kuvaa? Ei noin rasvaisella iholla kuivuminen ole heti eka juttu. Ja itseasiassa kyseinen aine ei kuivata. Mieheni sitä käytti jo kun tavattiin, eikä tarvitse sen kanssa kosteutusta. Mulla on todella kuiva iho ja jopa mun iho kestäisi hyvin tuon jälkeen ilman kosteutusta, enkä aina kosteusvoidetta siksi laitakkaan.
Rasvaiselle iholle nimenomaan puhdistusgeeli tai vaahto.
[/quote]
Rasvainenkin iho voi olla hyvinkin usein pintakuiva. Yleensä syynä on juurikin liian pesevät puhdistusaineet, joita markettien Clearasilit ja Niveageelit yms edustavat.
Miten täällä on alapeukutettu ruusufinniä & hikinäppylöintiä ehdottaneita ? Mun mielestä nämä ehdotukset ovat kaikkein varteenotettavimmat.
Ite olen 5-kymppinen, aknet ja vaikka mitkä ihovaivat koettu naamassa. Noi kohoumat eivät näytä normifinneiltä tai ihohuokosten tukkeumilta, vaan juurikin ruusufinni-ihon näpyiltä tai/ja hikinäpyiltä.
AP:n kannattaa googlata, ruusufinnistä ainakin löytyy tietoa. Jos on tekeillä acne rosaceaa, acne-ihon tuotteet vain huonontavat tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:13"]
Höyrytys: kattilassa vettä ja pyyhe päähän, sen jälkeen puhdistusaine. Ei näytä kovin pahalta.
[/quote] millaisia puhdistusaineita? tuskin ihan saippuaa? -AP
[/quote]
Tässä hyvä esimerkki, jonka saa peruskaupoista:
http://www.nivea.fi/products/Mens-Care/originals/Refreshing-Face-Wash-Gel
[/quote]
Mä olin just tulossa sanomaan että älä osta ainakaan geelimäisiä aineita, ovat melkein aina liian kuivattavia iholle kuin iholle. Kokeile ensin puhdistusmaitoa, on hellävaraisempi.
[/quote]
Katottiinko me samaa kuvaa? Ei noin rasvaisella iholla kuivuminen ole heti eka juttu. Ja itseasiassa kyseinen aine ei kuivata. Mieheni sitä käytti jo kun tavattiin, eikä tarvitse sen kanssa kosteutusta. Mulla on todella kuiva iho ja jopa mun iho kestäisi hyvin tuon jälkeen ilman kosteutusta, enkä aina kosteusvoidetta siksi laitakkaan.
Rasvaiselle iholle nimenomaan puhdistusgeeli tai vaahto.
[/quote]
No ei tuo erityisen rasvaiselta iholta näytä. Muutamia tukkeutuneita ihohuokosia ja mustapäitä, joita liian pesevä ja pintakuivattava puhdistusgeeli ei ainakaan paranna vaan pahentaa vain tilannetta.
Mä näen tuossa kuvassa ihan ok kuntoisen ihon. Mutta onko nuo koholla olevat ns.näpyt aina vai uusi tuttavuus? Näyttää nimittäin aurinkoihottumalta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:02"]
Mielestäni on kyllä tosi hyvä iho. Ei tuollaisia näppyjä varmaan edes huomaa, ellei tuijota lähietäisyydeltä. Mutta tosiaan kuorivaa puhdistusta ei kannata käyttää noin usein, vaan kuorinta kerran viikossa riittää. Muuten saattaa iho alkaa vastareaktiona kuivua ja paksuuntua. Mies voisi kokeilla ihan vain puhdistusmaitoa ja kosteusvoidetta. Kosteuttaminen on tosi tärkeää, koska kuivan ihon läpi ei pääse tali purkautumaan kunnolla, ja tällöin tulee pidemmän päälle enemmän finnejä.
[/quote]
Oikeesti kosmetologi?
Katsopa kuvaa uudelleen: Iholla kohoumia, huokoset suurentuneet ja pieniä vesikellomaisia näppyjä. Hius- ja ohimorajoilla myös punoitusta. Oikeesti Ap, käy näyttämässä lääkärille. Monesti alkoholipitoiset kosmetiikkatuotteet vain pahentaa.
Kyllä tuossa otsassa on lähinnä jotain hikinäppyjä, ei mustapäitä tai finnejä. Hanki ihollesi sopiva puhdistusaine, kasvovesi ja kosteusvoide. Älä osta mitään rasvaisen ihon tuotteita, koska ne kuivattavat liikaa ja ovat liian tujuja useimmille. Apteekista voisi saada hyviä ja kohtuuhintaisia tuotteita.
Pese kasvot aamuin illoin, kuori kerran pari viikossa. Ja vaihda tyynyliina vähintään kerran viikossa. Päähineetkin kannattaa pestä välillä. Jos haluat aknearvista eroon, joudut kääntymään plastiikkakirurgin tai ihotautilääkärin puoleen. Millään kosmetologien hoidoilla ei arpia saa katoamaan, siihen tarvitaan laseria tai (happo)kuorintoja.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:02"]
[/quote]
Oikeesti kosmetologi?
Katsopa kuvaa uudelleen: Iholla kohoumia, huokoset suurentuneet ja pieniä vesikellomaisia näppyjä. Hius- ja ohimorajoilla myös punoitusta. Oikeesti Ap, käy näyttämässä lääkärille. Monesti alkoholipitoiset kosmetiikkatuotteet vain pahentaa.
[/quote]
Mä en myöskään todellakaan usko kosmetologiksi tätä. Tai siinä vaiheessa todella ammattitaidoton. Luulen, että tämä "kosmetologi" on se sama tyyppi joka alunperinkin tossa sitä puhdistusmaitoa suositteli ja pakko vaan yrittää olla oikeassa.
En lukenut kommentteja eli en tiedä onko vastattu jo. Näyttää pintakuivalta, rasvoittuvalta iholta. Kuorinta ok, mutta tarvitsee myös rasvaa. Rasvan on hyvä olla alkoholitonta, silikonitonta ja hajusteetonta. Jos iho rasvoittuu päivän aikana, kannattaa käyttää salisyylihappoa sisältäviä tuotteita. Mutta kunnon kosteutus pintaiholle pitää muistaa, tai syvempi iho alkaa pukkaamaan lisää rasvaa ja kun ei pääse läpi, tulee tukkeumia.
En usko että acnepesuaineet yms, on ratkaisu? Mustapäät eivät taida lukeutua akneen. Kuivattavat pesuaineet saattavat pahentaa ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:31"]
ukkosi naamaako tänne jaat? Mitä miehesi tykkää?
Mikä ongelma tuossa naamassa on? Terve pärstä.
[/quote]
Minäkin tunnistin....
Komedoaknea kuvassa. Siinä ei tule märkänäppylöitä. Apteekista saa komedoja vähentäviä geelejä. Kannattaa käydä pari kertaa kosmetologilla. Auttaa noihin suurentuneisiin huokosiin
Pitkäaikainen hikoilu aiheuttaa tuota, itselläkin naama hiessä 24h kesäaikaan ja pesen naaman pelkällä vedellä 4-6 kertaa päivässä nii auttaa.
Muutama tukkeutunut ihohuokonen mun silmiin. Älä koske kasvoihin koskaan ilman että ensin peset kädet. Vaihda tyynyliina ja kasvopyyhe useammin. Huolehdi, ettei iho ole liian rasvainen tai liian kuiva. Eli iltaisin ja aamuisin pesu ihan vedellä riittää (ei kuumaa). Joku hellävarainen kasvovesi ja päälle vaikka jotain hellävaraista kasvorasvaa. Ihosi näyttää herkältä ja herkät tuotteet sopii kaikille. Välillä kuorit ihon. Suolakuorinta eli mineraalisuolaa, hienoa luontaistuotekaupasta ja sitä sekoitat veteen ja levität hellästi ja peset pois. Jos on karhea iho voit vähän hieroa. Sekoita oliiviöljyyn jos iho on kuiva.