Nykyajan sisätilalämppärit autoon surkean tehottomia käytännössä
Nyky sisätilalämppärit ihan surkeita kun niiden ptc-vastusket säätyy itekseen ja nollan lähestyvillä teho on murto-osa siitä ilmoitetusta mitä pakkasessa antaa lämpötehoa. Lasit joutuu silti putsaamaan vaikka miten kauan lämmittää.
Sitten joku 80-luvun lämppäri vaikka olis nimelliswatteja vähempi, niin käytännössä paljon parempi. Ne vanhat painaa täydellä höökillä lämpöä kajuuttaan tasan niin kauan kun sähköä saa. Lasit on ihan puhtaat lumesta ja jäästä.
Kommentit (11)
Ilmalämpöpumppu on tehokas. Pikkupakkasilla riittää vartti ja kovemmilla puoli tuntia esilämmitystä.
Osta oikea auto. Lämppärin teho autosta riippuen 6-8kW, sisätilat lämpenee 5 minuutissa. Ikkunoita ei tartte skrapta enää kun aukeavat sisälämmöstä. Auto ei myöskään tartte olla missään johdossa kiinni, niin voi lämmittää silti.
Joskus piti lattian maalin kuivumista vauhdittaa pienehköstä huoneesta niin joku kasarin Calixi autolämppäri sinne koppiin pohisee mikä sattui varastossa olee. Melkein 40 astetta lämmintä se sai sinne koppin, vaan kyllä oli lattia äkkiä käyttökunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu on tehokas. Pikkupakkasilla riittää vartti ja kovemmilla puoli tuntia esilämmitystä.
On tehokas, mutta kallis uusia. Meillä maksoi 2300€ kun meni rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu on tehokas. Pikkupakkasilla riittää vartti ja kovemmilla puoli tuntia esilämmitystä.
On tehokas, mutta kallis uusia. Meillä maksoi 2300€ kun meni rikki.
Miksi ajat niin vanhalla autolla ettei takuu korvaa?
Webasto paikalleen niin on 5kw tehot.
Vierailija kirjoitti:
Osta vanha
Niitä riittävän vanhoja vaikea löytää enää, vaikka kauan ne kestää
Vierailija kirjoitti:
Webasto paikalleen niin on 5kw tehot.
Ja akku tyhjä kun lämmittelee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vanha
Niitä riittävän vanhoja vaikea löytää enää, vaikka kauan ne kestää
Ei ole vaikeaa löytää, torissa monta sivua ja joukossa vanhoja malleja.
Osta vanha