Miehen kasvojen iho (kuvassa)
Lähikuvassa otsa. Mitä mieltä olette ihosta? Mitä voisi tehdä ihon parantamiseksi? Viikon verran ollut käytössä kerran päivässä Loreal men expertin pure&matt kuorintatöhnä. kai sitä voisi jotain muutakin käyttää tai ottaa lisäksi? en tosiaan tiedä näistä mitään, joten neuvot ovat tervetulleita.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:31"]
ukkosi naamaako tänne jaat? Mitä miehesi tykkää?
Mikä ongelma tuossa naamassa on? Terve pärstä.
[/quote] ihan on oma pärstä. ikää on 30v ja nyt vasta ensimmäistä kertaa ajatellut jotain ihollekin tehdä. arpia ainakin piisaa kun oli tosi paha akne teini-iässä. -AP
[/quote]
Käy kosmetologilla kasvohoidossa. Saat hyviä ihonhoito vinkkejä
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:47"]
Kävisin ihotautilääkärillä. Onko akneongelmaa ollut myös esim. selässä?
[/quote] ei ole selässä ollut. joskus teininä muutama finni. siis eikö finni ole se missä on keltainen möhnä sisällä?
-AP
Hyvä iho. Pesisin ainakin aamuin ja illoin jollakin herrävaraisella pesuaineella ei millään pala saippualla. Illalla rasvaisin kanssa. Kerran viikkoon/kahteen ihon kuorinta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:55"]
Hyvä iho. Pesisin ainakin aamuin ja illoin jollakin herrävaraisella pesuaineella ei millään pala saippualla. Illalla rasvaisin kanssa. Kerran viikkoon/kahteen ihon kuorinta.
[/quote]rasvaus voisikin olla hyvä idea. mutta tuossa mainitsemassani kuorintämötinässä oli että kerran tai kaksi päivässä? tuskin siis mikään vahva tai jotain -AP
Jos haluat oikeasti ihoasi hoitaa, niin älä nyt hyvä mies siihen mitään markettimönjää hiero. Kosmetolgi voi auttaa laadukkaiden hoitotuotteiden valinnassa. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:05"]Jos haluat oikeasti ihoasi hoitaa, niin älä nyt hyvä mies siihen mitään markettimönjää hiero. Kosmetolgi voi auttaa laadukkaiden hoitotuotteiden valinnassa. Huoh.
[/quote]
Ja sä olet idiootti joka ei osaa käyttää omia aivoja tai kyseenalaistaa mitään, mitä joku "ammattilainen" sanoo. Totta hitossa ne suosittelevat omia tuotteitaan ja mainostavat niitä parempina, jotta raha kilisee heidän pussiinsa.
Höyrytys: kattilassa vettä ja pyyhe päähän, sen jälkeen puhdistusaine. Ei näytä kovin pahalta.
Ei pahakaan. Tekee mieli puristella :) Osta sille Lushin Coalface-saippuaa ja pari kertaa viikkoon jotain kevyttä geelimäistä apteekin kosteusvoidetta. Kerta kuukauteen kauneushoitolaan paapottavaksi: kaunis nainen puristelee ja putsaa ihomadot pois.
Mielelläni laskisin lämpöisen luonnontuote-lastini kasvoillesi ja esim. pyllyn päälle. Onhan sinulla pyöreä ja treenattu peppu?
Terv. Rane 156c,/140kg
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:28"]
apteekista saa akneen pesuaineita ja voiteita, ne vähentää/poistaa tulehduksia iholta. Kannattaa varmaan kokeilla
[/quote] siis nyt täytyy ihan kysyä että mikä akne? finnejä ollut viimeksi kymmenen vuotta sitten kunnolla. ei kuvassa mielestäni ole finnejä? -ap
[/quote]
Otsan iho näyttää siltä, että miehelläsi on ruusufinni. Suurentuneet ihohuokoset ja vesikellomaiset pienet näppylät. Yleensä oirehtii otsan, leuan ja nenän alueella ja päänahassa. Kutinaa, kuumotusta, pistelyä, jota pahentaa mm. kylmä / kuuma ilmasto, sauna, aurinko, kosmetiikka. Myös silmien kova kutina, punoitus ja kuivuus yleistä.
Kävisin kyllä lääkärillä näyttämässä, sillä jos ruusufinniä, niin pahenee hoitamattomana. Lääkäri määrää tarvittaessa tetrasykliinikuurin. Itselläni myös ruusufinni ja iho ihan samannäköinen. Ei tule siisfinnejä vaan juurikin vesirakkuloita. Pahimmillaan minulla aina kesähelteillä, jolloin ilmassa paljon kosteutta. Syön kuureina Oricyclin nimistä antibioottia ja käytän Rozaderm nimistä kasvojen puhdistusainetta ja kosteusvoidetta(apteekista). Kannattaa googlettaa ruusufinni / rocacea. Onko keliakiaa todettu?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:13"]
Höyrytys: kattilassa vettä ja pyyhe päähän, sen jälkeen puhdistusaine. Ei näytä kovin pahalta.
[/quote] millaisia puhdistusaineita? tuskin ihan saippuaa? -AP
Rasvainen iho. Ja ensinnäkin älä käytä kuorintaa kerran päivässä vaan parikertaa viikossa. Kerran päivässä käytetään kasvojen pesuainetta, niitä on mm. Lorealla ja Nivealla miehillekin hyviä. Siihen päälle olisi myös hyvä laittaa kosteusvoide, ettei iho kuivu, mutta sinun ihosi näytti sen verran rasvaiselta kuvan perusteella, että välttämättä kosteusvoidetta ei tarvitse.
Tärkein ihoon vaikuttava tekijä on se mitä syöt ja juot sekä tupakointi/tupakoimattomuus. Syö runsaasti kasviksia, hedelmiä, vihanneksia, vähennä sokeria, valkoisia jauhoja, nopeita hiilareita yleensäkin. Juo vettä riittävästi. Lopeta tupakointi jos poltat.
Lisänä voit ostaa luontaistuotekaupasta sinkkitabletteja, ovat hyvä apu epäpuhtaalle iholle.
Mene kosmetologille kasvohoitoon, hän tekee ihollesi ihoanalyysin jonka pohjalta neuvoo ihollesi sopivan hoitorutiinin ja neuvoo millaisia aineita kannattaa käyttää. Hoitolatuotteita ei ole pakko ostaa. En tiedä tuotetta mitä nyt käytät mutta päivittäinen ihon kuorinta voi ärsyttää ihoa ja aiheuttaa lisää näppyjä tai ihottumaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:25"]
[/quote]
Tässä hyvä esimerkki, jonka saa peruskaupoista:
http://www.nivea.fi/products/Mens-Care/originals/Refreshing-Face-Wash-Gel
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:29"]
[/quote]
[/quote]
Mä olin just tulossa sanomaan että älä osta ainakaan geelimäisiä aineita, ovat melkein aina liian kuivattavia iholle kuin iholle. Kokeile ensin puhdistusmaitoa, on hellävaraisempi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:34"]
[/quote]
[/quote]
Mä olin just tulossa sanomaan että älä osta ainakaan geelimäisiä aineita, ovat melkein aina liian kuivattavia iholle kuin iholle. Kokeile ensin puhdistusmaitoa, on hellävaraisempi.
[/quote]
Katottiinko me samaa kuvaa? Ei noin rasvaisella iholla kuivuminen ole heti eka juttu. Ja itseasiassa kyseinen aine ei kuivata. Mieheni sitä käytti jo kun tavattiin, eikä tarvitse sen kanssa kosteutusta. Mulla on todella kuiva iho ja jopa mun iho kestäisi hyvin tuon jälkeen ilman kosteutusta, enkä aina kosteusvoidetta siksi laitakkaan.
Rasvaiselle iholle nimenomaan puhdistusgeeli tai vaahto.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Katottiinko me samaa kuvaa? Ei noin rasvaisella iholla kuivuminen ole heti eka juttu. Ja itseasiassa kyseinen aine ei kuivata. Mieheni sitä käytti jo kun tavattiin, eikä tarvitse sen kanssa kosteutusta. Mulla on todella kuiva iho ja jopa mun iho kestäisi hyvin tuon jälkeen ilman kosteutusta, enkä aina kosteusvoidetta siksi laitakkaan.
Rasvaiselle iholle nimenomaan puhdistusgeeli tai vaahto.
[/quote]
Ja siis tosiaan, KYLLÄ pesen samalla aineella kasvoni kuin miehenikin :D Paras puhdistusaine jota olen käyttänyt. Meikkikin lähtee paremmin kun naisten aineilla.
Ainoa vika tuossa otsassa on sen mahdollinen korkeus = hiusraja paennut. Sitä ei kuva kerro ja siihen ei Nivea autakaan. Mitään vikaa ihossa ei ole. Ne jotka toisin väittää, voisivat kokeilla lähäriä omasta otsasta ja sen tarkastelua tietsikan näytöltä -katsotaan sitten kenen otsa on huokosvapaa!
Kävisin ihotautilääkärillä. Onko akneongelmaa ollut myös esim. selässä?