Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän ketjuun helteitä ja kuumuutta paheksuvat

Vierailija
11.08.2015 |

En ole ainakaan kymmeneen vuoteen kestänyt helteitä ollenkaan. Menen ihan väsyneeksi ja on vaikea saada mitään tehtyä. Joku +16 on mulle passeli, ei kauheasti siitä ylöspäin.

Tulkaa kertomaan että on kohtalontovereita.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää ja hiki ärsyttää iho. Mitään ei voi tehdä, eikä ulos kiinnosta mennä.

Vierailija
2/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut päivääkään hellettä tänä kesänä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Ei kiinnosta helteet eikä turhan lämmin muutenkaan. Enemmän energiaa kuin ei kuumaa ja iho voi paremmin. Tänä kesänä on ärsyttäneet nää "kylmyydestä" kärsivät; kun on niiiiin kylmää ja niiiiin kamalaa!!! Etelän lämpöön on kiire,ihan sama minne,kunhan on lämmin. Sauna? Mitään....?

Vierailija
4/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallelujah, en ole yksin. Ei tee mieli liikkua ollenkaan kuumalla. Paitsi autolla kauppaan, siellä on viileää ;)

Vierailija
5/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa hellettä. Rytmihäiriöt lisääntyvät, ja voin huonosti. Selviämistä päivästä toiseen, katsotaan mitä lääkäri sanoo.

Vierailija
6/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt helteestä enkä suorasta auringonpaisteesta, mutta olen aivan erityisesti vihannut hellettä sen jälkeen, kun muutin huoneistoon, joka kylpee auringossa aamusta iltaan. Myös auringonlaskun jälkeen rakennus työntää kuumuutta sisätiloihin, eikä mihinkään pääse karkuun.

Pari vuotta sitten investoin omaan hyvinvointiini ja hankin ilmalämpöpumpun; onneksi rakennuksen tällä puolella muutkin kärsivät kuumuudesta, joten taloyhtiön lupa heltisi ongelmitta. Kotona on siis nyt aina viihtyisää, mutta muualla kärsimys jatkuu. Kun ulkolämpötila on noin 24 tai enemmän, linnoittaudun kotiini viileään ja varjoon. Liikun täältä vain pakon edessä, jos silloinkaan.

Vierailija
7/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä helteistä, mutta tämä Yhdysvaltojen Ilmatieteen laitoksen ennuste ennustaa erittäin hyviä säitä Suomeen seuraavien kuukausien osalta. Kaikki kuukaudet ainakin helmikuuhun asti Suomessa normaalia lämpimämpiä.

http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/CFSv2/htmls/euT2me3Mon.html

Lämpöä syksyllä ja melko lämmintä talvellakin? Kelpaa oikein hyvin minulle. :)

Vierailija
8/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mahdollisimman usein olisi 18-24 astetta, olisin säiden puolesta onnellinen.

Vierailija
9/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paheksuvat"?

Jep jep, osataan suomea.

Vierailija
10/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:13"]

En tiedä helteistä, mutta tämä Yhdysvaltojen Ilmatieteen laitoksen ennuste ennustaa erittäin hyviä säitä Suomeen seuraavien kuukausien osalta. Kaikki kuukaudet ainakin helmikuuhun asti Suomessa normaalia lämpimämpiä.

[/quote]

Miksi alapeukut tälle? Jos vaikka tulevina talvikuukausina on normaalia lämpimämpää, ei silloin mitään hellettä kuitenkaan ole. Ei pitäisi siis hellevalittajillekkaan olla mitään valittamisen aihetta.

Vierailija
11/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:13"]

[/quote]

Miksi alapeukut tälle? Jos vaikka tulevina talvikuukausina on normaalia lämpimämpää, ei silloin mitään hellettä kuitenkaan ole. Ei pitäisi siis hellevalittajillekkaan olla mitään valittamisen aihetta.

[/quote]

Minä annoin alapeukun sanaparille "lämpöä syksyllä". Syksyn pitää olla viileä ja pimeä. Talvi saa minun puolestani olla "lämmin" ja sateinen, pääasia on se, että jalkojen ja renkaiden alla ei ole jäätä.

Vierailija
12/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho alkaa kutisemaan heti kun tulee niin lämmin että hikoiluttaa. Enkä ole mikään läski jolla olisi taipeet hiessä ja mahamakkarat ihottumalla. Lisäksi rusketun vaikka en olisi kunnolla auringossa, joten pelkään melanoomaa. +18 olisi tosi hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi