Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sukulaisilla oikeus loukkantua avioerosta?

Vierailija
11.08.2015 |

Meille on tulossa avioero. Olen jo pitkään voinut pahoin eikä suhde ole monista yrityksistä huolimatta muuttunut parempaan suuntaan. Olen siis oman hyvinvointini/mielenterveyteni takia ottamassa eron. Mies näkee koko tilanteen eri lailla: hänestä suhde on ihan ok eikä hän ymmärrä minun näkökantaani (ei ole koskaan ymmärtänyt).

Nyt sitten miehen koko suku (vanhemmat, sisarukset) osoittavat syyttävän sormensa minuun ja ovat verisesti loukkaantuneita. Eroamalla loukkaan kuulemma heitä henkilökohtaisesti, sillä suvussa ei todellakaan ole ollut tapana erota "pikkujuttujen vuoksi". Miehen käytöksessä he eivät tietenkään näe mitään parannettavaa, vaan syy on yksin minun. Sukulaiset soittelevat ja tekstaavat minulle, syyttelevät ja vaativat selityksiä. Osa on huutanut ja itkenyt kysellen, miten voin tehdä näin. Ketään ei kiinnosta se, millainen minun vointini on tai on ollut vuosien varrella - ero on joka tapauksessa kauhea teko ja yksin minun vikani. Nyt olen lopettanut puheluihin ja viesteihin vastaamisen. En mielestäni ole kenellekään selitystä velkaa, ja vaikka olisinkin, niin eihän mikään sanomani heille kelpaa.

Onko sukulaisilla oikeus reagoida eroon näin??

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:50"]

Sä et voi mitään heidän reagoimisiin, mutta omiin voit. Mä ignooraisin kaikki negatiiviset ruikuttajat ja menisin eteenpäin. Mun lähipiirissä on valitettavsti pariskunta, joka ei voi erota, koska avioero on väärin ja sen tekevät vain huonot ihmiset. Voin kertoa, että nuo kaksi voivat erittäin huonosti ja kaikki, jotka tuntevat ja tietävät nuo kaksi, tietävät että helvetin huonosti menee. Pilaavat omat elämänsä. En ymmärrä.

[/quote]

Lue vastaus 7

Vierailija
22/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:50"]

Sä et voi mitään heidän reagoimisiin, mutta omiin voit. Mä ignooraisin kaikki negatiiviset ruikuttajat ja menisin eteenpäin. Mun lähipiirissä on valitettavsti pariskunta, joka ei voi erota, koska avioero on väärin ja sen tekevät vain huonot ihmiset. Voin kertoa, että nuo kaksi voivat erittäin huonosti ja kaikki, jotka tuntevat ja tietävät nuo kaksi, tietävät että helvetin huonosti menee. Pilaavat omat elämänsä. En ymmärrä.

[/quote]

Lue vastaus 7

[/quote]
Mä olen niin lähellä tuota paria, että tiedän ihan liikaa asioita eikä jää kyllä keneltäkään muultakaan huomaamatta missä mennään, vaikka eivät tiedäkään kaikkea mitä mä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, ihan kuin olisin kirjoittanut aloituksen itse paitsi että emme ole vielä noin pitkällä. Anoppi on minulle kuitenkin jo kauan pauhannut kuinka minä olen se perheen rikkoja jos ero tulee ja samaa nyökyttelee myös appiukko. Ymmärrän hänen huolensa poikaansa kohtaan, mutta koska hän ei todellakaan tiedä meidän melkein 20 vuoden parisuhteen ikävistä asioista, enkä niistä meinaa kertoakaan ikinä, niin huoli on liioiteltua. Olen yrittänyt vuosien ajan varoitella anoppia mahdollisesti tulevasta erosta, mutta en tarvitse asian päättämiseen hänen rääkymistään. Kaikki muut ymmärtävät kyllä jos ja kun ero tulee, vain anoppi on se joka katsoo pystyvänsä määräämään minkälainen elämäni ja perheen elämä on. En välitä kuitenkaan anopin mielipiteistä, vaan olen hänet joutunut parikin kertaa tämän vuoden aikana pistämään puhelimeni estoluetteloon.

Älä siis välitä muiden mäkätyksistä, estä mielummin heidän puhelunsa ja viestittelyt ja järjestele asiat parhaaksi katsomallasi tavalla. Voit sanoa myös heille, että jos he haluavat olla sinun kanssasi väleissä myöhemminkin, pitää heidän miettiä tarkemmin mitä sanovat ja miten asiasta puhuvat ylipäätään. Varsinkin jos teillä on lapsia, niin heidän pitää osata käyttäytyä asiallisesti. N41

Vierailija
24/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex anoppini syytti minua kodinrikkojaksi kun jätin mieheni. Mielestäni mies oli se kodinrikkoja koska hän oli julma minua kohtaan mutta ei myöntänyt että liitossamme olisi ollut mitään ongelmaa. Ainoa vaihtoehto oli jättää mies joten minut leimattiin pahaksi ihmiseksi. Miehen äiti ei voinut uskoa että hänen pojassaan olisi mitään vikaa enkä hennonnut kertoa vanhalle naiselle ikäviä asioita hänen lapsestaan.
Joten ero vireille ja välit poikki exän sukuun. Säästyy paljolta mielipahalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi