Vieraat jotka vain eivät tajua lähteä kotiinsa
Jököttikö kaveri sohvalla yhä, kun lähditte nukkumaan? Eikö anoppi tajua, ettei kylässä tarvitse olla viikkoa kerrallaan? Tähän pahimmat kauhukertomukset vieraista jotka eivät vain tajua lähteä, vaikka miten vihjailisi.
Kommentit (35)
Höh, musta on kivaa kun vieras viihtyy. Mulle on niin outoa että mun seura kiinnostaa joten olen haltioissani jos kaveri haluaa jäädä yöksi.
Monetkaan lapsettomat henkilöt/pariskunnat eivät tajua lähteä illalla vaikka suoraan sanotaan että lapsilla alkaa iltatoimet ja niiden pitäisi päästä rauhoittumaan.
Oltiin miehen kanssa miehen rantahuvilalla lomalla. Mentiin jo alkuillasta sänkyyn, kun ovikello soi. Sieltä tuli uusi tuttavuus, mies johon oltiin tutustuttu aijemmin paikallisessa baarissa/ravintolassa. Istuttiin siinä keittiön pöydän ääressä, juotiin ja kateltiin vaan toisiamme. Sanoin että nyt kyllä väsyttää, se vaan sano että "jaa, no jos me jäädään ton sun miehen kanssa vielä rupattelemaan"... odotin sängyssä 2 tuntia. Sitten marssin takaisin keittiöön, siellä ne puhu jalkapallosta. Sanoin että eiköhän ois aika lähteä kotiin, se vaan totesi ettei hänellä ole kiire. Lopulta menin yksin sänkyyn, ja vieras lähti 5 tunnin vierailun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:24"]Oltiin miehen kanssa miehen rantahuvilalla lomalla. Mentiin jo alkuillasta sänkyyn, kun ovikello soi. Sieltä tuli uusi tuttavuus, mies johon oltiin tutustuttu aijemmin paikallisessa baarissa/ravintolassa. Istuttiin siinä keittiön pöydän ääressä, juotiin ja kateltiin vaan toisiamme. Sanoin että nyt kyllä väsyttää, se vaan sano että "jaa, no jos me jäädään ton sun miehen kanssa vielä rupattelemaan"... odotin sängyssä 2 tuntia. Sitten marssin takaisin keittiöön, siellä ne puhu jalkapallosta. Sanoin että eiköhän ois aika lähteä kotiin, se vaan totesi ettei hänellä ole kiire. Lopulta menin yksin sänkyyn, ja vieras lähti 5 tunnin vierailun jälkeen.
[/quote]
Jos miehesi ei halunnut vierasta pois käskeä, mikä ongelma?
Lapsiperhe joka tuli kylään aamupäivällä ja lähti vasta kun iltapuuroa aloin omille lapsille laittaa. Luulin että tulevat vain käymään..
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:24"]Oltiin miehen kanssa miehen rantahuvilalla lomalla. Mentiin jo alkuillasta sänkyyn, kun ovikello soi. Sieltä tuli uusi tuttavuus, mies johon oltiin tutustuttu aijemmin paikallisessa baarissa/ravintolassa. Istuttiin siinä keittiön pöydän ääressä, juotiin ja kateltiin vaan toisiamme. Sanoin että nyt kyllä väsyttää, se vaan sano että "jaa, no jos me jäädään ton sun miehen kanssa vielä rupattelemaan"... odotin sängyssä 2 tuntia. Sitten marssin takaisin keittiöön, siellä ne puhu jalkapallosta. Sanoin että eiköhän ois aika lähteä kotiin, se vaan totesi ettei hänellä ole kiire. Lopulta menin yksin sänkyyn, ja vieras lähti 5 tunnin vierailun jälkeen.
[/quote]
Jos miehesi ei halunnut vierasta pois käskeä, mikä ongelma?
[/quote]
Se halusi, muttei raaskinut.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:24"]Oltiin miehen kanssa miehen rantahuvilalla lomalla. Mentiin jo alkuillasta sänkyyn, kun ovikello soi. Sieltä tuli uusi tuttavuus, mies johon oltiin tutustuttu aijemmin paikallisessa baarissa/ravintolassa. Istuttiin siinä keittiön pöydän ääressä, juotiin ja kateltiin vaan toisiamme. Sanoin että nyt kyllä väsyttää, se vaan sano että "jaa, no jos me jäädään ton sun miehen kanssa vielä rupattelemaan"... odotin sängyssä 2 tuntia. Sitten marssin takaisin keittiöön, siellä ne puhu jalkapallosta. Sanoin että eiköhän ois aika lähteä kotiin, se vaan totesi ettei hänellä ole kiire. Lopulta menin yksin sänkyyn, ja vieras lähti 5 tunnin vierailun jälkeen. [/quote] Jos miehesi ei halunnut vierasta pois käskeä, mikä ongelma? [/quote] Se halusi, muttei raaskinut.
[/quote]
Kuka avaa oven jos ei halua vieraita? :D Peitto korville vaan!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:23"]
Monetkaan lapsettomat henkilöt/pariskunnat eivät tajua lähteä illalla vaikka suoraan sanotaan että lapsilla alkaa iltatoimet ja niiden pitäisi päästä rauhoittumaan.
[/quote]
Tuttua! Me lähdettiin kerran kylvettämään lasta ja vieraat jäi vain keskenään jököttämään sohvalle. Tätä ennen oli tunti koetettu vihjailla, että pitäisi jo aloittaa lasten iltapuuhat, eikä mitään vaikutusta. Luulin, ettei ne lähde ikinä. Ei ole oikein mitään kohteliasta tapaa sanoa, että voisitteko jo lähteä kotiinne, jos toiset eivät halua tajuta.
Jos mulla on vieras joka ei tajua lähteä, niin todennäköisesti ilmoitan itse lähteväni pian jonnekin. Kukaan ei ole vielä jäänyt mun kämppään yksin hengaamaan :D Ja vaikka ei oikeasti lähtisikään, niin ainahan sitä voi vetää autolla vaan jonkun pikku kierroksen ja palata kotiin heti kun vieras ei oo enää näköetäisyydellä.
Mun mielestä taas ihan hyvin sanoa, että nyt meillä on muuta hommaa, sovitaan uusi tapaaminen paremmalle ajalle. Toi vihjailu on tavattoman epäkohteliasta, koska ainahan sitä ei tajua ja kun tajuaa niin tajuaa, että isäntäväki on ollut vaikeana jo pitkän aikaa ja tulee vain nolo tilanne.
Mä luulen, että monikaan ei tajua lasten iltatoimien kotiinlähtövihjeeksi, koska moni voi ajatella, että jee sittenhän isäntäväellä on aikaa kun mukulat on sängyssä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:29"]Lapsiperhe joka tuli kylään aamupäivällä ja lähti vasta kun iltapuuroa aloin omille lapsille laittaa. Luulin että tulevat vain käymään..
[/quote]
Puhutkohan meistä..ups. Tajusin sen kyllä myöhemmin. Oli vaan niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Ps.Se pannari oli tosi hyvää!
Olen itse sosiaalisesti kömpelö eikä tilannetaju aina pelaa. En voinut kun ihailla, kun minulle alettiin pitää sellaista "oli kiva kun tulit käymään" -puhetta. Jälkeenpäin ihan nolotti, etten itse älynnyt poistua aikaisemmin siinä tilanteessa. Mutta kun ei tajua niin ei tajua. Onneksi toisella osapuolella oli niksit hallinnassa ja osasi hankkiutua minusta hienovaraisesti eroon.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:52"]
Jos mulla on vieras joka ei tajua lähteä, niin todennäköisesti ilmoitan itse lähteväni pian jonnekin. Kukaan ei ole vielä jäänyt mun kämppään yksin hengaamaan :D Ja vaikka ei oikeasti lähtisikään, niin ainahan sitä voi vetää autolla vaan jonkun pikku kierroksen ja palata kotiin heti kun vieras ei oo enää näköetäisyydellä.
[/quote]
Me kokeiltiin tätä kerran anoppiin, jolla on tapana tunkea kylään kutsumatta, ihan liian usein ja viipyä liian pitkään. Ilmestyi siis ovelle taas ja tehtiin miehen kanssa kuten oli sovittu ja sanottiin:" Nyt ei valitettavasti käy, ollaan kylään lähdössä ja jo puoli tuntia myöhässä." Se tunki silti väkisin sisään, että hän vain vähän tehvehtii vauvaa. Meidän oli sitten pakko tehdä näytösluontoinen lähtö, ja mentiin syömään Heselle. Mut miten törkeää, ois oikeasti voitu olla jo myöhässä ja yksi vain lirkuttaa vauvalle ja viivyttää meitä.
Mä en ymmärrä miksei vaan voi sanoa esim. että "nyt pitää alkaa tekemään asiaa x. Kiva kun kävit, koskas nähdään taas?" Jos on niin ääliö että tommosesta loukkaantuu, nii antaa loukkaantua.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:30"]
Mä en ymmärrä miksei vaan voi sanoa esim. että "nyt pitää alkaa tekemään asiaa x. Kiva kun kävit, koskas nähdään taas?" Jos on niin ääliö että tommosesta loukkaantuu, nii antaa loukkaantua.
[/quote]
Ei toi toimi kaikkiin. Mun ystävä sanoisi, että niin onkin kiva nähdä pitkästä aikaa. Nyt ei anneta enää tulla niin pitkää taukoa kuin viimeksi ja jatkaa juttua muina miehinä hievahtamattakaan sohvalta.
Meillä on eräs kaveri, joka saattaa tulla yllätys käynnille iltapäivällä ja olemme joutuneet monta kertaa sanomaan että nyt menemme nukkumaan, lukitsethan oven kun lähdet :D siinä hän sitten jää istumaan yksikseen sohvalle katselemaan telkkaria kun toiset menee nukkumaan. kun ei mene perille niin ei mene.
Eikä sekään auta että "lähden tässä kauppaan juuri", hän tulee mukaan kun myös tarve :D
Mun ystävään ei auta edes etukäteen ilmoitetut aikarajat tyyliin; kyläily sopisi klo 12-14 välillä, sen jälkeen olen sopinut muuta. Ehei, hän tulee todennäköisesti myöhässä ja on kylässä vähintään neljä tuntia. Tosi noloa tuohon mitään enää sanoa, kun on jo etukäteen koettanut varmistaa ettei vierailu taas veny. Tämän takia en viitsi häntä kovin usein nähdä, vaikka muuten ihan kiva tyyppi onkin.
Anoppi alkaa tehdä lähtöä suht kohtuullisen ajan päästä. Se lähtö vain kestää ja kestää, jopa kaksi tuntia ekasta lupauksesta. Kerrankin seisoi ovenraossa höpöttämässä tunnin, ennen kuin sain kammettua hänet pihalle.
Olen pahoillani, mutta en tajua vihjailuja, mulle pitää sanoa suoraan. Mulla itselläni on lapsi, mutta jos laitan lapsen nukkumaan, ei se tarkoita että vieraiden pitäisi lähteä. Oikeastaan toivoisin, että vieraat jäisivät vielä niin että saisin itse keskittyä heihin täysillä, ilman lasta.
Tapailin sellaista miestä, joka saattoi tulla kahville kello kolme ja lähteä vasta puolen yön jälkeen. Silloinkin sen sai häippäämään vasta usean vihjailun jälkeen, kun ei oikeen suoraankaan kehdannut sanoa. Mies ei myöskään tehnyt aloitetta mihinkään syvempään, kunnes kuukausien tapailun jälkeen humalassa tunnusti rakkautensa. Sitten oli jo pakko antaa pakit.