Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieraat jotka vain eivät tajua lähteä kotiinsa

Vierailija
11.08.2015 |

Jököttikö kaveri sohvalla yhä, kun lähditte nukkumaan? Eikö anoppi tajua, ettei kylässä tarvitse olla viikkoa kerrallaan? Tähän pahimmat kauhukertomukset vieraista jotka eivät vain tajua lähteä, vaikka miten vihjailisi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas käy harvoin vieraita, ja kukaan ei koskaan viivy kauan. Aika tylsää. Joskus kun ei ollut vielä lapsia, oltiin miehen kanssa kaveripariskunnalla illalla kylässä, oli tosi mukavaa, kunnes kaveripariskunnan mies sanoi että "te voisitte nyt lähteä kotiin, mä meen kuitenkin aamulla töihin" ja me vähän noloina lähdettiin, muistan että itse jopa loukkaannuin, mutta nykyään kyllä ymmärrän, enkä itsekään kyläile missään kauan.

Vierailija
22/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:07"]Anoppi alkaa tehdä lähtöä suht kohtuullisen ajan päästä. Se lähtö vain kestää ja kestää, jopa kaksi tuntia ekasta lupauksesta. Kerrankin seisoi ovenraossa höpöttämässä tunnin, ennen kuin sain kammettua hänet pihalle.
[/quote]
huh tuollaiset on rasittavia jotka tekee pitkään lähtöä.kun ite jo oottaa että pääsis omiin hommiin ja ajattelee että kohta niin alkaa kahden tunnin päästä hymy hyytyä.
mua harmitti kummipojan rippijuhlissa kun näin heitä tosi pitkästä aikaa ja olis ollu kiva jutella henkilökohtaisia asioita niin siellä oli yks perhe joka ei tajunnut lähteä.oli tullut paljon ennen muita ja jäivät vielä kun me lähdimme. Meitä pyydettiin erikseen viipymään pitempään kun harvoin nähdään.muutkin vieraat tulivat ja menivät mutta nämä vain istuivat siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko kertoi hyvän tarinan tuttavastaan, joka käy ehkä kaksi kertaa vuodessa, mutta ei kyllä ymmärrä "kyläilyetiketistä" mitään. Oli kerran tullut heille kotiin vaikka ketään ei ollut kotona. Siellä on ovet siis melkein aina auki. Appi kun tuli töistä yövuorosta niin tämä herra istui katsomassa siellä telkkaria ja appi kohteliaana jutteli tovin, mutta ilmoitti sitten, että nyt on pakko mennä nukkumaan kun on koko yön ja aamun ollut töissä. No vieras sitten toivotti hyvät unet ja jäi kattomaan sitä telkkaria :D

Vierailija
24/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:07"]

Anoppi alkaa tehdä lähtöä suht kohtuullisen ajan päästä. Se lähtö vain kestää ja kestää, jopa kaksi tuntia ekasta lupauksesta. Kerrankin seisoi ovenraossa höpöttämässä tunnin, ennen kuin sain kammettua hänet pihalle.

[/quote]

:DDD

Tää on kuin jostain sketsistä. Näen sieluni silmin kun kirjoittaja kampeaa ulos anoppiaan, joka pitää kaksin käsin ovenkarmeista kiinni ja selittää koko ajan jostain miniälleen tuntemattomista ihmisistä mitä ne on nyt tehneet..

Vierailija
25/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:29"]Lapsiperhe joka tuli kylään aamupäivällä ja lähti vasta kun iltapuuroa aloin omille lapsille laittaa. Luulin että tulevat vain käymään..
[/quote]

Puhutkohan meistä..ups. Tajusin sen kyllä myöhemmin. Oli vaan niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Ps.Se pannari oli tosi hyvää!
[/quote]

Tuskin puhun :) Meillä ei ollu pannaria...

Vierailija
26/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi miehen kaveri jäi yöksi meille oma-aloitteisesti. Sohvalla nukkui eikä tämän olo siinä sinänsä minua häirinnyt mutta ihmetytti ettei missään vaiheessa kysynyt voiko jäädä yöksi, ei ollut sopinut asiasta erkseen miehenikään kanssa. Hän vain jäi. Tyyppi tuli meille jo päivällä kahville ja lähti seuraavana päivänä joskus yhden maissa. Mukava ihminen kyllä noin muuten.

Vierailija
27/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:23"]

Monetkaan lapsettomat henkilöt/pariskunnat eivät tajua lähteä illalla vaikka suoraan sanotaan että lapsilla alkaa iltatoimet ja niiden pitäisi päästä rauhoittumaan.

[/quote]

Moni varmaan ajattelee, että tästä se varsinainen seurustelu alkaa. Sitä ennenkin on vierailuaika touhotettu lastenhoidon parissa. Eipä se nukuttaminenkaan eroa siitä, että vanhemman huomio on lapsessa eikä vierailussa. Itse en tosin harrasta vierailujen venyttämistä.

Vierailija
28/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon ihan ääneen että "Kylläpä oli kiva että olitte, mutta nyt meidän täytyy lähettää teidät kotiin että saadaan rauhoituttua iltapuuhiin ja nukkumaanmenoon."

Kukaan vielä ei ole alkanut vinkua vastaan että eipäs lähdetäkään.

Vierailija
29/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni kaveri tuli kylään ja oli puhetta että jää yöksi. Viidennen yön jälkeen pakkasin kamani ja lapset ja lähdin oman ystäväni luokse ilmoittaen että tulen kotiin kun kaveri on lähtenyt!
Oli vielä sen päivän mutta illalla tajusi lähteä!
Outoa käytöstä aikuiselta ihmiseltä!

Vierailija
30/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:29"]Lapsiperhe joka tuli kylään aamupäivällä ja lähti vasta kun iltapuuroa aloin omille lapsille laittaa. Luulin että tulevat vain käymään..
[/quote]

Puhutkohan meistä..ups. Tajusin sen kyllä myöhemmin. Oli vaan niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Ps.Se pannari oli tosi hyvää!
[/quote]

Tuskin puhun :) Meillä ei ollu pannaria...
[/quote]

Heh.. Huvittavaa lukea jonkun vieraan kommentoivan mun viestiä kuin olisi oma. Ehkä olikin pannaria.

Vierailija
31/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kerran yökylään mulle uppo-oudot pariskunta. En osannut puhua mitään. Miehet tunsivat toisensa ja saunoivat. Hetken tollistelimme naisen kanssa toisiamme kunnes haukottelin ja sanoin että menen sänkyyn kun niin ramasee. Ahdisti.
Älkää nyt eka kertaa yökylään menkö oudot ihmiset.

Vierailija
32/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:23"]

Monetkaan lapsettomat henkilöt/pariskunnat eivät tajua lähteä illalla vaikka suoraan sanotaan että lapsilla alkaa iltatoimet ja niiden pitäisi päästä rauhoittumaan.

[/quote]

Veikkaan, että ovat yksinäisiä ja kaipaavat vain niin kipeästi seuraa, etteivät haluaisi lähteä yksinäiseen kotiin:(

Vierailija
33/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:52"]

Jos mulla on vieras joka ei tajua lähteä, niin todennäköisesti ilmoitan itse lähteväni pian jonnekin. Kukaan ei ole vielä jäänyt mun kämppään yksin hengaamaan :D Ja vaikka ei oikeasti lähtisikään, niin ainahan sitä voi vetää autolla vaan jonkun pikku kierroksen ja palata kotiin heti kun vieras ei oo enää näköetäisyydellä. 

[/quote]

Me kokeiltiin tätä kerran anoppiin, jolla on tapana tunkea kylään kutsumatta, ihan liian usein ja viipyä liian pitkään. Ilmestyi siis ovelle taas ja tehtiin miehen kanssa kuten oli sovittu ja sanottiin:" Nyt ei valitettavasti käy, ollaan kylään lähdössä ja jo puoli tuntia myöhässä." Se tunki silti väkisin sisään, että hän vain vähän tehvehtii vauvaa. Meidän oli sitten pakko tehdä näytösluontoinen lähtö, ja mentiin syömään Heselle. Mut miten törkeää, ois oikeasti voitu olla jo myöhässä ja  yksi vain lirkuttaa vauvalle ja viivyttää meitä.

[/quote]

Eikös tuo ole aika selvää, että anoppi on mitä ilmeisimmin todella yksinäinen jos tuppaa silti sisälle, vaikka sanoisi suoraan ettei käy:O

Vierailija
34/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan että heidän pitäiisi poistua, äläkä vain vihjaile. Joillakin ihmisille ei aina ole tilannetaju ole niin hyvä kuin sinulla. Sano vaikka näin: "Me olemme  menossa nukkumaan, joten voisitteko te vieraat poistua omiin asuntoihinne? Sovitaan sitten jossakin vaiheessa taas joku päivä, jolloin voitte taas tulla meille vierailulle. Kiitos vierailusta täällä ja nähdään sitten joskus uudestaan jonain toisena sovittuna päivänä."

Voit sanoa suoraankin ilman että vieraiden pitäisi poistua koska te olette menossa nukkumaan. Ei vieraat yleensä suoraan sanomisesta koskaan järkyty ja rupea itkemään. Ellette siten sano todella rumasti tyyliin "olemme menossa nukkumaan joten voisitteko jo painua vi**uun täältä?"

Vierailija
35/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:14"]Olen pahoillani, mutta en tajua vihjailuja, mulle pitää sanoa suoraan. Mulla itselläni on lapsi, mutta jos laitan lapsen nukkumaan, ei se tarkoita että vieraiden pitäisi lähteä. Oikeastaan toivoisin, että vieraat jäisivät vielä niin että saisin itse keskittyä heihin täysillä, ilman lasta.
[/quote]

Mulla sama, mua ärsyttää kun kaikki vieraat aina lähtee kun laitan lapsen/lapset nukkumaan. Välillä sitten sanon että ei tarvitse lähteä.