Vinkkejä kaivataan vaimon halujen herättelyy!
Lasten saannin myötä vaimon seksihalut ovat kadonneet lähes täysin. Vauva-aika oli käytännössä täysin seksitön. Nuorinkin aloitti tänään koulun, joten pienten lasten arkihässäkkäkin on jo ohi.
Olen aina osallistunut paljon lasten hoitoon ja rouva on saanut käydä jumpalla tms. niin paljon kuin haluaa. Jos on ollut jotain tyttöjen viikoloppuja, niin niihinkin on päässyt. Tietysti voisin aina tehdä kotitöitä enemmänkin, mutta niihinkin kyllä osallistun. Joskus täytyy hieman muistuttaaa, mutta teen osani kyllä.
Nyt vai alkaa olla niin sanotusti mitta täynnä. noin 99% ehdotuksistani tyrmätään. Välillä ehdottelen ihan suoraan, välillä hitaasti lämmitellen ja kaikkea siltä väliltä. Olen ollut pitkiäkin aikoja ehdottelematta yhtään mitään, mutta käytännössä se tarkoittaa, että on ollut pari kolme kuukautta ilman seksiä. Ja kaikista niistä torjutuksi tulemisen syistä voisi kirjoittaa vaikka kirjan.
No, mutta kysymys siis kuluu: miten voin yrittää herätellä vaimon seksihaluja, vai onko tämä liitto tuhoon tuomittu? Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos.
Kommentit (61)
minulle ainakin tärkeeää on läheisyys ilman painetta seksistä eli että hellit ja olet lähellä muutenkin. silloin usein halut heräävät. eli suutelet niskaa, silittelet, kehut ulkonäköä. istut sohvalle viereen juttelemaan ja silittelet ohimennen.
Pitäisi tietää mistä se haluttomuus pääasiallisesti kumpuaa. Hormonit? Yleinen tyytymättömyys? Vaikutat kyllä mukavalra mieheltä, auttavalta ja arkeen osallistuvalta, pikkulapsiarkikin jo ohi. Onkohan tuossa jotain kyllästymistä takana? Vaikea auttaa kun ei tiedä mistä on kyse, kokeilkaa vaikka seksuaaliterapeutilla käyntiä ja vaimon olisi hyvä mittauttaa hormonitasonsa. :/ Ikäväähän tuo muta toivottavasti saatte apua ongelmaan.
Tarjoa vaimolle ullatus. Naiset tykkäävät kun niin puolustelevat ullatuksia.
Suoritat liikaa. Naiset tosiaan tarvitsee myös spontaaneja huomionosoituksua ja flirttejä tunteakseen itsensä halutuksi eikä pelkästään seksinsuorittajiksi. Oot tajuamattasi aiheuttanut vaimolle paineita suorittaa ja se vain vähentää haluja.
Lapset on tehty, seksiä ei tarvita. Saattaa olla ihan näinkin yksinkertainen syy. Miehet varmaan useinkin luulee, että naiset haluaa seksiä, koska kokevat miehen haluttavana. Tämä ei aina ole näin vaan syy saattaa olla tuo edellämainittu.
Minun mieheni on hoitanut asian näin: meillä on päiväkoti-ikäisiä lapsia ja pari koiraa ja iso omakotitalo, kaikki kotityöt on jaettu hyvin tasapuolisesti koska molemmilla on myös fyysisesti raskaat työt. Huomaan heti jos minulle kaatuu enemmän hommia, olen viimeistään klo 20 aivan poikki. Ei tulisi seksi mieleenkään. Mieheni siis pitää huolen siitä että taakka jaetaan tasan. Tämän lisäksi hän hellii minua päivittäin, ilman että sen tarvitsisi johtaa seksiin. Hän ei läheskään aina itsekään jaksa seksiä, mutta hellyyttä hän ikäänkuin laittaa varastoon. Siinä jos minä pannuja tiskailen on todella kiva kun toinen käy pussailemassa. Tai kun istahdetaan sohvalle niin mies ottaa heti syliin tai kainaloon. Minä en ole lasten syntymän jälkeen harrastanut mitään muuta kuin lenkkeilyä kera vaunujen ja koirien, miehelleni suon harrastusmahdollisuuksia enemmän, juurikin siksi että hän hoitaa tehtävänsä niin hyvin ja saa arjen tuntumaan helpolle. Rakkaus välittyy ihokontaktissa, eli sitä paineetonta läheisyyttä pitää olla. Ja toiselle pitää jäädä myös energiaa rakasteluun. Kuulostat mieheletä joka hoitaa hommansa hyvin, ehkä kyse on juuri läheisyyden puutteesta ja painostavasta/odottavasta ilmapiiristä?
Koskettelua ilman että vaimolle tulee pelkoa seksivaatimuksista. Eli ihan vaan halailua ja hieromista ilman mitään seksuaalista vihjettä. Sitä tarvitaan pajon, usein ja pitkään.
Auttoi ainakin minua :)
Meilläkin siis oli pitkä kuiva kausi lasten saamisen jälkeen. Ja se ahdisti minuakin, halutonta osapuolta. Halusin kyllä haluta, mutta ei se väkisellä onnistu. Pahimmassa tilanteessa miehen kosketuskin ahdisti ja pelotti, sillä kuvittelin hänen vain haluavan seksiä.
Jospa puhuisitte asiasta avoimesti. Kerro että sinä kaipaat seksiä ja haluaisit sitä vaimosi kanssa. Jos vaimo ei halua sinua, teillä on ongelma. Ratkaisuksi esimerkiksi: Seksuaaliterapeutti, seksiloma, aikatauluttakaa seksi kalenteriin. Vaimon pitää kokea pieni herätys että avioliitto saattaa päätyä eroon tällä menolla. Kun pitää puolisoa itsestään selvänä ja elämä on kaavoihin kangistunut, ei seksielämä ala kukoistamaan vihjailemalla ja hartioita hieromalla. Tarvitaan rehellistä puhetta ja konkreettisia tekoja molempien taholta. Jos kokee puheen seksistä painostavana, onko koko parisuhteella enää toivoa? Vaimon pitää itse päättää haluta ja löytää seksuaalisuutensa uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:22"]
Pitäisi tietää mistä se haluttomuus pääasiallisesti kumpuaa. Hormonit? Yleinen tyytymättömyys? Vaikutat kyllä mukavalra mieheltä, auttavalta ja arkeen osallistuvalta, pikkulapsiarkikin jo ohi. Onkohan tuossa jotain kyllästymistä takana? Vaikea auttaa kun ei tiedä mistä on kyse, kokeilkaa vaikka seksuaaliterapeutilla käyntiä ja vaimon olisi hyvä mittauttaa hormonitasonsa. :/ Ikäväähän tuo muta toivottavasti saatte apua ongelmaan.
[/quote]
Itse asiassa olemme käyneetkin seksuaaliterapeutilla, mutta en tiedä oliko hän huono työssään, vai mikä mättäsi, mutta ei siitä kyllä apau ollut. Keskustelu oli periaatteessa ihan hyvää, mutta vaikutus oli olematon.
Tuosta hormonitason mittauksesta voisi keskustella.
AP
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:08"]
Jätä se sika!
[/quote]
Kyllähän tämä on käynyt välillä mielessä, mutta yritän nyt vielä taistella, että saisimme hommat toimimaan.
Kiitoksia hyvistä vastauksista ja kommenteista! Täytyy pyrkiä keskustelemaan enemmän ja saamaan ilmapiiri muuttumaan jollain tavalla. Kenties asia on kuten #7 ja #9 (ja muutkin kommentoivat). Tuollainen hellyttely on tietenkin mukavaa ja silloin tällöin tätä onkin (tosin uskoisin että liian vähän). Ongelma on vain se, että itseäni tällaiset tilanteet vain kiihottavat entisestään ja painetaso nousee minulla. No kaipa sitä on vain hiljalleen lämmiteltävä liitto uuteen uskoon. Tuntuu vain siltä, että vaimoa ei asia kiinnosta pätkääkää ja hänelle tämä nykyinen tilanne on ihan ok.
puhu hänen kanssaan. siis ihan mistä vaan muustakin kuin arkiasioista ja lapsista jne. osoita että haluat keskustella hänen kanssaan ja kuulla mitä mieltä hän on asioista.
tämä saisi minut haluamaan minun miestäni. nyt en halua kun vaikutan olevan hänelle vain reikä ja kodinhoitokone.
"Nyt vai alkaa olla niin sanotusti mitta täynnä. noin 99% ehdotuksistani tyrmätään"
Millä tavalla olet ehdotellut sen 1 prosentin kohdalla, jolloin yrityksesi on onnistunut? Mikä ero on tuolla tilanteella ja niillä 99 muulla? Löytyisikö yhteinen nimittäjä vai onko täysin satunnaista?
Olet kohtelias hänelle, huomioit häntä muutoinkin kuin vain kerjäämällä seksiä, teet kotitöitä kertaakaan valittamatta niistä, käyt lasten kanssa ulkona, suunnittelet lomat, olet aina autokuskina, käyt kaupassa, suunnittelet ruokalistat kotiin eli panostat tosissaan kotielämään. Seksistä et puhu, vihjaa, kertaakaan kunnes hän itse ottaa sen esiin.
Meillä tuo laukesi etelänlomaan, niin että menimme ihan kaksin lomalle. Oli laadukas rantaloma kaunissa lomakohteessa, altailla oleilua, retkiä merelle, shoppailua ja paljon hotellihuoneessa lepäilyä. Iltaisin söimme ja joimme hyvin hotellissa altaan reunalla, ja sain laittaa kaunista päälle ja tuntea itseni hänen kuningattarekseen. Se oli ikään kuin yhteinen päätös, että kokeillaan tätä ennen kuin erotaan, ei meillä mitään menetettävääkään ole. Mieheni kohteli minua pitkästä aikaa kuin haluttavaa naista eikä kuin vaimoa ja äitiä. Minä nukuin tarpeeksi ja rusketuin, ja pidin epäkäytännöllisiä hepeneitä ja korkokenkiä, ja tunsin itseni enemmän naiseksi kuin ikinä lasten saannin jälkeen. Sitten kun sitä illan edetessä vähän iloisesti humaltuikin, niin alkoi sitä estotkin karista ja hormonit hyrrätä. Oltiin kuin vastarakastuneet sieltä palattua. Kyllähän se siitä sitten arjen ja vuoden myötä haalistui, mutta aika pitkälle se kyllä kantoi.
Toivottavasti jokin näistä vinkeistä auttaisi. Harmi ettei seksuaaliterapiasta ollut sen suurempaa apua! Erohan siinä tulee jos tämänkaltainen ongelma ei ota loppuakseen, mutta sellaista se elämä välillä tuppaa olemaan. Onnea yritykseen mies, toivottavasti apu löytyisi.
Tämänhän on todella yksilöllistä, mutta omalla kohdalla tilanne on se, että kun se fyysinen läheisyys on ollut poissa monta vuotta, puolisosta on tullut tavallaa "vieras" ihminen ja ei minua ainakaan kiinnosta seksi tuntemattomien kanssa. Eli se fyysinen läheisyys takaisin, opetelette uudelleen tuntemaan toisenne, siis fyysisellä tasolla, kropat, mikä tuntuu hyvältä yms. Halailua, käsikkäin kävelyä, pusuttelua, pestään toisen selkä saunassa yms yms. Voihan se olla että tuokaan ei tuo haluja takaisin, mutta kannattaahan se kokeilla. Ja muista, se että halaatte ei tarkoita että sen jälkeen saa samantien taas seksiä, tuo kestää aikansa.