Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun molemmat haaveilee nykyään ihan eri asioista?

Vierailija
10.03.2022 |

Ennen naimisiin menoa ja lasten syntymää meidän haaveet oli aika samanlaisia. Haluttiin lomailulta suunnilleen samoja asioita, molemmat haaveili perheestä ja vapaa-ajalla kiinnosti suunnilleen samat asiat. Perhehaave täyttyi, meillä on kaksi pientä lasta. Nykyään kuitenkin haaveet ja halut tulevaisuudelta on ihan eri, siis minulla ja miehellä. Vapaa-ajan suhteen miestä kiinnostaa lähinnä sellaiset aktiviteetit, mitä ei nyt vaan voi pienten lasten kanssa tehdä tai harrastaa. Hän haluaisi minun kanssa kyllä niitä tehdä, mutta ei meillä ole mummeja eikä kummeja hoitamaan lapsia eikä oikein varaa palkata lastenhoitajia. Tulevaisuudelta hän haluaa nykyään aivan eri asioita kuin minä. Olen sanonut, että toteuta yksin, jos ne asiat todella haluat, mutta tämäkään ei kelpaa, kuulemma haluaa ne vain minun kanssa, ja minä taas en yhtään niitä halua. Hän on katkera ja aloittaa usein riidan aiheesta miksi en suostu haluamaan asioita, joita hän haluaa. Kyse on mm. ulkomaille muutosta pysyvästi eli varsin isoista asioista.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen perhe tämä ap:n perhe.

Vierailija
22/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa mikä tuossa nyt auttaisi. Jos teillä on varaa kahteen lapseen niin kai teillä on varaa edes joskus palkata lapsenvahtikin. Vie vain oman aikansa löytää sopiva ja tarpeeksi luotettava vahti. Jos suunnittelette ne menonne etukäteen niin hoitajankin saa etukäteen järjestettyä. Toki jos lapset on vielä ihan pieniä, 0 ja 2 v tms, niin menee kyllä ihan sitten sopeutumiskriisin piikkiin. Lasten pikkulapsiajasta ei kuitenkaan mitään käsittämätöntä kriisiä tarvitsisi järjestää, nehän kasvaa koko ajan. Me pistettiin tenavat takapenkille aina kun kyllästytti nysvätä kotona ja kierreltiin eri nähtävyyksiä ja puistoja kotimaassa. Saunottiin illalla ja katottiin leffaa. Pienten lasten kanssa saa siten vähän huilittua, auton kyytiin saa väkisinkin nukkumaan päikkärit ilman minkäänlaista vaivannäköä ja kun päivän on reissussa niin saavat enimmät energiat purettua. Sit jää illallakin kahdenkeskistä aikaa. Kannattaa tehdä myös kodistaan mahdollisimman kiva niin, että sielläkin voi iskeä inspiraatio ja tehdä kiinnostavia juttuja kun pieniä ei voi yksinkään yöksi jättää.

Mä kyllä sinuna edes joskus yrittäisin noita miehen ehdottamia asioita enkä torppaisi, että ei ollenkaan kiinnosta. Aika ankeaa sunkin kanssasi varmaan on jos et suostu mihinkään. Mieti nyt vähän toisenkin näkökulmasta. Ulkomaille muutto on aika villi päätös jos ko. Maassa ei ole muuten vietetty aikaa ja luotu sinne sidettä/suhteita. Kai voisitte jonkin aikaa siellä kuitenkin viettää jos se on miehen ykkösunelma. Jos kyseinen mies on yhä sinulle se oikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies on ajatellut sinun tulevaisuutesi siellä toisessa maassa? Ja onko selvittänyt esim. lasten koulutukseen liittyviä asioita tai mitään muutakaan edes etäisesti konkreettista? Onko tämä hänelle realistinen toive vai joku pakofantasia, jossa muutto tuo jännitystä elämään ja siellä toisessa maassa voi alkaa työnarkomaanina edistää uraa kotirouvan hoitaessa tylsän perhe-elämän, vai jotain näiden väliltä?

Vierailija
24/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalainen mies etenee sitä kautta, että ensin on työpaikka (ulkomailta) katsottuna, siellä kokeillaan olemista ja vasta sen jälkeen aletaan miettiä, olisiko paikasta pysyvämmäksi. Ihan perisavolainen ei todellakaan mangu pikkulapsiperheen siirtoa ulkomaille ilman tietoa työstä ja toimeentulosta. Että mennäänpä ulkomaille ja aletaan katsella työmahdollisuuksia. Heheh, ei.

Vierailija
25/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on taas niitä tarina-tädin tunnettuja provoja.

Vai että oikein ulkomaille asumaan,  mitäs ap sun miehes tekee duunikseen.

Miten hän sieltä ulkomailta sais yleensä työpaikan?

Näkee heti että päästä vetäisty sutaisu on aloitus, täysin epäjohdonmukainen selostus.

Mikä tämä tarinatätijuttu oikein on? Olen nähnyt sitä huudeltavan monissa varsin erilaisissa kerjuissa, yhdessä minunkin aloittamassa.

Ja etkö ole kuullut, että ihmiset saa ulkomailta töitä? Eikä se edes harvinaista ole.

T. Ei AP

Vierailija
26/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa johonkin toiseen pohjoismaahan. Problem solved!

Vierailija
27/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jumittaa siihen että joskus halusitte samoja asioita. Nyt tilanne on se että haluatte eri asioita ja teidän molempien pitää joustaa ja tehdä kompromisseja. Vaikutat kyllä itsekin tosi ehdottomalta vaikka esität puolisosi hankalana riittelijänä. Et suostu edes lapsenvahtia palkkaamaan. Kyllä teillä on siihen varaa, säästä ne rahat jostain. Ei kukaan lapsenvahti veloita tuhatta euroa illasta. Jos muutamia kymppejä tai satasta ei voi parisuhteen kohtentamiseen uhrata, asiat on aika huonosti eikä yhteistyöhalua löydy ollenkaan.

Vierailija
28/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkkiä supisuomalainen pienten lasten isä vaatii pysyvää ulkomaille muuttoa? Jep jep.

Etkö ole koskaan kuullut supisuomalaisista pienten lasten isistä, jotka muuttavat ulkomaille?

Kyllä, mutta heillä yleensä ollut jokin kimmoke siihen, esim. työpaikka kohteessa tai komennus.

Ap:n supisuomalainen mies se vain haluaa pysyvästi ulkomaille muuten vain.

Missäs noin luki?

Aloituksessa.

Ei lukenut.

Vierailija
29/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teette kompromisseja.

Mikä olisi kompromissi? Minä en halua enkä voi muuttaa ulkomaille. Miehelle ei kelpaa ehdotus että muuta vaikka vuodeksi yksin. Ap

Kompromissi on että tekee toisen mieliksi asioita joita ei halua. Siksi sitä sanotaan kompromissiksi. Ehdottamasi ei ole kompromissi vaan se on sitä että sinä saat tehdä kuten haluat ja kumppanisi saa puolestasi häipyä häiritsemästä elämääsi. -eri

Vierailija
30/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jumittaa siihen että joskus halusitte samoja asioita. Nyt tilanne on se että haluatte eri asioita ja teidän molempien pitää joustaa ja tehdä kompromisseja. Vaikutat kyllä itsekin tosi ehdottomalta vaikka esität puolisosi hankalana riittelijänä. Et suostu edes lapsenvahtia palkkaamaan. Kyllä teillä on siihen varaa, säästä ne rahat jostain. Ei kukaan lapsenvahti veloita tuhatta euroa illasta. Jos muutamia kymppejä tai satasta ei voi parisuhteen kohtentamiseen uhrata, asiat on aika huonosti eikä yhteistyöhalua löydy ollenkaan.

Suostun minä lapsenvahtiin, mies on sitä mieltä että sellaiseen ei voi käyttää rahaa. Voi olla että olenkin ehdoton, mutta kun aletaan vaatia ja huutaa (mies siis) että minun pitäisi muuttaa elämääni merkittävin osin sellaiseksi, jota en yhtään yhtään halua eikä miehelle kelpaa se ehdotus, että on ok ettäbteet yksin, niin miten olla vaikuttamatta ehdottomalta. Ap

Vierailija
31/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä jo maa mietittynä? Vai pelkkää fantasiaa? Jos on mietittynä, onko se länsimaa? Miten hän meinaa teidät siellä elättää, jos Suomessakaan ei ole varaa edes lapsenvahtiin.

Jos vasta fantasiaa, anna haaveilla. Sano,e ttä jos hän löytää töitä ulkomailta, voitte miettiä uudestaan. Siihen asti asiasta on turha riidellä.

Vierailija
32/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teette kompromisseja.

Mikä olisi kompromissi? Minä en halua enkä voi muuttaa ulkomaille. Miehelle ei kelpaa ehdotus että muuta vaikka vuodeksi yksin. Ap

Kompromissi on että tekee toisen mieliksi asioita joita ei halua. Siksi sitä sanotaan kompromissiksi. Ehdottamasi ei ole kompromissi vaan se on sitä että sinä saat tehdä kuten haluat ja kumppanisi saa puolestasi häipyä häiritsemästä elämääsi. -eri

Kompromississa molemmat tulee osan matkaa vastaan. Ei sekään mikään kompromissi olisi että ap muuttaisi miehen mieliksi ulkomaille. Tuossa tilanteessa aika vaikea nähdä mitään kompromissia, jos miehelle ei käy esim. lyhyt aika ulkomailla.

Vierailija
33/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teette kompromisseja.

Niin kai sitten. Mutta entä jos en vain millään halua luopua urastani, muuttaa jonnekin jossa minulla ei ole mitään eikä ketään, kaikki minulle tärkeät asiat jäisi taakse ja joutuisin niistä luopumaan. Ap

Vierailija
34/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä jo maa mietittynä? Vai pelkkää fantasiaa? Jos on mietittynä, onko se länsimaa? Miten hän meinaa teidät siellä elättää, jos Suomessakaan ei ole varaa edes lapsenvahtiin.

Jos vasta fantasiaa, anna haaveilla. Sano,e ttä jos hän löytää töitä ulkomailta, voitte miettiä uudestaan. Siihen asti asiasta on turha riidellä.

Ihan länsimaa. Minusta pelkkää fantasiaa, miehen mielestä taas minun pitää vain sanoa kyllä niin alamme tekemään kaikkemme että asia konkretisoidaan. En minä voi sanoa kyllä, jos en tarkoita sitä. Ap

Vierailija
35/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostun minä lapsenvahtiin, mies on sitä mieltä että sellaiseen ei voi käyttää rahaa. Voi olla että olenkin ehdoton, mutta kun aletaan vaatia ja huutaa (mies siis) että minun pitäisi muuttaa elämääni merkittävin osin sellaiseksi, jota en yhtään yhtään halua eikä miehelle kelpaa se ehdotus, että on ok ettäbteet yksin, niin miten olla vaikuttamatta ehdottomalta. Ap

No, jos mieskään ei halua käyttää rahaa yhteiseen tekemiseen jota itse ehdotti, niin sitten näyttää vähän siltä että hän sabotoi suhdetta tahallaan.

Vierailija
36/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on taas niitä tarina-tädin tunnettuja provoja.

Vai että oikein ulkomaille asumaan,  mitäs ap sun miehes tekee duunikseen.

Miten hän sieltä ulkomailta sais yleensä työpaikan?

Näkee heti että päästä vetäisty sutaisu on aloitus, täysin epäjohdonmukainen selostus.

Surullista, jos toiseen maahan töihin muuttaminen on jollekin näin outo ajatus. Esim tekniikan, etenkin IT, alalta on hyvinkin helppo löytää uusia töitä toisesta maasta. Suomi poislukien Euroopassa on täysin normaalia etsiä töitä maarajoista välittämättä. Ihan yhtä normaalia kuin hakea töitä maasta jossa asuu. Yhtään kellekään ei tulisi mieleen kyseenalaistaa, ajatuskin tuntuu hassulta kun omassa tiimissä (kyllä, olen muuttanut suomesta 😱!) on noin 10+ kansallisuutta ja avoimiin paikkoihin tulee hakemuksia enemmän muista maista kuin varsinaisesta työntekomaasta.

Vierailija
37/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teette kompromisseja.

Niin kai sitten. Mutta entä jos en vain millään halua luopua urastani, muuttaa jonnekin jossa minulla ei ole mitään eikä ketään, kaikki minulle tärkeät asiat jäisi taakse ja joutuisin niistä luopumaan. Ap

No sitten vain kieltäydyt ehdottomasti kompromissien tekemisestä.

Vierailija
38/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies raivoaa ja huutaa asiasta (kemties muistakin asioista), niin kenties hänen kanssaan ei kannata olla edes täällä Suomessa. Eikä ainakaan lähteä hänen armoilleen ulkomaille.

Pysyvän asuinmaan valinta on kyllä vähän samanlainen asia kuin lasten hankinta, kummassakaan tapauksessa hyvää kompromissia ei oikein ole olemassakaan. Jos toinen haluaa muuttaa ilman paluusuunnitelmaa ja toinen ei lainkaan, niin väliaikainen muutto ei varmaan aiheuta kuin hirveästi vaivaa ja sen riskin, että mies ei suostukaan muuttamaan takaisin.

Asuinmaa vaikuttaa kaikkeen jokapäiväisessä elämässä. Itse aikoinaan erosin tanskalaisesta poikaystävästäni parin vuoden jälkeen, kun oli pakko kohdata se tosiasia, että hän ei halua muuttaa Suomeen enkä minä Tanskaan.

Vierailija
39/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoo, kun kerrot hänen suuttumisensa rasittavan teidän suhdetta ja työntävän sinua kauemmaksi ja, että sillä ei muutot etene?

Vierailija
40/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teette kompromisseja.

Kompromississa molemmat tulee osan matkaa vastaan. Ei sekään mikään kompromissi olisi että ap muuttaisi miehen mieliksi ulkomaille. Tuossa tilanteessa aika vaikea nähdä mitään kompromissia, jos miehelle ei käy esim. lyhyt aika ulkomailla.

Joo, pahoittelen olisi kai pitänyt vääntää ratakiskosta. Eli: tekee toisen mieliksi mitä ei halua=tulee osan matkasta vastaan jonka seurauksena kumpikin tekee jotain mitä ei halua ja kumpikin saa osittain mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi