Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun molemmat haaveilee nykyään ihan eri asioista?

Vierailija
10.03.2022 |

Ennen naimisiin menoa ja lasten syntymää meidän haaveet oli aika samanlaisia. Haluttiin lomailulta suunnilleen samoja asioita, molemmat haaveili perheestä ja vapaa-ajalla kiinnosti suunnilleen samat asiat. Perhehaave täyttyi, meillä on kaksi pientä lasta. Nykyään kuitenkin haaveet ja halut tulevaisuudelta on ihan eri, siis minulla ja miehellä. Vapaa-ajan suhteen miestä kiinnostaa lähinnä sellaiset aktiviteetit, mitä ei nyt vaan voi pienten lasten kanssa tehdä tai harrastaa. Hän haluaisi minun kanssa kyllä niitä tehdä, mutta ei meillä ole mummeja eikä kummeja hoitamaan lapsia eikä oikein varaa palkata lastenhoitajia. Tulevaisuudelta hän haluaa nykyään aivan eri asioita kuin minä. Olen sanonut, että toteuta yksin, jos ne asiat todella haluat, mutta tämäkään ei kelpaa, kuulemma haluaa ne vain minun kanssa, ja minä taas en yhtään niitä halua. Hän on katkera ja aloittaa usein riidan aiheesta miksi en suostu haluamaan asioita, joita hän haluaa. Kyse on mm. ulkomaille muutosta pysyvästi eli varsin isoista asioista.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Mies muuttakoon ulkomaille yksin.

Vierailija
2/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kotimaahan? Somalia vai Iraq?

Ihan supisuomalainen mies on. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä supisuomalainen pienten lasten isä vaatii pysyvää ulkomaille muuttoa? Jep jep.

Vierailija
4/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkkiä supisuomalainen pienten lasten isä vaatii pysyvää ulkomaille muuttoa? Jep jep.

Etkö ole koskaan kuullut supisuomalaisista pienten lasten isistä, jotka muuttavat ulkomaille?

Vierailija
5/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Miksi ei? Hänen alallaan työmahdollisuuksissa on aika hiljaista Suomessa, ulkomailla olisi mahdollisuus edetä uralla paremmin.

Ap

Vierailija
6/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Miksi ei? Hänen alallaan työmahdollisuuksissa on aika hiljaista Suomessa, ulkomailla olisi mahdollisuus edetä uralla paremmin.

Ap

Tekeekö vaativaa asiantuntijatyötä?

Vierailija
7/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole koskaan kuullut supisuomalaisista pienten lasten isistä, jotka muuttavat ulkomaille?

Kyllä, mutta heillä yleensä ollut jokin kimmoke siihen, esim. työpaikka kohteessa tai komennus.

Ap:n supisuomalainen mies se vain haluaa pysyvästi ulkomaille muuten vain.

Kiva kun päättelet itse asioita ilman tietoa, vaikka ap juuri sanoi että työn perässä se olisi menossa.

Vierailija
8/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvä muutto tarkoittaa siis sitä, että olen sanonut miehelle, että voisin jonkun 3 kk ulkomaan projektin vuoksi ottaa virkavapaata omasta työstä ja lähteä lasten kanssa mukaan, mutta mies ei siis tätä halua vaan haluaa asettua toiseen maahan asumaan niin, että suunnitelmana ei ole palata lähiaikoina Suomeen vaan rakentaa tulevaisuus sinne. Ap

Vierailija
9/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta heillä yleensä ollut jokin kimmoke siihen, esim. työpaikka kohteessa tai komennus.

Missäs noin luki?

Vierailija
10/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista saada kommentteja aiheesta eriävät haaveet avioliitossa? En jaksaisi nyt jankkaamista siitä että suomalaiset miehet ei halua muuttaa ulkomaille, mukamas siis. Ap

Vierailija
11/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyvä muutto tarkoittaa siis sitä, että olen sanonut miehelle, että voisin jonkun 3 kk ulkomaan projektin vuoksi ottaa virkavapaata omasta työstä ja lähteä lasten kanssa mukaan, mutta mies ei siis tätä halua vaan haluaa asettua toiseen maahan asumaan niin, että suunnitelmana ei ole palata lähiaikoina Suomeen vaan rakentaa tulevaisuus sinne. Ap

Vaikea tilanne. Itselleni tuo taitaisi olla niin sanottu dealbreaker, uuvuttaa ajatuskin että pitäisi luovia jossain vieraassa yhteiskunnassa pienten lasten äitinä ilman turvaverkkoa. Tiedän kyllä että monet näin tekevät ja löytävät itselleen sieltä ulkomailta uudet ystävät jne., mutta se vaatii tietynlaisen ihmistyypin.

Stereotypiat nostavat päätään mielessäni, mutta näen sieluni silmin miehesi visiot siitä kuinka hän tekee uraa ja tutustuu sitä kautta ihmisiin siellä ulkomailla ja ap on ainakin alkuun kotirouvana ja hoitaa kaiken sen vaivan ja säädön mikä liittyy lasten asioiden hoitamiseen toisessa maassa.

Vierailija
12/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs noin luki?

Aloituksessa.

Vierailija
13/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole yhteistä ja toinen suuttuu syyttä suotta, niin ehkä olisi aika hieman jutustella ja miettiä mitä yleensäkin haluatte tulevalta. Voit miettiä jo omat ajatuksesi selväksi ja miehelle voit laittaa asian vaikka puhelimeen viestinä, jos et muuten sitä halua sanoa. Lähtökohdat tiedätte molemmat, eli ne lapset pitää hoitua ja molempien pitää tulla kuulluksi. Unelmat ovat kuitenkin unelmia ja kaikkia unelmia ei voi toteuttaa, se nyt on selvä normaalille aikuiselle ihmiselle. Järjestä siis kunnon keskustelutuokio ihan pöydän ääressä, jolloin kirjaatte vaikka ajatukset ylös selkeästi.

Meillä oli mieheni kanssa erilaisia unelmia aikoinaan ja koska minä en taipunut mieheni unelmiin, niin sain kuulla siitä nalkutusta aika kauan. Minulla oli kutenkin syyni ja koska olin joustanut miehen uran vaatimilla ehdoilla jo vuosia ja tiesin mitä en todellakaan halunnut, niin kerroin sen selkeästi. Lapsille olisi silloin ollut kaikki ihan kivaa ja vaihtelua, mutta minulle miehen ajatukset olivat lähinnä painajaisia.

Juttelimme, juttelimme ja juttelimme, välillä riitelimekin, mutta vähitellen löytyi kompromissi, joka sopi kaikille. Nyt asioista on jo helpompi sopia, sillä tunnemme nyt toisemmekin paremmin. Ihmiset muuttuvat, mutta pitää kuunnella omaa sydäntä ja järkeään.

Vierailija
14/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsi ei halua automaattisesti harrastaa sitä ja tätä. Vaan rauhallista kotielämää, vaikka liikkuukin vilkkaasti. Raahaako mies lapsia väkisin harrastuksiin vai pitävätkö lapset oikeasti siitä (lapselle sopivaa tekemistä)? Talvella on kylmääkin. Lastenhoitajia olisi varmaan saatavilla, jos on oikeasti lapsiystävällinen nuori nainen. -Olisi kiva jos pääset irti arjesta joskus ja toteutat unelmiasi, vaikka ehtii jokusen vuoden päästä myös. Mihin maahan hän haluaa muuttaa, jokainen maa ei ole muuton arvoinen, onko se edes länsimaa? Suomalainen iho ei kestä aurinkoa kauheasti esim. lapset. Haluatko erota koska toiveenne ovat niin erilaisia tulevaisuudelle vai löytää kummallekin sopivan vaihtoehdon.

Vierailija
15/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette kompromisseja.

Vierailija
16/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista saada kommentteja aiheesta eriävät haaveet avioliitossa? En jaksaisi nyt jankkaamista siitä että suomalaiset miehet ei halua muuttaa ulkomaille, mukamas siis. Ap

No, onhan se täysin eri asia muuttaa miehen kotimaahan pysyvästi kuin lähteä komennukselle väliaikaisesti. :D

Vierailija
17/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onhan se täysin eri asia muuttaa miehen kotimaahan pysyvästi kuin lähteä komennukselle väliaikaisesti. :D

Ei ole kyse mistään ulkomaankomennuksista. Hänen nykyisellä työnantajalla ei ole toimintaa ulkomailla eikä siis ole mitään komennuksia tarjolla. Ja kuten sanottu, miehen kotimaa on Suomi ja hänen molempien vanhempien koko suku on niin supisuomalaista kuin vain olla voi. Ap

Vierailija
18/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies halusi siis muuttaa ulkomaille ilman aikomusta palata, vaikka on suomalainen. Noin. Nyt voidaan ehkä yrittää vastata hänen kysymykseensä siitä, mitä tässä on tehtävissä.

Vierailija
19/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on taas niitä tarina-tädin tunnettuja provoja.

Vai että oikein ulkomaille asumaan,  mitäs ap sun miehes tekee duunikseen.

Miten hän sieltä ulkomailta sais yleensä työpaikan?

Näkee heti että päästä vetäisty sutaisu on aloitus, täysin epäjohdonmukainen selostus.

Vierailija
20/86 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teette kompromisseja.

Mikä olisi kompromissi? Minä en halua enkä voi muuttaa ulkomaille. Miehelle ei kelpaa ehdotus että muuta vaikka vuodeksi yksin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan