Että ottaa päähän nirsot lapset!
Kertovat mistä kaikista mahdollisista ruoista eivät pidä, vaikka kukaan ei edes kysy mitään. Jos jotain tarjoaa niin nyrpistävät nenäänsä ja sanovat, etteivät tykkää. Saattavat olla jo lähes kouluikäisiä, kenen pitäisi osata jo jotain pöytätapoja. Siihen ei esim mielestäni kuulu se, että kylässä kovaan ääneen sanotaan kun istutaan pöytään että joku tarjolla oleva ruoka on OMASTA mielestä2924 pahaa.
Kommentit (121)
Vielä enemmän ärsyttää nirsot aikuiset. Kaikista pahin tuntemani tapaus kielsi minua syömästä maapähkinöitä, koska itse ei voinut sietää niitä ja ne kuulemma haisevat. Mitä? Niinpä.
nirsouden takia ihmiskunta on vielä elossa.
Nirsot lapset säälittää, ärtymys on enemmän heidän vanhempiaan kohtaan jotka eivät ole VIITSINEET opettaa monipuolista ruokavalioa lapsilleen. Olette varmaan huomanneet että nirsot lapset (ja aikuiset) ovat yleensä ylipainoisia, kelpaavat ruoat ovat epäterveellisiä.
Nirsous (eli varovaisuus, supermaistajajuus tai aistiyliherkkyydet) ovat peritty geneettinen ominaisuus, jota ihminen ei voi valita.
Tekemäsi ruoka ei maistu kaikkien suussa samalta. Miksi edes kuvittelet niin? Makuaistimus ei ole vakio.
Onhan siinä vaihtoehtoja. On hiljaa ja syö tai ei syö ja poistuu pöydästä. Syö sitten kun on nälkä mutta mitään muuta ei tule.
Meillä kotona toimii ja kylässä/ravintolassa eivät koskaan valita.
Kuule niin ottaa minuakin. Mikään ruoka ei kelpaa, vaikka pienestä asti on ollut monipuolisesti kaikkea, eikä mitään korvaavaa saa. Vituttaa tehdä hikihatussa safkaa kun kaikki on "pahaa".
T. Nirsoilijan äiti
Eniten ärsyttää mättöpaikoissa ne "hampurilainen pelkällä ketsupilla"-lapset. :DD
Maapähkinät haisevat vähänkin allergisen nenään todella pahalle ja hajusta tulee hengenahdistusta ja oksettava olo. Hajuhan on pähkinästä lähteviä molekyylejä, joihin ihmisen elimistö voi reagoida.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:04"]nirsouden takia ihmiskunta on vielä elossa.
[/quote]
En sanoisi ettei myrkyn syömättömyys on nirsoilua vaan puhdasta järkeä. Sen sijaan nykyään ei-niin-monipuolinen ruokavalio sairastuttaa ja tappaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:07"]Nirsot lapset säälittää, ärtymys on enemmän heidän vanhempiaan kohtaan jotka eivät ole VIITSINEET opettaa monipuolista ruokavalioa lapsilleen. Olette varmaan huomanneet että nirsot lapset (ja aikuiset) ovat yleensä ylipainoisia, kelpaavat ruoat ovat epäterveellisiä.
[/quote] Ja tuo muuten on täyttä shaibaa.
T. Nirsoilijan äiti.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:10"]Maapähkinät haisevat vähänkin allergisen nenään todella pahalle ja hajusta tulee hengenahdistusta ja oksettava olo. Hajuhan on pähkinästä lähteviä molekyylejä, joihin ihmisen elimistö voi reagoida.
[/quote]
Mutta kun kyse ei ollut alkergikosta, vain aikuisesta ihmisestä joka ei syö sitä tätä tai tuota, eikä saa muutkaan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:09"]
Kuule niin ottaa minuakin. Mikään ruoka ei kelpaa, vaikka pienestä asti on ollut monipuolisesti kaikkea, eikä mitään korvaavaa saa. Vituttaa tehdä hikihatussa safkaa kun kaikki on "pahaa". T. Nirsoilijan äiti
[/quote]
Onko lapsi kenties tosi laiha? Jos siis on syömättä sitten, kun joku ruoka ei kelpaa? Onko syömisestä tullut valtataistelu?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:10"]
Eniten ärsyttää mättöpaikoissa ne "hampurilainen pelkällä ketsupilla"-lapset. :DD
[/quote]
Tai paras: ilman ketsuppiakin :D :D
Mua ärsyttää kans noi lapset. Tai muuten, että on tosi tarkat vaatimukset mitä sinne hampurilaisen väliin saa laittaa ja mitä ei. Aletaan itkeä jos sinne tulikin nyt sitten vähän sipulia tai juusto. Ja kyse jostain 5-6v lapsista. Nämä taitaa olla niitä "first world problems"!
Meillä on opetettu lapsille, että kylässä ei koskaan syödä mitään. Lasten ollessa pienempiä mukana oli omat eväät, nyt syödään ennen kyläänmenoa ja koko perhe kieltäytyy tarjoiluista. Juhlissa jne. otetaan lautaselle jotain pientä ja jos joku ihmettelee, miksi ei syödä, valitellaan mahatautia, joka jyllää perheessä.
Näin kukaan ei pääse sanomaan meidän lapsia nirsoiksi! Kun ei oteta mitään, ei valikoida syömisiä. Jos joku loukkaantuu siitä, että lapset ei syö mitään, osaan minä ihmetellä, että läskeiksikö ne pitäisi lihottaa. Ja tietenkin myös minä kieltäydyn tarjoiluista, korkeintaan otan kahvia.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:09"]
Nirsous (eli varovaisuus, supermaistajajuus tai aistiyliherkkyydet) ovat peritty geneettinen ominaisuus, jota ihminen ei voi valita.
Tekemäsi ruoka ei maistu kaikkien suussa samalta. Miksi edes kuvittelet niin? Makuaistimus ei ole vakio.
[/quote]
Juuri näin ja tämän vuoksi mua ei ärsytä, jos joku ei pidä jostain ruuasta. Itse olen lähes kaikkiruokainen, rakastan mm oliiveja ja sinihomejuustoa, mutta monen mielestä ne ovat käsittämättömän pahoja. Olen myös suuri punaviinien ystävä, mutta silti kalliskin ranskalainen punaviini maistuu suussani pahalta. Sain taannoin omakohtaisen kokemuksen, millaista on, kun ruoka ei maistunutkaan siltä kuin kuvitteli. Olin lääkekuurilla, joka muutti makuaistia ja en pystynyt syömään edes tavallisia ohukaisia hillon kanssa, koska ne maistuivat järkyttävän suolaiselta. Muiden mielestä ne maistuivat ihan samanlaiselta kuin aina ennenkin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:10"]
[/quote]
Tai paras: ilman ketsuppiakin :D :D
Mua ärsyttää kans noi lapset. Tai muuten, että on tosi tarkat vaatimukset mitä sinne hampurilaisen väliin saa laittaa ja mitä ei. Aletaan itkeä jos sinne tulikin nyt sitten vähän sipulia tai juusto. Ja kyse jostain 5-6v lapsista. Nämä taitaa olla niitä "first world problems"!
[/quote]
Miksi lapsi ei saa hampurilaispaikassa valita, mitä syö? Loukkaako se jotenkin sitä mäkkärin työntekijäää, jos lapsi ilmoittaa, että ei sipulia? Se lapsi on asiakas ja saa itse päättää vai pitäisikö aikuisille tehdä sama eli joku haluaa hampurilaisen ilman kurkkusalaattia, joten sitä laitetaan opetusmielessä tupla-annos?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:19"]
Meillä on opetettu lapsille, että kylässä ei koskaan syödä mitään. Lasten ollessa pienempiä mukana oli omat eväät, nyt syödään ennen kyläänmenoa ja koko perhe kieltäytyy tarjoiluista. Juhlissa jne. otetaan lautaselle jotain pientä ja jos joku ihmettelee, miksi ei syödä, valitellaan mahatautia, joka jyllää perheessä.
Näin kukaan ei pääse sanomaan meidän lapsia nirsoiksi! Kun ei oteta mitään, ei valikoida syömisiä. Jos joku loukkaantuu siitä, että lapset ei syö mitään, osaan minä ihmetellä, että läskeiksikö ne pitäisi lihottaa. Ja tietenkin myös minä kieltäydyn tarjoiluista, korkeintaan otan kahvia.
[/quote]
Kylläpäs olet nokkela!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:07"]Nirsot lapset säälittää, ärtymys on enemmän heidän vanhempiaan kohtaan jotka eivät ole VIITSINEET opettaa monipuolista ruokavalioa lapsilleen. Olette varmaan huomanneet että nirsot lapset (ja aikuiset) ovat yleensä ylipainoisia, kelpaavat ruoat ovat epäterveellisiä. [/quote] Ja tuo muuten on täyttä shaibaa. T. Nirsoilijan äiti.
[/quote]
Tiedän monta sellaista tapausta, joissa ei ole. Nirsot lapset ovat joko lihavia tai täysin aliravittuja, eivät kasva tai kehitykään välttämättä kunnolla...
Sama täällä,ärsyttää ja isosti.Teet ruokaa ja lapset jotka ovat vielä vieraana,valikoivat suoraan,en syö tätä vaan haluan sitä,ja sanotaan suoraan,se ja se teki parempaa ruokaa ku sinä!
Voi elämän kevät. Penskana olessa piti syödä sitä mitä oli ja lautanen tyhjäksi.Ja niin tehtiin.Nykyajan muksuilla on kaikesta ylitarjontaa eivätkä osaa antaa arvoa millekkään.
Sitten on syömättä, jos ei normaali ruoka kelpaa. Minusta kaikkien pitää syödä mm. broileria ja lihaa, salaatteja ja kasviksia laajasti. Pastaa sekä riisiä.
Erikoisempia ruokiakin pitää maistaa, mutta ei toki voi kaikesta pitää jos ei ole koskaan saanut maistaa edes.