Pesittekö ikkunat keväällä?
Ensimmäinen kevät ja kesä, kun en ole pessyt kotini akkunoita lainkaan, enkä vaihtanut verhoja. Vähän vaivasi noin niinkuin henkisesti aikaisemmin kesällä, mutta enää sitä tunnetta ei ole ollut, koska päätin mieheni kanssa jo heinäkuun puolella, että pesemme sitten syksyllä koko huushollin ikkunat ruutuineen.
Ei vaan jaksettu ryhtyä ko. hommaan, ei edes kesälomalla. Vietimme lomaa ja eipä tuo haitannut katsella viileää ja vähäaurinkoista kesäsäätä tuhnuisten lasien läpi sohvalla möhlöttäen viltit päällä. Tätä nettiä tuijottaen unohdan kokolailla ikkunoiden olemassa olonkin. Ja piutpaut, olkootpa lasit pölyiset tai ei!!!!!
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 01:37"]Pesette ikkunat ruutuineen? Siis pokat ja pellit lasien lisäksi?
Meillä on 8 ikkunaa. Pesen ne keväällä ja syksyllä ja ehkä kesällä siinä välissä, kun pahin siitepölykausi on ohi. Pesuun menee enintään tunti, kun pesen sisimmän ja uloimman lasin. Sitä aina huomaa pesun jälkeen, kuinka likaiset ne olivatkaan ja kuinka kirkkaasti nyt valo tulee sisään. Sisäpuolelta täytyy kyllä kluutia useamminkin, koska lapsemme on nyt sen ikäinen, että yltää taputtelemaan ikkunoita, ja ne ovat jatkuvasti täynnä pieniä tahmaisia jälkiä.
[/quote]
Mikä tuo kysymys pelleistä ja pokista? Pesen pellit ja pokat likaantuneilta osin ja yleensä kaikki neljä pintaa samalla vaivalla. Mun kaksiossa myös 8 ikkunaa tai 13, jos laskee tuuletusikkunat omiksi ikkunoikseen.
Jep, pesin ekaa kertaa vuosiin. On niin raivostuttavaa pestä ikkunoita, jotka aukeaa alareunasta ylös, ei siis sivuilta. Vanhat painavat ikkunat, leveyttä suurimmassa ikkunassa kolme metriä =/ Yksinään ei mtn jakoa ja kahdestaankin on suoraan sanottuna h*lvetillinen homma.
Minulla saisi olla siivooja, ei voisi vähempää kiinnostaa siivoaminen.
Iha sama mitä joku ajattelee meidän likaisesta ja sotkuisesta talosta ;).
En pese koskaan ikkunoita, koska joudun muuttamaan työn mukana niin usein.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:36"]
En pese koskaan ikkunoita, koska joudun muuttamaan työn mukana niin usein.
[/quote]
Niin ja ei ole edes avainta noihin ikkunoihin. Omilla rahoillani en ala ostamaan, koska mielestäni jokainen voisi elää omassa talossaan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:35"]Minulla saisi olla siivooja, ei voisi vähempää kiinnostaa siivoaminen.
Iha sama mitä joku ajattelee meidän likaisesta ja sotkuisesta talosta ;).
[/quote]
No hanki siivooja. Mulla käy siivooja, mutta jätän ikkunat itselleni hoidettavaksi, jos työprojektit antaa myöten. Se on palkitsevaa siivousta, jonka teen mielelläni itse.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:40"]
Mulla on kevätsiivous vielä kesken. Ikkunatkin siis pesemättä. Mutta kohta tämä muuttuu syyssiivoukseksi ja voi olla , että ikkunatkin tulee vielä pestyiksi. Milloinkahan matot tulee pestyiksi, että vielä sais ulkona kuivaksi ennen pakkasia.
[/quote] :D:D Sama täällä, mutta meillä on kylläkin matot puhtaat ja lattioilla olleet jo likaantumassa seuraavaan kesän pesusessioita kohti... Milloinkahan saisi varaston siivottua sitten viiden vuoden jälkeisen semplomisen jälkeen???? Vaatehuoneessakin roikkuu isännän erinkirjavia housuja, risaisia farkkuja vuodelta joskus 90-luvulta, pölyn peittämissä vaatepusseissa. Ravattejakin tusinan verran, veiskö kirpparille myyntiin nekin?
Ei veetu sentään, mikä tekee ihmisestä näinkin laiskan letkeän? Tää nettimaailmako on kaiken takana.
[/quote]
Komppaan täysin tuon viimeisen kappaleen! Ja oikeastaan koko jutun!!
Mun kämpässä on 3 ikkunaa, ja nekik siivooja pesee :-D pääsen helpolla.
Pesin kesälomalla heinäkuussa. Jaoin kahdelle päivälle. Meillä paljon ikkunoita. Verhoista hakkasin vaan pölyt pyyhkeellä
Minä pesen kolme kertaa vuodessa ikkunat, 9 kpl.
Olis hauska nähdä niiden koti jotka sanoo ettei ole koskaan pessyt tai vuosia sitten pessyt viimeksi.
Olette varmaan sokeita
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:25"]Minä pesen kolme kertaa vuodessa ikkunat, 9 kpl.
Olis hauska nähdä niiden koti jotka sanoo ettei ole koskaan pessyt tai vuosia sitten pessyt viimeksi.
Olette varmaan sokeita
[/quote]hahhah...emme ole sokeita.Mutta,mutta meidän kotimme sijaitsee ei-vilkasliikenteisen tien varrella ja sekin suht kaukana ikkunoista.Suurin osa ikkunoistamme on puiston puolella ja korkealla maan pinnasta, joten vaikkapa jättäisimme ikkunamme pesemättäkin vuosien ajaksi,niin tuskin kukaan ulkopuolinen ja tietämätön edes huomaisi, milloin ne on viimeisimmäksi putsailtu.
Melkein sama mulla. Pesin vain keittiön ikkunan kesäksi. Pesen kaikki ikkunat tänä vuonna vasta vähän ennenkuin sää viilenee liiaksi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:30"]
Melkein sama mulla. Pesin vain keittiön ikkunan kesäksi. Pesen kaikki ikkunat tänä vuonna vasta vähän ennenkuin sää viilenee liiaksi.
[/quote]
Kiva, että on muitakin kuten me ja samalla aatoksella noitten iän ikuisten ikkunoiden pesun suhteen. :);) On niin typerää hommaa kokolailla, rankin osuus on etenkin verhojen viritys.
Mulla on kevätsiivous vielä kesken. Ikkunatkin siis pesemättä. Mutta kohta tämä muuttuu syyssiivoukseksi ja voi olla , että ikkunatkin tulee vielä pestyiksi. Milloinkahan matot tulee pestyiksi, että vielä sais ulkona kuivaksi ennen pakkasia.
Pesin keväällä. Turhaa oli. Jo nyt ihan samannäköiset kuin ennen pesua.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:57"]
Pesin keväällä. Turhaa oli. Jo nyt ihan samannäköiset kuin ennen pesua.
[/quote] Niin JUST - turhaa ja aivan turhaa...katkeroittaa vaan terveisiä sumuisten ikkunoiden takaa:D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:40"]
[/quote] :D:D Sama täällä, mutta meillä on kylläkin matot puhtaat ja lattioilla olleet jo likaantumassa seuraavaan kesän pesusessioita kohti... Milloinkahan saisi varaston siivottua sitten viiden vuoden jälkeisen semplomisen jälkeen???? Vaatehuoneessakin roikkuu isännän erinkirjavia housuja, risaisia farkkuja vuodelta joskus 90-luvulta, pölyn peittämissä vaatepusseissa. Ravattejakin tusinan verran, veiskö kirpparille myyntiin nekin?
Ei veetu sentään, mikä tekee ihmisestä näinkin laiskan letkeän? Tää nettimaailmako on kaiken takana.
Pesin paljon myöhemmin kuin yleensä, kun tuntui tuota siitepölyä riittävän ja odottelin sateiden taukoamista. Kerrankin tyytyväinen itteeni, kun olin vielä hieman selkäkipuinenkin.
En ole pessyt. Odotan, että kadun toisella puolella oleva työmaa valmistuu. Pölyää vielä sen verran, että pesusta ei ole hyötyä.