Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku kuvailla, miltä tuntuu skitsofrenia. Tai olla psykoosissa?

Vierailija
10.08.2015 |

Paljon kiitoksia, jos joku voi kertoa kokemuksiaan.

Kommentit (209)

Vierailija
161/209 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi on aivojen keino kertoa paskahousuluusereille, että olisia aika sammutta se jointti ja mennä töihin, sekä elää niinkuin muutkin normaalit ihmiset.

Vierailija
162/209 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:48"]

Kannattaa sen kannabiksen päälle nauttia pullo kossua ja purkillinen pillereitä. Ja varmasti on selkeä ja virkeä olo. Eikä varmasti ole mitään vaikutusta. Terveys vaan kohenee ja ulkonäkö paranee!! Suosittelen. Tämä on fakts

[/quote]

ja kaikki naiset näyttää myös uskomattoman pantavilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/209 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:15"]Psykoosi on aivojen keino kertoa paskahousuluusereille, että olisia aika sammutta se jointti ja mennä töihin, sekä elää niinkuin muutkin normaalit ihmiset.
[/quote]

Suurimmassa osassa psykooseja ei ole kannabis millään tavalla osallisena.

Vierailija
164/209 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:15"]Psykoosi on aivojen keino kertoa paskahousuluusereille, että olisia aika sammutta se jointti ja mennä töihin, sekä elää niinkuin muutkin normaalit ihmiset.
[/quote]

Jos normaalit ihmiset ovat tuollaisia tietämättömiä kitisijöitä, niin sellaiseksi muuttumista pitää kaikin keinoin välttää.

Vierailija
165/209 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:47"]

Edelleen odotan hoitajan kommenttia siihen, kuinka moni psykoosi hänen mielestään johtuu kofeiinista. Asia ei mielestäni ole mitenkään vähäpätöinen, koska näyttöä kofeiinin ja psykoosien yhteydestä on kuitenkin riittävästi.

[/quote]

Minua myös kiinnostaa tämä asia, koska kofeiinipsykooseja Suomessa on väkisinkin, mutta kuinka paljon?

[/quote]

Todennäköisesti Suomessa on lukuisia kofeiinipsykooseja vuosittain, mutta - kuten aiemmin mainittua - asiasta ei haluta asiallisesti keskustella, koska kyseessä on niin arkinen huume, jota monet käyttävät.

Vierailija
166/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sellainen ihminen olla psykoosissa, joka on varma, että minulla on suhde mieheensä ja vainoaa, seuraa, tekee kaikkea hullua. Olen hakenut lähestymiskiellon hänelle, kun muu ei auttanut. En tunne koko naista, mieskin on vain "moikkaustuttu". On ihan harhainen ja on "nähnyt" minut eri paikoissa ihmisvilinässä, kun on ollut varjostamassa miestään (en ole ollut siellä päinkään). Nainen on ihan varma asiastaan, mitään epäilyttävää ei ole koskaan tapahtunut oikeasti, eli hänellä ei ole mitään järkevää syytä epäillä mitään suhdetta. On keksinyt ihan kaiken omasta päästään ja on nyt todella pakkomielteinen asian suhteen. Lähestymiskielto on auttanut hyvin, mutta nyt kuulemma odottelee vaan että se loppuu reilun puolen vuoden päästä ja aikoo jatkaa piinaamista sitten, jotta "totuus" joskus paljastuisi. 

Onko kukaan ikinä tavannut ketään tälläistä?

Vierailija
167/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:18"]

Ihme jos kannabis tekee sen kun se on terveellisempää kuin tupakki. Tiedän kymmeniä jotka pössyttelee kannabista toisinaan eikä kukaan ole psykoosiin joutunut.

[/quote] Tiedän kymmeniä, joilla kannabis on laukaissut psykoosin ja useat tutkimuksetkin vahvistavat tämän, terveisin hoitaja

[/quote]millasissa piireissä sää liikut?

[/quote]

Öh, oletettavasti hoitaja on kohdannut ne ihmiset työssään. Oletko sinä pössytellyt liikaa, kun et sitä heti tajunnut?
[/quote]

Ja sinä uskot heti, jos joku vain sanoo olevansa hoitaja? Minäkin voisin väittää mitä tahansa, vaikka en tietäisi mitään siitä alasta jonka ammattilainen väittäisin kulloinkin olevani. Sellaista sanotaan valehteluksi.

Vierailija
168/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:45"]Alkoholi ja amfetamiini ovat yleisimmät psykoosien taustatekijät. Jos haluat psykoosiin ilman viinaa tai huumeita, juo paljon kahvia ja energiajuomia ja muista valvoa useita vuorokausia. Saatat onnistua.
[/quote]

Kahvi aiheuttaa aistiharhoja.

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2009/01/14/ala-juo-taman-enempaa-kahvia-paivassa/20091014/139

Vierailija
169/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:45"]Alkoholi ja amfetamiini ovat yleisimmät psykoosien taustatekijät. Jos haluat psykoosiin ilman viinaa tai huumeita, juo paljon kahvia ja energiajuomia ja muista valvoa useita vuorokausia. Saatat onnistua.
[/quote]

Kahvi aiheuttaa aistiharhoja.

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2009/01/14/ala-juo-taman-enempaa-kahvia-paivassa/20091014/139
[/quote]

Kofeiinista psykoosi ja skitsofrenia?

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288396687053.html

Vierailija
170/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:26"]

Täällä ketjussa onkin ainakin yksi esimerkki pyskoottisesta ihmisestä. Tarkoitan tuota hoitaja-nimimerkin vainoajaa.

[/quote]

Pitäisikö valehtelijan vain saada vapaasti valehdella ilman vähäistäkään kommentointia?
[/quote]

Tottakai pitää saada vapaasti valehdella, jos kerran kyseessä on kannabis.

Vierailija
171/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosissa olevasta ihmisestä mulla on paljonkin kokemuksia, koska perheenjäseneni on siinä tilassa niin monta kertaa ollut. Se on kovin vainoharhainen ja epätoivoinen tila.

Olen itsekin läpikäynyt tietyn mielenhäiriön, mielestäni positiivisen sellaisen. Tämä tapahtui siten, että minut jätettiin ja olin tämän seurauksena kuukausia yksinäisenä ja masentuneena kotona. Kävin henkisesti todella pohjalla, enkä tiennyt miten saan enää normaalista elämästä kiinni. Oli todella vaikeata käydä ruokakaupassa ja esittää hyvänpäiväntutuille olevansa kutakuinkin kunnossa oleva ihminen. Sain uuden kesätyön, jossa minua kiusattiin ja otin sen tuossa herkässä tilassa todella raskaasti.

Sitten tuli salamarakkaus jostain yhtäkkiä ja se muutti tilanteen päinvastaiseksi. Kyse oli rakastumisen tunteesta, mutta se tuli kymmenen kertaa voimakkaampana kuin luulisi (?) Nukuin ensimmäisen viikon aikana vain joitain tunteja ja olo oli kuin Super-Hessulla. Minussa oli energiaa kuin metsäneläimessä vaikken olisi syönyt mitään. Muutuin todella itsevarmaksi, hauskaksi ja rennoksi. Olin jotain aivan uutta, supersosiaalinen ja sain käytökselläni vaikka puolikkaan ravintolan haltioitumaan itsevarmasta ja rennosta olemuksestani. Tiedostin koko ajan kaiken ja nautin siitä täysin rinnoin. Harrastin seksiä viisi kertaa päivässä tuolloin. Olisin voinut mennä vaikka tuntemattomien ihmisten oven taakse ja kysyä pistetäänkö bileet pystyyn.

Joku aivokemiallinen huumattu tilahan tuo oli ja haluaisin tietysti palata siihen takaisin jos vain voisin. Kysehän ei ollut tavallisesta rakastumisen huumasta, vaan jostain reaktiosta mikä johtui siitä kuinka pohjalta nousin yhdessä yössä toisiin ulottuvuuksiin.

Onko tällaista tapahtunut kenellekään muulle tai osaako kukaan ammattilainen kertoa mistä tässä tarkemmin oli kyse.

Vierailija
172/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:46"]Taidat olla niitä potilaita, jotka vääntävät ja vastustavat hoitoa juuri tällaisellas "asiantuntemuksella". Aina löytyy terävä kommentti, jolla haetaan omalle käytökselle oikeutusta. Entäs jos käyttäisit tuon energiasi, mitä nyt käytät tällaiseen vääntöön, oikeiden asioiden opiskeluun ts hanki ammatti ja mene töihin ;) [/quote] Olikos sinun vaikea kertoa sairaalasi arjesta, tai siitä, millä lääkkeellä hoidat psykoosipotilaita? Sinulta tuli jälleen kerran iso tekstiripuli, jossa et vastaa taaskaan yhteenkäån olelliseen ja yksinkertaiseen kysymykseen. Ammatti minulla on, parikin, ja molemmissa olen erittäin hyvä.

[/quote]Huomaatkos jankkaaja, että väittelet täällä ihan yksin? Että vain ja ainoastaan sinä olet se joka aukoo päätään? :D Joku saattaisi sanoa sinua hulluksi jankkaajaksi, mutta emmehän me sellaista tässä ketjussa tee. Hyvät naurut saat kuitenkin aikaiseksi höpinöilläsi joten jatka vain!

Vierailija
173/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

117 googlaa bipolaarinen. Mania ja masennus vuorottelevat.

Vierailija
174/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:05"]

Psykoosissa olevasta ihmisestä mulla on paljonkin kokemuksia, koska perheenjäseneni on siinä tilassa niin monta kertaa ollut. Se on kovin vainoharhainen ja epätoivoinen tila.

Olen itsekin läpikäynyt tietyn mielenhäiriön, mielestäni positiivisen sellaisen. Tämä tapahtui siten, että minut jätettiin ja olin tämän seurauksena kuukausia yksinäisenä ja masentuneena kotona. Kävin henkisesti todella pohjalla, enkä tiennyt miten saan enää normaalista elämästä kiinni. Oli todella vaikeata käydä ruokakaupassa ja esittää hyvänpäiväntutuille olevansa kutakuinkin kunnossa oleva ihminen. Sain uuden kesätyön, jossa minua kiusattiin ja otin sen tuossa herkässä tilassa todella raskaasti.

Sitten tuli salamarakkaus jostain yhtäkkiä ja se muutti tilanteen päinvastaiseksi. Kyse oli rakastumisen tunteesta, mutta se tuli kymmenen kertaa voimakkaampana kuin luulisi (?) Nukuin ensimmäisen viikon aikana vain joitain tunteja ja olo oli kuin Super-Hessulla. Minussa oli energiaa kuin metsäneläimessä vaikken olisi syönyt mitään. Muutuin todella itsevarmaksi, hauskaksi ja rennoksi. Olin jotain aivan uutta, supersosiaalinen ja sain käytökselläni vaikka puolikkaan ravintolan haltioitumaan itsevarmasta ja rennosta olemuksestani. Tiedostin koko ajan kaiken ja nautin siitä täysin rinnoin. Harrastin seksiä viisi kertaa päivässä tuolloin. Olisin voinut mennä vaikka tuntemattomien ihmisten oven taakse ja kysyä pistetäänkö bileet pystyyn.

Joku aivokemiallinen huumattu tilahan tuo oli ja haluaisin tietysti palata siihen takaisin jos vain voisin. Kysehän ei ollut tavallisesta rakastumisen huumasta, vaan jostain reaktiosta mikä johtui siitä kuinka pohjalta nousin yhdessä yössä toisiin ulottuvuuksiin.

Onko tällaista tapahtunut kenellekään muulle tai osaako kukaan ammattilainen kertoa mistä tässä tarkemmin oli kyse.

[/quote]Kaksisuuntainen...?

Vierailija
175/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole ammattilainen, mutta voisi olla kaksisuuntaisen mielialahäiriön lievempää tyyppiä 2, jossa on hypomaanisia jaksoja. Huomattavasti lievempiä, kuin mania, eikä vaadi välttämättä sairaalahoitoa tai johda psykoosiin. Onko läheiselläsi kaksisuuntainen mielialahäiriö tai teillä suvussa sitä muuten?

Vierailija
176/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin te psykoosissa olleet olette ymmärtäneet olevanne sairaita? Oletteko esim. tajunneet pelkojenne irrationaalisuuden?

Osa kuvaamistanne oireista kuulostaa minullekin tutuilta, mutta diagnoosini oli ahdistunesuushäiriö eikä psykoosi. Myös minulla oli jatkuvaa uhkan tuntua, pelkoa että olen tehnyt jotain pahaa ja joudun vankilaan tms. Lisäksi oli pelkoja, että joku läheiseni on paha, esim. väkivaltainen vaikka siitä ei ollut merkkejä. Tajusin ettei näin ole, mutta pelon tunne oli todella voimakas. Lisäksi pelkäsin tulevani hulluksi. Olen käynyt usein psykiatrilla joten eiköhän mahdollinen psykoosi olisi siellä todettu.

Itselläni siis realiteetintaju säilyi, ymmärtääkseni se on olennainen ero psykoosiin. Muuten ei minunkaan oireeni olleet mitään miellyttäviä!

Vierailija
177/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:05"]Psykoosissa olevasta ihmisestä mulla on paljonkin kokemuksia, koska perheenjäseneni on siinä tilassa niin monta kertaa ollut. Se on kovin vainoharhainen ja epätoivoinen tila.

[/quote]

Hypomania on sen nimi

Vierailija
178/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minulla tuollaisia päiviä oli juoppohulluuden aikana. Usein krapulassa tunsin olevani täysissä voimissa. Krapula ei edes tuntunut krapulalta.

Vierailija
179/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista liittyen viestiin 117.

Ehdotitte kaksisuuntaista mielialahäiriötä, joka on kuitenkin enemmän tai vähemmän pitkäaikainen mielisairaus. Se, että kävin pohjalla ja koin yhden tällaisen kokemuksen (viime vuosikymmenellä) tuskin antaa minulle mitään mielenterveyshäiriö-diagnoosia. Olin kokemuksen aikaan tiedostavassa tilassa, sisälläni kumpusi vain valtavasti energiaa ja hyvää tunnetta, olin elossa ja olin sitä kertaa kymmenen.

Olen tosiaan lukuisia psyykkisiä sairaustiloja todistanut (myös kannabisharhoja) ja ne ovat kaikki jotain aivan muuta kuin mitä minä koin.

Vierailija
180/209 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:44"]

Kiitos vastauksista liittyen viestiin 117.

Ehdotitte kaksisuuntaista mielialahäiriötä, joka on kuitenkin enemmän tai vähemmän pitkäaikainen mielisairaus. Se, että kävin pohjalla ja koin yhden tällaisen kokemuksen (viime vuosikymmenellä) tuskin antaa minulle mitään mielenterveyshäiriö-diagnoosia. Olin kokemuksen aikaan tiedostavassa tilassa, sisälläni kumpusi vain valtavasti energiaa ja hyvää tunnetta, olin elossa ja olin sitä kertaa kymmenen.

Olen tosiaan lukuisia psyykkisiä sairaustiloja todistanut (myös kannabisharhoja) ja ne ovat kaikki jotain aivan muuta kuin mitä minä koin.

[/quote]

Uskovaiset ovat tuollaisessa mainitsemassasi tilassa jatkuvasti. Tunnen erään uskovan miehen joka kykenee pomppimaan yhdellä kädellä käsillä seisoen ja puhuu täyttä ripulia samalla. Se on hänen tapansa voimistella.

Kateeksi käy nuo voimat Jeesuksen. Itse en jaksa töiden jälkeen edes käydä kaupassa.