Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka lämmitätte puilla. Kuinka paljon puuta kuluu? Ja missä poltatte?

Vierailija
10.03.2022 |

Teettekö itse puut?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirustus kirjoitti:

Öljy lämmitys,oktalo joskus 2000l,riitti jopa olisko yli 2v.Säät millaiset siitä riippuu.Nyt vuosi,pari vuotta takka kunnostaminen,puuta kuluu niin vähän olisko 200€.Ostan ja tuon vp,-ajan tilalta.Käytämme infrapunalämmitintä nyt kuukausi sitten,ihmeen vähän vie sähköä.Sähkönkulutus vuodessa 3500kWh..paikkeilla.Tarkoituksella muutama vuosi sitten alettu seurata kulutuksia.Suomen kallein vesi..Hyvin on tultu säästöistä alas päin..ennen 9000kWh lapset kotona kun olivat,ja ilmalämpöpumppu jauhoi.Nyt sekin hörveli järviin jauhaa muuta kuin viilentää kesäisin harvoin..muitakin laitteita kun siihenkin on Vp,ajan tilalla on aurinkosähkö ollut vuosia..välillä

helteillä aurinkosähköä yli tarpeen.Oikeeta sähköä ei tuu..Säästö typerät linja/siirtomaksut.

Millainen infrapunalämmitin sinulla on? Voisitko kertoa hieman lisää asiasta, kiinnostaisi. Kiitos. 

Vierailija
42/46 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haketta kuluu 500 kuutiota. Lämmitettävää alaa 1 000 neliötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on näin asiallisena pysyvä ketju.

Vierailija
44/46 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,  lämmitän okt taloa puilla, sähkö varalla. Varaaja on aika iso, olisko 1000l. Olen uusi lämmittäjä, niin kysyn , onko vaarallista,  jos varaajan lämpötila nousee 100 ast paikkeille? Vesipatteri lämmitys. 

Vierailija
45/46 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,  lämmitän okt taloa puilla, sähkö varalla. Varaaja on aika iso, olisko 1000l. Olen uusi lämmittäjä, niin kysyn , onko vaarallista,  jos varaajan lämpötila nousee 100 ast paikkeille? Vesipatteri lämmitys. 

Ei kannata ihan niin korkealle päästää. Itse laittanut max. 90 astetta. Meillä 2500l varaaja.

Nyt ei tosin ole paljoa puita polteltu 2 vuoteen kun pörssisähköllä lämmitys on tullut halvemmaksi ja helpommaksi.

Vierailija
46/46 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-40m3 heittoa. Keskuslämmitys kattila ilman varaajaa. Neliöitä 160. Talon vm 1951. Kaikki purueristeitä ja ikkunoita myöten alkuperäistä. Puut joutuu ostamaan kun ei ole omaa metsää enää. 2000-3000€ menee, että heilahtaa talvessa. Talo Kainuussa. Täällä on kylmä.