en mistään hinnasta asuisi helsingissä
hyi mikä paikka, missään ei parkkipaikkoja, ihmisiä joka puolella ja ihan sekaisin kaikki kadut suljettuna puolet...
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:51"]
En minäkään. Betonikorsun ampuma-aukosta tuijotetaan toiseen samanlaiseen..
Lisäksi kaupungissa asuvat nuoret on niin uusavuttomia, että maalaista hävettää, vai mitä mieltä olette siitä, että kaupungissa asunut 20v nainen hakiessaan saunapuita kantaa puolet kantokorillista puita takaisin liiterille, ja latoo kantokorin liiteristä täyteen??
Maalla asununeella järki leikkaa sen verran, että latoo ne puut siitä kantokorista kiukaan alle, ja hakee tyhjällä korilla puut.
[/quote]
Nyt jo kolme alapeukkua, eli osui ja upposi..
[/quote]
Niin mikä osui? Helsingissä on siis kolme uusavutonta, jotka ensikertalaisina pudottivat jonkin puukalikan väärään paikkaan? Kylläpä nyt peittosit heseläiset älykkyytesi terävällä miekalla.
Mikset vastannut siihen viestiin sosiaalisista taidoista? Taisi osua ja upota.
[/quote]
Onko joku joukkoraiskaus sosiaalinen taito? Sitähän siellä harrastetaan, tai huumeiden käyttö?
Olen takuuvarma, että maalla autetaan naapuria enemmän, kuin jossain betonikorsuyhteisössä, Milloin muuten moikkasit naapuriasi?? Meillä seon päivittäistä sosiaalista kanssakäymistä, että naapurille lainaillaan työkaluja, jos omia ei ole, mites teillä?
[/quote]
Ei oo todellista xDdd siis tossako on se todiste sun asuinpaikan paremmuudesta? Pliis
Aivan mahtavaa, jos tänne ei muuta enää lisää ihmisiä. Kyllästyttää tämä ihmisten paljouden ja asuntojen vähyyden yhtälö.
Paljonko maksaa junalippu Riihimäeltä Vantaalle tai Helsinkiin? Varmaan enemmän kuin Helsingistä Vantaalle (n. 3,5 € matkakortilla). Eikä Riihimäellä ole merimaisemia eikä taida palvelutkaan olla niin hyvät, kun puuttuu mm. kätilöopisto ja yliopistollinen sairaala. Muuten voisi harkita. Olisi virkistävää asua välillä sellaisessa paikassa, missä tuntee kaikki naapurit, olettaen että naapurit ovat mukavia ;)
Hesassa on paljon kauniita puolia, niin kuin nyt vaikka arkkitehtuuri. Siellä on myös laidasta laitaan erilaisia ihmisiä ja alakulttuureita. Tekeminen ja näkeminen ei lopu kesken. Kuitenkin mulla on usein vähän ulkopuolinen olo, kun käyn siellä. Jotkut ihmiset tuntuu siltä niin kuin ne olisivat toisesta maailmasta, jokin yhteisyyden tunne puuttuu minun ja niiden väliltä. Ehkä tämä Kuopio on kuitenkin minulle oikean kokoinen paikka, Hesassa voin vierailla aina silloin tällöin.
Lukekaapa ketjua uudestaan, voitte huomata miten kylmiä olette. Kukaan ei kohtele toista niin ilkeästi kuin helsinkiläinen.
Minäkään en mistään hinnasta asuisi Helsingissä tai ylipäätään missään isossa kaupungissa eikä onneksi tarvitse. Se vain mikä ärsyttää on, että välillä tuntuu, että kaikki päätökset ja kaikki mahdollinen on ajateltu vain pääkaupunkiseudun näkökulmasta. Ärsyttää myös, että Helsingissä tuntuu oikeasti olevan niitäkin, jotka ei tajua, että kehäkolmosen ulkopuolella on muitakin kun alkuasukkaita ja se, että on paljon porukkaa joka kuvittelee, että kaikki tahtovat Helsinkiin. Että kaikki haluaisivat sinne, mutta ne jotka eivät vielä ole ovat jossain korvessa vastentahtoisesti.
Ja tiedän, että Helsinkiin mahtuu hirveästi erillaisia ihmisiä, mutta niin mahtuu muuallekkin Suomeen :). Hyvästä julkisesta liikenteestä olen kyllä vähän kateellinen, oma autokin on joskus kiva, mutta toisinaan toivoisi, että lähin linkkupysäkki ei olisi automatkan päässä ja siitä menisi useammin, kuin kerran päivässä linja-auto ;) mutta on maalla kuitenkin pääsääntöisesti aika mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:36"]
hyi mikä paikka, missään ei parkkipaikkoja, ihmisiä joka puolella ja ihan sekaisin kaikki kadut suljettuna puolet...
[/quote]
Niinpä niin. Maalaisille on kauhistus, jos joutuu vähän kävelemään, kun autoa ei saa muutaman metrin päähän tavoitepaikasta.
Ja sen kyllä näkee, kun käy maaseudun markettien parkkipaikoilla katsomassa paikallisten pysäköintitapoja.
Mainittakoon että kävelen päivittäin lähes viisi kilometriä työmatkoja ja myös ajan n. 20 000 km vuodessa, joten on kokemusta kaikenlaisesta.
Minulla työmatka Vallilanlaakson läpi puoli tuntia. Kävellen. Lintuja ja jäniseläimiä. Kevätaamuisin ärjyvät satakielet. Enemmän minä täällä näen eläimiä kuin lapsuuteni maalla.
Mäkää en nii diggaa Helsingistä. Tykkään asua Tampereella, sopivan pieni mutta silti tarpeeksi iso. Juuri sopiva. Ja paljon paljon puistoja ja rantoja. Muuttakaa tänne, täällä on ihanaa ja ihmiset paljon ystävällisempiä kuin monissa muissa kaupungeissa ja rento, raikas ja vapaamielinen ilmapiiri. Haha tulipa ylistyspuhe :D
Se on hyvä ettei kaikki asu samassa kaupungissa tai kylässä. Olisi melko ahdasta meinaan. Olen lähes tulkoon koko elämäni asunut hki:ssä. Tunnen koko kaupungin lähiöineen ja voin sanoa että kyllä, kyllä tykkään asua täällä. Suosittelen helsinkiä niille jotka ovat ajatelleet muuttaa toiseen kaupunkiin :) En ole kyllästynyt asumaan täällä, mutta ehkä juuri se kun olen asunut täällä niin kauan, niin haluan vielä joskus muuttaa maalle/toiseen kaupunkiin. Ja tark. kun mietin: ei mulla mikään kiire täältä pois kuitenkaan ole. On tämä niin hieno, käytännöllinen ja rento kaupunki !!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:55"]Opiskelijana asuin ankeassa betonilähiössä Helsingissä, enkä viihtynyt. Etenkin alkutalvesta, kun kävelin pimeällä ja sohjossa ja ohitse huristelevat bussit läikyttivät vettä päälle, ohikulkumatkan baarissa meno päällä ja metroasemalla jengejä, muistan ajatelleeni, etten koskaan ole ollut masentunut, mutta nyt kyllä masentaa. Tunsin itseni niin yksinäiseksi ja Neuvostovallan aikaisilta näyttävät ankeat kerrostalorivit ahdisti. Keskustassa kävin tutulta saaduilla ilmaislipuilla oopperassa ja Ateneumissa (tuolloin yksi ilta viikossa ilmainen opiskelijoille) virkistäytymässä.
-
Myöhemmin perheellisenä palasin Helsinkiin ja koti löytyi Etu-Töölöstä. Sijainti muutti kaiken: ympärillä kaunista arkkitehtuuria, paljon puistoja, palvelut kävelyetäisyyden päässä, meri lähellä. Asunto itsessään aivan ihana: korkeat, avarat huoneet, paripeiliovet, isot ikkunat vehreillä näkymillä yms. Valitettavasti kyseessä vuokra-asunto ja myöhemmin muutimme budjetin vuoksi omistusasunnon perässä kehyskuntaan. Helsinkiä muistelen edelleen lämmöllä ja käymme usein mm. Kaivopuistossa.
[/quote] Näit ehkä kaupungin ankeana, koska olit yksinäinen ja masentunut ? Siinä mielentilassa huomaa vain negatiiviset asiat. Ihminen on kuin magneetti, vetää puoleensa mitä itse fiilailee. Jos on ankea olo ja masentaa, levittää sitä ympärilleen ja saa samaa takaisin. Sitten kun muurit peeheesi kanssa, ei masentuneena ja hyvällä mielellä, kaikki olikin paremmin ja näit kauneutta ympärilläsi.
Näit ehkä kaupungin ankeana, koska olit yksinäinen ja masentunut ? Siinä mielentilassa huomaa vain negatiiviset asiat. Ihminen on kuin magneetti, vetää puoleensa mitä itse fiilailee. Jos on ankea olo ja masentaa, levittää sitä ympärilleen ja saa samaa takaisin. Sitten kun muurit peeheesi kanssa, ei masentuneena ja hyvällä mielellä, kaikki olikin paremmin ja näit kauneutta ympärilläsi.
[/quote] hyvin sanottu. Hyvin syvällistä ja niin totta.
Mihin omaa autoa tarvii, jos jalankin voi liikkua.
Kerran kuukaudessa, kun tarvii ostaa, jotain enemmän ja isompaa > taksi kuljettaa ja kantaa!
Rakastan Helsinkiä, enkä edes asu siellä just nyt.
Sijainti sijainti sijainti. Helsinki on ihana jos on varaa ja onnea asua kantakaupungin upeissa vanhoissa taloissa ja työt ovat julkisilla näppärän matkan päässä. Palvelut, puistot, tapahtumat - kaikki vieressä ja todella kaunista. Sitten kun tuosta mennään kauemmaksi menee tuuripeliksi, löytyy sieltä syrjempääkin oikein kivoja paikkoja, mutta myös tosi ankeita ja rumia lähiöitä ja ennenkaikkea tylsää ja mitäänsanomatonta höttöä.
Rakastan Helsinkiä, mutta vain kun päivittäinen maisemat viettävät kauniiden alueiden läpi. Jos arjen kulku olisi vaikka Kannelmäki - Itä-Pasila, silloin miltei mikä tahansa muu alkaa olla parempi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:00"]Tarkoitat Malmin harrastelija-lentokenttää ;) Hyvä, että lähtee, niin sinne rakennetaan asuntoja täyteen. Täällä on valtava vuokra-asuntopula. Helsinki-Vantaan lentokentälle pääsee onneksi nykyisin puolessa tunnissa junalla Helsingin keskustasta. T. 91
[/quote]
Joo, mikäs sen mukavampaa kuin kaupunki täynnä asunyoja ilman harrastusmahdollisuuksia. Vantaan lentokentälle pääsee puolessa tunnissa myös esim. Riihimäen korvesta.