Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en mistään hinnasta asuisi helsingissä

Vierailija
10.08.2015 |

hyi mikä paikka, missään ei parkkipaikkoja, ihmisiä joka puolella ja ihan sekaisin kaikki kadut suljettuna puolet...

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä parkkipaikkaa tarvii kun julkinen liikenne toimii?

Vierailija
2/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kanssa varmaan ei hirveän miellyttävä kokemus. Noin yleensä Helsinki on aika kiva kaupunki. Aika kauniskin. Meri tekee paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakotakkaan asumaan. Turha

Vierailija
4/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, mitenkäs voisitkaan kun sulla ei ole varaa edes niihin halvimpien asuntojen hintoihin.

Vierailija
5/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on iha hyvä ettet asuisi, mieluummin positiivista väkeä vaan tänne :)

Vierailija
6/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sua tänne kukaan haluakaan.

Vierailija
7/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:36"]

hyi mikä paikka, missään ei parkkipaikkoja, ihmisiä joka puolella ja ihan sekaisin kaikki kadut suljettuna puolet...

[/quote]

Tarkoitat varmaan Helsingin ydinkeskustaa. Asun Helsingissä, palstailen omalla pihallani, metsän vieressä ja 100 metrin päässä solisee joki. 

Vierailija
8/116 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 01:00"]

Minäkään en mistään hinnasta asuisi Helsingissä tai ylipäätään missään isossa kaupungissa eikä onneksi tarvitse. Se vain mikä ärsyttää on, että välillä tuntuu, että kaikki päätökset ja kaikki mahdollinen on ajateltu vain pääkaupunkiseudun näkökulmasta. Ärsyttää myös, että Helsingissä tuntuu oikeasti olevan niitäkin, jotka ei tajua, että kehäkolmosen ulkopuolella on muitakin kun alkuasukkaita ja se, että on paljon porukkaa joka kuvittelee, että kaikki tahtovat Helsinkiin. Että kaikki haluaisivat sinne, mutta ne jotka eivät vielä ole ovat jossain korvessa vastentahtoisesti. Ja tiedän, että Helsinkiin mahtuu hirveästi erillaisia ihmisiä, mutta niin mahtuu muuallekkin Suomeen :). Hyvästä julkisesta liikenteestä olen kyllä vähän kateellinen, oma autokin on joskus kiva, mutta toisinaan toivoisi, että lähin linkkupysäkki ei olisi automatkan päässä ja siitä menisi useammin, kuin kerran päivässä linja-auto ;) mutta on maalla kuitenkin pääsääntöisesti aika mukavaa.

[/quote]

Olet ennakkoluulojesi kanssa onneksi väärässä. Monen helsinkiläisen "henkinen koti" on todistetusti jossain muualla. Itse olen pk-seudulta, mutta tunnen olevani kotona saaristossa. Olen asunut paljon muuallakin mm. Janakkalassa ja siellä enemmän tuntui, että ihmiset laittavat suuria oletuksia sille, miten minä heihin suhtaudun tai millainen minä olen. Paljon enemmän kuin olen Helsingissä kohdannut tätä "kehä kolmosen ulkopuolella ei elämää"- mentaliteettia. Meistä melkein kaikki ovat kuitenkin viettäneet kesälomia jossain muualla, tuntevat ihmisiä jostain muualta tai ovat asuneetkin jossain muualla. Pienemmällä paikkakunnalla on helpompi olla epäluuloinen, koska muu elämäntyyli on tuntemattomampi ja siitä on helpompi tehdä oletuksia. Minun ystäväpiiriini lukeutuu ihmisiä Nauvosta Sodankylään ja olen itse kolunnut Suomea Lieksasta Vaasaan, Inarista Utöseen.

Pk- tai kaupunkinäkökulma on ymmärrettävä, sillä kaupungeissa ja kehysalueilla asuu suurin osa (70%). Silti on tärkeätä, että ymmärretään maaseudun realiteetti. Mutta vastaavasti täällä pitää ymmärtää toista näkökulmaa ja olisi hyvä, jos pienemmiltä paikkakunnilta tullaan myös vastaan. Ei se auta, että halutaan vain toisten ajattelevan omaa näkökulmaa, jos itse ei ole valmis avartamaan mieltään. Ehkä huomaakin, ettei se idea nyt niin huono ollut. En puhu tässä yhteydessä esim. kuntauudistuksista. Se on aivan järkyttävän huono idea ja tulee todella autioittamaan maaseutua. Tässä ei näy esim pk-keskeisyys vaan poliitikoiden ahneus. En tiedä ketään helsinkiläistä, joka tätä kannattaisi.

Vierailija
9/116 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:08"]

Mitä haittaa siitä parkkipaikattomuudesta on? Autot pitäisi kieltää kokonaan eikä niitä pk-seudulla tarvitsekaan mihinkään. Enkä näe ihmisissäkään mitään pahaa, oletko antisosiaalinen? Helsinki on aika hiljainen jopa pohjoismaiseksi pääkaupungiksi.

En ole nähnyt mitään "sekaisin" tai kokonaan suljettuja katujakaan ikinä, ja vaikka olisi, niin äkkiäkös uusi reitti löytyisi.

Kummallista kritiikkiä kerrassaan.

[/quote]

Tervetuloa katsomaan meidän kulmille, (Etelä-Espoo) miten täällä pärjää pelkillä julkisilla...

Vierailija
10/116 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä en saa olla omanlaiseni metsähomo.
Hesan julkihomous ahdistaa.
Ap

Vierailija
11/116 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:18"]

Eiköhän itse kullekin ole se paikka mieleisin, mihin on tottunut ja missä asuvat läheiset ja ystävät. Itse olen aina asunut Helsingissä, enkä väitä, että kaikki hetkeni täällä ovat yhtä onnen euforiaa. Mutta ehdottomasti paras paikka minulle. 

Sama juttu kai sinulla, missä sitten asutkin,

Olis kiva tietää, että mitä noi alapeukuttajat haluaa sanoa. Eiköhän asuinpaikassaan viihtyminen ole aika henkilökohtainen asia.

[/quote]

Vierailija
12/116 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi Suomen maalla aika paljon muuallakin lääniä, jossa voit asua. Eikä ole mikään pakko edes Suomessa asua, sen kun muutat vaikka minne ekana tulee mieleen.

Vierailija
13/116 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:44"]Helsingissä en saa olla omanlaiseni metsähomo.
Ap
[/quote]

Sori vaan olen oikeasti bi
oikea ap

Vierailija
14/116 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:44"]Helsingissä en saa olla omanlaiseni metsähomo.
Ap
[/quote]

Sori vaan olen oikeasti bi
oikea ap
[/quote]

Ja miten se tähän liittyy.
maalla asuvilla on parempi sperman laatu anyway. huomasin sen maussakin

Vierailija
15/116 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, etteivät kaikki halua tänne. Tänne on käsitykseni mukaan jo nyt änkäämässä vähän turhankin paljon ihmisiä, minkä vuoksi jo pitkään jatkunut asuntopula tulee yhä pahentumaan, kun kaupunki ei osaa kaavoittaa riittävän nopeaa (kaupunkibulevardit tänne nyt ja heti!).

Minä henkilökohtaisesti rakastan tätä kaupunkia enkä haluaisi muuttaa täältä minnekään, jos minulla siihen vaan mahdollisuus on tulevaisuudessakin. Täällä on niin monia minulle tärkeitä asioista, joita muualta Suomesta olisi hankalampi saada. En esimerkiksi haluaisi hankkia autoa (rahasyöppö ja arkiliikunnan tappaja) ja täällä Helsingissä pärjään hyvin ilmankin. Julkisilla, pyörällä ja kävellen pääsee 99% matkoista. Silloin harvoin, kun pitää kuljettaa jotain painavampaa tai lähteä maalle, jonne julkisilla ei pääse (aika moneen paikkaan sielläkin kyllä pääsee junalla/bussilla), niin voi ottaa taksin, tilata kotiin kuljetuksen tai vuokrata auton käyttöönsä. Tärkeää minulle on myös Suomen mittakaavassa erittäin kattava kulttuuritarjonta. Käyn paljon oopperassa, baletissa, teatterissa, taidenäyttelyissä, keikoilla jne. Kolmas tärkeä asia on Helsinki-Vantaan läheisyys. Rakastan matkustelua ja on ihana, kun tuolta lähilentokentältä pääsee melkein minne vaan. Rinkka vaan selkään ja nykyään junalla lyhyt hurautus lentokentälle ja olen jo matkassa.

Lisäksi Helsingissä on ihanaa tämän kaupungin "pöhinä". On ihana vaikka vaan istahtaa kahvilassa ikkunapaikalle ja seurata ihmisten ohikulkua. Kesäisin oman ilonsa pöhinään tuovat turistit, joita nytkin koko keskusta on täynnä. 

Ja toki täällä on ihania puistoja, kauppoja, kahviloita, ravintoloita, Suomenlinna, saaristo, keskuspuisto, kaunista arkkitehtuuria jnejne. Täydellisin kaupunki mulle. Tunsin ensi kertaa elämässäni olevani kotona, kun muutin tänne 19-vuotiaana opiskelemaan 10 vuotta sitten. Siihen saakka asuin 20000 ihmisen pikkukaupungin sivukylällä ja vihasin tuota asuinpaikkaa/kaupunkia. Nykyään tuollakin on mukava käydä lomailemassa vanhempiani moikkaamassa, mutta ikinä en sinne takaisin muuttaisi.

Vierailija
16/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän itse kullekin ole se paikka mieleisin, mihin on tottunut ja missä asuvat läheiset ja ystävät. Itse olen aina asunut Helsingissä, enkä väitä, että kaikki hetkeni täällä ovat yhtä onnen euforiaa. Mutta ehdottomasti paras paikka minulle. 

Vierailija
17/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:49"]No ei sua tänne kukaan haluakaan.
[/quote]

osusko arkaa paikkaa

Vierailija
18/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:44"]Niin no, mitenkäs voisitkaan kun sulla ei ole varaa edes niihin halvimpien asuntojen hintoihin.
[/quote]

mistäs sä mun varallisuudesta tiedät?;) vaikka sulla ei olis nii ei se tarkota ettei muilla olis. ap

Vierailija
19/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:18"]Eiköhän itse kullekin ole se paikka mieleisin, mihin on tottunut ja missä asuvat läheiset ja ystävät. Itse olen aina asunut Helsingissä, enkä väitä, että kaikki hetkeni täällä ovat yhtä onnen euforiaa. Mutta ehdottomasti paras paikka minulle. 

[/quote]

totta tämä, en jotenkin osaisi asua täällä! :o ap

Vierailija
20/116 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:36"]

[/quote]

Tarkoitat varmaan Helsingin ydinkeskustaa. Asun Helsingissä, palstailen omalla pihallani, metsän vieressä ja 100 metrin päässä solisee joki. 
[/quote]

tuo olisi kyllä unelma, keskustaa tässä tarkoitan! ap