Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten te päästänne terveet jaksatte arkea?

Vierailija
10.08.2015 |

Itsellänikin mm. ystävä seurustelee, käy töissä, tekee koulun lopputyötä, suunnittelee muuttoa, hankki juuri toisen koiran, tekee ruokaa, siivoaa, urheilee, marjastaa jne.
Itse masentuneena olin juuri vadelmassa ja meinasin ekan puolen tunnin jälkeen lyhistyä vaan itkemään. Seurassa en kuitenkaan kehdannut vaan pinnistelin. Jopa suihkussakäynti on niin vaikeaa, etten ole käynyt pariin viikkoon. Makaan vaan sängyssä.

Aina sitä hämmästyy, miten paljon terveillä ihmisillä on energiaa!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:18"]Jaksamiseen voi vaikuttaa niin paljon itse. Puhun siis terveenä ihmisenä, en yritä neuvoa sinua tai muita masentuneita. Entisenä pullanmussuttajana voin sanoa, että kun mut vetäistiin aamulenkkien ja iltajumppien maailmaan, niin jaksaminen nousi 50%. Vieläkin mun laiskapaskuus tunkee esiin ja saattaa olla pitkiäkin taukoja, jopa useita viikkoja - vaikka sairastumisen jälkeen kun rutiini katkeaa - että ei elä aktiivisesti. Kyllä sillon huomaa, mikä se liikunnan merkitys on. Ei arjessa ole ikinä sellaista, että ei vaan kykene tekemään jotain. Varmasti tällainenkin tulee käymään esim. vanhempien kuollessa hetkellisesti, ja en osaa kuvitella miten vaikeaa se on. Eli tsemiä teille ja etenkin jaksamisia ja parempia oloja!!
[/quote]
Olet varmasti oikeassa tuon liikunnan suhteen. Oma lihaskuntoni on karissut ihan minimiin. En tiedä onko pyykkistä vai fyysistä, mutta kahvipöydässäkin kun naapurissa pidempään istuu, niin ei vaan jaksa olla ryhdikkäästi.
Se on vain niin tämä kierre, että kun ei jaksa/pysty tekemään asioita, niin se vaan pahentaa tilannetta. Ap.

Vierailija
22/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No daa, siksihän sitä just jaksaakin kun pää on terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää lääkitystä väliaikaisratkaisuksi, kun ongelmia ratkaistaan. Oma masennukseni selvisi vasta, kun aloin syömään mielialääkkeitä muihin ongelmiin. Huomasin lääkityksen myötä, miten paljon energiaa sain. Olin ajatellut vain olevani laiska.

Vierailija
24/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:44"]Kannattaa pyytää lääkitystä väliaikaisratkaisuksi, kun ongelmia ratkaistaan. Oma masennukseni selvisi vasta, kun aloin syömään mielialääkkeitä muihin ongelmiin. Huomasin lääkityksen myötä, miten paljon energiaa sain. Olin ajatellut vain olevani laiska.
[/quote]
Olen kokeillut useita lääkkeitä useilla annostuksilla. Syön tälläkin hetkellä. Ei ikävä kyllä mitään apua. Hyvä, että ovat joillekin auttaneet. Sehän olisi ihanteellista, että niillä saisi hyvän alkusysäyksen elämään. Ap.

Vierailija
25/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:26"]Itsellänikin mm. ystävä seurustelee, käy töissä, tekee koulun lopputyötä, suunnittelee muuttoa, hankki juuri toisen koiran, tekee ruokaa, siivoaa, urheilee, marjastaa jne.
Itse masentuneena olin juuri vadelmassa ja meinasin ekan puolen tunnin jälkeen lyhistyä vaan itkemään. Seurassa en kuitenkaan kehdannut vaan pinnistelin. Jopa suihkussakäynti on niin vaikeaa, etten ole käynyt pariin viikkoon. Makaan vaan sängyssä.

Aina sitä hämmästyy, miten paljon terveillä ihmisillä on energiaa!
[/quote]

2 viikkoa peseytymättä? Yäk...
[/quote]
Niin mä tiedän, se on ällöttävää. Käsiä ja kasvoja pesen. Joskus kainaloita. Mutta kun ei vaan pysty! Ap.

Vierailija
26/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt samaa. En enää muista, miten lapsena jaksoin.

Vierailija
27/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:46"]Moni arkinen asia (siivous, ruuanlaitto yms) on vaan tehtävä, vaikka ei jaksaisi. Puhun siis terveistä. Tosin sanall "jaksaa" on eri merkitys terveille, sen voisi korvata sanalla "viitsiä". Ei normaalisa arjessa ole sen kumempaa jaksamidta tehdä noita asioita. Terve ihminen on tehty aktiiviseksi ja työtä tekemääb. Toicottavasti alat voimaan paremmin mahd pian! :)
[/quote]
Kiitos! Viestisi lämmitti mieltäni.
Ei kai sairaana auta kun vaan ihmetellä muiden kykeneväisyyttä. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän