Missä asiassa uit yleiseen mielipiteeseen verrattuna vastavirtaan?
Kommentit (74)
En haluaisi asua omakotitalossa. Ihan liikaa hommia ja entäs jos jotain pitää korjata? Olen mukavuudenhaluinen enkä nauti remontoimisesta tai pihatöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatuskin anaaliseksistä ällöttää, en koe peräreiän olevan mitenkään seksiin liittyvä.
Ymmärrän nyt mielipiteesi olevan anaaliseksin puolesta, koska se on käsittääkseni vähemmistön harrastama juttu?
Olen sananvapauden suhteen absolutisti. En kannata mitään sensuuria. Miksikö? No koska se on mielestäni oikein.
Siinä etten vietä joulua. Tunnen olevani suuri ilonpilaaja tuona aikana. Ystävät ja sukulaiset tietävät asian, mutta miten sitä selittää uusille ihmisille, kun kaikille joulun vietto tuntuu olevan hyvin tärkeää. Ja en vietä sitä juuri uskonnollisista syistä, vaikeaa selittää sitäkin.
Olen avioliiton kannattaja. En ymmärrä, mitä pelottavaa naimisiin menossa on. Vaikka avioliitto onkin nykyaikana pitkälti symbolinen ele, niin se kertoo paljon, onko toinen valmis menemään juuri minun kanssani naimisiin, vai ei.
En pidä päiväkotien henkilökuntaa, opettajia tai sairaanhoitajia millään tavalla erikoisina tai erityisen tärkeinä ihmisinä.
He ovat ihmisiä siinä missä muutkin, ja korvattavissa siinä missä muutkin. Päivähoito ei ole mitään sellaista, että sitä pyörittävä taho olisi arvostelun yläpuolella ja ihmisinä jotenkin kultaisempia kuin muut. Päinvastoin, pieni ravistelu ja asennemuutos tekisi oikein hyvää.
Sama koskee hoitoalaa ja opettajia. Joukossa on sellasia ihmisiä, joita ei pitäisi päästää lähelle muita missään olosuhteissa.
En halua heille palkankorotuksia, vaan olen sillä kannalla että henkilökuntaa tulee palkata lisää. Palkkaus on riittävä.
Rahan säästäminen on turhaa. Toki varakassa pitää olla, mutta arjen kituuttaminen, jotta vanhana on säästöjä, on turhaa. Itse kituuttaa elämänsä, jotta lapset saavat tuhlata rahat.
Että venäjää puhuva ei ole automaattisesti venäläinen eikä voi vaan kävellä sinne ja lopettaa sen sodan.
En ole liittynyt mihinkään sosiaalisen median alustaan, enkä käytä niitä. Tosin whats-up minulla on käytössä, jos joku laskee sen sosiaaliseksi mediaksi.
Vierailija kirjoitti:
Rahan säästäminen on turhaa. Toki varakassa pitää olla, mutta arjen kituuttaminen, jotta vanhana on säästöjä, on turhaa. Itse kituuttaa elämänsä, jotta lapset saavat tuhlata rahat.
Tämä. Tulee vähän surullinen olo aina, kun lukee jostain vaatimattomasti eläneestä lapsettomasta tyypistä, jonka miljoonasäästöt menee perintönä Halsuan kunnan kassaan.
Kannatan kaikkien huumausaineiden laillistamista, tosin kaupan tulee mielestäni olla säännellympää kuin nykyisin alkoholilla.
Perustelut: huumesotaa on käyty 100 vuotta (Suomessa 50) ja ainoat seuraukset ovat järjestäytyneen rikollisuuden kasvu ja huumeiden käytön räjähdysmäinen lisääntyminen.
Seksuaalisen pettämisen paheksuttavuutta parisuhteessa ylikorostetaan verrattuna muihin luottamuksen pettämisen tapoihin. En ymmärrä, miksi seksi täytyy nostaa jalustalle. Toisaalta, ymmärränhän minä: taustalla vaikuttaa tapakulttuuri, oma epävarmuus, omistamisenhalu, mustasukkaisuus, yksin jäämisen pelko.
Kaikissa asioissa joista mulla on mielenkiintoa tai tietoa, joista lähes kaikki ovat yhtä mieltä, riippumatta kumpaa mieltä itse olen enemmän, koska kokonaisuus on muuten vajaa.
Riippuu siitä mikä lasketaan yleiseksi mielipiteeksi. En esim. usko että kansa fanittaa tätä hallitusta niin kovasti kuin lehdet hehkuttavat mutta eipä hallituksen vastustaminenkaan erityisen omaperäistä ole.
Pikemminkin huomaan olevani jotain mieltä samoin kuin kohtalaisen moni muukin samalla kun mediassa annetaan ymmärtää että "kaikki" on just päinvastaista mieltä.
Ja ei, en ole persu vaan pikemminkin ihminen joka ratkaisisi ongelmia käytännöllisyyden kautta eikä ideologian kuten hallitsijamme näyttävät tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Olen avioliiton kannattaja. En ymmärrä, mitä pelottavaa naimisiin menossa on. Vaikka avioliitto onkin nykyaikana pitkälti symbolinen ele, niin se kertoo paljon, onko toinen valmis menemään juuri minun kanssani naimisiin, vai ei.
Suurin osa kuitenkin menee naimisiin elämänsä aikana.
Minä olin tulossa vastaamaan, että siinä olen erilainen. Mikään mies ei saisi minua menemään naimisiin, koska avioliitto ei merkitse minulle mitään. En ole varakas, joten sitä taloudellista puolta (joka koko avioliiton idea on) ei tarvitse ajatella. Miksi siis sitoutuisin, kun rakkaus on tunne, ei mikään päätös tai paperi.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta lainkaan naisten tissit tai perseet, vaikka olen heteromies ja muuten täysin normaalisti naisista kiinnostunut. Rinnoilla imetetään ja perseellä ulostetaan, en vain näe kummassakaan mitään seksikästä, vaikka muuten naiskauneudesta pidänkin.
Sama. Olen kohta viisikymppinen heteromies enkä ole koskaan kokenut kiihottuneeni naisen rinnoista tai pepusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta lainkaan naisten tissit tai perseet, vaikka olen heteromies ja muuten täysin normaalisti naisista kiinnostunut. Rinnoilla imetetään ja perseellä ulostetaan, en vain näe kummassakaan mitään seksikästä, vaikka muuten naiskauneudesta pidänkin.
Sama. Olen kohta viisikymppinen heteromies enkä ole koskaan kokenut kiihottuneeni naisen rinnoista tai pepusta.
Mistä sitten kiihotut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten kiihotut?
parrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten kiihotut?
parrasta.
Naisella?
Uskonasioissa. Ateismi on lisääntynyt vauhdilla, mutta en lähde mukaan. Uskon, että rukous auttaa kun ahdistaa. Silti en halua kuulua mihinkään (aivopestyyn) lahkoon.
Voin ajatella itsenäisesti kristinuskon pohjalta. Saan käydä eri seurakunnissa, mutta voin olla käymättäkin. Pakkokeinoihin en uskonasioissa usko.