Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruusufinni, meikkivarasto uusiksi. Kellään tietoa mineraali-/luonnon meikeistä?

Vierailija
10.08.2015 |

Minulla todettiin ruusufinni kasvoissa ja yritän saada nyt ihoa parempaan kuntoon antibioottikuurin avulla. Olen aina käyttänyt ihan normi meikkejä, mutta olisi varmasti hyvä siirtyä ns. luonnollisempaan kosmetiikkaan. Onko kellään kokemusta mineraali- tms. meikeistä ja vinkkejä, mitä tuotteita kannattaisi kokeilla ja mistä niitä saa? Olen 31- vuotias.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutien ja meikkisienien puhtaudesta kannattaa pitää todella hyvää huolta!

Vierailija
22/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin ruusufinni ihotautilääkärin toimesta 2013. Ensin oli pari kuukautta antibioottia, ei merkittävää apua. Sitten isotretinoiinia 10 mg/pv. Auttoi suht hyvin, muttei kuitenkaan mullistavasti..N. 10 kk käytin, pidin 3 kuukauden tauon ja taas ruusufinni oli pahempi. Jatkoin 20 mg/pv isotretinoiinilla. Puolisen vuotta otin joka päivä, nyt otan 3 kertaa viikossa.

Oma ihoni reagoi näppylöimällä ja punoituksella kaikkeen syömiseen ja juomiseen, mistä ruusufinnin sanotaan pahenevan. Pahimpana tuorejuustot ja homejuustot, mentolipitoiset tuotteet (jopa pastillit ja suuvesi, hammastahnakin), sekä hiivaa sisältävät tuotteet, varsinkin jos lämpenevät. Mystistä: huomasin, että vaalean, paahdetun leivän syöminen esimerkiksi nostattaa naamaan näppylöitä. Siideri samoin; olen eläessäni nauttinut siideriä alle 5 kertaa ja ne ovat sattuneet tähän parin viimeisen vuoden sisään. Helppo huomata kasvojen ihon reaktiot...

Mutta asiaan:

ihotautilääkäri määräsi punoitukseen kokeiltavaksi reseptivoidetta nimeltään Mirvaso. On kallis (muistaakseni n 90€), mutta blokkaa verenkierron naamasta useiksi tunneiksi. Kannattaa kokeilla. Aluksi en ollut varma tykkäänkö koko voiteesta. Epäilin, että kasvot näyttävät vahamaisilta jne. Mutta kyllä sekin on parempi kuin hehkuva kekäle.

Päälle voi laittaa haluamaansa meikkivoidetta. Kannattaa tietty ottaa huomioon, että Mirvaso muuttaa kasvojen ihon värin ei-punakaksi tai ainakin PALJON vähemmän punakaksi joten ne vihervoiteet eivät sovi silloin. Ja muutenkin meikkivoiteen sävy pitää valita sen mukaan, kuinka "verettömäksi" Mirvaso muuttaa oman ihon. Huom. vaikutus kestää vain n 6-8 tuntia, sitten punoitus palaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuin tuohon yhteen vinkkiin suolankäytöstä, kun sattui kotona olemaan ns. Kuolleen meren ihonpuhdistusgeeliä ja kosteusvoidetta. Olen käyttänyt niitä nyt muutaman päivän ja iho on parantunut jo tänä aikana merkittävästi. Mulle se näköjään sopii. Aivan loistavaa! :D 

Vierailija
24/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kans bare mineralsia,itellä ollu tosi paha akne ja peittää kyllä hyvin muttei tuki ihohuokosia.Kannattaa oikea sävy käydä valitsemassa esim kicksin liikkeessä ja sitten tilata netistä esim.beauty bay niin säästät rahaa :)

Vierailija
25/35 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youngbloodia saa Suomessa apteekeista ja kauneushoitoloista. Itse tutustuin merkkiin (vuosia sitten) Kauppatorin apteekissa Helsingissä, jossa katsottiin iholle sopiva sävy. Kävin muutaman tunnin sen kokeilumeikin kanssa kaupungilla kävelyllä ja kun huomasin, että ei kirvele eikä polttele, kävin ostamassa meikin saman tien. Silloin ostin puristeversion, mutta siirryin myöhemmin jauhemaiseen. Vähitellen ostin sarjasta kaikki meikit ja siirryin hankkimaan ne nettikaupoista. Tuotteet eivät ole ihan edullisia, joten kannattaa ostaa sellainen testipaketti tai tosiaan käydä kokeilemassa jossain. Ostin pitkään yhdestä uk nettikaupasta, mutta se lopetettiin. Ostan milloin mistäkin ja kyttään tarjouksia. Tälläkin hetkellä on yhdessä suomiapteekissa hyvä tarjous, löytyy googlaamalla. En uskalla laittaa linkkiä, ettei poisteta. Puuterimaisen pohjan käyttö vaatii vähän harjoittelua, mutta kunhan pääsee juonesta kiinni, tulos on ainakin mulla ollut mahtava helpotus elämään. Netissä myös opetusvideoita saatavilla. Kaikki tuotteet eivät sovi kaikille ja minä kokeilin paria muuta merkkiä ennen näitä. Niistä taas jotkut toiset olivat saaneet myönteisiä kokemuksia. terveisin #28

Vierailija
26/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä, täytyy kai vaan rohkeasti alkaa jotakin kokeilemaan =)

-Ap

Vierailija
27/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barefaced beauty tai Flow puuterit. Ja zuii meikit. Karitevoi, suola ja mikrokuituliina.

Vierailija
28/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELF on allergiatestattu, sitä ostan apteekista. On auttanut minua.

Vierailija
29/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ruusufinni, ja olen jo vuosikaudet käyttänyt YOUNGBLOODIN mineraalipuuteria (mineral loose foundation), jossa on samassa puuteri, peitevoide ja joku valovoidekin. Ainoa meikkipuuteri, jota pystyn käyttämään.

Vierailija
30/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:57"]

Suosittelen punoitukseen mintunvihreää peite"puuteria" esim. Lily Lololla Blush Away. Taittaa mukavasti punakkuutta piiloon ja päälle sitten normaali mineraalipohja. Itselläni toimii.

[/quote]

Mahtaakohan sulla olla kunnon rosaceaa pahana vai jotain tavallisempaa pikkupunoitusta? Itselläni on rosacea ja noista ei ole käytännössä mitään apua. 
[/quote]

Anteeksi! Olet oikeassa!
Minulla on vain couperosa. Jotenkin vain tulin kommentoineeksi, kun olen ollut tuohon tuotteeseen niin tyytyväinen.
Tiedän kyllä että ruusufinni on eri kuin couperosaiho.

Vierailija
31/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:19"]Minulla on ruusufinni, ja olen jo vuosikaudet käyttänyt YOUNGBLOODIN mineraalipuuteria (mineral loose foundation), jossa on samassa puuteri, peitevoide ja joku valovoidekin. Ainoa meikkipuuteri, jota pystyn käyttämään.
[/quote]

Samoin mulle sopii Youngblood, käytän meikkipohjan alla saman merkin irtopuuteria. Se imee ihoa ärsyttävän hien itseensä, joten jopa treenaaminen onnistuu ilman rakkuloita. Meikki toimii kätevästi myös aurinkosuojana. Siveltimeksi löysin Diorin superpehmeän sudin, normi kabukit ym ärsyttivät ihoa.

Vierailija
32/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita Youngbloodin meikkejä saa? Kiinnostaisi kovasti kokeilla. Liikkuminen ja kuntoilu on näin pienten lasten äidille elintärkeää, mutta tosi tympeää, kun naama ei tykkää hikoilusta yhtään..

-ap

Vierailija
33/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Bareminerals maksaa, eli kaikki ne tökötit+välineet, jotka tarvitaan päästäkseen alkuun?

Vierailija
34/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avenen vihreä puikko apteekista ... Töpsöttelee sillä pohjalle. Vihreää voidettakin on avenella ja eucerinilla.

Itelläni on tuo vihreä puikko.

Vierailija
35/35 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuilen vielä noiden youngbloodin tuotteiden perään, mistä niitä saa? Ne taitavat olla öljyttömiä? Naama on taas räjähtämispisteessä ja olen tutkinut asiaa netistä PALJON, voi olla että öljyiset tuotteet vain pahentavat ruusufinniä (ainakin minulla). Meikkivoiteena käyttämäni joe blasco sisältää öljyä, samoin kuin lumenen puuteri..

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi