Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voin muuttaa omilleni ilman mitään tuloja?

Vierailija
10.08.2015 |

Haluaisin jo kohta itsenäistyä (olen pian 19v), mutta minulla ei ole mitään tuloja. Edes kesätöissä en ole koskaan ollut. Olen sillä tavalla itsenäinen että osaan laittaa ruokaa ja siivota ainakin jotenkuten, niin olisi tavallaan ihan kiva muuttaa jo omaan asuntoon.

Menenkö vaan johonkin kaupungintalolle ja sanon että "moi saisinko kämpän ja rahaa? Muutan nyt omaan kämppään."

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vasta lukion/ kirjoitusten jälkeen. Ihan turha alkaa nyt hössöttää muuttoa ja sitten parin vuoden päästä muutat taas uudelleen kun saat opiskelu tai työpaikan jostain muulta paikalta.

ja hei, kuinka moni teidän luokalta oikeasti asuu yksin? Tod näk 1-2 ja nekin siksi, että vanhemmat asuu hevon skutsis tai on alkoholisteja.

Vierailija
22/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:34"]

Oikeasti näitä asioita ei ole meille opetettu koulussa yhtään tai sitten minulla on mennyt vaan kaikki ohi. Onneksi olen ainut lapsi ja minulla on vanhemmat jotka auttaa, niin en ole ihan pulassa vaikka tyhmä selvästi olenkin. ap

[/quote]

Tässäkin näkyy se, ettet ole vielä valmis muuttamaan: oletat, että "joku" kertoo sulle nämä asiat. Ei niitä kukaan kerro, itse katotaan netistä kelan, sosiaalitoimen, kaupungin asuntoyhtion ym. sivuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää valtio auttaa: sossusta rahaa. Sitten teet kolmen vuoden välein lapsia, niin yhteiskunnan rahahanat pysyvät sopivasti auki, eikä tarvitse itse tehdä mitään. Elarit voit kerätä lasten eri isiltä ja jos ovat maksukyvyttömiä tapauksia, niin valtio hoitaa senkin. Sitten jos jossain tilanteessa tulekin liian pitkä tauko lasten hankintaan, niin menet 1,5 vuotta kestävään lähihoitajakoulutukseen työkkärin kautta ja tulet taas raskaaksi ennen kun työelämä alkaa kunnolla. Sitten polttelet tupakkaa muiden lähiömammojen kanssa päivät pitkät ja valittelet kun ulkomaalaiset vie teidän rahat ja työt. Näitä on nähty. 

Vierailija
24/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on tällaisille urpoille kuin minä sopivaa asumista? Mä en selvästikään tajua mitään ja ihmiset aina luulee että olen jotain 12v (sori purkautuminen). Asuisin oikeasti mielelläni luostarissa tai jossain sellaisessa tai vanhainkodissa. Minulla ei ole mitään muita haaveita kuin se, että saan opiskella ja sen jälkeen toivon että en eläisi kauaa kun en vaan tajua asioita ja jos joskus teen jotain niin aiheutan aina pahaa sekä vahingossa että tahallaan. Seurustelut ja muut teinien hömpänpömpät ei minua kiinnosta sen enempää kuin keskiverto 8v poikaa. ap

Vierailija
25/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nuori ihminen hättäile! Keskity lähivuosina siihen, että saat jonkun mieluisen opiskelupaikan. Jos pääset yliopistolle esim maantiedettä lukemaan, niin sitten siihen, että saat tutkinnon kohtuuajassa suoritettua ja pääset oman alaasi liittyviin töihin. Ei ne mansikanpoiminnat ja lehdenjaot plus muut hanttihommat siinä sitten enää paina, ku sulla on ammatti. :)

Vierailija
26/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:42"]

Ei hätää valtio auttaa: sossusta rahaa. Sitten teet kolmen vuoden välein lapsia, niin yhteiskunnan rahahanat pysyvät sopivasti auki, eikä tarvitse itse tehdä mitään. Elarit voit kerätä lasten eri isiltä ja jos ovat maksukyvyttömiä tapauksia, niin valtio hoitaa senkin. Sitten jos jossain tilanteessa tulekin liian pitkä tauko lasten hankintaan, niin menet 1,5 vuotta kestävään lähihoitajakoulutukseen työkkärin kautta ja tulet taas raskaaksi ennen kun työelämä alkaa kunnolla. Sitten polttelet tupakkaa muiden lähiömammojen kanssa päivät pitkät ja valittelet kun ulkomaalaiset vie teidän rahat ja työt. Näitä on nähty. 

[/quote]

En uskaltaisi enkä haluaisi seurustella enkä hankkia lapsia. En ole sillä tavalla vastuullinen. Muutenkin tuntuu että maailma on niin paha paikka, että ihan jo lapsienkin kannalta on parempi, jos heitä ei pakota syntymään. ap

Vierailija
27/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen 19v. on just noin urpo, jokaisella se vaan näkyy erilaisena urpoutena. Odottele nyt ihan rauhassa siellä kotona, että saat sen opiskelupaikan, siitä se sitten lähtee.

p.s. ootko ajatellu sotilasuraa?

Vierailija
28/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:49"]Haluaisin jo kohta itsenäistyä (olen pian 19v), mutta minulla ei ole mitään tuloja. Edes kesätöissä en ole koskaan ollut. Olen sillä tavalla itsenäinen että osaan laittaa ruokaa ja siivota ainakin jotenkuten, niin olisi tavallaan ihan kiva muuttaa jo omaan asuntoon. Menenkö vaan johonkin kaupungintalolle ja sanon että "moi saisinko kämpän ja rahaa? Muutan nyt omaan kämppään." [/quote] Onko tämä provo??

[/quote]

Ei ole provo. Miksi olisi? Kyllä muutkin mun ikäiset ja jopa nuoremmat muuttaa pois kotoa. ap

[/quote]

No voi tsiisus sentään! Täällä meuhkataan laiskoista sossupummimaahanmuuttajista ja sitten joku ilmeisesti "kantasuomalainen" nuori ääliö haluaa nyt muuttaa omaan asuntoon vailla töitä, koulutusta ja tuloja. Mikä on mennyt vikaan, kun kuvitellaan, että yhteiskunta elättäää kaikki laiskimukset, jotka eivät viisti tehdä mitään elämänsä eteen? Sossupummin elämä ei todellakaan ole mikään tavoittelemisen arvoinen tila. Olet viranomaisten kynsissä koko ajan, eikä sinulla ole juuri mitään keinoja hallita elämääsi millään tavalla. Hakeudu nyt hyvä lapsi kouluun ja hanki ammatti ja lopeta taivaanrannan maalailu. Elämä vilahtaa nosi nopeasti ohi ja kohta huomaat olevasi keski-ikäinen vaillla ammattia ja ainut tulo on sossun armopalat, jotka nekin ilemsesti kohta loppuvat, kun ei ole enää varaa elättää kaikkia laiskimuksia, jotka eivät viisti persettään penkistä nostaa elämänsä eteen. . Tsiisuz sentään kun korpeaa tällaiset nuoret vetelykset!

Vierailija
29/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin hankit itsellesi työpaikan, kun saat työsopimuksen, onnistuu asunnon saaminenkin.

Vierailija
30/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:42"]

[/quote]

En uskaltaisi enkä haluaisi seurustella enkä hankkia lapsia. En ole sillä tavalla vastuullinen. Muutenkin tuntuu että maailma on niin paha paikka, että ihan jo lapsienkin kannalta on parempi, jos heitä ei pakota syntymään. ap

[/quote]

Kommenttisi osoittaa vastuullisuutta. Voi kun moni muukin miettisi lasten hankintaa edes vähän, niin useat lapset olisivat säästyneet paljolta pahalta.

Vierailija
31/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat auttoi alkuun sen verran että sain vakuuden ja ekan vuokran maksettua. Sen jälkeen vaan sossuun niin aloin saamaan rahaa. Vanhemmilla ei ole velvollisuus enää elättää, mutta kannattaa ensin jotenkin päästä siihen omaan kämppään, koska sossu ei varsinaisesti avusta jos vielä asut kotona hakemusta laittaessa. Kun oot muuttanut, sut katotaan ihan omaksi yksilöksi ja niiden on pakko maksaa.

Vierailija
32/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:03"]

Töihin onkin ihan älyttämän helppo päästä... Minultakin jo kysyttiin haastattelussa, että mistä luulen, että johtuu se, ettei minulla ole vielä yhtään työkokemusta.

Tällä hetkellä olen opiskelija lukiossa. Jatkossa opiskelen varmaan maantiedettä tai jotain. ap

[/quote]Sitten kun olet saanut opiskelupaikan, voit hakea opintotukea ja opiskelija-asuntoa opiskelupaikkakunnastasi.

Vierailija
33/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lukiolainen niin et saa mitään toimeentulotukea etkä yleistä asumistukea. Olet opiskelija ja opintotuen saat. Vanhempiesi tulot vaikuttaa kunnes täytät 20v. heikoilla on lukiolainen yksin asuessa ellei ole viikonloppu- ja iltatöitä tai vanhemmat avusta reilulla kädellä.

Vierailija
34/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:51"]

Jokainen 19v. on just noin urpo, jokaisella se vaan näkyy erilaisena urpoutena. Odottele nyt ihan rauhassa siellä kotona, että saat sen opiskelupaikan, siitä se sitten lähtee.

p.s. ootko ajatellu sotilasuraa?

[/quote]

En voisi IKINÄ mennä sotilasuralle. En halua todellakaan koskeakaan aseeseen. ap

Vierailija
35/35 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:34"]

Oikeasti näitä asioita ei ole meille opetettu koulussa yhtään tai sitten minulla on mennyt vaan kaikki ohi. Onneksi olen ainut lapsi ja minulla on vanhemmat jotka auttaa, niin en ole ihan pulassa vaikka tyhmä selvästi olenkin. ap

[/quote]Kannattaa puhua asiasta vanhempien kanssa. Jos olet melkein 19 ja lukiossa, niin sulla on varmaankin ensi keväänä kirjoitukset? Niihin ei ole pitkä aika.

Nämä viimeiset kuukaudet kannattaa nyt keskittyä opiskeluun, jotta saat mieluisen opiskelupaikan ja pääset sitten ensi syksynä muuttamaan uuteen opiskelukaupunkiisi.