Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AirHelp kokemuksia?

Vierailija
10.08.2015 |

Onko kellään kokemuksia airhelpin käytöstä?
Oikeasti saatu korvauksia vai onko joku huijarifirma?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin tapaukseni heille vuosi sitten. Periaatteessa tämän pitäisi olla ihan selvä korvaustapaus. Nyt olen vuoden verran saanut heiltä ilmoituksia "odotamme edelleen päätöstä tapauksessasi".

Olisi kiva tietää onko joku saanut oikeasti Suomessa korvausta heidän kauttaan? Minun tiedossani ei ole tällaisia tapauksia.

Salajuonien punojat lienevät sitä mieltä että tämä voisi olla lentoyhtiöiden bulvaani joka kerää ihmisiltä pois heidän korvausvaatimuksensa lentoyhtiöitä kiusaamasta ;)

Vierailija
2/24 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin heillä on TrustPilotissa paljon hyviä arvoita: https://fi.trustpilot.com/review/getairhelp.com/fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.10 sain heilta sähköpostiin, tein hakemukseen ja tänään tulit rahat tilille👍🏻

Vierailija
4/24 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole saanut mitään korvausta, vaikka casen piti olla selvä (tekninen vika koneessa ja myöhästyminen yli 6 tuntia). Yli puoli vuotta mennyt ja vastaukset kyselyihin lähinä jargonia. Eihän tässä itsellä ole mitään mahdollisuuksia valvoa sitä, onko lentoyhtiö tosiasiallisesti jo maksanut AirHelpille korvaukset. Kusetusta.

Vierailija
5/24 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se toimii. Ottaa vaan aikansa saada rahat lentoyhtiöiltä ennen kuin voivat toimittaa ne korvaukseen oikeutetuille. Meilläkin meni yhdestä Gran Canarian lennosta toista vuotta ennen kuin Airhelpiltä tuli Spostilla ilmoitus, että korvauksenne on nyt maksettavissa. Sitten vaan täytettiin se maksutietolomake ja muutaman päivän päästä rahat olivat pankkitilillä.

Vierailija
6/24 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne korvausten suhteen nyt v. 2017? Laitoin tänään oman korvaushakemukseni, jään mielenkiinnolla odottamaan vastauksia.

Vierailija
7/24 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso alla olevasta linkistä uusimmat arvostelut. Siellä on tosi hyvä kommentti tullu pari päivää sitten.. =)

Airhelp arvostelut

Vierailija
8/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin oman hakemuksen 28.2.2017 ja tänään oli tullut 300e tilille. Ihan mahtavaa palvelua ja tosi helppo käyttää.

Vierailija
9/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saanut rahat. Tosin voi kestää.

Vierailija
10/24 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myöhästyi lento niin että missasimme jatkolennon Frankfurtissa ja lentoyhtiö (Lufthansa) pallotteli meitä lentokentällä keskellä yötä asiakaspalvelijalta toiselle melkein 6 h, taisi olla 4 eri asiakaspalvelijaa ja jokainen siirsi vastuuta toiselle.

Kello oli jotain 01 yöllä kun vihdoin pääsimme hotellliin. Meillä oli kaikki tavarat ruumassa, ei edes vaihtopaitaa, tai kosteusvoidetta, hammasharjaa tms ollut mukana, eikä lentoyhtiö/ hotelli järjestänyt mitään muuta kuin huoneen. Lentokentällä oli vuolaasti lupailtu saniteettituotteita, edes välttämättömimmät hotellin puolesta, hotelllilla selvisi että mitään ei saada. Oli mukavaa viettää yö naama rutikuivana meikinpesun (käsisaippualla) jäljiltä, ilman hampaidenpesua tai mitään.

Asiakaspalvelija väitti yöllä lentokentällä kun koitimme selvittää miten pääsisimme seuraavana päivänä Suomeen,  että meidän on lennettävä seuraavana päivänä kahdella välilaskulla Helsinkiin, yli 9 tunnin lento (!). Väittivät ettei ole vapaata muilla lennoilla.

Tässä vaiheessa nostin metelin, olin jo joutunut siirtämään tapaamista seuraavalle päivälle ja nyt viettäisimme vielä 9 h lentokoneessa, lentokentältä toiselle.

Yllättäen kun vaadin tiukasti suoran lennon Frankfurt-Helsinki, se järjestyi, mutta niin että yksi 4 hengen porukasta joutui lentämään eri lennolla kuin muut. Asiakaspalvelun taso oli järkyttävän ala-arvoinen, meille ei vaan haluttu antaa suoraa lentoa vaan yritettiin ujuttaa ihme reiteille, joissa tilaa oli ruhtinaallisesti, kuka nyt haluaa lentää Frankfurtista kahdella välilaskulla 9 tuntia Helsinkiin?

Pääsimme kotiin ja laitoin viestiä Lufthansalle, että haluamme korvauksia tuosta pieleenmenneestä lennosta sekä siitä että matkalaukkumme oli hajotettu tuhannen p*llun päreeksi (hyvä Samsoniten laukku oli saatu hajotettua). Lufthansalta ei edes vastattu/ pahoiteltu mitään.

Meni 5 kk kun AirHelp laittoi viestiä että voimme hakea korvauksia myöhästyneestä lennosta. T'äytimme tiedot ajatellen ettei tässä ole mitään hävittävää ja AirHelp vastasikin että olisimme oikeutettuja 1600 euron korvauksiin. Meni reilu kk tästä ja AirHelp laittoi viestiä, että koska ko. lentoyhtiö on tunnettu siitä ettei vastaa heidän viestihinsä ja "Jätämme tapauksessanne korvaushakemuksen lähettämättä lentoyhtiölle ja siirrämme korvaushakemuksenne suoraan lakiosastomme käsiteltäväksi."

Tästä 2 päivää, ja tuli viesti että lakiosasto on käsitellyt hakemuksen ja he ryhtyvät oikeustoimiin, mutta painottivat etteivät peri meiltä oikeuskäsittelyn kuluja.

Katsotaan mitä käy, sen ainakin tämän seikkailun perusteella tiedän että en missään nimessä käytä enää Lufthansaa.

Vierailija
11/24 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hoida asiaa itse, AirHelp ottaa ison osan korvauksesta itselleen.

Vierailija
12/24 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva ja erittäin helppo käyttää. www.kanariatv.fi/lento-myohassa/ Tuolta löytyy kolmiosainen erittäin hyvin asian selventävä dokumentti. Olin itse juuri tuolla lennolla ja korvaus tuli nopeasti. Kannattaa katsoa nuo kolme videota. Niissä neuvotaan myös kuinka hakemus täytetään.

Korvauksen saaminen riippuu myös lentoyhtiöstä ja mahdollisista ennkkotapauksista oikeuskäsittelyssä.

Videoissa on kyseessä lentoyhtiö Vueling. Seuraava lento josta hain korvauksia oli Finnairin ja  oikeuskäsittely on edelleen kesken. 

Vierailija
13/24 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti yrittää hakea korvausta omin päin, ei maksa mitään, hakukaavake löytyy netistä.

Airhelpin hinnaston mukaan korvaus esim 2 henkilön Kanarian matkan myöhästymisestä yli 3h on 2x400€.

He ottavat tästä 25% palvelumaksun. Jos menee oikeuskäsittelyyn menee toinen 25% oikeuskäsittelyn palvelumaksuun. Eli ottavat puolet asiakkaalle kuuluvasta korvauksesta. Jos korvausta ei saa, ei maksa mitään.

Vierailija
14/24 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain korvauksia Airhelpin kautta, oli hiukan hankalampi tapaus. Tulikin isot korvaukset, joista toki Airhelp otti provikan, mutta ehdottomasti ainakin tuossa mun tapauksessa oli helppo ja hyvä ratkaisu.

Vierailija
15/24 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 2 vuotta jo odotettu varmana pidettyjä korvauksia. Viimeisen viestin laitoin 3 viikkoa sitten heille. Tähän ei ole edes vaivauduttu vastaamaan.

Vierailija
16/24 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain heti syksyllä kun tämä eu,n laki tuli ja lennon myöhästyminen meni yli 3h (ryanair)

Vierailija
17/24 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti ainakin yrittää ensin itse, ottavat todella suolaisen korvauksen ihan mitättömästä työstä. Olen itse hakenut korvauksia eri lentoyhtiöiltä muutamaankin otteeseen ja ne on aina kiltisti maksettu. Omaa aikaa kului ainoastaan parin sähköpostin lähettämisen verran, pahimmillaan vastausta joutui odottamaan muutaman kuukauden mutta parhaimmillaan rahat on ollut tilillä viikon sisällä. AirHelpiin turvautuisin vasta jos lentoyhtiö jostain syystä kieltäytyy maksamasta.

Vierailija
18/24 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää hakea itse suoraan lentoyhtiöltä valmiin kaavakkeen kanssa. Jos tulee kieltävä vastaus, sitten yhteys kuluttaja-asiamieheen tai Euroopan Kuluttajakeskukseen (lentoyhtiön kotipaikasta tai lennon lähtömaasta riippuen).  Jos hekään eivät pysty neuvottelemaan positiiviseen lopputulokseen,

vasta viimeisenä yhteys Airhelpiin tai vastaavaan, kun tarvitaan lakimiehen apua. Esim Airhelp veloittaa tässä tapauksessa 25%+25%  vakiokorvauksesta +lentoyhtiölle oikeudessa maksettavaksi määrätyt oikeudenkäyntipalkkiot+lentoyhtiölle oikeudessa määrätyt viivästyskorot. Eli helposti 60% lentoyhtiön maksamasta kokonaiskorvauksesta.

Vierailija
19/24 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa, että korvaus viedään oikeuskäsittelyyn on peruutetutlennot.fi huomattavasti halvempi vaihtoehto.  Heidän palkkionsa on siinäkin tapauksessa vain 25%+ Tanskan alv  eli 31,25%.

Valinta palveluntarjoajasta pitää tehdä kuitenkin ennen kuin tekee mitään palvelusopimusta. Jos on jo valmiina kielteiset päätökset lentoyhtiöltä on todennäköistä, että vastassa on oikeuskäsittely, silloin peruutetutlennot on huomattavasti halvempi vaihtoehto.

Vierailija
20/24 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AirHelpin toiminta erittäin arveluttavaa: Samalla lennolla ollut tuttavaperhe sai korvaukset vaivatta tosi nopeasti ja meillä prosessi kestänyt lähes kolme vuotta ja eilen tuli AirHelpiltä lopullinen vastaus että "korvaushakemuksenne on valitettavasti jouduttu sulkemaan vaikka lentoyhtiöllä(Primera Air Nordic) ei ole mielestämme riittäviä perusteita hylätä korvaushakemustanne" .... Liekö syynä tähän se, että viime kuukausina "häiritsin" AirHelpiä kuukausittain tiedustelemalla kuinka asia etenee ja sainkin heiltä jo yhden "varoituksen" aiemmin että joka kerta kun asiaa tiedustelen, siirtyy asiani käsittely "jonon viimeiseksi" jostain järjestelmäsysteemistä johtuen...

Todella epäilyttävää toimintaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan